Tatra 57 "Čistá"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Kombi T-57A

Príspevok od užívateľa Karel » 11 Júl 2006, 22:51

U mého kombi T-57A byla na svorníku zadního pera (na těch dvou nálitcích do boku) připevněn příčný trámek (spíše fošna) ke kterému byl připevněn ten krycí plech opěradla zadních sedaček. Na tento trámek byly začepovány ty dva podélné trámky, které vlastně nesli celou zadní část karoserie. Ty podélné trámky byly u Áčka v přední části vyhnuté ke sloupkům dveří, aby bylo více místa pro sedačky a očalouněny jako loketní opěrky. Po odčalounění jsem na nich objevil falce, do kterých zřejmě v provedení bez sedaček zapadala obyčejná dřevěná podlážka. Zadní podlážka byla rovněž vložena do falců vytvořených v podélných a příčném trámu.
Ten zadní příčný trám na tvém voze (připevněný za diferákem) je pravděpodobně dodatečná úprava nahrazující chybějící trámek nad list. perem.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 12 Júl 2006, 09:49

gozo: kdo byl prvním majitelem dodávky? jen pro zajímavost :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Júl 2006, 15:25

To zadní listové pero se mi také nějak nelíbí. Původní tatrovácké listy nejsou na konci takto sešikmené. Řekl bych že toto pochází z Octávie. Toto listové pero je asi vyšší než bylo to původní a protože se nevešlo pod původní příčný trámek byl tento vybourán a nahrazen tím trámem vzadu za diferákem (mmch. podstatně silnějším). Ten plech za opěradlem sedaček je také nějaký silný. Já tam měl obyčejný karosářský plech. To vybrání v přední části podélných nosných trámků je zřejmě kvůli sedačce, domnívám se že u dodávky jsou tyto trámky v plném průřezu až dopředu (jak jsem již psal u Áčka jsou tyto trámy vepředu zkoseny ke sloupku dveří). Ta železa jsou tam zřejmě z důvodu zvýšení únosnosti (původní nosnost byla pouze 250 kg).

gozo

Príspevok od užívateľa gozo » 12 Júl 2006, 18:44

Michael: papiry sahaji nejdale k panu Josefu Wildovi, nejaka ves u Loun (nemuzu precist) ale nejsem schopny potvrdit jestli prave on auto koupil nove
jinak tech per jsem si nevsiml a asi ma Karel pravdu - vepredu maj pera jiny tvar - zakoncene rovne, a ja myslel ze jsou puvodni

tak teda nevim jestli je ceho se chytit, abych z toho udelal neco alespon trochu puvodniho

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 12 Júl 2006, 18:49

gozo: Pokud máš v dodávce původní motor a na něm i původní č.motoru a spodku, tak lze v obchodních knihách Tatry zjistit kdo vůz koupil z továrny jako první + další informace.
Tyto knihy jsou v TM Kopřivnice a info je zdarma.

gozo

Príspevok od užívateľa gozo » 12 Júl 2006, 19:15

vim o te moznosti, a ackoliv jsem tam jiz byl, tak jsem to nezjistoval - nenapadlo k cemu mi to bude (kdyz vim kdo mel auto poslednich 70 let), ale zjistim, stejne jsem se tam chtel poptat jestli nejsou nejake informace k dodavce v archivu

Lukas

hnědá Tatra z ebaye

Príspevok od užívateľa Lukas » 18 Sep 2006, 00:42

Dobrý den,
všimnul jsem si diskuse ohledně mé Tatry, kterou jsem koupil v německu.
Zde je její pohnutý příběh: Cena za kterou jsem ji koupil byla skutečně slušná (avšak nikoliv žádný zázrak) 2500 EUR= zhruba 75000kč + samozřejmě doprava z německa 15000kč. I když nejsem překupník, přiznám se že Tatru jsem původně chtěl na kšeft (odsuzujte si jak chcete, ale kdo ještě neprodal něco na Tatru se ziskem ať si dá ruku na srdce). Jelikož jsem v tu dobu potřeboval nějaké peníze rozhodl jsem se nasadit takto vysokou cenu 150 000 kč. Při skutečném zájmu jsem byl ochoten jít ještě o desetitisíce dolů, protože mi tatra stála pod plachtou na zahradě a já ji tehdyneměl kam dát (i když mě táta - Tatrovák odmlada,který ještě žádný jeho vůz tatra nebo díl z tatry nikdy neprodal -přemlouval ať si ji nechám).
Zájem o můj inzerát byl telefonicky velice značný - první den mi volalo přes 20 lidí. Za celou tu dobu si tatru prohlídli pouze 4 lidé. 1.člověk přišel prakticky jenom na čumendu, 2. člověk to chtěl koupit na splátky, 3. člověk zaplatil nevratnou zálohu 5000 kč a od té doby jsem ho neviděl (zvláštní :D ) 4. člověk řekl, že to koupí a pak už se taky neozval.

Jelikož potom jsem už peníze nepotřeboval, jak jsem tak kolem té tatry chodil najednou jsem zjistil, že se mi vlastně líbí a začalo mi jí být líto jak tam stojí na zahradě pod plachtou (i kvůli jejímu osudu - viz níž), náhodou se mi podařilo sehnat garáž pro tatrovku, od PRODEJE JSEM OKAMžitě UPUSTIL. Rozhodl jsem se že si jí nechám (táta mě furt přemlouval).
P.S. Jak to auto stálo u mě na zahradě pod plachtou, bylo někým vykradeno. (odnesla to část volantu - čudlík uprosted někdo brutálně vyrval stejně jako pojistkové skříňky - na víc naštěstí díky našemu psovi nedošlo).

Jak se tatra dostala do německa nevím, vím jenom to že před lety umřel její majitel, který ji měl dlouho uskladněnou ve stodole (prý mu nejezdila protože se mu nevrátil karburátor z opravy) a cikánsko-turecko-německý překupník ji pak koupil za 500 EURO a dal si ji do garáže (nebo spíš do takového plátěného rádoby přístřešku). Ty fotky z ebaye jsou přes 20 let staré a cikánsko-turecko-německý překupník se se skladováním Tatry vůbec nemazlil (schválně porovnejte s mými inzertními fotkami). Jakmile jsem auto vydražil Turek ho nemilosrdně vystrčil na ulici kde 3 týdny stálo než jsem ho odvezl a dal si do své "garáže" schnilého forda mustanga bez motoru a ve stadiu rozkladu-zřejmě větší cennost.

Jinak k tomu zde tolik diskutovanému stavu: jelikož s tátou děláme spíš do pětasedmdesátek, tak nečekejte nějaké extra popisy.
Auto z roku 1932 má opravdu originál lak,čalounění, střecha,na karoserii není jediné místo koroze (kromě lehke povrchové po odloupnutí laku), na masce nikdy nebyl znak tatra,na voze není chrom-vše je niklováno, chybí 8 denní hodiny,fajfky, tacho neoriginál, světla neoriginál, k těm visícím dveřím- pant je prasklý. K výdřevě - podlaha je nová a kromě levého sloupku, který není přidělán k podlaze(další důvod nepasujících levých dveří) nepotřebuje větší renovaci. K vozu jsou orig. kola v orig laku.
Motor: skutečný originál motor jak to vyjelo z fabriky, eletrika komplet bosch, (výrobní č. motoru pasuje s výrobním číslem podvozku, ptal jsem se na to v Kopřivnici, kde mi také sdělili prvního majitele), nalévání oleje skrz ventilátorovou skříň, málo žeber na válcích,namontovány ještě předválečné svíčky bosch,k vozu také masivní oplechování motoru,které není namontováno, asi to bylo na zimu - nevim. Original výfuk prakticky jenom lehce povrchově orezlý v supr stavu včetně tlumiče nepotřebující žádnou opravu - vzadu tlumič uložen napříč. Na celém voze i na motoru je vidět že se ním moc extra nejezdilo.

Takže teď se do mě můžete pustit jak chcete.....ona hranice mezi překupníkem a sběratelem je někdy docela nezřetelná, dovoluji si tvrdit, že nebýt překupníků tak se některé vozy ani nedochovaly. Jinak jestli to berete takhle - marže na jakémkoliv zboží v čr jsou jedny z nejvyšších v evropě...takže jsme tady vlastně překupníci a šmelináři všichni. Jestli se najde někdo kdo nikdy nic "nepřekoupil" tak před ním hluboce smekám.... :D

zdraví Lukas

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Sep 2006, 10:54

Jak to bylo vlastně daleko, 500km? I kdybych pro ní jel s T613, tak se nad 3,50 Kč/km nedostanu a to bych mohl volit i o polovinu úspornější dopravu. Nevím, co je na přepravě za 15000 Kč samozřejmého...

Žádného zákazníka přece výdaje prodávajícího či překupníka naprosto ale naprosto nezajímají a 100% marže opravdu není nikde na světě běžná. Postatný je stav toho auta. Za necelých 75 000 Kč bych o ní taky uvažoval, za 150 ani omylem...

Amatér

Príspevok od užívateľa Amatér » 18 Sep 2006, 11:18

Já jsem tu Tatru viděl. Není to špatný předrenovační stav. Opravdu.Samozřejmá je renovace tak říkajíc z gruntu.Vše ostatní nemá smysl. Můj hrubý odhad je cca 30 000 +- něco klempířina,pokud si to někdo neudělá sám. Výdřeva až na ten levý sloupek a další schnilé věci tak cca do 10 000 tisíc.Absence jakékoliv výbavy a výstroje. Tedy světla,karburátor,špatné dynamo,víčko rozdělovače,pojistkové skřínky,tachometr,hodiny,fajfky atd ,atd. Samozřejmostí je nová střechas a kožené sedačky.Odhadnul jsem to amatérsky tak na 150 000 až 200 000 tisíc.Samozřejmě s lakem od odborníka..A pokud si to někdo bude dělat doma sám,tudíž nepočítám hodiny práce.A nepředvídané výdaje :lol: :lol: :lol:

57

Príspevok od užívateľa 57 » 18 Sep 2006, 12:16

Koho zajímá cena za dopravu z Německa. Proč to sem cpeš. Já když scháním díly na moji Tatru tak nepočítám ty stovky kilometrů po burzách a další.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: hnědá Tatra z ebaye

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Sep 2006, 14:44

Lukas napísal:Takže teď se do mě můžete pustit jak chcete.....ona hranice mezi překupníkem a sběratelem je někdy docela nezřetelná, dovoluji si tvrdit, že nebýt překupníků tak se některé vozy ani nedochovaly. Jinak jestli to berete takhle - marže na jakémkoliv zboží v čr jsou jedny z nejvyšších v evropě...takže jsme tady vlastně překupníci a šmelináři všichni. Jestli se najde někdo kdo nikdy nic "nepřekoupil" tak před ním hluboce smekám.... :D
Kdyby to bylo stylysticky lépe vyjádřeno, dalo by se to tesat ;-). Ano jsme národ překupníků, s tím se nedá nic dělat. A mimochodem, víte, že PayPal už umí i přichozí platby? To je panečku šance nabídnout všechny ty Tatra znaky a vlaječky zahraničním zájemcům za opravdu zajímavé ceny :-D

A smekni, Lukasi, v mém případě je to na místě ;-)

amatér

Re: hnědá Tatra z ebaye

Príspevok od užívateľa amatér » 19 Sep 2006, 07:52

Ta cena maximálně do sta tisíc je možná optimální a úměrná ceně podobných vozů před renovací. Levnější ty Tatry díky takovým šmelinářům nebudou .No a tento překupník nebo renovátor nebo spíše lidumil tu cenu upravil tak aby jste se případně nehádali :lol: :lol: :lol:

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 19 Sep 2006, 09:35

Luboš napísal: 100% marže opravdu není nikde na světě běžná.
Obchody so suvenírmi a starožitnosťami v centre Paríža, Londýna, Ríma a podobne majú 500-700%. Rozhodne neveznú nič čo nie sú schopní predať aspoň 3x drahšie ako ako kúpili - a aj na 300% sú ochotní pristúpiť len u naobrátkovejšieho tovaru. Aby som bol korektný samozrejme sa nejedná o tak drahé veci ako sú veterány. Ale aj si v Paríži niečo kúpite za 20 eur vedzte že obchodník za to platil tak 3-4. Podľa môjho názoru marže v bazároch v Čechách a na Slovensku sú oveľa nižšie ako v "starých" štátoch EU.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 19 Sep 2006, 09:35

Luboš napísal: 100% marže opravdu není nikde na světě běžná.
Obchody so suvenírmi a starožitnosťami v centre Paríža, Londýna, Ríma a podobne majú 500-700%. Rozhodne neveznú nič čo nie sú schopní predať aspoň 3x drahšie ako ako kúpili - a aj na 300% sú ochotní pristúpiť len u najobrátkovejšieho tovaru. Aby som bol korektný samozrejme sa nejedná o tak drahé veci ako sú veterány. Ale aj si v Paríži niečo kúpite za 20 eur vedzte že obchodník za to platil tak 3-4. Podľa môjho názoru marže v bazároch v Čechách a na Slovensku sú oveľa nižšie ako v "starých" štátoch EU.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 19 Sep 2006, 13:21

TatraplanuZdar napísal:Obchody so suvenírmi a starožitnosťami v centre Paríža, Londýna, Ríma a podobne majú 500-700%. Rozhodne neveznú nič čo nie sú schopní predať aspoň 3x drahšie ako ako kúpili - a aj na 300% sú ochotní pristúpiť len u najobrátkovejšieho tovaru. Aby som bol korektný samozrejme sa nejedná o tak drahé veci ako sú veterány. Ale aj si v Paríži niečo kúpite za 20 eur vedzte že obchodník za to platil tak 3-4. Podľa môjho názoru marže v bazároch v Čechách a na Slovensku sú oveľa nižšie ako v "starých" štátoch EU.
Tady zas někdo míchá hrušky s jabkama. Jaký asi platí ten obchodník v centru Paříže nájem, co? Když chceš být korektní, tak to taky zvaž. A co to je za blbost s tím nákupen za 3-4 a prodejem za 20EUR. To je nějaká obecná pravda nebo jak to mám chápat? Je s podivem jak málo lidí tvůj názor o maržích v bazarech sdílí, soudě alespoň podle množství dovážených automobilů zakoupených v zahraničí ;-). O chování tuzemských bazarisků radši nemluvit...

komentátor

Príspevok od užívateľa komentátor » 19 Sep 2006, 13:56

Celkově bych to hodnotil jako odpoutání od tématu renovace a vztah k historickým vozidlům. Pokud nepočítám jistou část lidí ,kteří mají z veteránů byznys,lidí kteří mají na velké sbírky ,jsou zde lidičky ,kteří mají jednou dvě autíčka na jejiž renovaci musí těžce vydělávat.Namítne se zde otázka,ať se na to vykašlou pokud na to nemají. Je to jen o české povaze a jak zde bylo řečeno,rejžujem a rejžujem.Pokud by byl na prodej v Německu lítající talíř od NASA za 2500 Euro.Jistě by ho zde někdo prodával za 150 000 z lásky k talířům . A pokud někdo z Vás navštivil veteránskou burzu někde v cizině,je mu jasné ,že ty ceny jsou v zásadě nižšíí :cry: :cry: :cry:

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 19 Sep 2006, 17:35

ladis napísal: Tady zas někdo míchá hrušky s jabkama.
Tak sa podme pozrieť v rámci diskusie na to kdo.
Bolo tu tvrdenie - bez obmedzení, že 100% marža vo svete nie je bežná.
Ja som to nehodnotil či je oprávnená alebo nie, ale dovolím si tvrdiť toto:
Horeuvedené tvrdenie je nepravdivé a zavádzajúce.

Inak podľa môjho názoru je v Česku-Slovensku problém v tom, za koľko predávajú ľudia obchodníkom. Ak stojí normálne T57 40 000 tak u nás predávajúci vyžaduje tú samú sumu od veteránistu, teda konečného spotrebiteľa aj od obchodníka. Následkom toho je že obchodník to predáva za 60-70 tisíc. V zahraničí, prertože predávajúci nie je v takej zúfalej situácii a je mu jednoduchšie predať to obchodníkovi, okrem toho bezpečnejšie, atd, mu to dá za 30 000 a preto to obchodníkovi stačí predávať za 45-50 000. Okrem toho operuje na väčšom trhu takže má väčší obrat čiže často si môže dovoliť ísť na 40 000 - teda bežnú cenu.

Teraz nehodnotím častú zúfalú situáciu dôchodcov a dedičov predávajúcich veterány. Len hovorím že podstatnejšou zložkou ktorá robí ceny veteránov vyššie u nás je prvotný majiteľ.

Inak je veľmi škaredé slovo priekupník. Priekupník je niekto predávajúci to čo je nedovolené - drogy, zbrane, červenú naftu, pašované cigarety, kradnuté autá. Inak je to obchodník. Ak sa nám cena jednoducho nepáči, nemusíme kúpiť. Ak predal niečo pokazené a tvrdil že to funguje, je to nečestný obchodník, vykričme ho. Ak predal niečo hrdzavé ako zrenovované a len to tak sflikoval, pranierujme ho. Ale ak niečo kúpil za 5000 a predáva to za 100 000 - ak je to schopný predať bez klamania čo je nás do toho?

Jediná vec ktorá je mi proti mysli je podplácanie ľudí na úradoch a následne nákup v rôznych pseudodražbách za smiešne ceny, ale aj cez to by som sa preniesol - ak inak to ten obchodník odborne prezrie, čo treba opraví, zoženie súčiastky a na všetky jemu známe problémy čestne upozorní.

Aby si niekdo nemyslel že som majiteľom Chotusíc alebo Eccory: v živote som predal zatiaľ len dve autá: v.r. 1992 š105 a v. r 1999 ladu samaru. Ale som obchodník - a že čestný - s niečím čo nemá zase k predaju veteránov až tak daleko, je to totiž vec ktorú nepotrebujú ľudia na prežitie ale na uspokojenie svojich záľub.

V mojom obore, a som sa ochotný skoro staviť že je to aj u veteránov, platí nasledovné:

1. Absolútne ceny u nás sú skôr vyššie ako v Nemecku, Holandsku, Anglicku - v priemere.
2. Marža obchodníkov je možná nižšia, možná skoro rovnaká, ale vzhľadom k malému obratu je vlastne relatívne nižšia.
3. Vyššie ceny sú spôsobené tým že prvotní majitelia a malí výrobcovia chcú vyššie ceny ako sa pýta za ekvivalenty v cudzine.
4. Kupujúci v cudzine sú obchodníkovi vdační ak dostali dobrú vec, ak im pomohol v prípade problémov, ak to opravil a vymenil - a za dobré zaobchádznanie a full servis sú ochtní platiť vyššie sumy /aj ked aby sme boli čestní je to menšie percento ich platu/. U nás aj ked u obchodníka nakúpime niečo pekné, zaujímavé, funkčné tak len neustále remcáme a ohovárame a sme presvedčení že nás podviedol.

Nie je našou vecou sa starať za koľko čo obchodník kúpil.
Ak za niečo nechceme zaplatiť, nemusíme. A že niekto príde komu sa
to bude zdať výhodné? Každý može vyskakovať tak vysoko ako mu guma na trenírkach dovolí.

Inak som sa ochotný staviť že v nasledovné tvrdenie je pravdivé:
Obchodník s veteránmi ktorý má maržu do 30% nevyhnutne skrachuje.
S priemernou maržou 30-40% vystačia len tí pomerne veľkí.
A len tí ktorí to v priemere udržia nad 50% sa budú mať dobre.

Každý z nás si to môže skúsiť.
Ja som nedávno bol nakupovať u jedného známeho moravského obchodníka a bol som šokovaný skromnými pomermi v ktorých zjavne žije - teda ak to veľmi, veľmi dobre nemaskuje.

Existujú oblasti kde 100% a viac % marže sú vo svete bežné:
Starožitnosti, obrazy, bazárové predmety, zberateľské predmety.
Tak prečo nie aj veterány?

Kupujúci ak stále existujú určujú ceny tovaru. Nemec ak sa mu zdá žie niečo stojí 25000 Euro ale malo by stáť len 24900 tak nekúpi.
Ale u nás nadávame že niečo je o 100% drahšie a nielen kupujeme ale ešte sa aj bijeme - mne, mne. A potom sa divíme že za šrotové T87 sa chce 20 000 Euro? Veď sme to my spôsobili!

Lukas

Príspevok od užívateľa Lukas » 19 Sep 2006, 21:28

Ano jsou to ti zlí obchodníci, šmelináři a překupníci. Ti můžou za to, že nejde sehnat předválečná tatrovka v solidním předrenovačním stavu se stahovací střechou do 100 tis. Ti můžou za to, že jsou předražené díly na burzách. Dovoluji si některé pány zde upozornit, že je zde už skoro 17 let KAPITALISMUS. Prostě v této době platí, že když na to nemáš, tak to nedělej. Prostě každý se snaží prodat za tržní a samozřejmě co nejvyšší cenu. Je zajímavé,že k vysokým cenám veteránů se nejvíc vyjadřují právě ti, kteří na to nemají, chodí po burzách a nadávají na ceny.

Znám spoustu lidí, kteří jsou schopní jíst celý rok jen suchý rohlíky, aby si mohli nějaký těžko sehnatelný a samozřejmě předražený chybějící díl na svého veterána koupit.

Znám spostu lidí, kteří nechtějí jíst rohlíky a mají obchodního ducha - ti si vydělávají peníze na renovaci svého miláčka například "šmelinou".

Vadí mi zdejší příměr obchodník=překupník=šmelinář=až skoro zločinec

To si opravdu někteří myslíte že všichni ti prodejci postávající na burzách jsou zločinci? Jsou to prostě lidé,kteří si umějí na rozdíl od některých zdejších reptálků poradit.

Trh je prostě trh, a když si někdo koupí jednoválcovou dvoutaktní Aerovku 500 před renovací za 200 000kč, tak proč ne? I když se nám to všem může zdát předražené....Sám, scháním nějaký pěkný předválečný hledáček. To je věc za kterou budu muset vysolit těžký balík a je mi to jedno protože ho prostě CHCI!!!!!

Jestli někdo trvrdí, že kvůli překupníkům jsou vysoké ceny, tak je mi ho líto. Větší nesmysl jsem už dlouho neslyšel.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 19 Sep 2006, 21:40

Hmmm. pekná debata... to poznám však aj iný príklad ako jeden z mnoha uvedených - dílec kúpený priamo od výrobcu(USA) bol o 200% drašší ako ten istý dílec(made in USA) od dodavatela(taliansko) náhradných dielov(nebola to zavádzacia cena)...



Lukas: "...jednoválcovou dvoutaktní Aerovku 500..." vieš o nej? ....videl som to ...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 19 Sep 2006, 21:45

sorry za offtopiccccc, vobec som to nevedel , že som to napísal do vlákna t57A :oops:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných