Tatra-Máj
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Stretnutie organizuje bratislavský "Tatra 141 klub", venujúci sa zbieraniu a reštaurovaniu úžitkových vozidiel Tatra, a tento rok sa má konať už 3. raz. Jedná sa o výberovú a vysokorozpočtovú akciu (pre pozvaných účastníkov), ktorá by tento rok mala byť zaradená do kategórie "FIVA B" a možno aj "FIVA A".
- Jirka Pollak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 140
- Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
- Kontaktovať užívateľa:
1.maj tatry v Bratislave - T 141 Klub
posilam par fotek z
bratislavske prvomajove Veteranrally
Nejvetsi auto byl Kolos, nejmensi 2-Cyl. Bianchina
z nejvetsi dalky prijel Dr.Kaldarar a
jirka
bratislavske prvomajove Veteranrally
Nejvetsi auto byl Kolos, nejmensi 2-Cyl. Bianchina
z nejvetsi dalky prijel Dr.Kaldarar a
jirka
- Jirka Pollak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 140
- Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
- Kontaktovať užívateľa:
Postřehy z Bratislavy 1.května - tatrarally
Tatry v Bratislavě na 1. máje
Prvomájová Tatra Rally, třetí v pořadí, se odehrávala na vzdor vytrvale deštivému počasí za úctyhodné účasti velkého počtu osobních a nákladních aut nejen tatrováckého původu. Ke startu Prvomájové Tatra Rally 2006 se sjeli místní, Moraváci, Češi i účastníci z Rakouska a Švýcarska. Přátelská nálada překlenula rozmary počasí, start a cíl rámovaly prokřehlé majoretky, které sklízely obdiv svým výkonem a hlavně výdrží. Když se pak v pondělí objevilo sluníčko, tak už nic nescházelo k úspěchu této akce.
Na startu jsme mohli obdivovat nejen svědky ze všech období produkce tatry – T 11, 12, 17, 30/52, 54, 57, 57 A, 57a Austro i 57 b,B, 57 A sport, 75, až po 603 a obligátně ze Švýcarska, MUDr. Gusta Kaldarár se stříbrným T 600, nechyběla ani T 613 VB a sanitka, celkem téměř 60 aut!
Nákladní Tatry byly zastoupeny Kolosem, T 111, 128, 141, 813.
Nechyběl ani p. Loprais, několikanásobný účastník a vítěz Rally Paris Dakkar, se svou autentickou „africkou“ Tatrou 815. Dobře naladen a na dotaz si rád zavzpomínal i na kolegu Clay Regazzoniho, který Dakkar v roce 1988 s Tatrou bohužel nedojel, protože spálil spojku. Ani pokus mechaniků vstřícného konkurenta pana Lopraise tehdy nemohl v dunách Sahary zabránit vypadnutím ze soutěže, což pan Loprais upřímně litoval, protože Clay jel doposavad bravůrně se speciálně upravenou tatrou pro beznohé.
Rally absolvovaly i „netatry“ jako Paccard 333, Praga- autobus, Oldsmobil, Jeep, BMW 502, Morgan, Jaguar XK 140 , Skoda 450, US armádní dodge a GMC a nejmenší auto peletonu – též s motorem v zadu, vzduchem chlazeným a obsahu jednoho válce jako mají tatry osmičky – Biachiny Cabrioletu z Zürichu. S ohledem na úctyhodný ročník některých vozů byla zvolena nenáročná, hvězdicovitá trasa o celkové délce 250 km, rozdělených na 10 etap. Opakující se přejezdy hranic nám jen potvrzovaly jak vypadá spojená Evropa. Zastávky pole účastníků jako např.: na hradě Červený Kameň, na Děvíně a Bratislavském hradě patřily i početné laické veřejnosti, která se o auta intenzívně zajímala. Několik kontrolních stanic s obligátní prověrkou znalostí „závodníků“ otázkami ze světa tater i mimo nich, zpestřily průběh zdařené akce, která končila v cíli na Kolibě.
Vítaným zpestřením byla pro mne návštěva byť malého, ale o to sympatištějšího Muzea automobilů, v širším slovasmyslu zvaném „Domu dopravy“. Založení muzea je pokračováním aktivit z doby založení prvního Veterán klubu v Bratislavě MUDr. Ojelčákem a kruhu přátel železnice pod vedením doc. Křižana. Nyní se tato sbírka nachází přímo u nádraží v Bratislavě v budovách daným k dispozici slovenskými drahami a je dotována dostatkem parkovacích míst.
Ve starých , dobově zařízených a osvětlených prostorách z 19. století, výborně harmonujícím s obsahem výstavy mě provedl autor scénáře této výstavy pan Schuster, bývalý vývojář v továrně Tatra Bratislava. Jeho fundovaný výklad mě velmi zaujal, zvlaště pak vzácný prototyp T 603 X vyvinutý na Slovensku, funkční kupé Garde Rapid, ruské vládní vozy, vzácné exponáty německé bojové techniky, drezína Tatra 15 / 52 a tři typy motorek Čechie-Böhmerland rozhodně stály za dalekou cestu (http://www.muzeumdopravy.com).
Jirka
Prvomájová Tatra Rally, třetí v pořadí, se odehrávala na vzdor vytrvale deštivému počasí za úctyhodné účasti velkého počtu osobních a nákladních aut nejen tatrováckého původu. Ke startu Prvomájové Tatra Rally 2006 se sjeli místní, Moraváci, Češi i účastníci z Rakouska a Švýcarska. Přátelská nálada překlenula rozmary počasí, start a cíl rámovaly prokřehlé majoretky, které sklízely obdiv svým výkonem a hlavně výdrží. Když se pak v pondělí objevilo sluníčko, tak už nic nescházelo k úspěchu této akce.
Na startu jsme mohli obdivovat nejen svědky ze všech období produkce tatry – T 11, 12, 17, 30/52, 54, 57, 57 A, 57a Austro i 57 b,B, 57 A sport, 75, až po 603 a obligátně ze Švýcarska, MUDr. Gusta Kaldarár se stříbrným T 600, nechyběla ani T 613 VB a sanitka, celkem téměř 60 aut!
Nákladní Tatry byly zastoupeny Kolosem, T 111, 128, 141, 813.
Nechyběl ani p. Loprais, několikanásobný účastník a vítěz Rally Paris Dakkar, se svou autentickou „africkou“ Tatrou 815. Dobře naladen a na dotaz si rád zavzpomínal i na kolegu Clay Regazzoniho, který Dakkar v roce 1988 s Tatrou bohužel nedojel, protože spálil spojku. Ani pokus mechaniků vstřícného konkurenta pana Lopraise tehdy nemohl v dunách Sahary zabránit vypadnutím ze soutěže, což pan Loprais upřímně litoval, protože Clay jel doposavad bravůrně se speciálně upravenou tatrou pro beznohé.
Rally absolvovaly i „netatry“ jako Paccard 333, Praga- autobus, Oldsmobil, Jeep, BMW 502, Morgan, Jaguar XK 140 , Skoda 450, US armádní dodge a GMC a nejmenší auto peletonu – též s motorem v zadu, vzduchem chlazeným a obsahu jednoho válce jako mají tatry osmičky – Biachiny Cabrioletu z Zürichu. S ohledem na úctyhodný ročník některých vozů byla zvolena nenáročná, hvězdicovitá trasa o celkové délce 250 km, rozdělených na 10 etap. Opakující se přejezdy hranic nám jen potvrzovaly jak vypadá spojená Evropa. Zastávky pole účastníků jako např.: na hradě Červený Kameň, na Děvíně a Bratislavském hradě patřily i početné laické veřejnosti, která se o auta intenzívně zajímala. Několik kontrolních stanic s obligátní prověrkou znalostí „závodníků“ otázkami ze světa tater i mimo nich, zpestřily průběh zdařené akce, která končila v cíli na Kolibě.
Vítaným zpestřením byla pro mne návštěva byť malého, ale o to sympatištějšího Muzea automobilů, v širším slovasmyslu zvaném „Domu dopravy“. Založení muzea je pokračováním aktivit z doby založení prvního Veterán klubu v Bratislavě MUDr. Ojelčákem a kruhu přátel železnice pod vedením doc. Křižana. Nyní se tato sbírka nachází přímo u nádraží v Bratislavě v budovách daným k dispozici slovenskými drahami a je dotována dostatkem parkovacích míst.
Ve starých , dobově zařízených a osvětlených prostorách z 19. století, výborně harmonujícím s obsahem výstavy mě provedl autor scénáře této výstavy pan Schuster, bývalý vývojář v továrně Tatra Bratislava. Jeho fundovaný výklad mě velmi zaujal, zvlaště pak vzácný prototyp T 603 X vyvinutý na Slovensku, funkční kupé Garde Rapid, ruské vládní vozy, vzácné exponáty německé bojové techniky, drezína Tatra 15 / 52 a tři typy motorek Čechie-Böhmerland rozhodně stály za dalekou cestu (http://www.muzeumdopravy.com).
Jirka
- Jirka Pollak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 140
- Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
- Kontaktovať užívateľa:
2007
podrobnější zpráva vyjde
- o srazu v příštíim Motor Journalu a
- o Domu dopravy v příštím Tip pro Oldtimer.
Na obrazku (na výšku) je i zmíněný p. Ing. Schuster, který je takřka bezednou studnicí informací a ochotný navrch!
foto Pollak a sal 1950-60, archiv p. Fudala
- o srazu v příštíim Motor Journalu a
- o Domu dopravy v příštím Tip pro Oldtimer.
Na obrazku (na výšku) je i zmíněný p. Ing. Schuster, který je takřka bezednou studnicí informací a ochotný navrch!
foto Pollak a sal 1950-60, archiv p. Fudala
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných