Strana 1 z 5

Tatra 130 ;)

Napísané: 26 Máj 2007, 18:27
od užívateľa DRracer
Po vice nez 50ti letech pokracuji prototypove zkousky vojenskeho valniku Tatra 130 ;) .

Vozidlo si dobre poradi s vetsinou terenu, vcetne vysoke travy. Obcas je trochu na skodu prilis nizka hmotnost a absence uzaverky predniho diferencialu, coz se negativne projevuje v malo unosnem terenu, zejmena v sypke pude ...

Vzduchem chlazeny elektromotor zene vuz na nejvyssi (druhy ;) ) rychlostni stupen vpred tak zavratnou rychlosti, ze ridic za nim musi bezet.

Zvysene pozornosti je treba dbat v pripade, kdy se v testovaci oblasti objevi pes, ktery obvykle povazuje vozidlo za velmi zajimavou korist.

Napísané: 26 Máj 2007, 18:34
od užívateľa Stevo
Splna Euro4? A ako vidim aj filter pevnych castic ma namontovany...

Velmi pekne, klobuk dolu

Napísané: 26 Máj 2007, 19:09
od užívateľa RADEK613
To je krásnýýý,jako doopravdický nákladák.Nemám slov :wink: .SUPER

Napísané: 26 Máj 2007, 20:02
od užívateľa Luboš
Vypadá to úžasně! V jakém je to měřítku?

Napísané: 26 Máj 2007, 20:10
od užívateľa Zdenek
Luxusní prácička 8) . Btw, kolikati tunka to je? Osmi nebo snad dvanácti? :D

Napísané: 26 Máj 2007, 20:20
od užívateľa DRracer
Autorem modelu je pan Dojcar, viz. forum zde:
http://forum.rc-trial.com/viewtopic.php?t=377

Model je v meritku 1:14, uveze tak 2-3 kg nakladu ;)

Napísané: 26 Máj 2007, 20:23
od užívateľa Maxono
Veľmi pekná práca je to. Prvý obrázok akoby dobový prospekt.
Ale zaujímalo by ma, že:
-skladal si to sám alebo si to kúpil celé,
-kúpil si to vôbec, alebo vlastná práca by Roman Maďar,
-a ešte v akom je to merítku?

Ďakujem za odpovede.
:)

Napísané: 26 Máj 2007, 20:25
od užívateľa Maxono
Došlaka, akurát keď tu mam všetky odpovede. :oops:

Napísané: 26 Máj 2007, 20:30
od užívateľa DRracer
Maxono: v pohode, pekne se nase prispevky sesly ;)

Napísané: 31 Máj 2007, 20:47
od užívateľa DRracer
V blize neurcenych tajemnych lesnich koncinach pokracovaly testy valniku T130. Ackoli silnicni pneu prujezd rozmoklym terenem nijak neulehcovaly, Tatra se nakonec uspesne vysplhala pres vsechny pripravene nastrahy - pres zakerne koreny obrich smrku, kluzke kameny okolo potoka a dokonce nahoru po strme lesni ceste kryte mazlavym blatem.

Po navratu na zakladnu samozrejme probehla nutna kontrola a ocista ;)

Napísané: 31 Máj 2007, 21:30
od užívateľa Zdenek
Fotky opět paráda! A model i svítí.... :D
Měl bych (zase) pár doplňujících otázek - jaký je dojezd vozidla a jeho brodivost.

Napísané: 31 Máj 2007, 21:38
od užívateľa DRracer
Zdenek: jasne, ze sviti ;) , dokonce pri zpomalovani sviti i brzdova svetla (koncovky se rozsviti vic). Da se to zapinat a vypinat ... takovy velmi prijemny efektik.

Dojezd jsem zatim nemeril na kilometry, vim jen, ze baterie vydrzi cca 30-45minut.

Brodivost jsem zatim nezkousel vubec, bezpecne je po spodni okraj disku ... proste jen pneumatikou. Sice by se do podvozku voda dostat moc nemela, ale neni duvod to pokouset - na to je Tatra az prilis krasna :) .

Napísané: 31 Máj 2007, 21:46
od užívateľa Maxono
Mňa by zaujímalo, že ako sa takýto model vlastne dá postaviť. Podľa nejakých schém, alebo len od oka podľa dobových dokumentov. A kde sa dajú zohnať veci ako motor, svetlá, Tatrovácke nápravy, diaľkové ovládanie...

Napísané: 31 Máj 2007, 22:01
od užívateľa DRracer
Na to by nejlepe dokazal odpovedet autor - pan Dojcar. Zabyva se vyrobou komponent tatrovackych podvozku uz delsi dobu, tohle je konkretne uz 18. podvozek. Puvodne zamyslel pouzit existujici komponenty (od modelarskych firem), Tatra ma ovsem natolik specificky podvozek, ze se na to daji koupit snad jen pneu. Vse ostatni si navrhuje a vyrabi sam. Co se tyka kabiny, pomocnych ramu, korby atd., T130 vychazi z T128 (viz. technicky popisek http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t130_sk&lang=sk ) - jak tehdy v padesatych letech ve skutecnost, tak nyni - model T128 vznikl uz drive: http://rc-trial.com/view.php?cisloclanku=2006052701 .

Ale aby to zas nebylo tak jednoduche, verejne znamych je cca 5 fotografii T130. Ja jsem udelal uz pred casem virtualni model T130, kde jsem nektere veci uz musel resit (cti "vymyslet si" :) ), stejne to bylo i tady. Velky dik patri take panu J. Hoozovi z TATRATRUCKu, ktery nam poskytl cenne informace o tomto legendarnim vozu.

Napísané: 01 Jún 2007, 20:09
od užívateľa DRracer
Strmy lesni kopec se stal predmetem oblibene trucktrialove discipliny - vjezd do rokle tim nejstrmejsim mistem.
Coz o to, dolu to slo pomalym plizenim celkem hladce. Horsi to bylo se splhem nahoru - prestoze silnicni pneu zoufale klouzaly, dostala se Tatra az k nejstrmejsimu stoupani pred vrcholem. Nakonec se musela zvolit cesta okolo.
Do budoucna to bude chtit terenni retezy, jako pred padesati lety:
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=1325

Napísané: 01 Jún 2007, 20:30
od užívateľa Maxono
To nieje škoda, jazdiť s tým po lese? A ako alternatíva sa tam dá namontovať spalovací motor? Taký, ako napríklad do modelov lietadiel, len menší?

Napísané: 01 Jún 2007, 20:45
od užívateľa DRracer
Maxono: jizda po asfaltovem chodniku nebo doma po podlaze neda vyniknout schopnostem podvozku, ktery je primo navrzen pro jizdu v tezkem terenu (nejen original, ale i model). Samozrejme, ze Tatra nejede celou cestu az k zajimavym lesnim mistum. Pri foceni se take musi davat pozor, aby se neprevratila nebo neodrela.

Spalovaci motor: mozna ano, ale i elektromotor dava modelu velmi slusne jizdni vlastnosti ... skoro bych rekl, ze tocivy moment je az moc velky ;)

Napísané: 01 Jún 2007, 20:47
od užívateľa MarekK

Napísané: 01 Jún 2007, 20:51
od užívateľa MarekK

Napísané: 01 Jún 2007, 22:53
od užívateľa Pepa D
Spalovací motor použít nejde. Jednak jsou některé části modelu z plastu a není dostatek místa pod kapotou. Jen tak tak se tam vešel ten elektromotor.