Výfuk jsem řešil poměrně dlouho a vyrobil jsem celkem tři verze Ani jedna nestála za nic. Na krátkém áčku je tlumič výfuku přichycen pomocí čtyř svorníků napříč za diferenciálem. Diferenciál,který jsem montoval již tyto svorníky neměl,takže jsem to řešil tak jako celé vedení bez ohledu na případné odborníky a rejpaly zda se jedná o originalitu či né ,svojí cestou.. Měl jsem doma i přesnou kopii tlumiče co by tam měl být,nakonec jsem použil tlumič z Oktávky,který je dobře dostupný a relativně levný.. Největším problémem bylo vyhnout se lankám . Roury o průměru 35 mm jsme naohýbali u známého a příruby jsem nechal vypálit. Samotné svody kolem válců mají ,tuším 32 mm. Pokud nebudu počítat čas,elektriku,drát ,plyn atd. Vyšlo to i s pohliníkováním tak cca 5500 -Kč.Ivo napísal:Dobrý večer, chtěl jsem se zeptat na čalounění sedaček, viděl jsem v áčkách čalounění sedáku a opěradla zvlášť (jako je to u mého vozu, i když už není původní), ale i v jednom kuse (jako je to třeba u Pavlova vozu). Je typ čalounění závislý na typu vozu (dlouhé/krátké áčko)? Nebo spíš na typu sedačky (se sklápěcím/nesklápěcím sedákem)?
Dále bych potřeboval poradit, budu v dohlednu řešit výfuk (vím, že pan Buček dělá repliky, to bude ale nejspíš dost drahé), uvažoval jsem o použití tlumiče výfuku na oktávku, na netu jsem našel firmu, která vyrábí repliky těchto tlumičů za docela rozumnou cenu a ten tvar mi taky nepřijde špatný (viz foto). Jaké tlumiče výfuků používáte? Díky
Tatra 57 "Áčko"
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky za odpovědi, těch 7 litrů se mi zatím za výfuk moc dávat nechce, mám použitelná kolena, chybí mi takové ty parohy a tlumič. Ještě to promyslím. Taky nechápu, jak se mohl sedák sklápět, pokud je čalounění v celku. Dokonce vlastně nechápu, k čemu by to sklápění sedáku vlastně mohlo být dobré. Sklopím-li sedák dopředu a opěradlo dozádu, lůžko rozhodně nevznikne. Třeba to vůbec ke sklápění určené nebylo...
Pro Karla: Konstrukce střechy je replika, respektive poloreplika, využil jsem původní dřevěné oblouky, které se zachovaly (byly použité jako výztuhy pro tu plechovou střechu,měly spoustu dírek od hřebíčků od plachty). Napínací nůžky jsou od p. Bučka (3000,-),řekl bych, že jsou staré, jsou malilinko kratší, tak jsem je musel kousek přizdvihnout.
Pro Karla: Konstrukce střechy je replika, respektive poloreplika, využil jsem původní dřevěné oblouky, které se zachovaly (byly použité jako výztuhy pro tu plechovou střechu,měly spoustu dírek od hřebíčků od plachty). Napínací nůžky jsou od p. Bučka (3000,-),řekl bych, že jsou staré, jsou malilinko kratší, tak jsem je musel kousek přizdvihnout.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nejsem si zcela jist zda lůžková úprava u dělených sedaček spočívá v překlopení opěradla dozadu. Je možné že to bude úprava ,,nohy v kufru,, nebo něco jiného, kdy se na překlopené opěradlo či sedák pokládá zadní sedačka, či zadní opěradlo.
Ty napínací nůžky mohou být z Žehličky. Ta má tu střechu kratší (a tedy i nůžky).
Octávácký tlumič výfuku se dříve používal dost často. Já měl na Kombíku tlumič z Š-1203, který má 2 vstupy a tak měla každá strana motoru svůj vlastní vstup do tlumiče. Také jsem slyšel o dvou Jawáckých ,,doutnících,, (pro každou stranu jeden) vyústěných buď před zadními koly, nebo až vzadu (vyžadovalo to ale dvojí vedení výfuků dozadu).
Nejlepší je to ale stejně bez tlumiče.
Na volnoběh si to jen tak bublá, ale když se to ,,osolí,, šlehají z výfuků plameny
No tak pro zklidnění lůžková úprava ,,nohy v kufru,,
Ty napínací nůžky mohou být z Žehličky. Ta má tu střechu kratší (a tedy i nůžky).
Octávácký tlumič výfuku se dříve používal dost často. Já měl na Kombíku tlumič z Š-1203, který má 2 vstupy a tak měla každá strana motoru svůj vlastní vstup do tlumiče. Také jsem slyšel o dvou Jawáckých ,,doutnících,, (pro každou stranu jeden) vyústěných buď před zadními koly, nebo až vzadu (vyžadovalo to ale dvojí vedení výfuků dozadu).
Nejlepší je to ale stejně bez tlumiče.
Na volnoběh si to jen tak bublá, ale když se to ,,osolí,, šlehají z výfuků plameny
No tak pro zklidnění lůžková úprava ,,nohy v kufru,,
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To šlehání plamenů z výfuku při svých zkouškách mohu potvrdit,rovněž pak i super soundKarel napísal:Nejsem si zcela jist zda lůžková úprava u dělených sedaček spočívá v překlopení opěradla dozadu. Je možné že to bude úprava ,,nohy v kufru,, nebo něco jiného, kdy se na překlopené opěradlo či sedák pokládá zadní sedačka, či zadní opěradlo.
Ty napínací nůžky mohou být z Žehličky. Ta má tu střechu kratší (a tedy i nůžky).
Octávácký tlumič výfuku se dříve používal dost často. Já měl na Kombíku tlumič z Š-1203, který má 2 vstupy a tak měla každá strana motoru svůj vlastní vstup do tlumiče. Také jsem slyšel o dvou Jawáckých ,,doutnících,, (pro každou stranu jeden) vyústěných buď před zadními koly, nebo až vzadu (vyžadovalo to ale dvojí vedení výfuků dozadu).
Nejlepší je to ale stejně bez tlumiče.
Na volnoběh si to jen tak bublá, ale když se to ,,osolí,, šlehají z výfuků plameny
No tak pro zklidnění lůžková úprava ,,nohy v kufru,,
Hledal jsem původní materiál ze sedaček,ale nic... Buď to zůstalo u čalouníka nebo v nejhorším případě mě to doma vyhodili..
Jinak v Rokycanech vyrábí jistý pan Korbel kompletní výfukový systém pro Tatru 57 A z nerezu. Nejedná se o reklamu,spíše pro odstrašující příklad..Cena byla před dvěma roky 12 000Kč. Kolega to vyzkoušel a pak to vše předělával...
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ty ,,nerezové,, výfuky (nevím zda od toho samého výrobce) jsem viděl a na první pohled nebyly moc přesné a proto bych předpokládal problémy.
Ty Liborovi výfuky (od Kopřivnice za 7500,-) jsou naopak velmi přesné (tedy jen podle fotky). Nechybí ,,zvednutí,, ve střední části kvůli lankům, ani oblouk dolů těsně před tlumičem kvůli prostřednímu nosníku.
Ty Liborovi výfuky (od Kopřivnice za 7500,-) jsou naopak velmi přesné (tedy jen podle fotky). Nechybí ,,zvednutí,, ve střední části kvůli lankům, ani oblouk dolů těsně před tlumičem kvůli prostřednímu nosníku.
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
No ono ten pán ty výfuky dělá na starém podvozku T 57A. Jen na jedné straně mě výfuk jde jen asi 2 cm od předního nosníku, tak jsem měl strach, aby to při nějakém křížení přes díry nenaráželo, ale známý co má Tatru snad celý život, tak mě říkal, že se Tatra nikdy, tak nezkroutí kvuli své konstrukci výkyvných poloos. Tak doufám, že má pravdu.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
jeden príklad z praxe - dobové foto z prospektu - T-57AKarel napísal:Nejsem si zcela jist zda lůžková úprava u dělených sedaček spočívá v překlopení opěradla dozadu. Je možné že to bude úprava ,,nohy v kufru,, nebo něco jiného, kdy se na překlopené opěradlo či sedák pokládá zadní sedačka, či zadní opěradlo....
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nemáš těch fotek víc ?
Ta lůžková úprava je vodorovná, to co jsem zatím viděl bylo vždy více či méně šikmé. Přední sedačky jsou zřejmě úplně odmontované, aby se daly posunout co nejvíce dopředu. Zajímavé je také to na čem drží ten kufr uvnitř. Tam musí být nějaká přídavná polička, jinak by ten kufr musel ,,levitovat,,.
Ta lůžková úprava je vodorovná, to co jsem zatím viděl bylo vždy více či méně šikmé. Přední sedačky jsou zřejmě úplně odmontované, aby se daly posunout co nejvíce dopředu. Zajímavé je také to na čem drží ten kufr uvnitř. Tam musí být nějaká přídavná polička, jinak by ten kufr musel ,,levitovat,,.
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Odbočím od tématu lůžkové úpravy, chci se poradit.
Čas od času se mi povolují vnější matice na levé zadní poloose. V drážkách poloosy a náboje je maličká vůle. Za jizdy a brždění se díky drobnému vzájemnému pootočení poloosy a náboje po čase povolují matice stahující náboj a poloosu dohromady. Stejná maličká vůle v drážkování je i na pravé poloose, ale tam k povolování nedochází.
Máte někdo obdobnou zkušenost? Pokud ano, jak jste ji řešili? Zkoušel někdo z vás nějakým způsobem vymezit drobnou vůli v drážce mezi poloosou a nábojem?
Čas od času se mi povolují vnější matice na levé zadní poloose. V drážkách poloosy a náboje je maličká vůle. Za jizdy a brždění se díky drobnému vzájemnému pootočení poloosy a náboje po čase povolují matice stahující náboj a poloosu dohromady. Stejná maličká vůle v drážkování je i na pravé poloose, ale tam k povolování nedochází.
Máte někdo obdobnou zkušenost? Pokud ano, jak jste ji řešili? Zkoušel někdo z vás nějakým způsobem vymezit drobnou vůli v drážce mezi poloosou a nábojem?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jo vůle,to je možná průser.. Pravá strana má tendeneci utahovat a levá povolovat. Ta vůle v drážkách i když tam máš kontramatku to asi povolí.Ještě tam má být pojistný plech přes horní matku,ale nevím jestli to pomůže.JiF napísal:Odbočím od tématu lůžkové úpravy, chci se poradit.
Čas od času se mi povolují vnější matice na levé zadní poloose. V drážkách poloosy a náboje je maličká vůle. Za jizdy a brždění se díky drobnému vzájemnému pootočení poloosy a náboje po čase povolují matice stahující náboj a poloosu dohromady. Stejná maličká vůle v drážkování je i na pravé poloose, ale tam k povolování nedochází.
Máte někdo obdobnou zkušenost? Pokud ano, jak jste ji řešili? Zkoušel někdo z vás nějakým způsobem vymezit drobnou vůli v drážce mezi poloosou a nábojem?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tá fotografia je z prospektu "Campingato Tatra", jednalo sa o model v špeciálnej úprave, ktorý bol údajne o 30 kg ťažší, ako sériový voz, obsahoval napr. aj celtové prístrešky a na spanie ho bolo možné pripraviť za 10 minút. Dve šarmantné dámy s ním prešli za 6 týždňov trasu 8600 km cez celú Európu.Karel napísal:Nemáš těch fotek víc ?
Ta lůžková úprava je vodorovná, to co jsem zatím viděl bylo vždy více či méně šikmé. Přední sedačky jsou zřejmě úplně odmontované, aby se daly posunout co nejvíce dopředu. Zajímavé je také to na čem drží ten kufr uvnitř. Tam musí být nějaká přídavná polička, jinak by ten kufr musel ,,levitovat,,.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Na levé zadní poloose a náboji mám obrovskou vůli, v minulosti se to asi předchozím majitelům často povolovalo, takže došlo opravdu k velkému opotřebení.
Na radu zkušeného kolegy z klubu jsem si nechal udělat stahovací matici (viz. obrázek). Vůli jsem ještě vymezil kousky pilek na železo (dokonce z obou stran každé drážky), ale to asi nebude v tvém případě potřeba.
Upozorňuju, že matici je nutno stahovacím šroubem potřeba stáhnout opravdu silně až se obě strany v naříznutí skoro dotknou a pokud je ještě místo je lépe přidat na závit na poloose ještě kontramatici. Zatím jsem s tím ujel sice asi jen 150 km, ale nehnulo se to.
Na radu zkušeného kolegy z klubu jsem si nechal udělat stahovací matici (viz. obrázek). Vůli jsem ještě vymezil kousky pilek na železo (dokonce z obou stran každé drážky), ale to asi nebude v tvém případě potřeba.
Upozorňuju, že matici je nutno stahovacím šroubem potřeba stáhnout opravdu silně až se obě strany v naříznutí skoro dotknou a pokud je ještě místo je lépe přidat na závit na poloose ještě kontramatici. Zatím jsem s tím ujel sice asi jen 150 km, ale nehnulo se to.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já mám tím pojistným plechem zajištěny obě matice a nikoliv jen tu vrchní.
Tu rozříznutou matici jsem už také viděl. Viděl jsem i poloosy stočené do kužele a s vloženým klínkem a k nim náboje s novými kuželovými středy (pak je ale trochu složitější seřízení kuželového ložiska). Kolega si nechal celou poloosu vyvařit a vybrousit nové drážky, do nábojů mu pak vevařili nové středy s novýma drážkama. Docela jsme měli strach aby to časem neprdlo (změna struktury materiálu vlivem navařování), ale údajně to tak dělají i u náklaďáků. Jiný kolega ty vymačkané drážky vyvařil a ručně vybrousil, ale byla to dost fuška a určitě se to ručně nevybrousí dost přesně.
Tu rozříznutou matici jsem už také viděl. Viděl jsem i poloosy stočené do kužele a s vloženým klínkem a k nim náboje s novými kuželovými středy (pak je ale trochu složitější seřízení kuželového ložiska). Kolega si nechal celou poloosu vyvařit a vybrousit nové drážky, do nábojů mu pak vevařili nové středy s novýma drážkama. Docela jsme měli strach aby to časem neprdlo (změna struktury materiálu vlivem navařování), ale údajně to tak dělají i u náklaďáků. Jiný kolega ty vymačkané drážky vyvařil a ručně vybrousil, ale byla to dost fuška a určitě se to ručně nevybrousí dost přesně.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Když už jsem nakousl ty netovární úpravy:
Člen TVCC Brno Ing. Dráb u své T-57A někdy v 70tých letech upravil zadní nápravu tak že přesadil poloosy o šířku ozubení talířových kol, aby mohl použít stejně velká talířová kola (jako je to u T-111 a dalších). Samozřejmě musel upravit i odpružení a tak zvolil vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči.
Kromě toho také zvýšil kompresy motoru na 1:6,4. Pravděpodobně použil do Béčkových válců písty delší o 4mm. Do Áčkových válců se díky větší svíčce (18mm) delší písty nevejdou (respektive by v těch pístech muselo být vybrání pro svíčku).
Nemá někdo z ,,Brňáků,, potuchy jak ten vůz dopadl.
Člen TVCC Brno Ing. Dráb u své T-57A někdy v 70tých letech upravil zadní nápravu tak že přesadil poloosy o šířku ozubení talířových kol, aby mohl použít stejně velká talířová kola (jako je to u T-111 a dalších). Samozřejmě musel upravit i odpružení a tak zvolil vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči.
Kromě toho také zvýšil kompresy motoru na 1:6,4. Pravděpodobně použil do Béčkových válců písty delší o 4mm. Do Áčkových válců se díky větší svíčce (18mm) delší písty nevejdou (respektive by v těch pístech muselo být vybrání pro svíčku).
Nemá někdo z ,,Brňáků,, potuchy jak ten vůz dopadl.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak už to frčí. Ondreji dík.
http://www.youtube.com/watch?v=xDKmkjUwkl0
Pro správnou zvukovou kulisu doporučuji ,,volume,, doprava
http://www.youtube.com/watch?v=xDKmkjUwkl0
Pro správnou zvukovou kulisu doporučuji ,,volume,, doprava
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pekne video Na tom zeleznicnom priecesti to bola dvojka?
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ano na přejezdu a kousek za ním je to dvojka.
Re: Tatra 57 "Áčko"
ten youtube je stejne kouzelny, takovy nadherny videa:
http://www.youtube.com/watch?v=4jMiDDkl ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0k ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fc44lM81 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=QzqKT2iU ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4jMiDDkl ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0k ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fc44lM81 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=QzqKT2iU ... re=related
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
videa Tatry je na youtube dost ale malo je venovanych Tatre 57, preto ma potesilo ked Karel uverejnil to svoje.
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak se holka včera dočkala, po kompletní generálce podvozku a náprav dostala novou výdřevu a po 10 měsících čekání odjela pro nový plechy. Ty, ale prý nejdříve budou z jara, pak ještě kabát a vnitřek a pak ... no uvidíme kolik let to ještě bude.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných