Strana 5 z 11

Re: Tatra 148

Napísané: 12 Aug 2008, 13:30
od užívateľa ladis
Nesnesl. Měl jsem pocit, že se bavíme o AD20 na podvozku T148 pro komerční využití. Tedy plné povinné ručení a žádné výhody veterána. Nebo jsem to špatně pochopil?

Re: Tatra 148

Napísané: 12 Aug 2008, 13:56
od užívateľa D.A.
Jasně. Jenom si ověřuju tvůj práh tolerance vůči neoriginalitě a nepodezírám Bazilišáka ze žádného pojišťovacího podvodu.

A fakt mne zajímá názor píšící většiny na ta "spodní" svítící tykadla vystrčená z roků nárazníku šikmo vzhůru. Bohužel nás tu zbylo tak na prsty jedné ruky a Ondrej jako asi jediný "pamětník" se už nehlásí, zřejmě shání u Vietnamců blikací růžky :wink: .

Re: Tatra 148

Napísané: 12 Aug 2008, 14:58
od užívateľa ondrej
ladis napísal:No tady to vypadá, omlouvat se za vlastní názory....
zle si pochopil - nie za názor, za tým si stojím - ale spôsob jeho prezentovania.. zdá sa mi, že uviedol D.A. z mne neznámeho dôvodu do excitovaného stavu, čo nebolo mojim cieľom - tak preto..

k téme - s osvetlenými a nastaviteľnými nárazníkovými tykadlami som sa stretol hlavne u ťahačov T-141 a T-813, kde má takýmto spôsobom zväčšená šírka vozidla svoj význam pri ťahaní nadrozmerných prívesov, u ostatných vozov si také nepamätám, ak boli, tak buď dodatočne dorobené, alebo nejaké zvláštne vyhotovenie, určite však nie bežné..

Re: Tatra 148

Napísané: 12 Aug 2008, 15:06
od užívateľa Mojžo
Muzejná Tatra 138 má tykadlá na nárazníkoch - aj nastaviteľné, neviem však či svietia. Je to tá z expedície lambarénélolo

Re: Tatra 148

Napísané: 12 Aug 2008, 18:02
od užívateľa ondrej
Mojžo - asi si to dobre pamätáš, u T-138 (aj T-148) vojenského vyhotovenia sa takéto tykadlá väčšinou používali, Lambaréne malo takúto kabínu, tak skoro s istotou sa dá povedať, že ich tiež má.

Re: Tatra 148

Napísané: 12 Aug 2008, 21:11
od užívateľa bazilisak
D.A. napísal:Jasně. Jenom si ověřuju tvůj práh tolerance vůči neoriginalitě a nepodezírám Bazilišáka ze žádného pojišťovacího podvodu.

A fakt mne zajímá názor píšící většiny na ta "spodní" svítící tykadla vystrčená z roků nárazníku šikmo vzhůru. Bohužel nás tu zbylo tak na prsty jedné ruky a Ondrej jako asi jediný "pamětník" se už nehlásí, zřejmě shání u Vietnamců blikací růžky :wink: .
co jsem to zas způsobil :shock: - jsem neponaučitelný.... :oops:
Psal jsem - "kamarád dělá zbrusu nový vůz" :wink: - je to auto na firmu, plné zákonné pojištění, silniční dan . Jinak bych to víc nerozmazával.
Sám nemám na žádném vozidle ani testaci a sám pokud platím pojištění, tak v plné výši ...

Re: Tatra 148

Napísané: 13 Aug 2008, 06:32
od užívateľa D.A.
Bazilišák: peace, man! NIC jsi nezpůsobil...
Ondro, já nejsem excitovaný ( :evil: :arrow: :twisted: ).

Nastavitelná tykadla měla smysl u proměnné šířky nákladu, jak bylo řečeno. Dnešní obdoba ja např. na nízkopodlažních trailerech vysouvatelná výstražná deska s pruhy pro různé "nadměry". Ale co svítí tykadla? Kde jsem to jenom viděl? Pokud ne na Tatře, tak asi u sousedů - nějaký historický Hanomag, L5000 od kolotočů nebo tak něco...

Re: Tatra 148

Napísané: 13 Aug 2008, 08:55
od užívateľa ondrej
možno som teraz nepochopil správne vývoj diskusie, ale veď tie nastaviteľné "svítící tykadla" predsa nie sú nič neobvyklé...?? fotografií vozov s nimi bude aj tu na portáli kopa...
Alebo Mirek myslel teraz na tie malé gumené rožky? Tie by mohli mať aj kolotočári podľa hesla - čím viac svetielok, tým lepšie kolotoče..

Re: Tatra 148

Napísané: 13 Aug 2008, 09:16
od užívateľa D.A.
To jsou ona (foto). Myslel jsem tím, že by se třeba k tomu veteránovi T148 na každodenní pracovní einsatz hodila pro zvýraznění obrysu mnohem víc, než gumové kašpárkovské rolničky nahoře na budce. NIc jiného jsem tím nechtěl říct.

Re: Tatra 148

Napísané: 13 Aug 2008, 09:21
od užívateľa ondrej
D.A. napísal:To jsou ona (foto). Myslel jsem tím, že by se třeba k tomu veteránovi T148 na každodenní pracovní einsatz hodila pro zvýraznění obrysu mnohem víc, než gumové kašpárkovské rolničky nahoře na budce. NIc jiného jsem tím nechtěl říct.
100% súhlas

Re: Tatra 148

Napísané: 13 Aug 2008, 11:15
od užívateľa D.A.
:oops: :oops: Bazilišáku, byl bys (a tvůj kamoš) ochoten uveřejnit i další fotky ze stavby jeřábu?

Pokusím se nerozpoutat nad nimi ani takovýto flejmík se studeným plamenem ;-).

Re: Tatra 148

Napísané: 15 Nov 2008, 20:39
od užívateľa ondrej
tento týždeň sa mi naskytla možnosť nafotiť tento naozaj pekný autožeriav,
keď majiteľ firmy videl, že Tatru fotím, ako na ospravedlnenie povedal, že niekedy
ešte používajú aj túto rachotinu,
na moju otázku, prečo - vraj s týmto žeriavom sa dápomaly premiestňovať
aj so zaveseným malým bremenom, ak treba, s novými to vraj nejde... :roll:
vedľa pracoval aj rovnako pekný žltý žeriav ČKD,
v máloktorej firme dnes vidno tieto stroje v tak peknom stave..

Re: Tatra 148

Napísané: 15 Nov 2008, 21:32
od užívateľa bazilisak
D.A. napísal::oops: :oops: Bazilišáku, byl bys (a tvůj kamoš) ochoten uveřejnit i další fotky ze stavby jeřábu?

Pokusím se nerozpoutat nad nimi ani takovýto flejmík se studeným plamenem ;-).
Žádný problém, :lol: jen trochu s křížkem po funuse, totiž ten jeřáb už vydělává peníze, já ho víc nefotil, majitel také ne, takže ted je už v provozu, komplet. Takže celý je možno zvěčnit, a umístit zde. Chvíli to bude trvat. :wink:

Re: Tatra 148

Napísané: 15 Nov 2008, 21:40
od užívateľa bazilisak
Téměř u všech autojeřábů zn. ČKD je dovolen "transport břemene " na otočeném výložníku dozadu, od AD 8 - 20 (mimo PJ AD 20 ) , a nejedná se o žádná "malá" břemena . Například Tatra 813 4x4 AD 125 má povoleno 5 000 kg !!! Přepravní rychlost do 3 km/h , rovný, dostatečně ůnosný terén . Že ovšem dochází k extrémnímu namáhání podvozku, pneumatik to asi při udělování této možnosti nikdo neřešil. Já takto převážím max 2 000 kg a pouze výjimečně .

Re: Tatra 148

Napísané: 16 Nov 2008, 21:20
od užívateľa ondrej
predpokladám, že to teda platí aj pre AB063..

no a tu je ten druhý žeriav - tiež veľmi pekný!

Re: Tatra 148

Napísané: 17 Nov 2008, 00:18
od užívateľa PAVEL64
bazilisak napísal:Téměř u všech autojeřábů zn. ČKD je dovolen "transport břemene " na otočeném výložníku dozadu, od AD 8 - 20 (mimo PJ AD 20 ) , a nejedná se o žádná "malá" břemena . Například Tatra 813 4x4 AD 125 má povoleno 5 000 kg !!! Přepravní rychlost do 3 km/h , rovný, dostatečně ůnosný terén . Že ovšem dochází k extrémnímu namáhání podvozku, pneumatik to asi při udělování této možnosti nikdo neřešil. Já takto převážím max 2 000 kg a pouze výjimečně .
Jestli to platí i pro AB-063 to už nevím ,ale takhle se mi tatra 138 AB-063převrátila...naložil jsem dozadu na okraj plošiny unimobuňku (valník nebyl a tak jsme to vzali tak nějak po "bolševicky")a jel s ní se zvednutým ramenem svisle vzhůru -nahoru na kopec lesem -vzdálenost asi 300m,přední kola ve vzduchu a jelo to až do té doby, než byl na cestě hluboký výmol a unimobuňka se svezla k jedné straně a vzala sebou i jeřáb...bylo to na vojně před dvaceti lety a tam se to tak neřešilo - za pár dní stál jeřáb opravený a nalakovaný na khaki v autoparku a nikdo nic nevěděl...

Re: Tatra 148

Napísané: 17 Nov 2008, 08:37
od užívateľa ondrej
zažil som na vojne niekoľko takýchto rýchlych opráv - vtedy sa zmobilizovali všetky sily a robilo sa celú noc.. :)

Re: Tatra 148

Napísané: 07 Okt 2009, 10:12
od užívateľa TiborM
Niečo z našich polí, roky osemdesiate

Re: Tatra 148

Napísané: 18 Nov 2009, 14:07
od užívateľa peter23
Ešte k tým hasičákom...

Na podvozky T148 (ale aj 138 a 813) sa montovali aj špeciálne hasičské nadstavby,ktoré sa v však v Československu nevyrábali.Boli to nadstavby na hasenie práškom,kombinované (voda,penidlo+prášok),penové a plynové.A tak sa na "stoštyridsaťosmičkách" objavili nadstavby renomovaných firiem ako ROSENBAUER,TOTAL a BACHERT.Niektoré jazdia doteraz(asi najmä v chemických podnikoch),iné boli žiaľ prestavané.
Takisto sa montovali požiarne rebríky firiem MAGIRUS a METZ.

Pripájam foto T148 s rebríkom Metz z múzea v AGROKOMPLEX-e.
Obrázok

Re: Tatra 148

Napísané: 20 Nov 2009, 16:26
od užívateľa Mates613
ta 148 před ňou vypadá že je v dezolátním stavu :cry: