Tatra 130 ;)

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 04 Okt 2011, 21:33

... a ještě čerstvá krátká reportáž z letošní výstavy ModelHobby v Praze.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 24 Dec 2011, 01:45

Když se mě na ModelHobby 2011 jeden z porotců zeptal, zda má Tatra 130 zvukáč (alias zvukový modul, neboli generátor zvuku motoru pro RC modely), odpověděl jsem mu, že "za dva měsíce". V tu chvíli jsem ještě netušil, jak pravdivou odpověď jsem mu dal.

Samozřejmě jsem neměl na mysli nějaký kupovaný zvukáč za hektar peněz s nějakým mizerným vodníkem od Scanie, nebo co to tam mají za šrot. Měl jsem na mysli zvukáč s velkým "Z" se zvukem vzduchem chlazené Tatry 128 včetně charakteristického jekotu ventilátoru.

Nic takového se mi nepodařilo sehnat, tak jsem se rozhodl udělat si zvukáč vlastní. Jak jsem se dostával hlouběji do problematiky, vyvinul se z projektu zvukáče projekt přesného simulátoru vzduchem chlazeného motoru s 8 válci do V pod úhlem 75 stupňů, navíc doplněného pětistupňovou převodovkou se zpátečkou. To, co uslyšíte na videu, je výsledek SIMULACE motoru, nikoli tupého přehrávání zvukových smyček, jak je tomu u komerčně dostupných zvukových modulů a většiny dnešních počítačových her.

Jinými slovy - nechtějte po mě zvukové smyčky, žádné nejsou.

To, že motor simuluji, mi umožňuje přehrávat zvuky pro velmi širokou škálu otáček a zatížení motoru, třešničkou na dortu je pak simulované řazení nahoru a dolu - dolu si Tatra dokonce sama dává meziplyn (!) a to přesně tolik, kolik potřebuje ke srovnání rychlostí převodových kol v simulované převodovce.

Z technického hlediska se jedná o velmi jednoduchý hardware - Arduino Nano s AD převodníkem a zesilovačem - při dnešní úrovni integrovaných obvodů velmi jednoduché. Hardware jsem koupil apospojoval. Zatím si to Tatra veze na korbě v krabici, cílové řešení nebude o moc větší než Arduino Nano samotné.

Po softwarové stránce je to o dost zajímavější, ale detaily implementace si nechám jako výrobní tajemství, nicméně vězte, že od prvního nápadu k realizaci tohoto prototypu uběhl rok a půl a jde kompletně o moji práci (celé jsem to vymyslel, naprogramoval a odladil), jen s využitím knihovních funkcí na ovládání serv od Arduina.. Do reproduktoru jde 11kHz 16bit zvuk tvořený v reálném čase softwarovým simulátorem motoru. Vstupem je PWM (pulzně-šířková modulace) "plynu" a "řazení" z přijímače. Výstupem je PWM do regulátoru motoru a zvuk do reproduktoru, toť vše.

Samozřejmě, je co zlepšovat - ještě by měly přibýt odfuky brzd, potažmo přetlaku ve vzduchojemech a také start a vypnutí motoru na povel. Pak zřejmě bude potřeba lépe nasměrovat reproduktor, aby "řval" směrem na kameru, ne jen nahoru. Ale myslím, že jako první přiblížení to není úplně špatné ;) , co myslíte?

Video, které uvidíte, zachycuje úplně první jízdu Tatry (řízenou simulátorem motoru) v terénu. Hned první zařazení jsem si spletl a dal zpátečku místo jedničky (je to vidět na videu), ale pak už jsem si celkem rychle zvykl. Z řazení jsem měl zpočátku trochu strach, ale postupně zjišťuji, že je to velmi příjemné. Sice mi trochu chybí rychlá změna směru v terénu (dopředu - dozadu), ale to stejně nikdy nevypadalo realisticky.

Když jsem video stříhal, zjistil jsem, že vybírám sekvence nejen podle toho, jak se povedl průjezd, ale teď i jak u toho Tatra zní :) . Výjimečně jsem na videu nechal i sekvence, kdy se Tatře nedaří projet a hrabe na místě. Řvoucí motor pod plným plynem při 2100 otáčkách za minutu mi zní prostě nádherně ;) . Omluvte prosím nižší kvalitu obrazu, stále mi chybí dostatek končetin k ovládání Tatry a kamery zároveň ;) . Tentokrát je ale stejně důležitější to, co slyšíte.

video:
http://www.youtube.com/watch?v=HkopwvHJPwA

Tak veselé vánoce a vše nejlepší do nového roku!

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa Jerry » 24 Dec 2011, 10:49

Úžasný! Tenhle projekt je hodnej patentní listiny, protože se to nikde mezi zýrobcema zvukáčů doposud neobjevilo. Odvedl jsi opravdu velkej kus práce, ale ty desítky hodin u toho se Ti bohatě odmění na akcích a výstavách. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 24 Dec 2011, 12:23

Díky, Jerry :) . Uvidíš a uslyšíš to na vlastní oči/uši v Tatrahospodě ;)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa Jerry » 25 Dec 2011, 18:54

Sám nemám žádný info, zkusim se zeptat Vlčáka... Jen doufám, že to neni teď během ledna, to bych byl nerad, budu na dovolenej. Na setkání a prohlídku se moc těšim, každym rokem, je dost novýho k obdivování... :)

Užívateľov profilový obrázok
Tatra 75
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa Tatra 75 » 28 Dec 2011, 13:34

SUPER !!! :o

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Jan 2012, 16:03

Když jsem v lednu 2011 objevil, že bystřický Tatraklub již několik let pravidelně pořádá silvestrovské terénní vyjížďky, měl jsem o programu na konec roku v podstatě rozhodnuto (navíc ještě když k tomu mám i vhodné přibližovadlo). Jen jsem ještě netušil, že nepojedu sám ;) .

Silvestrovské ráno nás přivítalo nádhernou modrou oblohou a ostrým sluncem. K ránu navíc napadlo pár centimetrů čerstvého sněhu. Podmínky prostě ideální, přímo stvořené pro ukořistění aspoň jedné sněhové fotky pro PF2012.

Sraz (víceméně) historických vozidel byl určen okolo 10. hodiny. Na parkovišti se postupně sjely čistokrevné teréňáky UAZ, GAZ, Avia (Holba), Suzuki, dokonce přijela i hasičská Tatra 805 a Praga V3S (což bylo pro organizátory asi největší překvapení). Dorazilo i několik nadšenců na motocyklech. Můj LandRover sice úplně nesplňoval doporučené stáří 25 let (v březnu mu bude teprve 22), ale byly zde i novější vozy.

Největším zážitkem pro nás byla vlastní jízda terénem. Po zasněžených polních a lesních cestách jsem jel s LR vůbec poprvé. Upřímně jsem byl překvapen, co LR na de-facto silničních gumách všechno zvládne. Základem byla samozřejmě správná volba stopy a rychlosti jízdy. Jak se praví v jednom z historických instruktážních videí LR - "jeďte, co možná nejpomaleji, ale zároveň tak rychle, jak je potřeba". Pak je také dobré držet si správný odstup od vozidla před vámi, což se hodí zejména v případě, že se mu nedaří výjezd do kopce a potřebuje manévr opakovat. Rozhodně netvrdím, že to byl nějaký extra terén - trochu do kopce, trochu s kopce, trochu závějí, trochu bláta a hlavně nikam nespěchat - spíš taková příjemná projížďka. S Tatrou si tohle dáváme na akcích jako rozcvičku :) , jenže zapadlou Tatru snadno vyprostím dvěma prsty ;).

Prvním cílem byla zřícenina hradu Zubštejna. Zde se Tatra 130 poprvé předvedla na veřejnosti se zvukovým modulem. Zaslechl jsem i posměšnou poznámku, že "to je jediná Tatra, která to zvládla nahoru" - paradoxně zrovna ve chvíli, kdy na plácek pod hradem přiletěla hasičská T805. Nadšené reakce přihlížejících účastníků mi udělaly velkou radost. Velmi se líbily efekty řazení, zejména meziplyny při podřazování. Znalci Tater 128 mě dokonce upozorňovali, abych řadil nahoru dříve a motor zbytečně nepřetáčel ;) . Jsem zvědav, co na to řeknou kolegové modeláři, až to uvidí na živo.

Obrázok Obrázok Obrázok

Druhá zastávka byla u rozhledny Karasín. Všichni účastníci zde zaparkovali své ocelové oře před rozhlednou a živě diskutovali o průjezdu lesem, řekou i závějemi. Na fotkách už je vidět postupující oblačnost, která se naplno projevila druhý den. Většina účastníků odtud už směřovala domů, zpět do Bystřice pokračovalo jen pár vozů.

Obrázok

Na Nový rok naše lyžařské plány zhatilo husté mrholení. Další den jsme se s Františkem přeci jen rozhodli, že si půjdeme zajezdit aspoň na zbytcích sněhu. Naše společná projížďka se uskutečnila za husté mlhy, která dodává fotkám takový zvláštní chladný až tajemný nádech (a zakrývá rušivé pozadí).

T128 na letních gumách zvládala kluzký terén až překvapivě dobře. Hlavně proto, že František je zkušený řidič. Jako rozhodující se ukázala druhá část pravidla o rychlosti v terénu - držet rychlost ve vyjeté stopě, případně auto rozhoupat (dopředu-dozadu). Mimochodem - koupel v rozbředlém sněhu a ledové vodě měla zásadně očistný účinek - T128 se po půl roce zbavila zbytků stříbřitého bláta, které měla ještě ze srpnového memoriálu.

T130 s terénními řetězy si ve sněhu dělala, co chtěla (jeden řetěz opět roztrhla, když už jsem to fakt přeháněl a vyjížděl na malou jedničku do prudkého kopce). Prověřoval jsem chování zvukového modulu a zejména nové funkce - start a vypnutí motoru na povel. Ukázalo se, že bude potřeba lépe vyřešit nízké rychlosti jízdy. Zmrzlé převody mají tendenci se občas zakusovat a je potřeba "více plynu", než obvykle. Zřejmě to bez snímání otáček nepůjde...

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Závěrem bych chtěl poděkovat organizátorům vyjížďky za zcela pohodovou atmosféru setkání, perfektní organizaci a zprostředkování nevšedního zážitku.

Tak vše nejlepší do nového roku!

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 16 Mar 2012, 15:05

Jarní setkání modelářů na brněnském výstavišti se tentokrát konalo jako doprovodný program veletrhu ProDítě.

Dorazili jsme už v pátek odpoledne. U vjezdu na výstaviště nás příjemně překvapilo, že službu konající zabezpečovatel na bráně 4 perfektně věděl, že nás má vpustit dovnitř, přestože kartička s volným vjezdem nás čekala až v pavilonu V.

Prostor pro modely byl silnicemi rozdělen na 4 sektory - parkoviště pro kamiony, parkoviště pro tanky, pouštní terén a samozřejmě nemohl chybět tradiční brněnský "kamenolom". Nejzajímavější sektor měli podle mého názoru "dakaristé" - opět tvořený základním oválem s polystyrénovými terény a rašelinovou cestou, nově doplněné o strmý výjezd a uprostřed o pískovou dunu.

Obrázok

Tanky byly vůbec zajímavé zpestření, jejich hojnost výskytu nebyla způsobena předčasným jarním líhnutím, nýbrž tankovou bitvou plánovanou na sobotní odpoledne.

Obrázok Obrázok Obrázok

Tatra 130 - jindy vzorem spolehlivosti - měla tentokrát technické problémy. Zvukáč musel být vypnut už v pátek odpoledne po velkých problémech s rušením. Bude třeba výrazně zlepšit detekci PWM, aby nedocházelo k vyřazování rychlostí a bezdůvodnému zastavování auta. Tím ovšem smůla neskončila - na terénní dakarské vložce se mi podařilo utrhnout jednu ze zadních stupaček na nárazníku, v sobotu při bitvě se uvolnila matka a následně vytlačila "okrasný" střed kola na prostřední nápravě (naštěstí jsem ho našel), a aby toho nebylo málo, tak se ještě navečer uvolnil závěs levého předního pera (lepil jsem ho před 4 roky).

Část videa je věnována novému modelu - osmikolce MAN (prý kompletní stavebnice dovezená z Reichu), která s dobrými pneumatikami a uzávěrkami zvládala jízdu v kamenolomu překvapivě dobře (na to že má vodou chlazený motor a tuhé nápravy :) ).

Kuba výrazně pokročil se svou LIAZkou - ještě zasklít, dodělat bižuterii a bude to velmi pěkný kousek.

Igor přivezl svůj skvostný autojeřáb AD-28, UDSku a domíchávač s betonpumpou, vše na podvozcích T815. Betonpumpa je tak dokonalá, že se s ní dají zalévat stromky - jinými slovy je to skutečně schopné tlačit tekutý materiál z míchačky na určené místo.

Obrázok Obrázok Obrázok

Video z "brněnského kamenolomu"...

V sobotu po poledni se měla uskutečnit velká tanková bitva Midway. Na venkovním trávníku byly profesionálně připravené pyrotechnické efekty, ozvučení a oplocení pro diváky. Tak nějak rovnoměrně rozmístěny zde byly i modelové stavby (bunkry, nádraží apod.) a nějak náhodně i tanky a bojová vozidla.

Obrázok

Samotná bitva začala úvodní kanonádou. V tu chvíli se veškerá pozemní a vzdušná technika dala do pohybu. Admirál se rozpovídal o vybraných historických faktech druhé světové války.

Hned první průlet nad bojištěm se stal osudným stíhačce Me109 - stroj dostal přímý zásah od protiletadlové obrany a v plamenech se zřítil k zemi (skutečně ho neplánovaně trefila nějaká světlice). V průběhu boje "přistál" stejným způsobem mezi pozemní jednotky ještě americký Mustang P51. Od jeho přeživšího pilota jsem se následně dověděl, že nešlo o výsledek nepřátelské palby, ale o kontakt s okolní nepřátelskou květenou. Moc se mi libilo, jak jeden z letounů při průletu shodil padák se zásobami. Bitvu symbolicky zakončil malý atomový výbuch.

Osobně si myslím, že potenciál bitvy nebyl zcela využit. Nevím, jak probíhají jiné takové akce, ale toto bych hodnotil spíše jako chaos.

Očekával jsem, že budou válčící strany rozděleny na jednotky Osy a jednotky spojenců, proto jsem se před začátkem bitvy šel zeptat admirála na přesný scénář. Odkázal mne na rozpravu, která se měla konat ve 12:30. Ve 12:19 jsem se ptal, kdy bude rozprava ... prý už byla ... scénář je takový, že si jezděte, jak chcete. To mne trochu překvapilo, tak nějak jsem pocitově předpokládal, že velká koncetrace modelů vyžaduje přesné rozdělení úkolů. Bok po boku postupující Tygr a ruské KV mi nepřišlo příliš realistické, zvlášť když tyto tanky nesly výsostné znaky znepřátelených stran.

Ale chápu, že hlavním cílem představení bylo předvést divákům pro radost něco efektního, spíše než o historicky přesnou rekonstrukci konkrétní události.

Proto asi nikomu nevadilo, že se jako podpůrný nákladní automobil zúčastnila i T130 (r.v. 1951). Aspoň jsem si našel ruský konvoj - vyproštovací tank KV táhnoucí tuším poškozenou T34. Honit Tygry a Pantery mi nepřišlo vhodné. Navíc bylo venku příliš vysílacích zdrojů a Tatra byla ovladatelná pouze do nějakých 5 metrů.

Obrázok

Následující video bylo naopak pečlivě naplánováno dlouho dopředu - s Igorem jsme realizovali nakládku historického náklaďáku na návěs za účelem přepravy na veteránskou výstavu.
Video nakládání Tatry 130 na návěs

Toto video není ani zdaleka tak samoúčelné, jak by se mohlo na první pohled zdát - konec konců autor předlohy Dovoz Pragy S5T se aktivně vyskytuje i na zdejším fóru.

Nedělní dopoledne charakterizovalo natáčení improvizované dakarské etapy. Hlavními účastníky byly posádky MANu a LIAZky. Původně jsme chtěli, aby se dakarské etapy zúčastnil i trolejbus (jako běžný účastník dálkových terénních soutěží :) ), ale bohužel se nevešel pod startovací bránu a musel být pro nesplnění technických regulí ze závodu diskvalifikován.

Etapa byla značně náročná na výdrž a soustředění posádek. Nejprve se při přejezdu duny převrátil MAN. Po chvíli mávání se podařilo divákům ulovit LIAZku a MAN mohl být vyproštěn. Těsně po vyproštění MANu se něco podobného povedlo i LIAZce, ovšem zcela nepochopitelným způsobem na rovném úseku pouště. To ovšem nebylo nic proti tomu, co se LIAZce přihodilo v závěru závodu - při rychlém výjezdu na most po boku MANu ztratil již značně vyčerpaný řidič nad svým strojem kontrolu a LIAZka se zřítila ze srázu dolů. Životy členů posádky zachránil rám kabiny, tu ovšem čeká rovnací stolice...

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Video z dakarské etapy

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 29 Apr 2012, 23:18

Pár postřehů z Tatra Dunaj Tour 2012...

... a pár čerstvých foteček pro radost o několik set kilometrů západněji :)
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 09 Máj 2012, 20:25


Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 06 Jún 2012, 21:18


Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa Hynek » 08 Jún 2012, 19:11

DRacer: Dovolil bych si opravit chybičky, kterých si se dopustil u popisu hasičské T813:
1) Není to hasičský jeřáb, ale hasičský žebřík
2) Firma Titan vyrobila pouze jediný žebřík (má v.č. 001) a to tento pro rafinerii Slovnaft Bratislava, po jeho vyrobení zkrachovala, žebřík se jmenuje Titan TD44 Gigant. Zkratka TD znamená Titan drehleiter. To, co sloužilo v Praze a nyní je doprasené v rajchu bylo od renomované německé firmy Magirus, je to i konstrukčně zcela jiný žebřík. Firma Magirus vyrábí žebříky a jinou požární techniku dodnes, v práglu od ní máme celkem 13 žebříků a jednu vysokozdvižnou plošinu plus kolem dvaceti prvovýjezdových i velkoobjemových cisteren.

Co se spotřeby T613-3 týká - nevím jestli si stál u mé hasičské nebo u jiné, ale za celý sraz včetně cesty z Prahy a zpět jsem skutečně nepřelezl 11 l/100 km...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Jún 2012, 19:24

ad 1) jeřáb je "překlep", měl jsem na mysli žebřík :oops: , díky za upozornění, opravím...
ad 2) díky za upřesnění, to, co je v reportáži, není z mé hlavy, více viz. pm.
T613-3 černá, stála s námi v neděli u vjezdu do pískovny. Tyto hlášky o spotřebě jsou klasika, běžný lid nevěřícně kroutí hlavou, když se jim řekne, že spotřeba je srovnatelná s dnešními vozy. Vždy se u toho dobře bavím, stejně jako tentokrát i její majitel ;)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 15 Jan 2013, 19:01

Na lesní porost tiše padá sníh. Náhle však ticho proťalo vytí vzduchem chlazeného osmiválce. Terénní řetězy se zakusují do čerstvého kyprého sněhu. Malá dvojka, malá trojka ... šofér spokojeně drží pedál plynu a točí volantem. Tatra si suverénně razí cestu vpřed, ve sněhu po ní zůstávají jen hluboké koleje.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Postupně přestalo sněžit a nakonec vysvitlo i sluníčko.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

A z celého tohoto výletu je tentokrát i video. Povšimněte si, jak barevně Tatra ladí s okolní vegetací. S trochou nadsázky by se dalo říci, že na videu jsou jen dvě barvy - tmavozelená a bílá...

Video zde

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa Jerry » 15 Jan 2013, 20:40

Jo, kdo si hraje... nezlobí, ale provokuje! :lol: A nejezdíš s ní už tolika let načerno? Ještě nikde nepadla za celou dobu používání zmínka o STK. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Jan 2013, 13:07

:) , to vůbec není špatný nápad. STK modelových Tater bychom zorganizovat mohli :) .

... hm, vůle v řízení, vůle v čepech, vzadu vám to svítí tak nějak napůl, z diferenciálů teče olej ... a kde máte SPZ, pane řidiči? Zrovna žádná prototypová nebyla ve fabrice po ruce, že :lol: ?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Jan 2013, 16:49

Trochu u nás sněžilo ... tak jsem si půjčil od kolegů z geodézie třímetrovou nivelační lať a trochu jsem se s Tatrou projel. Na odfrézované stěny u silnice mi ale nivelační lať přišla nějaká krátká :) .

Obrázok Obrázok Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 09 Máj 2013, 17:37

Letošní Beskydy Kit Show se zcela překvapivě opět konalo v kulturním domě u muzea Tatry. Důvody neznám, ale moje krásná kameramanka byla velmi překvapena, když jsem prohlásil že jsme "tradičně zase před kulturním domem". Pak mi teprve došlo, že se předchozích několik ročníků Beskydy Kit Show konalo jinde. Ale už jsme nesměli stát s auty vedle pískoviště, aby se na nás nevrhli ozbrojení primáti, kteří pomáhali chránit místo pro nějaké offroady (a můj LR je jako co? :) ).

Nakonec přijely pouze 3 hasičské Tatry. Jedna z nich byla skutečná rarita - pohledem na podvozek jsem identifikoval lana mechanických brzd, takže to bude T26-30. Tím jsem navázal rozhovor s panem Rosenkranzem - velkým znalcem Tater a autorem mnoha knížek a publikací. Shodli jsme se, že zřejmě první nákladní Tatra, která měla přesazené polonápravy vůči sobě, byla T81 (protože T111 je tak má zcela jistě). Jinými slovy že T84 spadá ještě mezi ty Tatry, které měly jiná ozubená kola na levé a pravé polonápravě a kde tudíž polonápravy nebyly vůči sobě posunuty. Trochu jsme zdrbali francozskou firmu Lorraine, ale k jasnému výsledku, co se jim na T84 nelíbilo, jsme se nedostali. A když mi pan Rosenkranz pochválil T130 aniž by tušil, že je moje, měl jsem velkou radost.

Pořadatelé nám tentokrát připravili dvojitý stan, který jsme sdíleli s RC-trialisty. Stan se hodil zejména v sobotu, protože celé dopoledne pršelo. Nesnažil jsem se mezi nimi míchat a vždy, když se nějaký LandRover zatoulal k nám na písek, tak jsem se uklidil do bezpečí. Od jednoho dospělého pilota těchto rychlých strojů jsem se dozvěděl, že tyhle auta sice brzdí velmi dobře, ale někteří jedinci to neumí (a ukázal na svého malého synka). To ve mne příliš důvěry nevzbudilo :) .

Obrázok

Akorát se nám nějak nepodařilo uzpůsobit pískoviště více průjezdným trasám, stala se z toho v podstatě jedna velká křižovatka. Důvodem byl větší předpokládaný počet bagrů, pro než byla připravena stanoviště v rozích terénu. Výsledkem ovšem bylo, že byly v podstatě jen 2 trasy přes písek. Nicméně až zpětně při stříhání videa jsem docenil, jak dobrý nápad jsou dřevěné stěny okolo staveniště - aspoň částečně se tak na záběrech zakryjí boty a nohy okolo stojících "obrů Kolodějů".

Ještě než jsem vybalil T130, představil mi Pepa zprovozněný podvozek T84, byť ještě bez zatáčení. Už jsem to psal několikrát, ale napíšu to znova - T84 bude mít skvělé jízdní vlastnosti :) . Naprosto s přehledem zvládá terén, který bych s T130 ani nezkoušel projet. Zatáčení jsme simulovali tak, že Pepa chodil vedle T84 a dle mých pokynů ručně zatáčel. Tato metoda dálkového ovládání se zvláště zalíbila jeho paní, která by toho ráda využila i v jiných oblastech, než je řízení modelu :) .

Pak jsem teprve nadlábnul vzduchem chlazenou V8 pod kapotou T130. Chvátal jsem, tak jsem držel motor pod plynem, aby se rychleji nafoukaly brzdy. Michal mě přišel pokárat, že studený motor nemám takhle trápit ;) .

Tím se dostávám k zásadní informaci - přesně rok poté, co jsem software zvukového modulu prohlásil za zcela stabilní, došlo i na finální zástavbu do Tatry, jak již bylo popsáno výše. Jen jsem měl trochu strach, jestli se elektromotor bude dobře chladit. Vypadá to však, že ano, celé dva dny Tatra fungovala správně a spolehlivě. Teď už zbývá pouze upravit software, aby se natáčela kamera podle zatočení kol.

Zároveň se zhotovením ozvučného prostoru je na videích lépe slyšet zvuk Tatry i z větší vzdálenosti. Bohužel to s sebou přineslo opět výrazné zhoršení zvuku z mikrofonu vnitřní kamery. Ten je teď chudák úplně přebuzený a bude potřeba ho přemístit. Jeden nápad bych měl ... ;)

Hlavní hvězdou akce byla bezesporu Tatra 147, která se takto představila vlastně poprvé. Ladilo se na ní hydraulické sklápění. Sice od ní nemám žádnou fotečku, ale o to více prostoru je jí věnováno v úvodu videa. Dozvěděl jsem se, že jde o jeden z prvních podvozků ještě bez duralových výztuh, a proto je třeba na ni být velmi opatrný. Každopádně to auto jde velmi jemně a tiše. Tam by se zvukáč V12 vyjímal ;) ... ale kam ho dát?

Zaslouženou pozornost také budil lanový autobagr, který konečně dostal zcela novou kabinu Tatra 138 (ačkoli to podle patiny tak nevypadá). Na úvod videa právě uvidíte, jak "laňák" nakládá T147 jako za starých časů na stavbách socialistického Československa.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Takto dění na staveništi viděl řidič Tatry 130.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

S kamarády z PMHT jsme se shodli, jak je nesmírně obtížné správně vymodelovat kabinu T138/148. Vlastně to začalo tak, že jsem přišel k jejich stánku a na přímý dotaz, jak se mi líbí jejich T148 tahač, jsem prohlásil, že tato papírová kabina T148 nemá s realitou příliš mnoho společného. Pak jsem se dověděl, že se prý na papíráckém fóru teď vede bitva o to, čí kabina T148 je lepší. Upřímně - viděl jsem následně na fotkách oba pokusy a jsou to stále jen pokusy.

Odpoledne jsme s Igorem ještě stihli vyměnit software v RC spínačích a vyřešit tak problém sepnutého čerpadla při zapnutí modelu. Kupodivu se mi doma na slepo podařilo odstranit příčinu problému a tak jsme jen nahráli software a jeřáb AD-28 začal fungovat správně i po startu. Výměna RC spínače teď čeká i UDS. Prý je moje řešení výrazně odolnější vůči rušení, tak doufejme :) .

Venku se mezitím bagrovalo jako o život.

Obrázok

Mercedes to měl zase těžké. Jeho pilot ho ponechal bez dozoru a tak se na něm bagr s nakladačem patřičně vyřádily. Mercedes to ale překvapivě zvládl nejen odvézt, ale i sklopit, přestože se mu písek na korbě pořádně slehnul. Za to si zaslouží velké uznání. Celé to uvidíte v závěru videa.

V sobotu navečer jsme nafotili závěrečné defilé všech zůčastněných Tater v měřítku 1:14.

Obrázok

Ubytování jsme měli tentokrát hned vedle pískoviště. Vzdálenostně to bylo ale srovnatelné s ubytováním na obvyklém místě, neboť jsme byli v hotelu až v 10. patře.

V neděli dopoledne bylo ještě částěčně oblačno, sluníčko vykouklo jen občas. Moje krásná kameramanka si zodpovědně opakovala ovládání nákladní Tatry 130 na trávníku, než se odvážila do stísněného prostoru na pískovišti. A pak už zase jezdila, jako o závod.

Na T130 se přišel podívat garážmistr ;) ...

Obrázok


A zde je odkaz na video z letošní akce Beskydy Kit Show.



Cestou zpět jsme to vzali zkratkou přes les ;)

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa DRracer » 24 Aug 2014, 11:00

Plni očekávání kontrolovali o pátečním večeru členové bystřického Tatraklubu poslední detaily blížícího se každoročního setkání veteránů s názvem Memoriál Františka Proseckého sen. Zároveň byla v jejich tvářích znát únava z pečlivých příprav letošního již devátého ročníku. Vždyť jen přestavba přívěsu za traktor na speciální zastřešené pódium pro zítřejší vystoupení doprovodné kapely proběhla v rekordních několika dnech.

Sobota

Už od časného sobotního rána najíždí jeden nablýskaný veterán za druhým na bystřické náměstí. Hlídky VB postupují podle přesných instrukcí. Příslušník posádku zastaví, zasalutuje a slušně pozdraví. Pak předá startovní číslo, nechá posádku vyfotit na diplom a informuje řidiče, kudy pokračovat. Další příslušníci operující v centru náměstí navádějí posádky na přesně definovaná místa k zaparkování.

My jsme se s Tatrou přihlásili hned ráno. Fotografka nám udělala krásný snímek na diplom a obdrželi jsme prominentní startovní číslo ... 130 samozřejmě :) . Děkujeme!

Pak jsme teprv vyrazili do cukrárny na snídani .

Už v 9 hodin ráno je náměstí slušně zaplněné. V horní části jsou zaparkovány jako obvykle youngtimery. Mnohé z nich ještě pamatuji z našich silnic, u některých se mi ani nechce věřit, že již jsou historickými vozidly.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Zástupci vzduchem chlazené poválečné evropské produkce. Mezi Tatrami se pyšní i Porsche ... až vyroste, bude z něj Tatra :) .

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Hesla na sajtnách dobově vyzdobené "es-pětky" byla úderná, jak se sluší a patří. "Letošní žně - bojová akce za mír a socialismus" a "Buduj vlast, posílíš mír" mohlo trumfnout snad jen "Mír ubráníme i za cenu války" :) .

Obrázok Obrázok

Historickou vojenskou techniku letos zastupují Kačeny, bojový Tudor, Gazy i motocykly ...

Obrázok Obrázok Obrázok

... těch se i letos opět sjelo velké množství.

Obrázok Obrázok Obrázok

Traktory československé a naproti nim traktory "emerické" vybavené automatickou převodovkou a trochu méně účelnou karoserií

Obrázok Obrázok

Na schodech spořitelny se ráno objevila sada kovových modelů. Bohužel nic bližšího se mi k nim nepodařilo zjistit, třeba se ještě někde potkáme ;) .

Obrázok

Lidové vozy 40. a 50. let.

Obrázok Obrázok Obrázok

Prostor ve spodní části náměstí před kostelem byl vyhrazen především předválečným Tatrám.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Mezi nimi parkovalo několik Pragovek, Aerovek i jeden Rolls-Royce. Jak se později ukázalo, Rolls přijel představit řidič i majitel v jedné osobě, což u těchto vozů nebývá příliš obvyklé. Byl tu i jeden velmi neobvyklý dvousedadlový sportovní vůz.

Obrázok Obrázok Obrázok

Z Tater mne tentokrát velmi zaujalo hned několik vozů. Nejprve Tatra 52 s karoserií dvoudveřový kabriolet. Na první pohled jsem myslel, že jde o T54. Průzkum přední nápravy mne však ujistil, že jde o T52, neboť vůz má hydraulické brzdy. Až poté jsem si všiml tabulky na místě SPZ, která to potvrdila. T52 tohoto provedení bylo prý vyrobeno pouze 30 kusů.

Obrázok Obrázok

Krásně renovovaný valníček s udaným označením Tatra 43. Sajtny drží "Škvory", tedy zajišťovací háky patentu Škvor. Obcházím, fotím, "pod sukně" se dívám a hle - nad zadním diferenciálem (odhadem z Tatry 30) je příčné půleliptické listové pero. Cože to? Nemá mít Tatra 43 dvojici čtvrteliptických per vetknutých šikmo v odlitku za zadním diferenciálem? Tipuji to spíš na přestavbu z normální třicítky. I kapota je orientována svisle stejně jako dveře (což u T43 není).

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Poprvé vidím malého číňana venku. Obvykle se totiž schovává v muzeu :) .

Obrázok Obrázok

Fotím si detaily zadní nápravy kopřivnického dvouválce a říkám si - jeden brzdový klíč, to bude dvanáctka. Jdu se podívat dopředu a hle - přední brzdy - je to T12. V tu chvíli mne oslovil její majitel, co že to tam tak detailně fotím? Jestli prý nezkoumám nálepku technické kontroly. Ujistil jsem ho, že úřední věci mne vůbec nezajímají, ale naopak mne zajímá historie a technické provedení vozu. Pak jsme setrvali v přátelském rozhovoru až do první módní přehlídky paní Bax... ehm Procházkové.

Obrázok Obrázok

Přehlídka se letos zaměřila na třicátá léta. Na úvod Trempové a osadníci

Obrázok Obrázok

Pan továrník s chotí

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Přesně ve 12:00 přehlídka skončila a na přání více jak 130% diváků a účastníků (Františkovi vyšlo "jen" 111%, asi používá jinou metodiku falšování statistiky :) ) pokračovalo vystoupení místní rockové kapela Kroky, která příští rok oslaví již 40 let své existence.

Obrázok Obrázok Obrázok

Ve 12:45 druhá část přehlídky, tentokrát se neopakovalo předchozí vystoupení, ale bylo trochu obměněné.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Ve 13:00 už černá Tatra 87 nekompromisně obsazuje prostor před startovacím obloukem a všech jejích 75 vzduchem ošlehaných koní se dožaduje vypuštení na letošní vyjížďku. Někam se ale zatoulal startovní prapor :) . František uvádí pravidelného účastníka Memoriálů, předává diplom a přeje šťastnou cestu na Žďár. Tak "nažďár, na Žďár!"

Obrázok Obrázok Obrázok

Taky jsme odstartovali ;) .

Obrázok

Ve Žďáru nad Sázavou na nás v areálu firmy Zdar čekala výstava historických užitkových vozidel bývalého ČSAD - téměř dokončený autobus Škoda 706 RO v provedení lux (prý jsou dochovány pouze 2 kusy), Čepel, "Erena" autobus, sto-jedenáctka jeřáb, "Ešelka", trambusy a další. Většina z vystavených vozů už někdy přímo na Memoriálu byla. Také "Barča" se objevila na jednom z minulých ročníků Memoriálu, ale je prý hodně dobře uklizená a nechtělo se jim jí vytahovat :) .

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Bylo moc fajn, že se dalo vlézt dovnitř a ozkusit si i pracoviště řidiče. Usedl jsem za volant do měkkého sedadla Tatry 111. Pravda, sešlápnout spojku už tak příjemné nebylo a o zatočení volantem na místě nemluvě :) .

Obrázok

Mezitím se před otevřenou kapotou T111 se začalo řešit, že motor je prý z nějaké lodi. Potvrdil jsem, že by to klidně mohl být Močál MO111. Borci zavětřili, že bych o tom mohl něco vědět a sesypala se na mne smršť dotazů.
"To už má vpředu zkrutné tyče?"
"Ale kdeže, dvojici čtvrteliptických per vetknutých do odlitku za předním diferenciálem."
"A nejsou tam půleliptická pera?"
"Ne-e, to má Tatra 128."

S každou další otázkou-odpovědí nabývali přístojící dojmu, že snad mám T111 doma v garáži. Nikoli, mám s sebou Tatru 130. Tak jsem ji vybalil a trochu projel. Náš debatní kroužek, řešící zásadní otázky lidstva jako odpružení přední nápravy, absenci přední uzávěrky atd., se rázem rozrostl i o maminky s malými caparty :) .

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Děkujeme za ukázku a nashledanou!

Malá poznámka k průběhu startu. Letos jsem měl možnost sledovat takříkajíc ze zákulisí, jaký cvrkot na startu organizátoři mají. Když člověk sedí ve svém veteránu a čeká na start, tak jen pomalu popojíždí ve frontě a kochá se. Jenže organizátoři mají plné ruce práce.

Jedni procházejí vozidla ve frontě a hlásí startovní čísla. Vlaďka usilovně podepisuje diplomy a snaží se je podepisovat aspoň trochu v pořadí, v jakém se seřadila auta na startu. S těmi diplomy byla trochu potíž - ne všichni účastníci totiž stihli dorazit do 10:00 a spáchat svou registraci do 11:00 :) . To značně zkomplikovalo dostupnost diplomů, zvláště vyšších startovních čísel. V době startu byla k dispozici jen spodní polovina diplomů.

Obrázok

František ohlašuje jednu posádku za druhou, Matýsek předává diplomy a třese řidiči nebo spolujezdci pravicí. Pan starosta drží startovní prapor a vypouští posádku na trať.

Prázdné bystřické náměstí o sobotní noci. Pomalu se připravovalo na nedělní pouť.

Obrázok Obrázok

Neděle

S Tatrami jsme vyjeli k pomníku místního partyzána Antonína Šťourače před zříceninou hradu Zubštejn. Nejprve jsme hledali úkryt před ostrými slunečními paprsky ve stínu starých dubů. Matýsek vytrvale čistil Tatrám cestu ;) .

Obrázok Obrázok Obrázok

Plakáty ve správném měřítku se na Kopřivnických dnech techniky setkaly s úspěchem. Pro letošní Memoriál jsem je tedy pro naše Tatry vytvořil také - a to ve velikosti A2.

Obrázok Obrázok

Pak mou krásnou kameramanku zaujalo prkno u ohniště a navrhla, zda bychom neudělali houpačku. První prkno se ale ukázalo jako příliš úzké. Našli jsme ještě jedno širší, ale zato s jednou stranou kulatou.

Obrázok

Houpačku jsem vyzkoušel jako první - to ještě prkno leželo svou kulatou stranou směrem dolů. Po překonání bodu zlomu se houpačka překlopila nejen dolů, ale i do strany, což sto-třicítku málem vyklopilo. Usoudili jsme, že zas takový adrenalinový zážitek nebudeme riskovat a prkno jsme otočili :) . Murphyho zákony však jen tak obelstít nelze a v jednom z dalších průjezdů stačila chvilka nepozornosti a na boku se ocitla T128. Podstatné je, že se Tatře nic nestalo, lehla si do měkkého.

K jednotlivým průjezdům, které uvidíte - nejprve řídím já T130. Pak přejíždím houpačku s T128. Pak sto-třicítku řídí má krásná kameramanka (povšimněte si, jak jede s náklaďákem plynule a čistě ;) ). Nakonec František řídí svou T128 a když už je za bodem zlomu, na chvilku ztratí koncentraci (čemuž se po dalším skvěle zorganizovaném ročníku Memoriálu vůbec nedivím) a Tatra sjede do strany.

Obrázok Obrázok Obrázok

Náhodou se u ohniště vyskytovalo také sytě žluté nylonové lano, které jsme operativně znárodnili pro potřeby lidově-demokratické armády - tedy abychom mohli postavit T128 zpátky na kola :) .
Jak to dopadlo, se můžete podívat na kratičkém videu.

Matýsek mezitím vybudoval provizorní garáž. Když jsem do ní couval, tak jsem si na až poslední chvíli uvědomil, že musím sklopit anténu ;) .

Obrázok Obrázok Obrázok

Projížďka okolo pomníku se neukázala jako dobrý nápad. Terén to byl velmi členitý a tvrdý. Obě Tatry jej sice zvládly se ctí, ale příliš fotogenické to nebylo. Příště si musíme vybírat něco jednoduššího.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Při přejezdu jednoho kamene se na T128 uvolnila pravá přední podkovička. Když jsme se ji snažili namontovat zpět, nepřišli jsme na to, jak tam vlastně držela. Pepo, nemáš fotku pravé přední podkovičky ze stavby modelu?

Obrázok

Tatry přímo pod hradem

Obrázok Obrázok Obrázok

Učinili jsme s Františkem zajímavé zjištění - když jsou nastartované obě Tatry, tak máme problém rozeznat, kdo kterou řídí. Obě zní téměř identicky a při jejich řízení se velmi orientujeme podle zvuku motoru, jako ve skutečném autě, kde ovšem člověk taky slyší především motor svého vozu a ostatní auta jen výjimečně. Tentokrát to bylo vlastně poprvé, co jely jen dvě Tatry spolu. Sice v Domažlicích jezdily celý den, ale v hale byl velký hluk, tak Tatry zas tolik slyšet nebyly. Tady v lese jsme ale byli sami a řvaly tu jen dva vzduchem chlazené osmiválce.

Cestou zpět jsme se rozhodli, že zkusíme udělat video průvodce muzeem. No, zkušenosti jsou následující:
  • Objektiv kamery nemá dostatečnou světelnost (o kameře v T130 nemluvě, ta vidí jen tmu) na to, aby se v tmavších částech muzea daly spolehlivě rozlišit olivově zelené Tatry od tmavošedého koberce :) . V některých pasážích jsou Tatry na zdrojovém videu obzvlášť výtečně maskovány a od okolí se rozeznají pouze podle rozsvícených světel. Musíme to tedy příště natočit asi na můj foťák.
  • Chce to čerstvě nabité baterie. Pod Zubštejnem jsme najeli něco okolo hodiny a v muzeu už bylo vidět, že baterie T128 není ochotna dávat dost proudu k překonání některých nerovností na malou dvojku (zjednodušeně řečeno - regulátor dostával příliš malý signál na to, aby otočil motorem). To by vyžadovalo ještě pár měsíců ladění nastavení konstant v procesoru zvukáče pro řízení regulátoru motoru. Nebo v ideálním případě snímač otáček motoru a vyhodnocovat v procesoru.
  • T128 občas v muzeu ztrácí signál. Přestože byla anténa volně položena na korbě, uvnitř v muzeu často procesor vypínal vlivem ztráty správného počtu pulzů. To souvisí i s vytvořením lepšího scénáře. Musí totiž být jasno, kde budou stát řidiči obou Tater, aby k tomuto jevu tolik nedocházelo, ale zároveň viděli na trať a nestáli v zorném poli kamery. Správný scénář pro tuto taškařici bude ještě oříšek :) .


Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Závěrem bychom opět rádi poděkovali pořadatelskému týmu a zejména Františkovi za pozvání. Se všemi účastníky, se kterými jsem mluvil, jsme se shodli na tom, že Memoriál je stále skvělá a pohodová akce. Účastníci i diváci mají dostatek času prohlédnout si vystavené vozy, poklábosit s přáteli, navštívit muzeum (kam mimochodem vedla pravidelná autobusová linka přímo z náměstí přes zastávku u cukrárny do muzea a zpět) a třeba i ulovit něco dobrého k snědku v některé z přilehlých restaurací. Nikdo nikoho nikam nežene, z celého setkání čiší radost a pohoda ... pravý vrchol léta!

Děkujeme!

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 130 ;)

Príspevok od užívateľa Michael » 24 Aug 2014, 11:19

Dobrý den !

Davide, pěkná reportáž (palec hore).

Už před časem jsem někde na netu zahlédl fotku této falešné T-43 :lol: .
Už z fotky se mi tento vůz nějak nepozdával, ale díky tvé fotce " pod sukní " je to rozlousknuto. Náprava T-30 + větší disky.
Možná to byl původně valníček Tatra 30, protože kabina vychází z limuzínové karosérie.

Navíc Tatra 43 má vzadu na disku osm šroubů a né šest.... Šest šroubů má Tatra 13.

Proč to auto bylo vytvořeno ?

Čtyřicettrojek jsem viděl celkem fest a doma jednu mám, ale tož toto.............................

Michael

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní