Strana 38 z 111

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 20:01
od užívateľa Petr-Plzeň
Ještě k těm pánvím.Myslím že B" pánve mají jiné rozměry,alespoň co jsem si prohlížel dokumentaci.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 20:04
od užívateľa Karel
Nejjednodušší prodloužení chodu pedálu je přemístit kloubek na rameni ovládajícím klapku. Dost často tam bývají dvě díry. Já mám kloubek v té vrchní dírce, pokud bych ho přesunul do té spodní dírky prodloužím chod pedálu. Nutno ovšem vyzkoušet zda to někde nedrhne (možná bude třeba přihnout některé táhlo).

U polokabria mám Jikov ovládaný rovněž přímo z prvního ,,V,, ramínka na skříňce řízení (a zdá se mi že má kratší chod než u limus., která má obě ramínka)

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 20:09
od užívateľa Karel
Béčková (a Káčková) klika má širší ramena než Áčková (Žehličková), což vyžaduje nejen jiné pánve, ale i jiné ojnice.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 20:15
od užívateľa Petr-Plzeň
Zkusím o víkendu přendat ten kloubek o díru níž,jestli se to změní.Děkuju za informace.Mám udělaný výbrus na 74,0 takže vlastně už B" takže Jikov 26 mě střílel do karburátoru.Po výměně hl.trysky na 120 to šlo.Teď tam mám Solex 30.Tam je tryska 115 a vypadá to nadějně.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 20:16
od užívateľa Petr-Plzeň
Jinak ten horní obrázek to je Amal?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 20:19
od užívateľa Petr-Plzeň
Omlouvám se je to tam pod obrázkem napsáno-Zenith.A ten je bez sytiče?K Solexu jsem totiž dostal trubku k filtru se škrtící klapkou.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 20:24
od užívateľa Petr-Plzeň
U jednoho pána na Moravě jsem viděl u jeho motoru na A Zenith bez sytiče právě se škrtící klapkou.Filtr měl předělaný tak,že uvnitř měl papírový filtr.Prý se používá v sání nějakého kompresoru.Určitě by to bylo dobré na čistotu vzduchu do sání ale člověk neví co to pak udělá při změně odporu v sání?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 20:39
od užívateľa Karel
Jak už zde několikrát zaznělo, typu karburátoru se nedá věřit, něboť všechny rozhodující komponenty jsou vyměnitelné a v minulosti se s tím dost často různě laborovalo. Rozhodně je třeba zkontrolovat (pokud možno přeměřit) všechny komponenty (trysky, vzdušníky i difuser) zda odpovídají příslušnému obsahu motoru.
POZOR na převrtané trysky či přesoustružené difusery (setkal jsem se s difuserem označeným ,,18,, ale přesoustruženým na 20 mm). Mám dojem že u Selexe je difuser značen dvěmi čísly. Jedno znamená vnitřní a druhé vnější průměr.

Můj Zenith 30T má sytič, ale také jsem viděl bez sytiče (asi starší provedení). Já mám vzduchový filtr původní (,,drátěnku,,).

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 21:00
od užívateľa Karel
Tak pro úplnost řez Solexem

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 14 Jan 2009, 23:48
od užívateľa Ivo
Dobrý večer, zahlédl jsem tu Karlovu poznámku o vzduchovém filtru na sání. Protože se mi ještě nepodařilo sehnat nějaký slušný originál, vyrobil jsem si zatím repliku, plněnou ocelovou vlnou. Někde jsem četl, že by se náplň pro lepší účinnost měla namočit do oleje a nechat okapat. Je to tak? Jinak se v posledních mrazivých dnech věnuju doma v teple šití čalounění. Mám hotová přední sedadla a snad to myslím vypadá docela dobře.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jan 2009, 08:59
od užívateľa Petr-Plzeň
Hlavně je důležité aby uvnitř byla síťka co nejjemnější aby motor nenasával zbytky kovů .Viděl jsem zbytky hliníkové vaty v oleji a byli s tím zaneřáděný celý motor včetně zalepených kroužků.Ani to nešlo vyčistit.Viděl jsem to u jednoho pána u Hradce Králové.Nechal tam původní hrubé síto a kousky hliníkové vaty se mu přes to sítko propadávali do sání.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jan 2009, 09:00
od užívateľa Petr-Plzeň
Jinak sedačky jsou pěkné.A polstrování stropu bude mít jiný odstín?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jan 2009, 12:32
od užívateľa Richard
Olej je v drátěném filtru to nejdůležitější, na mastné dráty nebo ocelovou vlnu se prach při průchodu nachytá. Občas (stačí asi 1 x za 2 roky) se filtr prošplouchne v benzínu a znova smočí v čistém oleji a nechá okapat.
Sedadla jsou opravdu pěkná, k nerozeznání od originálu, je to kůže ?

Ještě se vrátím k těm karburátorům, mám tam jikov a sytič musím používat i při spouštění teplého motoru, jinak většinou nechytne, je to normální... :?:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jan 2009, 12:48
od užívateľa Ivo
Dal jsem do filtru velmi jemnou síťovinu, tak to snad žádný kousky vlny nenasaje...a do oleje to tedy namočím. Sedačky jsou z koženky, ale má docela hezkou strukturu (je taková jakoby jemně pomačkaná), takže to dost připomíná kůži nebo umělou kůži. Protože mám polokabrio, na vnitřní potah střechy a rámy dveří atd. přijde světlá vlněná látka, mám už vyhlédnutou látku strukturou i barvou podobnou těm originálním. I.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jan 2009, 13:10
od užívateľa Petr-Plzeň
Richard napísal:Olej je v drátěném filtru to nejdůležitější, na mastné dráty nebo ocelovou vlnu se prach při průchodu nachytá. Občas (stačí asi 1 x za 2 roky) se filtr prošplouchne v benzínu a znova smočí v čistém oleji a nechá okapat.
Sedadla jsou opravdu pěkná, k nerozeznání od originálu, je to kůže ?

Ještě se vrátím k těm karburátorům, mám tam jikov a sytič musím používat i při spouštění teplého motoru, jinak většinou nechytne, je to normální... :?:
Já si myslím že ne.Mě zase nechtěla Tatra chytat na sytič,měl jsem to 10xrozebrané trysky OK ale jekmile jsem chtěl startovat na sytič tok to nešlo.Chytala když jsem přiškrtil sání.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jan 2009, 13:19
od užívateľa Dan
U studených startů je důležité,aby byla klapka zavřená.Jinak nejde sytičový okruh.Změř si také difuzer. Jakmile ho někdo zvětšil sníží se průtoková rychlost a není schopnost plnohodnotného nasátí směsi.To byl můj případ. I když to podle čísla sedeělo někdo ho o 2 mm zvětšíl . Dva roky sem se stím trápil a teprve po výměně difuzeru vše klape O.K.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jan 2009, 15:37
od užívateľa Petr-Plzeň
Myslíš difuzer vložený do sání?.Klapka zavírá OK.Ani není otočená.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jan 2009, 18:02
od užívateľa Petr-Plzeň
Díky za nápad zkusím změřit trysku sytiče/vzdušník/ Je tam sice nějaký rozměr ale to mohl někdo převrtat a Tatra si nemůže cucnout :lol: při startu.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 16 Jan 2009, 13:16
od užívateľa Dan
Ano myslím difuzer,ten prstenec v hrdle karburátoru.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 17 Jan 2009, 09:58
od užívateľa Petr-Plzeň
Koukal jsem v inzerci I VETERÁN a někdo tam prodává Zenith 30 T ale bohužel bez sytiče.Píše tam že je komplet ale na burzách co člověk vidí tak to jsou šroty bez trysek atd.Cena tam není . :?