Tatra 613-3

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
Rasto

Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa Rasto » 23 Apr 2007, 12:02

Platnédoklady,r.v.1990,štvorkové narazniky aj pristrojovka,motorickydobra,korozia:zadný blatník a predný podblatník ,cena 35000.- Sk +dohoda.Bližšie info 0905768302
Prílohy
Obrázok 030.jpg
Obrázok 029.jpg
Obrázok 028.jpg
Obrázok 027.jpg
Obrázok 022.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 23 Apr 2007, 22:26

To biele prevedenie nevyzerá zle.
Inak, nikto žiadny komentár? Ani Luboš? :shock: :shock: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Apr 2007, 22:34

No co na tom komentovat? Je to částečná přestavba na čtverku, ale z těch fotek toho moc dalšího patrné není.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 23 Apr 2007, 22:43

Luboš, sranda musí byť. Ja viem, nemá to deravý výfuk (teda aspoň nič nevidno)... :D
Chcel som iba podporiť diskusného nováčika a dostať jeho inzerát do popredia. Ďakujem ti za pomoc. :wink:
Tá biela má fakt niečo do seba.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 23 Apr 2007, 23:17

Aky mate nazor na pripadnu historicku hodnotu v buducnosti u takto prestavanych Tatier?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 23 Apr 2007, 23:20

Zachvilu budete radi, ze zozeniete aspon takuto :-)

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 23 Apr 2007, 23:28

Vždy sa dá prestavať do "pôvodného" (historicky správneho) stavu.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Apr 2007, 00:53

Nějak zhodnocovat se bude časem každá tatra, ale podobné sbastleniny budou mít vždy ze všech typů šestsettřináctek nejnižší hodnotu. Tahle ještě nevypadá tak špatně, po výměně nárazníků, palubky a pár dalších dílů by z toho možná mohla být pěkná trojka. Spousta razantnějších přestaveb je ale už dávno odsouzena k likvidaci, zejména pokud mají špatnou karosérii. Už ani dneska se nevyplatí nikomu něco takového kompletovat do původního stavu nebo renovovat a za pár let, kdy spousta dnes ještě sehnatelných dílů už prostě nebude, to už vůbec nevidím reálně.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 24 Apr 2007, 11:05

Ešte asi záleží na tom, či je tá prestavba (úprava, výmena...) fabrická alebo domáca. V prípade fabrickej sa podľa mňa jedná o súčasť "histórie" so značnou výpovednou hodnotou (ako to vtedy fungovalo).
Týka sa to hlavne T603, keď sa pod generálkou rozumela hlavne fabrická prestavba T603-1 na T2-603. Aj v prípade T613 sa tu (na fóre) objavilo dosť príspevkov o rôznych dodatočných fabrických zásahoch (úpravách, dolaďovaní...).
To všetko je podľa mňa históriou tohoto podniku a jeho produktov.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Apr 2007, 15:26

No a "fabrická přestavba" má být jako co? Mně tedy není znám jediný případ, kdy by se ve výrobním závodě nebo autorizovaném servisu tatra na žádost výrobce přestavovalo nějaké ojeté auto... Ano tatra schválila výměnný systém (později byl zrušen), kdy bylo možné vyměňovat motory a karosérie (jak vybavené, tak nevybavené) i různých typů, ale všechno tohle originalitu toho auta výrazně snižuje a to se projevuje i na jeho hodnotě. Je samozřejmě lepší, když ten výsledný produkt z větší části nebo zcela připomíná nějaký konkrétní typ než když je to spatlané stylem "každý pes jiná ves"...

Prozatím se celosvětové veteránské hnutí zaměřuje téměř výhradně na zachování vozidel v podobách, v jakých vznikala nebo byla později přestavěna pro nějaký specifický a zajímavý účel. I toto je urputný boj a už dnes je všem jasné, že tisíce různých typů vozidel se už pro budoucí generace zachoval nepodaří. Historii našeho motorismu samozřejmě může dokumentovat i schnilá otuněná stopětka na plyn, která byla vyhozena z STK pro desítky nebezpečných závad a podobné typy vozidel, ale zatím se nenašel nikdo, kdo by tyto neoriginální věci dovedl ocenit a celosvětové mínění je zatím toho názoru, že to vůbec nemá a nikdy nebude míc cenu tyto předměty vůbec uchovávat a mnohem lépe poslouží jako surovina nebo palivo.

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 24 Apr 2007, 17:17

Ahoj taky bych rád přidal trochu svého.
Cena veterána ktreý je v pěkném a původním stavu je jistě nespochybnitelná.

Ale já osobně bych třeba dal přenost pěkné "spatlanině" v dobém stavu než shnilou trosku kde je vše původní.

Konkrétně u této T-613 nevidím nic špatného pokud někdo upraví své auto tak aby se mu líbilo a vyhovovalo na ježdění tím že použije díly z novejšího modelu.
Je ovšem pravda že veterán to pak být nemůže a to vůz celkově znehodnocuje.

Je asi na každém co si vybere ale pravda je že mít auto které vypadá jako když vyjelo z továrny nebo přijelo z jiné doby je nádhera a určitě přitáhne více pozornosti a obdivu.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 24 Apr 2007, 17:18

Luboš, paráda, vedel som, že na teba je spoľahnutie. :D :D
Teraz k veci :arrow:
Luboš napísal:No a "fabrická přestavba" má být jako co? Mně tedy není znám jediný případ, kdy by se ve výrobním závodě nebo autorizovaném servisu tatra na žádost výrobce přestavovalo nějaké ojeté auto... Ano tatra schválila výměnný systém (později byl zrušen), kdy bylo možné vyměňovat motory a karosérie (jak vybavené, tak nevybavené) i různých typů, ale všechno tohle originalitu toho auta výrazně snižuje a to se projevuje i na jeho hodnotě. Je samozřejmě lepší, když ten výsledný produkt z větší části nebo zcela připomíná nějaký konkrétní typ než když je to spatlané stylem "každý pes jiná ves"...
Na žiadosť výrobcu nie, ale na žiadosť zákazníka. Požiadal o GO a dostal "skoro" iné auto (vymenili čo sa dalo za nové). Takých prípadov je xy. Vďaka tomu vzniklo dosť "hybridov". Ak nájdem fotky, pošlem. Dotyčný zákazník o tom dostal potvrdenie do TP a fungoval ďalej.

Dôležité - nebola reč o originalite ale o historickej hodnote :!:

Úplne najlepšie je, ak sa na aute s ničím nehýbalo a všetko je originál, však? A koľko je takých prípadov? Dosť málo. Myslím, že si niekde spomínal, že tvoja T603 je ten prípad. Gratulujem, paráda. :wink:

Podčiarknuté - všetky takéto hybridy sú z hľadiska histórie v poriadku (jednoducho to tak v reálnom čase robilo, bola to jedna etapa vývoja podniku), z hľadiska originality je to už horšie (vlastne dosť zlé).

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 24 Apr 2007, 19:04

No a co vcul.
Moja bola chromka, dostala pri celkovej GO novu karoseriu - model 3. Az na motor, z ktoreho ostalo len cislo, no vnutri su creva E1/I je to nove auto. Pri havarii predku dostala zas novy 4kovy naraznik. Vsetko robota fabricka / orig tatra servis. Da sa povedat, ze to auto vyslo z fabriky 2x, raz ako typ 613 a raz ako 613-3 (v TP bolo stale 613). Vsetko je povodne, takze sa neda povedat, ze by to bol daky bastel, ale je to original, tak ako vysiel z fabriky, teda az na ten predny naraznik :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 24 Apr 2007, 19:06

:idea: Tvrdý oriešok... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 24 Apr 2007, 19:09

Luboš napísal:No a "fabrická přestavba" má být jako co? ...
Vidíš Tomas, pre toto mám Luboša tak rád. :lol: (Že sa robí) že nechápe... :roll: :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Apr 2007, 19:39

Pokud vám auto spatlají ve smluvní opravně tatra, tak to přece nemůžete vydávat za originál tatra, to je přece hloupost. Zda si někdo vyměnil motor za jiný doma, v podnikové dílně nebo s tím zajel do Bělského lesa, to je přece úplně jedno, výsledek byl úplně stejný a není možné něco z toho nebo dokonce všechno označovat za nějakou "fabrickou přestavbu". Tatra pouze toto počínání povolila, ale jinak s tím nemá nic společného.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 24 Apr 2007, 20:01

Tak co je potom to, ked tatra vyrobi nahradnu karoseriu, osadi ju novym interierom, napravami a zo stareho auta da len motor?

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa peter » 24 Apr 2007, 20:14

Luboš úplne stebou súhlasím.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 24 Apr 2007, 20:21

Luboš napísal:...Tatra pouze toto počínání povolila, ale jinak s tím nemá nic společného.
No povoloval to určite vyšší "orgán"(razítko v TP), podnik Tatra bol na to trochu malý pán. A inak s tým nemala nič spoločné, iba dodala všetky súčiastky, však?
Poznám 1 konkrétny prípad, keď sa takáto prestavba robila PRIAMO vo fabrike. Tomas uvádza druhý("vyšlo z fabriky"). Takže "fabrická prestavba" neexistovala, že? :wink:
Teraz príklad: Auto na obrázkoch má v TP rok výroby 1956. Ale na rok 1956 nevyzerá, však? Prečo asi? Lebo absolvovalo v sedemdesiatich rokoch 20. stor. "fabrickú prestavbu", čo je historicky dokázateľné razítkom v TP (+ faktúrou, dodacím listom...).
Pointa: originalita možno 10%, historická hodnota 99% (kvôli tým plastovým späťákom). To auto je reálnou ukážkou histórie podniku Tatra.
Prílohy
tatra603_13.jpg
tatra603_13.jpg (4.93 KiB) 17295 zobrazení
tatra603_09.jpg
tatra603_09.jpg (4.64 KiB) 17295 zobrazení
tatra603_02.jpg
tatra603_02.jpg (6.52 KiB) 17294 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 24 Apr 2007, 20:23

A ja zas nesuhlasim. Pokial bola objednavka na prestavbu, auto bolo upravene vo fabrike, alebo autorizovanom servise tatra, boli pouzite orig. tatra diely tatra, co sa tyka karoserie, alebo motora dokonca zapisane v TP, jedna sa o original. Predsa si to nikto doma neposkladal. Este si myslim, ze po prestavbe design korespondoval s aktualnym modelovym radom, tak ako u mna.

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných