Splnený aerodynamický sen Tatra

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Sep 2008, 11:04

Marco613:
Červeno-bielu T603 PO som nikdy nevidel, žlto-biela VB existovala v Bratislave (asi aj inde).

DRracer:
pri takých "vylepšeniach" sa predsa nehľadelo na originalitu. Možno si niekto pamätá tú ruskú T-613 s priplácnutým predkom z T-700, ktorá sa zo 2x ukázala aj na Rally Beskydy - niekde by som možno ešte našiel jej fotografie. A ako ju tam vtedy obdivovali! Dnes by už reakcia bola asi opačná..
Koľko bolo T-77 so zapustenými svetlami, by ma tiež zaujímalo, ako aj odpoveď na moju otázku ohľadom dvojfarebného vyhotovenia (obr. hore). Nejaké názory som už dávnejšie počulo, ale nechcem zatiaľ ovplyvňovať.
Či bolo práve auto so zapustenými svetlami prerábané na novší variant neviem, ale nejaké dvojsvetlové na trojsvetlové určite áno, pamätám si totiž také...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 01 Sep 2008, 11:33

ondrej napísal:pri takých "vylepšeniach" sa predsa nehľadelo na originalitu.
Souhlasim, take jsem psal "z dnesniho hlediska bohuzel", tehdy byly u takove prestavby uplne jine cile.
ondrej napísal:Koľko bolo T-77 so zapustenými svetlami, by ma tiež zaujímalo, ako aj odpoveď na moju otázku ohľadom dvojfarebného vyhotovenia (obr. hore). Nejaké názory som už dávnejšie počulo, ale nechcem zatiaľ ovplyvňovať.
To je velmi dobra otazka, tento konkretni vuz se odlisuje od meho oblibeneho "prototypu c.5" pouze tim, ze ma nezakryte bocni zebrovani za oknem zadnich dveri. Zajimave je, ze K.Rosenkranz uvadi ve sve knize Tatra - osobni automobily poznamku, ze na jare 1933 bylo do vyroby zadano 5 prototypovych karoserii T77. Pri urcitem uhlu pohledu by se mohlo jednat o vyjmenovane prototypy, zvlaste pokud, jak uvadi autor, prostredni z nich byla urcena na vystavu v Berline (a to byl jak znamo prototyp s volantem uprostred). Urcite vis, ze jeste existuje fotografie svetle T77 tvarove de-facto identicke s doubarevnou a prototypem c.5. Tvarova shoda je natolik velka, ze by se mohlo jednat i o tentyz vuz. Navic, na nekterych reprodukcich fotografii prototypu c.5 se mi zda, ze ma prostredek kapoty svetlejsi.
ondrej napísal:Či bolo práve auto so zapustenými svetlami prerábané na novší variant neviem, ale nejaké dvojsvetlové na trojsvetlové určite áno, pamätám si totiž také...
Minimalne v registru Keese Smita je jedna T77 se 3mi svetlomety a je u ni poznamka, ze je predelavana. Taky umisteni svetlometu je dost bidne.

Pozn.: prototyp c.5 je pracovni oznaceni vozu v technickem popisku T77 (skoda, ze momentalne nejede tatraportal.com, takze nejsou obrazky :( )

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 01 Sep 2008, 12:18

DRracer, myslis tento prototyp?
Prílohy
t77d.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 01 Sep 2008, 12:21

Ergo_sum: presne tak

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Sep 2008, 13:41

toto je tá dvojfarebná - tie farby teda nevie nikto?
DRracer - neskúšal si vytvoriť nejaký zoznam T-77 s priradením ev.č.?
Prílohy
t77f3273b.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Sep 2008, 13:52

no a na tejto reprodukcii vyzerá dvojfarebne aj tento voz,
od predošlého sa však v niektorých detailoch mierne líši, preto nepredpokladám, že
ide o to isté vozidlo,
k tým farebným kombináciám - počul som, že údajne existovali čierno-modrý a čierno-zelený voz...???
Prílohy
t77.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 01 Sep 2008, 14:20

ondrej: pri detailnim pruzkumu obou fotografii (v lepsi kvalite) jsem narazil na tyto rozdily:
dvoubarevna bez spz:
- ma jen jeden sterac
- nema v horni casti uprostred celniho skla jakousi ozdobu/zrcatko
- ma trochu jinak kulate konce predniho narazniku
- nema lapac za oknem zadnich dveri, pouze zebrovani
Obe dve maji strechu Webasto, shodne proporce i pneumatiky.

Sestavit seznam dle ev.c jsem zatim nezkousel.
Barvy take presne nevim. V uvahu by pripadaly, jak pises, cerno-modra nebo cerno-zelena, ale take cerno-cervena, cerno-seda apod.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Radinko » 01 Sep 2008, 15:13

toto je z jednej knihy a táto má zase jeden stierač umiestnený hore
Prílohy
IMG_0857.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Sep 2008, 15:20

všimol si si presne tie 4 rozdiely, ako ja :D
skúsim niekedy taký zoznam začať vytvárať - môžem ti ho potom prípadne poslať na doplnenie..

Radinko - má hlavne rozdielne predné svetlá, ale aj iné čelné sklo, predné blatníky atď..

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 01 Sep 2008, 15:25

Radinko napísal:toto je z jednej knihy a táto má zase jeden stierač umiestnený hore
to je treti vyrobena T77 - prototyp s volantem uprostred, urcena pro vystavu v Berline, dle K.Rosenkranze zadana do vyroby v kvetnu 1933 pod cislem 15315. V technickem popisku oznacena take jako prototyp c.3 ... ted koukam, ze jsem se s jejim zarazenim dobre trefil 8).
ondrej napísal:skúsim niekedy taký zoznam začať vytvárať - môžem ti ho potom prípadne poslať na doplnenie..
OK, jiste znas vynikajici stranku o CS SPZ: http://www.feudal.cz/spz/html/uvodni_strana.htm

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 01 Sep 2008, 15:45

Radinko, tvoj prototyp ma celne sklo delene na tri casti a ma ine predne svetla.

Pozna niekto prototyp T77 ktora mala celne sklo delene v strede na dve casti?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 01 Sep 2008, 15:49

Ergo_sum napísal:Pozna niekto prototyp T77 ktora mala celne sklo delene v strede na dve casti?
Skoda, ze zrovna nejedou obrazky z tatraportal.com. Tam bys nasel odpoved na svou otazku - T77 se sipovym celnim sklem byla prvni vyrobena a predstavena verejnosti - viz. http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t77_sk&lang=sk

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Sep 2008, 16:12

pozná, žiaľ iba z fotografií... bol to úžasný a fascinujúci stroj, prvý prototyp vozu T-77..
Prílohy
UzasnyStrojVT.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 01 Sep 2008, 16:48

Presne ten prototyp som myslel ale nevedel som ze bol prvy.
Ondrej, ten tvoj detail okna je zaujimavy to posobi skoro ako pancierove sklo :-) nevies ako to bolo prevedene, na tej fotke to posobi ako keby bol velmi hruby ram skla...

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Radinko » 01 Sep 2008, 17:51

vďaka za vysvetlenie - toto bude potom tá istá
Prílohy
IMG_0858.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 01 Sep 2008, 18:26

Nasiel som nieco co by vysvetlovalo tie ramy okolo okien, ale stale nechapem aku to malo funciu?
Prílohy
T77int_1.jpg
T77int_1.jpg (5.96 KiB) 9497 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Sep 2008, 18:32

Ty malé rámečky v oknech jsou přídavné rozmrazovače oken na zimu.
Ty silné rámy předních oken budou asi proto že ta přední okna budou výklopná (je to ale jen moje domněnka).

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa miloš » 01 Sep 2008, 18:32

Ergo, Ty ze neco nevis? Ty to vazne nevis? Ty nevis, ze je to zimni doplnek proti zamrzani predniho okna?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Sep 2008, 18:36

Ergo nemáš tu fotku vnitřku ve větším ? Zdá se mi že na spodní hraně okna, zhruba uprostřed jeho šířky vidím pojistný mechanismus používaný u výklopných předních oken, což by potvrdilo moji hypotézu.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Sep 2008, 18:38

Umístění stěrače nahoře rovněž odpovídá možnému vyklápění předních oken.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných