Strana 59 z 111

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 27 Máj 2009, 14:56
od užívateľa Petr-Plzeň
Ivo napísal:To:Petr. Také jsem přemýšlel, proč mi z výfuku létají kapičky vody...Je to možné, že by tam zkondenzovalo skutečně až půl litru? Máte s tím všichni podobnou zkušenost, je to normální, nebo mám někde nějaký problém? A řešit tedy dírkou v tlumiči?
U nerezového výfuku by ta trocha vody nevadila ale u plech. výfuku to přispívá ke vnitřní korozi a po 2 letech je pak výfuk KO!

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 27 Máj 2009, 15:03
od užívateľa Petr-Plzeň
Já ten 0,5l spočítal shruba jelikož mám tlumič dlouhý 80cm a průměr 12cm.Jinak tam mám všechny ty přepážky a zpětné trubky uvnitř.Ale vyústění je nahoře,takže spodek výfuku se zahlcuje vodou z kondenzace.Takže otvor jsem udělal v zadní části dole a vše po nastartování vyteče ven.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 27 Máj 2009, 20:25
od užívateľa D.A.
S tou jinou konstrukcí moderních tlumičů to myslím nemá smysl, voda kondenzuje ve stejných prostorách, kudy jdou plyny... A na všech mých nemoderních masovkách z 90. let bývala ta dírka stejně začerněná, jako koncovka, takže to v malém fouká i tamtudy.

:idea: Kdo vymyslí odvodnění tlumiče T613 :?: :wink:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 31 Máj 2009, 20:00
od užívateľa cambi
Zdar! Máte někdo JIKOV karbec a zkušenost se seřizováním bohatosti směsi? Dneska jsem poprvé nastartoval motor po GO, nechal ho několik hodin bežet na volnoběh pak ještě vyšteloval rozdelovač aby dobře běhal do otáček, ale porád černě kouří a spotřeba jako kráva, takže bohatá směs asi.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 31 Máj 2009, 21:30
od užívateľa Veterantatra
Já bych se přidal - mám stejný problém! Mám sice Solex 30, ale ty karburátory jsou si velmi podobné. Hlavní trysku mám 110 a volnoběžnou 50, s volnoběžnou 45 to vůbec neběželo. Vypadá to na difuzér 22. Na vzdušníku, přes který se strhává benzin do difuzéru jsem našel číslo 230. Zatím jsem nepochopil vztah mezi světlostí hlavní trysky, tímto vzdušníkem a bohatostí směsi. Chtělo by to věřit, že čím větší hlavní tryska a čím větší vzdušník tím bohatější směs a naopak. Ale k mému karburátoru byla doporučena hlavní truska 115, já tam mám 110, (o vzdušníku v nápovědě technické příručky se nic nepíše) a přesto mám černé výfukové plyny, černé svíčky. Je tu někdo, kdo by to trochu vysvětlil? Díky Vašek

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Jún 2009, 09:17
od užívateľa Petr-Plzeň
Tam je více věcí ,co se musí udělat od výběru svíčky vyšší tepelné hodnoty až po přetryskování.Kolik máš výbrus válce?Regulace bohatosti jde regulovat minimálně. Radši bych skontroloval hlavní trysku.Mě to taky bumbalo a kouřilo a měl jsem tam na SOLEXU převrtanou trysku.Dal jsem tam tu správnou a jde to dobře.Jinak černé svíčky na volnoběhu jsou normální.Po jízdě se vypálí.Zkoušel jsem tam Jikov ale motor je na Jikov takový utrápený.Menší spotřeba ale i menší akcelerace.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Jún 2009, 11:36
od užívateľa Petr-Plzeň
Předstih jsi měřil stroboskopem nebo jen pootáčením a přeskočením jiskry?Stroboskopem je to přesnější a uvidíš ty vůle v rozdělovači.Já jsem dal předstih na 10 stupňů ale šlo by dát i 12 stupňů.Dnešní benzín je výživnější a potřebuje větší předstih. :lol:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Jún 2009, 12:02
od užívateľa Richard
Předstih mám taky při použití benzínu Speciál (o.č. 91) přibližně 10 stupňů. Taky bych ještě překontroloval časování ventilů, nejlépe u každého válce zvlášť (to už jsme tady ve vlákně s Karlovou pomocí před 2 lety řešili).
Docela mě ale udivuje, že necháváš motor běžet několik hodin na volnoběh. To se vůbec nedoporučuje a je to nejlepší cesta k rychlému opotřebení motoru. Jednak to při nízkých otáčkách málo maže a o rychlém zakarbonování spalovacího prostoru ani nemluvě...
Mám taky Jikov a výměna hlavní trysky ze 110 na 115 se projevila (při vrtání 73 mm) poněkud větším výkonem v mírných kopcích, ale žádné čudění jsem nepozoroval ani u jedné z těchto trysek, kromě případu, kdy je zapnutý sytič.... Svíčky mám teplé s tepelnou hodnotou 95.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Jún 2009, 13:57
od užívateľa Djss
Niekto predava takuto Tatru 57a.Zaujimava kombinacia:D

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Jún 2009, 16:15
od užívateľa Petr-Plzeň
Já ač jsem příznivec moderních barev a tvarů tak u T57a zastávám originál barvy a tyto barevné kombinace nechávám na majitelích.Tzn.nejsem příznivec barevných kreací které Tatře sice sluší ale jsou z jiného století.Ale ať si každý udělá to co se mu líbí.Vůbec dnes je to hodně o střídmosti a vkusu.Barvu komaxit vůbez neodsuzuji už s ohledem zakonzervování kovových součástí,které tímto přežijí možná dalších 100 let a tím zhodnocují veterána. :)

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Jún 2009, 20:01
od užívateľa Karel
Červeno-černou kombinaci chápu, ale nechápu ten černý ,,A,, sloupek. Ten to dost nelogicky rozbíjí.

Tak já přidám také jednu neobvyklou červeno-černou kombinaci :lol: .

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 05 Jún 2009, 23:11
od užívateľa Libor
Tak zase přidám pár fotek pokračování plechování. Sice to nejde moc rychle, ale jde to, což je důležité :lol:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 06 Jún 2009, 17:11
od užívateľa Djss
Pekna praca Libor :D

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 09 Jún 2009, 22:06
od užívateľa rapidak
Libore jakým způsobem spojuješ plechy na výdřevě?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 09 Jún 2009, 22:10
od užívateľa cambi
Taky odpovím..hlavně snad COčkem a pak hřebíky :Dto je otázka.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 09 Jún 2009, 22:36
od užívateľa Mirek
Já bych se taky zeptal. Co zůstalo/zůstane na tom autě původní ?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 10 Jún 2009, 22:19
od užívateľa Libor
rapidak napísal:Libore jakým způsobem spojuješ plechy na výdřevě?

Ahoj Rapiďáku, původní zbytky použitelných plechů s nově udělanými se opravdu, jak píše cambi, sváří céočkem na tupo k sobě a potom se zabrousí. Taky, když jsem to před lety viděl poprvé, tak jsem si myslel, že to je nějaký divný. Asi to bylo tím, že jsem před tím přišel do styku pouze s výměnáři dílů na modernějších vozech, ale ne s "panem" klempířem co ještě umí některé díly si i vyrobit :lol: Bohužel to nedělám já, ale klempíř co umí. Já jenom přičmrduju :oops:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 10 Jún 2009, 23:32
od užívateľa Libor
Mirek napísal:Já bych se taky zeptal. Co zůstalo/zůstane na tom autě původní ?
No taky sem se s tím na začátku trochu morálně pral. A to jsem si ješte někde přečetl takovou na první pohled nenápadnou větičku, nad kterou jsem se, ale hluboce zamyslel. Cituji:Makám v garáži, renovuji a renovuji, ale najednou koukám, že stavím repliku! Opravdu, kde je hranice mezi renovovaným a replikou? Je například T603 nebo T613 (u kterých to bývalo poměrně často zvikem) po jedné, dvouch i třech GO, kdy se měnili karoserie, nápravy, motory, ale i celé interiéry opravou, originálem omlazeným v čase, nebo replikou? Mnohé z nich, jako i další vozy socialistických organizací v tehdejší ČSSR měli dokonce v techničáku místo výr. čísla karos. a motoru razítko výměnný. Kolik aut, za dobu svého mnohdy nelehkého, desetiletí trvajícího provozu, bylo nekolikráte z gruntu opraveno, nebo na něj použity součástky z jiného, již doslouženého? To ani jeho dnešní majitelé mhohdy neví. Někteří si to přiznají a připustí, že tomu, tak může být, ale jsou i tací, kteří mají zaručený originál, ale i tací, kteří tvrdí, že to je zaručený originál a ještě nejlépe velice vzácný. A potom je dokonce skupina, která skutečnou repliku prohlásí za originál a ještě si k tomu zajistí nějakou "věrohodnou" zkazku! Já se snažím použít ze starého co se dá. Z plechů se podařilo použít odhaduji asi 30 až 40%. Podvozek celý, ale samozřejmě všechny pod. skupiny jsme generálkovali.Všechny kování z venku i interiéru, přístrojovku, kostry sedadel př. světla. Dokonce i na všech diskách mám ve vnitř vyražený rok 37 :lol: . Ale z výdřevy jsem po radě několika odborníku nepoužil, kromě jednoho obloku do střechy nic, ale kovové výstuhy výdřevy všechny. Až se Tatra nalakuje do své původní barvy a použije se do interiéru kůže vyrobená dle originálu na zakázku, tak doufám, že na ni nebude tolik vidět, jak náročnou opravou prošla, a že za nějaký ten pátek provozu :lol: taky chytí nějakou drobnou patinu.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 11:04
od užívateľa Djss

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 13:29
od užívateľa JiF
Máte někdo zkušenost, či povědomost, že by se na zámcích dveří dala nastavit vzdálenost, na kterou je vysunuta západka zámku dveří ven ze zámku? Doslechl jsem se, že zámky ve dveřích Tater tuto možnost mají.