Zašlé časy
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Ano, ano. Poslechnul bych si to moc rád...Ambiciózní tajemníček napísal: Zpět k Michalovu tématu: přijeď někdy na Macochu a poslechni si povídání paní Řezníčkové z našeho klubu, pro niž osmička byla několik desítek let (prakticky až do současnosti) rodinným vozem. Řeknu Ti, že se na ty roky s osmičkou nedívá tak idylicky jako místní mládež, když si prohlíží zde publikované fotografie. Slyšel bys hodně o tom, v kterých místech se jim co rozpadlo, upadlo, uhořelo či vyteklo, kolikrát dělali generálku motoru, z toho kolikrát mimo domov, kolikrát celý vůz obrousila před lakem, kolik hromad náhradních dílů museli mít doma atd.
K T613:
Seděli jsme nedávno na čtvrteční pražské ,,tatra-schůzi".
Nadhodil jsem téma, že mně odešel motor -- má vůli na klice 4mm. Plynule navázal další ,,tatrovák", že si motor nechal přetěsnit a že teď kouří tak, že za ním při jízdě do kopce není nic vidět. A navázal další, že on se s tatrou musel naučit jezdit tak, aby to moc nekouřilo, ale že občas sklápí zpětné zrcátko, aby tu hrůzu za sebou neviděl, a že se stydí a tudíž motor zgenerálkuje. Připojil se další s tím, že mu u jednoho motoru rupla klika a u toho, co má teď, že má zase běžně teplotu kolem 130°C.
Jediný, kdo přijel autem, byl EVIL, který, vzhledem k tomu, že tatru bude mít asi až do října v servise, koupil tuším Chevroleta, aby měl vůbec v čem jezdit.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Michale, to je tedy proklatě málo pozitivních informací . Takovéto depresivní schůzky pořádáte často?
Ano, Evil má rozum, a tak si na běžné ježdění pořídil něco, co (ač vyráběno ve stejné době jako nedostižný a úžasný model T613-4 "SOC") jaksi disponuje adekvátní spolehlivostí, výbavou a jízdním komfortem vozidla 90tých let podobného učrčení, jako se nám tehdy snažilo namluvit v prospektech i prodejní oddělení Tatry. Je to Chrysler LHS.
Ano, Evil má rozum, a tak si na běžné ježdění pořídil něco, co (ač vyráběno ve stejné době jako nedostižný a úžasný model T613-4 "SOC") jaksi disponuje adekvátní spolehlivostí, výbavou a jízdním komfortem vozidla 90tých let podobného učrčení, jako se nám tehdy snažilo namluvit v prospektech i prodejní oddělení Tatry. Je to Chrysler LHS.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Zaujímavé že tie Tatry sa vám takto kazia. Mne to jazdí jak jedna pila.
Áno minulý rok mi odišiel štartér a odpadol výfuk, tento rok bol kompletne pretesnený motor, vymenené vačkové hriadele vahatká nové vačkové komory olejový chladič guferá na ventiloch... bla bla bla preventívne menený spojkový valec... a tak ďalej a tak ďalej
Ale pardón, 2 poruchy (i to jedna kvôli mojej chybe) za 2 roky u 20 rokov starého auta na ktorom lietam hore dole kludne 1000 km za deň to je neskutočný výsledok.
A naozaj dám zaňho ruku do ohňa že keby som v tomto momente potreboval ísť do Prahy, zbalím si spodné prádlo, zo 2-3 tričká Tatra, ručník Tatra, mikinu Tatra, dajaké nohavice, kreditnú kartu a sadám a idem.
Áno minulý rok mi odišiel štartér a odpadol výfuk, tento rok bol kompletne pretesnený motor, vymenené vačkové hriadele vahatká nové vačkové komory olejový chladič guferá na ventiloch... bla bla bla preventívne menený spojkový valec... a tak ďalej a tak ďalej
Ale pardón, 2 poruchy (i to jedna kvôli mojej chybe) za 2 roky u 20 rokov starého auta na ktorom lietam hore dole kludne 1000 km za deň to je neskutočný výsledok.
A naozaj dám zaňho ruku do ohňa že keby som v tomto momente potreboval ísť do Prahy, zbalím si spodné prádlo, zo 2-3 tričká Tatra, ručník Tatra, mikinu Tatra, dajaké nohavice, kreditnú kartu a sadám a idem.
Matyjasi, naopak Tvoje argumenty mi připomínají diskusi osmiletého kluka, který hrdě lisuje pod polštářem ve své postýlce obrázek T87 z časopisu s nějakým patetickým vlasteneckým historickým rozborem, který je smutný z toho, že ten národ, co plodí fantastické hokejisty, fotbalisty a podobné užitečné profese a vaří tak výborné pivo, po kterém se vedou v hospodě tak silné vlastenecké řeči už nevyrábí tak skvělá auta, o která se zřejmě porval ve své době celý svět (nebo byli všichni tak blbí a nedocenili to?). Teď jsem záměrně zapomněl na to, že to byli Němci, kdo dělali na území ČSR tato auta. Vaše zuřivé reakce na zpochybnění idolu a kácení modly mi vážně připadají, jako když berete dítěti oblíbenou hračku.
Luboši, ve vlákně "3xT613-3" (nebo jak se to jmenuje) jsi mne nazval tajemníkem TKB Svazarmu. Takže mám předpokládat, že nevíš, co to byl Svazarm? Ano, jsem nebo byl jsem členem organizací, jejichž historie byla nějak spjata se Svazarmem (jinak by žádnou historii mít nemohly), jako aeroklub nebo tatraklub, protože Svazarm zastřešoval všechny technické sporty a nekteré z mých koníčků jsou technické, ale nikdy jsem nebyl členem žádné takové organizace za éry Svazarmu, tím méně pak funkcionářem. Pokládám tvrzení, že jsem funkcionářem Svazarmu za urážku, protože bylo třeba jistě "kvalitní osobnosti" (čest vyjímkám), aby se prosadila do funkce v bolševické polovojenské organizaci.
Romane, slovní spojení "chudák Roman" jsem myslel v tom smyslu, že Tě lituju, když Ti stojí za to se rozčílit nad takovým jako jsem já.
Koušáku, Tvého hodnocení, co je a co není "kravinka" si tu všichni nesmírně vážíme, že přátelé?
Pedro, paní Řezníčková měla T87 jako rodinné auto ne snad proto, že by překypovala obdivem k tomuto vozu, ale proto, že se prostě rozhodla do puntíku dostát slibu následovat svého manžela v dobrém i ve zlém a on byl tak trochu, no, ...ehm..., jako vy. Můžete jen skřípat zuby, že ty vaše manželky to takhle do důsledků, jak byste si představovali, nedokážou, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat. Právě její výpověď o té době a ojeté T87 v provozu bych bral jako bližší realitě než výpověď někoho, komu se při pohledu na véčko vpletené do osmičky odkrví mozek.
Luboši, ve vlákně "3xT613-3" (nebo jak se to jmenuje) jsi mne nazval tajemníkem TKB Svazarmu. Takže mám předpokládat, že nevíš, co to byl Svazarm? Ano, jsem nebo byl jsem členem organizací, jejichž historie byla nějak spjata se Svazarmem (jinak by žádnou historii mít nemohly), jako aeroklub nebo tatraklub, protože Svazarm zastřešoval všechny technické sporty a nekteré z mých koníčků jsou technické, ale nikdy jsem nebyl členem žádné takové organizace za éry Svazarmu, tím méně pak funkcionářem. Pokládám tvrzení, že jsem funkcionářem Svazarmu za urážku, protože bylo třeba jistě "kvalitní osobnosti" (čest vyjímkám), aby se prosadila do funkce v bolševické polovojenské organizaci.
Romane, slovní spojení "chudák Roman" jsem myslel v tom smyslu, že Tě lituju, když Ti stojí za to se rozčílit nad takovým jako jsem já.
Koušáku, Tvého hodnocení, co je a co není "kravinka" si tu všichni nesmírně vážíme, že přátelé?
Pedro, paní Řezníčková měla T87 jako rodinné auto ne snad proto, že by překypovala obdivem k tomuto vozu, ale proto, že se prostě rozhodla do puntíku dostát slibu následovat svého manžela v dobrém i ve zlém a on byl tak trochu, no, ...ehm..., jako vy. Můžete jen skřípat zuby, že ty vaše manželky to takhle do důsledků, jak byste si představovali, nedokážou, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat. Právě její výpověď o té době a ojeté T87 v provozu bych bral jako bližší realitě než výpověď někoho, komu se při pohledu na véčko vpletené do osmičky odkrví mozek.
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
AT, ja jsem psal sve subjektivni hodnoceni. O objektivni jsem se nepokousel. je nemam zapotřbí aby jsi si vážil mého hodnocení, to už opravdu na tom nejsem tak zle...
Tady jsou dvě sorty lidí, ti kteŕí tatru a její majitele hodnotí subjektině a ti kteří ji a jejich majite hodnotí "objektivně" v konkurenci s dobovymi kapitalistickymi vozy (myslim 613), což mi pŕijde jako holý nesmysl...
tatra 87 je a byla i v dobé sveho vzniku zajímavý vůz a to že ho někdo udržoval dalších 20 let v období socializmu a jezdil s ním, to mi tak divné nepřijde. Asi ji měl poslat do šrotu a koupit si produkt automobilky Skoda, tak to bych ja nedelal.
Tady jsou dvě sorty lidí, ti kteŕí tatru a její majitele hodnotí subjektině a ti kteří ji a jejich majite hodnotí "objektivně" v konkurenci s dobovymi kapitalistickymi vozy (myslim 613), což mi pŕijde jako holý nesmysl...
tatra 87 je a byla i v dobé sveho vzniku zajímavý vůz a to že ho někdo udržoval dalších 20 let v období socializmu a jezdil s ním, to mi tak divné nepřijde. Asi ji měl poslat do šrotu a koupit si produkt automobilky Skoda, tak to bych ja nedelal.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
A.T. po přečtení Tvé reakce na můj příspěvek mám pocit ,že muselo dojít k omylu. Několikrát jsem si přečetl svůj včerejší výtvor a několikrát tvoji odezvu. Vážně nevím.. Každý jsme četli asi něco jiného. Ve svých větách sebe nenacházím jako osmiletého kluka,který se pere za svou hračku ani jako posedlého vlastence vynášející do nebes vše české. Pouze jsem se pokusil nesouhlasit s názorem ,že zájem o T87 je vetšinou odvislí od málého počtu dochovaných vozů. a následně jsem ironicky načrtl charakteristiku vozu nevybočujícího z tehdejších zvyklostí.
Nikde netvrdím,že T87 byla "nejlepší vůz na světě".
Diskuze,kdo vastně ty Tatry vyráběl už kdysi proběhla na Tatraklubbrno.. Nevím proč záměrně ignoruješ Českou většinu nebo mešinu(podle období) a jejich roli v Tatře.
Vzpomínky na provoz Tater v běžném provozu si vždy velmi rád poslechnu. A slova majitelů nejsou jen vyplněny svařováním ,broušením a "generálkou" motoru na cestě.
Nikde netvrdím,že T87 byla "nejlepší vůz na světě".
Diskuze,kdo vastně ty Tatry vyráběl už kdysi proběhla na Tatraklubbrno.. Nevím proč záměrně ignoruješ Českou většinu nebo mešinu(podle období) a jejich roli v Tatře.
Vzpomínky na provoz Tater v běžném provozu si vždy velmi rád poslechnu. A slova majitelů nejsou jen vyplněny svařováním ,broušením a "generálkou" motoru na cestě.
OK, Matyjasi, omlouvám se, máš pravdu, nechal jsem se unést. Stále však si myslím, že "vzácnost" auta je nepřímo úměrná počtu existujících kusů.
A samozřejmě, "vzácnost" T87 mohutně podporují legendy, kterých je kolem toho vozu dost, zdaleka ne všechny však mají reálný a racionální základ. Lidi mají legendy rádi a rádi se identifikují s kladnými hrdiny. Kolem toho ty řeči o "rodinném stříbře" a podobné absurdity. Z malé skupinky lidí, kteří by vůz mohli obdivovat pro objektivně měřitelné přednosti se tak stane početný dav hýkajících obdivovatelů. Tyhle lidi, naverbované na kšeft s pocity národní hrdosti já nemám rád.
Osobně se mi design T87 příliš nelíbí a umím říct proč. Dovedu samozřejmě pochopit, že někomu se líbí a umí říct proč. Ale takoví ti, co žerou osmu, protože je to přece ta ůůůžasná osma, se kterou jsme to světu tak nandali, ti jsou mi vyloženě odporní. Všimněte si, jak se hned zařadili mezi ty, co mají zásluhy ("my jsme jim to nandali"), připomíná mi to davy jásající nad vítězstvím národního mužstva v nějakém v televizi a v hospodě hodně probíraném sportu, kde si vítězství přisvojí každý vychlastaný nemakačenko. A z toho je mi zle.
Pokud jde o Českou většinu/menšinu v Tatře, myslíš ty, co rozhodovali a hlídali kvalitu? No tak jak se chová Česká většina v Tatře, to jsme mohli vidět za posledních padesát let. Ale já vím, to ne my, to voni, komunisti. A s komunistama se my Češi identifikovat nebudeme, protože to se nám nehodí do krámu.
A samozřejmě, "vzácnost" T87 mohutně podporují legendy, kterých je kolem toho vozu dost, zdaleka ne všechny však mají reálný a racionální základ. Lidi mají legendy rádi a rádi se identifikují s kladnými hrdiny. Kolem toho ty řeči o "rodinném stříbře" a podobné absurdity. Z malé skupinky lidí, kteří by vůz mohli obdivovat pro objektivně měřitelné přednosti se tak stane početný dav hýkajících obdivovatelů. Tyhle lidi, naverbované na kšeft s pocity národní hrdosti já nemám rád.
Osobně se mi design T87 příliš nelíbí a umím říct proč. Dovedu samozřejmě pochopit, že někomu se líbí a umí říct proč. Ale takoví ti, co žerou osmu, protože je to přece ta ůůůžasná osma, se kterou jsme to světu tak nandali, ti jsou mi vyloženě odporní. Všimněte si, jak se hned zařadili mezi ty, co mají zásluhy ("my jsme jim to nandali"), připomíná mi to davy jásající nad vítězstvím národního mužstva v nějakém v televizi a v hospodě hodně probíraném sportu, kde si vítězství přisvojí každý vychlastaný nemakačenko. A z toho je mi zle.
Pokud jde o Českou většinu/menšinu v Tatře, myslíš ty, co rozhodovali a hlídali kvalitu? No tak jak se chová Česká většina v Tatře, to jsme mohli vidět za posledních padesát let. Ale já vím, to ne my, to voni, komunisti. A s komunistama se my Češi identifikovat nebudeme, protože to se nám nehodí do krámu.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných