Splnený aerodynamický sen Tatra

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Aug 2008, 14:31

ondrej: :shock: juuu, kde se Ti podarilo sehnat ty dva prototypy? To je taky IXO?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 31 Aug 2008, 15:22

IXO niee.. ten čierny už mám 11 rokov a strieborný asi 7,
taká čierna existovala aj v dvojfarebnom vyhotovení, len neviem, aké farby - nevie niekto?
Prílohy
SvetlaT77wm.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 31 Aug 2008, 18:14

No, tak už ji mám taky ve sbírce, nedalo se jinak. Mám ale dotaz k dalšímu existujícímu modelu IXO: červeno- bíla šestsettrojka PO s majáčkem, prý limitovaná edice Fox Toys. Existovalo tohle auto v reálu, nebo je to výmysl? Tu esenbáckou, co dělají taky, bych chtěl, ale tady si nejsem jistej.
Ondrej: krásná trojice, kdo prosimtě vyrobil ty zbylé dvě? Není to Falm?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Aug 2008, 18:30

Vypada to na vyrobce RETRO43. Jejich modely T77 asi ale nejsou momentalne na sklade a posledni aktualizaci svych stranek maji v roce 2002.

Mimochodem, Ondreji, jsou vsechny Tve modely T77 stejne dlouhe? Zda se mi, ze IXO podcenilo velikost skutecne T77 a "zmensilo" ji na pouhych 5 metru (pri stejnem meritku je model stejne dlouhy jako IXO T2-603).

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 31 Aug 2008, 20:38

Strieborná T-77 je naozaj od Retro43 a je asi o 2mm dlhšia, ako tie čierne, ktoré majú nejakých 119-120 mm, čo myslím sedí,
prvá čierna je od výrobcu ZZ a objednal som si ju na zakázku spolu s T-87HZ ešte v roku 1997
Prílohy
vykr77.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Aug 2008, 20:47

ondrej: u prototypu je to ok, ale seriova T77 by mela mit dle literatury delku 5.3-5.4m a prave seriovou T77 jsem mel na mysli. IXO T77 ma delku cca 116mm, coz je na seriovou T77 malo ;) .

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 31 Aug 2008, 20:54

čo je to "sériová" T-77? myslím, že každá bola pomaly originál,
T-77a boli potom dlhšie, ale myslím, že T-77 toľlko nemali, ako si napísal...??
Prílohy
vykr77a.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Aug 2008, 21:08

podle toho, co jsem se za poslednich nekolik let dovedel o T77, by se seriove T77 a T77a zase tak lisit nemely. Nejvice se mely odlisovat prototypy (jak vzajemne, tak od seriovych verzi), jak mame popsano v technickem popisku T77. Pred nekolika lety jsme vedli diskuse, co uz je "A" a co jeste ne - tusim, ze to bylo tady.

Vozidlo, ktere je na poslednim obrazku :roll:, je podle meho nazoru seriova T77 (ne A). Ma starsi provedeni privodu vzduchu do motoru a 2 svetlomety na stredni casti pride (misto na blatnikach). Delka je udana dokonce 5410mm.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 31 Aug 2008, 23:34

stále akosi neviem u T-77 stráviť delenie na prototypy a sériové verzie...
ako sa k nemu dospelo? kto určil, čo ešte bol prototyp, a čo už "sériová" verzia?
dá sa pri počte vyrobených T-77 hovoriť vôbec o nejakej sériovej výrobe?


Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Aug 2008, 23:52

Deleni na prototypy a seriove vzniklo zde na TP v diskusi. K rozlisovani prototypovych (predseriovych) T77 a seriovych mne osobne postupne vedly nasledujici indicie. V literature se uvadi vznik nekolika predseriovych, vzajemne odlisnych vozu - u technickeho popisku se podarilo nashromazdit fotografie cca 6 takovych exemplaru a rozepsat podrobne jejich odlisnosti. Od techto vozu existuje minimum fotografii, obvykle pouze na jednom miste a jeden konkretni vuz. Nedochoval se zrejme zadny z nich.

Dale existuje vyrazne pocetnejsi mnozina fotografii oznacovanych jako T77, ktere maji design temer shodny s T77a. Tyto vozy maji vzajemne shodne tvary karoserie, maji 2 svetlomety a vyskytuji se s mnozstvim ruznych spz a barev. Vuci predseriovym T77 vykazuji vyrazne tvarove odlisnosti (zejmena v zadni partii). Dochovaly se asi 4ks, viz. T77 register Keese Smita.

A pak je tu "acko" - novy motor, 3 svetla a maximalizovany vstup vzduchu do motoru s dvojici okenek + nejake dalsi drobnosti.

Souhlasim, ze celkova produkce 100ks T77 a 150ks T77a nezni moc jako seriova vyroba. Ale oznaceni "seriova T77" pouzivam pro ty vyrazne pocetnejsi T77 ... a budu moc rad, kdyz se podari sehnat vice obrazku tech "prototypovych" na podkopani teto teorie ;)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Sep 2008, 06:57

Zmeral som IXO - 118,5 mm (oceľový zvinovací meter, tomu zodpovedajúca metodika a presnosť merania), pri 1:43 by mala predloha veľkosť 5095,5mm, takže tých 5130 by to v zásade mohlo byť. Ťažko teraz tvrdiť, aká dlhá bola T-77 naozaj a aké rozdiely boli medzi jednotlivými vozmi.
Na tej tvojej teórii "prototypov" a "sériových" vozov, ako si to popísal, môže niečo byť. Chcelo by to asi systematicky zotriediť a skatalogizovať existujúce fotografie, ako aj zapátrať v podnikovom archíve. Závery by som nechal na potom, podľa faktov. Neviem, či T-77 postupne prerástla do T-77a a v rovnakom výrobnom období sa líšili iba obsahom motora, alebo či tu boli aj nejaké vonkajšie výraznejšie znaky - taký hlbší prieskum by na túto otázku mohol priniesť odpoveď. Vychádzať z niekoľkých súčasne zachovalých a často výrazne "prekopaných" vozov by však mohlo byť zavádzajúce...

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 01 Sep 2008, 10:09

Dobry den, neviem ci sa to do tejto diskusie celkom hodi ale mam dve otazky pre znalcov T77:

1. je na slovensku aspon jedna dochovana Tatra 77?
2. dochoval sa aspon jeden kus verzie T77 so zapustenymi svetlami v prednej kapote?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 01 Sep 2008, 10:17

Zda se dochovala nejaka T77 na Slovensku, nevim, zkus se mrknout do T77 registeru Keese Smita.

T77 se zapustenymi svetlomety - moc rad bych se mylil, ale pokud je teorie o prototypech pravdiva, zrejme se vyrobilo 1-2ks, takze sanci na preziti tohoto vozu bych videl minimalni. Mne osobne se ale libi ze vsech T77 nejvic 8)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Sep 2008, 10:29

Pokiaľ viem, dochovalo sa do nedávna na Slovensku 4-5 ks T-77, za niekoľko posledných rokov boli ale všetky predané do zahraničia - spravidla kšeftárom - zakrátko išli z ruky do ruky a teraz sú už rozprášené po celom svete. Majitelia boli poväčšinou čudáci s ktorými nebola rozumná reč a radšej predali svoje autá (často vraky) do zahraničia, len aby neostali doma, kde by za auto dostali možno aj viac. Takéto myslenie moc nechápem...

Koľko vozov bolo so zapustenými svetlometmi už zistíme ťažko, isté však je, že už aj vtedy majitelia trpeli snahami o modernizáciu vozidiel za každú cenu, takže staršie typy sa vizuálne prerábali na novšie vyhotovenia, s ktorými možno vtedy utŕžili o niečo viacej slávy -však to poznáme napr. z necitlivých prerábiek chromiek na trojky, nič nové pod slnkom...

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 01 Sep 2008, 10:31

No, jestli se chcete dozvědět, kolik se dochovalo sedmasedmdesátek, tak si určo obstarejte Svět motorů, tuším že číslo z minlého týdne. Tam mají ten model v recenzi a píšou tam, že se těch aut dochovalo osm...co říct...jinak ten můj dotaz kolem POčka platí pořád, díky. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 01 Sep 2008, 10:44

ondrej napísal:Koľko vozov bolo so zapustenými svetlometmi už zistíme ťažko, isté však je, že už aj vtedy majitelia trpeli snahami o modernizáciu vozidiel za každú cenu, takže staršie typy sa vizuálne prerábali na novšie vyhotovenia, s ktorými možno vtedy utŕžili o niečo viacej slávy -však to poznáme napr. z necitlivých prerábiek chromiek na trojky, nič nové pod slnkom...
Rad bych si upozornit na fakt, ze predelat vuz se zapustenymi svetlomety treba na "trisvetlovou" T77a by take znamenalo vymenit komplet karoserii, jinak by byly stale patrne odlisne proporce vozu ... tedy ne, ze by to bylo nemozne, u T603 se tak delo (z dnesniho hlediska bohuzel) bezne.

Marco 613: 8 ks dochovanych T77/T77a by odpovidalo registru Keese Smita.

T2-603 v barevnem provedeni "PO" jsem nikdy nevidel. Nevylucuju ale, ze nemohl existovat.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 01 Sep 2008, 10:45

Dakujem
DRracer, na tom ze to bola najkrajsia verzia za urcite zhodneme, aj ked kazda T77 je krasna :-)

Ondrej, to je smutne vzdy som bol toho nazoru ze podobne unikaty by mali vlastnit "relativne" bohaty ludia aby mali peniaze na ich rekonstrukciu, udrzbu ale hlavne ich chceli zachovat pre buducnost ci uz pre svojich potomkov, alebo v sirsom kontexte ako narodne bohatsvo.

P.S. nie kazda modernizacia musi byt zakonite krajsia...

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 01 Sep 2008, 10:50

DRracer napísal:8 ks dochovanych T77/T77a by odpovidalo registru Keese Smita.
ak je oficialne v registru 8 ks, tak predpokladam ze v skutocnosti ich bude tak 12-16...

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Re: Splnený aerodynamický sen Tatra

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 01 Sep 2008, 10:56

Teď jsem se tam díval a je jich tam víc, i když nepočítám ty momentálně rozebrané nebo převážně skládané z nových dílů (jak je tam psáno, myslíme oba stránky tatraworld.nl)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní