Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 24 Jan 2009, 23:45

Karel napísal:Nádherná výdřeva. Nechcete to vyrábět seriově? :D
Použitelných podvozků je stále ještě dost. :lol:

Koukám že jste dokonce použili i správné vruty s jednoduchou drážkou. Dost často jsem na nových výdřevách viděl vruty s křížovou drážkou.

Ty zadní blatníky jsem na dlouhých Áčkách a Béčkách viděl přidělané normálními vruty (s půlkulatou hlavou) přímo do výdřevy. Bohužel časem ty vruty vlivem vlhkosti ,,srostou,, s výdřevou a je velmi těžké je povolit (buď povolí šroub, nebo kus výdřevy). Proto se to později upravovalo na strojařské šrouby a matice. Pouze u krátkých Áček a Žehliček (které tam nemají výdřevu) jsou na podbězích matice (v plechových domečkách) ke kterým se pak blatníky šroubují strojařskými šrouby.
No Karle seriově by to dnes vyrábět asi šlo :D , ale ta cena :?: :roll: Na začátku jsem, také doufal v jinou cenu :lol: no a to ještě nebylo o krizi ani slechu. Jestli to takhle pude dál, tak Tatřičku budu muset dát na nějakou dobu k ledu :oops: :x
Opravdu na celé výdřevě není žádný křížový šroub, takže neorig. jsou jenom ty matky. Já je viděl poprvé, mají na sobě takové ostny, které se zapíchnou do dřeva, takže se nemusí při dotahování držet klíčem. No těšim se až zase něco na Tatře budu moc dělat sám. :D

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Jan 2009, 10:56

Opravdu pěkná práce. Kdepak to dělali a kolik to stálo.
Neustále si pohrávám s myšlenku vzkřísit toho mého kombíka, co jsem před lety tak nerozvážně rozebral. Mám podvozek, haubnu, dveře, zadní blatník a kování. Ostatní se dá použít z limusíny.
No ale vzhledem k tomu že u mě trvá finanční krize celý život tak asi zůstane jen u té myšlenky.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 26 Jan 2009, 11:06

Ono pokud je uhnilý jen třeba sloupek tak já ho odšrouboval,obkreslil.Pak shnilé dřevo ve spodní části zhruba 20cm uřízl o konec mi truhlář spec. bruskou na nastavování dřev.profilů profrézoval a dal se tam nový díl a potom sem to upravil podle nákresu.Po sklížení vodovz.lepidlem Heinkel.to šlo zpět na své místo.Druhý sloupek jsem musel ale dát už nový.Ten byl KO celý.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Jan 2009, 16:31

Já jsem u polokabria také jen nastavoval původní výdřevu. Měl jsem tehdy k dispozici jen velkou stolní cirkulárku (s kotoučem na pařezy :twisted: ), ruční pilku, hoblík, dláto a rašpli. U truhláře jsem nakoupil falcovaná prkna na podlahu a dubové trámky na to ostatní. Na cirkule jsem to ořezal na hrubo a pak jsem se to snažil ručním nářadím dokončit. Moc to nešlo a tak jsem to pak opracovával téměř celé na tom obrovském kotouči na cirkule. Dodnes se divím že jsem si při tom neuřízl obě ruce :twisted: .

Bohužel jsem bral rozměry z druhé Tatry a když jsem pak nasadil původní dveře nešly zavřít. Jak zde již několikrát zaznělo, vzhledem ke kusové výrobě se ty výdřevy někdy dost liší.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 26 Jan 2009, 16:51

To je pravda,člověk to musí dolaďovat za pochodu.Když jsem dělal renovaci karoserie tak mi nabízel jeden pán z Vysočiny výdřevu na kabriolet za 49 tisíc bez oplechování,vč.dveříˇ.Přesvědčoval mě abych když mám papíry udělal z limuzíny kabrio.Nakonec jsem ho nevyslyšel a tak jsem si limuzínu pospravoval sám a tak mám z toho i tak větší radost.Z cizího peří to není ono.Znám spoustu lidí co si to nechají vše udělat,možná jsem divnej ale radši to 100x rozeberu a složím a pak se cítím jako King.Jednou na to člověk musí přijít.Dneska je trochu jiná doba,dřív si každý vše na autě udělal sám,dneska když člověk přijede do servisu tak už mu říkají všude-to bude drahý!!!

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 26 Jan 2009, 17:49

Zkusím dát fotky z loňské kitovačky.57a
Prílohy
P2030045.JPG

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 26 Jan 2009, 18:00

A ještě jednu.
Prílohy
P2030044.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 26 Jan 2009, 22:00

Petr-Plzeň napísal:To je pravda,člověk to musí dolaďovat za pochodu.Když jsem dělal renovaci karoserie tak mi nabízel jeden pán z Vysočiny výdřevu na kabriolet za 49 tisíc bez oplechování,vč.dveříˇ.Přesvědčoval mě abych když mám papíry udělal z limuzíny kabrio.Nakonec jsem ho nevyslyšel a tak jsem si limuzínu pospravoval sám a tak mám z toho i tak větší radost.Z cizího peří to není ono.Znám spoustu lidí co si to nechají vše udělat,možná jsem divnej ale radši to 100x rozeberu a složím a pak se cítím jako King.Jednou na to člověk musí přijít.Dneska je trochu jiná doba,dřív si každý vše na autě udělal sám,dneska když člověk přijede do servisu tak už mu říkají všude-to bude drahý!!!
Víš já taky razím teorii, co můžu, tak si udělat sám. Ale co můžu. Protože věnovat se věcem, ve kterých nemám praxi, nebo jsem si nikdy nezkusil, by se mě asi nechtělo zkoušet na dílu, který mám jenom jeden a po případném zničení bych jej musel pracně shánět a samozřejmě znovu platit. Nehledě na to, že kvalita renovací některých dnešních vozů je opravdu na vysoké úrovni a vyrovnat se ji v amatérských podmínkách není vždy uplně jednoduché, ale tím nechci říc, že nutně firma musí udělat lepší renovaci než soukromník, ale více hlav a rukou více ví a umí. Já si auta vždy pořizoval, proto, abych si na nich zamakal a trochu se odreagoval od své práce. A jak říkáš ten pocit, když to nakonec dáš dohromady, tak nad něj není. :D Jenže znám jednoho, který si taky chtěl vždy vše udělat sám. Je to šikovný mechanik, ale lak mu nic neříká, ale musel si dokázát, ře to udělá sám. Výsledek dvakrát nic moc a při třetím pokusu to dodělal no teda dodělal celý předělal profík. Výsledek čas pryč prachy ani nemluvim plus poničený další věci jako lišty kování gumy a td. Taže když si chci začít něco dokazovat, tak si na něj vzpomenu a většinou to rozchodim někde v rohu. :lol:

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 27 Jan 2009, 10:00

Jasně,jsou věci které si člověk sám neudělá.Lak také nechám na lakýrovi ale pod lak si to udělám sám,mám souseda dělá opravy aut tak to kontroluje a radí.Nejdražší je to dostat pod lak ,to broušení je nejhorší.

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 27 Jan 2009, 11:32

To mě povídej, ještě za komančů jsem chodil do svépomocné dílny Svazarmu, a protože se mě lakování líbylo, tak jsem tam pomáhal( a tim pádem i něco trochu přiučil), 10 dní jsme auto připravovali. Ono ty podklady zdaleka nebyli 5minutové jako dnes. Pak pán co tam lakoval vykropil celou garáž. A za 2hod auto nastříkal, no a my mohli koukat z povzdálí. Naše společná 10ti denní práce nebyla vidět. Mimochodem na ty podmínky a prostory, ve kterých by dnes žádný lakyrník nedělal to byli celkem slušný laky, který vyšli koncem 80tých let na 1500 ,- až 2500,-. A že se uděláním podkladu hodně ušetří, o tom by mohl vyprávět známy co si dělá 87. Tím, že si to připravil sám učetřil 40000,- no i tak ho lak s materiálem přiše 100000,- a to si nepočítal svoje hodiny.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 27 Jan 2009, 12:13

Je pravda že když viděl lakýr původní ještě nenakitovanou karoseriii tak řekl 40000tis.Ti lakýři pokud se jedná o veterána tak vytahují jiné ceny.Jinak barva a nastříkání-práce tak 6tisíc.Lakýr co mě to bude stříkat má stříkací box s odsáváním stříká všechna auta.Stříkal mi Opela Kadeta kombíka a stálo to 10000tis i s odstrojením tapecíruňků a plastů. :wink:

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 27 Jan 2009, 13:05

Na trpělivost je nejlepší montáž jehl. ložisek do převodovky s celým stromečkem soukolí.Než člověk příjde,že tam má dát lepivou vazelínu aby ty jehl.ložiska nepadaly.Dělal jsem to celou sobotu.Pak mě olej vytékal kolem osy do prostoru čepu na spojku.Takže v neděli zase rozborka a osa se utěsňovala silik.těsněním.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 27 Jan 2009, 16:28

Ty peníze jsou samozřejmě velmi důležité, ale někdy tady opravdu o ně nejde. Jelikož ten pocit, že se mě samotnému něco povedlo, funguje to a relativně to vypadá dobře, je k nezaplacení. Jen jednou jsem pokusil zadat výrobu. Jednalo se výfuk, jistému p.Korbelovi. Petře, jistě ho budeš znát :lol: Výsledný efekt, respektive stav před svářením byl víc než katastrofický. Myslel jsem, že mě raní mrtvice a ještě předtím dotyčnému utrhnu hlavu. Takže jsem pak nakoupil roury a komplet celý výfuk jsem začal dělat sám. Je pravda, že mě trvalo dlouho, ale pak jsem byl velmi spokojený.
Jinak i já jsem mimo laku a čalounění dělal vše sám. Samozřejmě i za příspění rad dobrých lidí..
Ten stromeček v převodovce je také oříšek. Je to jak psal tuším že Karel, ježek v kleci.
Já tam měl původně místo jehel bronzová futra, což mě zarazilo. Ale před montáží stromečku s jehlami jsem si to vyzkoušel asi pět nanečisto s vazelínou a dál již nebyl problém. Letošní sezona převodovku jistě prověří....

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 27 Jan 2009, 17:01

O Korbelovi nemluv.Místo výfuků se dal na zemní práce,koupil si Komatsu bagřík.Dělal u souseda,já ho nepoznal a málem mě zbořil z bagrem barákZaučoval se a málem to špatně dopadlo.Stal se z něj přízrak.Sousedovi vjel na silnici a ze silnice bagroval bez značek,omezení atd. :? Ještě že do něho v zatáčce nikdo neboural a navíc mu utrhl kanalizaci do baráku.U mě toho taky dost napáchal.A za práci chtěl pomalu jako bagrista když mi hrabal základy na celý barák. :lol:

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 27 Jan 2009, 20:30

Každý si musí rozvážit co od výsledku očekává. Pokud chce někdo krásného veterána, který se leskne jako zrcadlo, bez sebemenší nerovnosti laku, vše utěsněné, tak aby nikde nekapal olej (ani z rozvodovky), čalounění ze stejných materiálů jako originál a navíc aby Tatra jela téměř bezhlučně (tedy žádný rachot z převodovky a zadní nápravy) tak se to samozřejmě bez profíků neobejde a něco to stojí. Pokud chce takovéhoto výsledku docílit amatér vlastnoručně, tak se to sice může podařit, ale určitě ne napoprvé :? .
Já se rozhodl pro trošku jinou cestu, tedy jsem věděl předem, že Tatra ani po renovaci nebude jako nová. Chtěl jsem docílit takového stavu, aby Tatra vypadala jako auto sice staré, ale udržované. K tomuto rozhodnutí mě vedlo to, že plno věcí bylo opotřebených, ale ne tak, aby se musely měnit. Z řemeslníků na tom pracoval jen autoklempíř což bylo nezbytné, ostatní jsem se snažil udělat sám.
Jak dopadl lak, jsem tu už popisloval, ostatní se povedlo přece jen trošku lépe. Teď bych samozřejmě plno věcí řešil jinak, ale to vím až teď, kdy je to hotové :D .

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 28 Jan 2009, 09:34

No ono s tím olejem aby nekapal a diferák nehučel,to by se musela změnit konstrukce a dělat součásky s nových materiálů.Navíc rány od podvozku se přenáší do karoserie.Tady člověk nemůže dosáhnout nikdy bezhlučnosti a hlavně pěkné na Tatře je ,že má svůj zvuk :lol: i bez tuningu.Ale samozřejmě možností,jak si veterána udělat je víc.Někde jsem četl že rozdíl mezi chlapcem a mužem je jen ve velikosti hračky. :lol: Ale obdivuju lidi kteří jsou šikovní a dokážou třeba jen z 80% udělat veterána.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 28 Jan 2009, 15:18

Prosím Vás nebyl by někde tech.výkres vačkového hřídele T57?

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 02 Feb 2009, 17:50

Nemáte prosím někdo,někde obrázek přední pomocné výztuhy práhu?Teď o víkendu jsem je vytvořil tím že jsem to obkreslil a vyřízl z obdelníkového jeklu.Akorát je místo 3mm tloušťky jen 2,5mm .Myslím že ted přední jde asi pod úhlem 45St.Já původní nášlapy měl na 3díly a drželo to jen díky gumě co tam byla,ale už jen v okrasné liště. :lol: Nosníky po odmontování z podlahy odpadly.Zadní,nosník už mám,jde mi o přední.Prosil bych celkovou délku nosníku a rozteč přední a zadní od středního držáku kastle?

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 03 Feb 2009, 11:08

Přikládám foto s rozměry. Na mojí Tatře, ale rozhodně ten úhel není 45 st., ale daleko menší. Zadní otvor je původním prkně, krajní prkno je už měněné, takže je možné, že původně to bylo o nějaký ten centimetr vedle. Nejdříve jsem přidělal držáky a potom jsem na to položil hotovou stupačku, kterou dělal klempíř, stáhnul jsem to truhlářskými svěrkami a potom přivařil (...no dost neodborně :oops:, lepší by na to byla bodová svářečka nebo vyvrtat díry v nosníku a svařit v nich).
Prílohy
Držák stupačky.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 03 Feb 2009, 12:31

Prosim vas kto by my spravil fotku okolo kormana?Akurat sa venujem tomu len je dost osuchana a stratila tie linie na kormane.Potreboval by som niekde nakuknut. :D .Vdaka
Prílohy
P4081897.JPG

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných