Tatra jako Tramvaj
Tatra jako Tramvaj
http://www.gortransport.kharkov.ua/phot ... ist_page=2 to jsem teda netušil
No jo, ale "Tatra" se to jmenuje jen z historických důvodů, protože Smíchovská vagónka dřív patřila do Ringhofferova koncernu. Za dob výroby T3 to ale byla už čistorevná Českomoravská Kolben-Daněk, ne?
Jen tak mimochodem, nemáte někdo schéma klasické T3 s elektromechanickým zrychlovačem a motorgenerátorem (tedy žádné polovodiče a měniče)? Jednou jsem viděl v dílnách brněnského dopravního podniku takové hezké přehledné schéma. Ne, že bych nevěděl, jak to funguje, ale chtěl jsem to použít ve výuce.
Jen tak mimochodem, nemáte někdo schéma klasické T3 s elektromechanickým zrychlovačem a motorgenerátorem (tedy žádné polovodiče a měniče)? Jednou jsem viděl v dílnách brněnského dopravního podniku takové hezké přehledné schéma. Ne, že bych nevěděl, jak to funguje, ale chtěl jsem to použít ve výuce.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Michale, díky, no na první pohled tam tak identifikuju trakční motory, sběrač, linkový stykač a nějaké jízdní a brzdicí stykače. "ZR" bude asi zrychlovač, kreslený jako plynulý odpor a ne jako sada článků? Zřejmě je to jen obvod 600V, ale obvody 24V ve schématu nejsou.
Pokud jde o název "Tatra Smíchov", nešlo spíše o historicky dané odlišení jednoho ze závodů ČKD (závod "bejvalá Tatra") než o vyjádření příslušnosti ke kopřivnickému koncernu?
Pokud jde o název "Tatra Smíchov", nešlo spíše o historicky dané odlišení jednoho ze závodů ČKD (závod "bejvalá Tatra") než o vyjádření příslušnosti ke kopřivnickému koncernu?
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Ano, je to jak říkáš. ZR je zrychlovač, OP je myslím čidlo proudu, pak tam jsou stykače pro změnu polarity buzení a pro snížení buzení motorů...
Pokud bys vyloženě chtěl, tak můžu naskenovat opravdu kompletní elektrické schéma tramvaje T2.
Babička v podniku dělala a neřekla mu jinak než Tatrovka, i když samozřejmě to s kopřivnickým závodem nemělo nic společného. Ale kdybych se kouknul do prospektů z té doby, tak bych tam myslím název ČKD Tatra Smíchov našel.
Pokud bys vyloženě chtěl, tak můžu naskenovat opravdu kompletní elektrické schéma tramvaje T2.
Babička v podniku dělala a neřekla mu jinak než Tatrovka, i když samozřejmě to s kopřivnickým závodem nemělo nic společného. Ale kdybych se kouknul do prospektů z té doby, tak bych tam myslím název ČKD Tatra Smíchov našel.
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Za první světové války se továrna částečně přeorientovala na vojenskou výrobu. Ze státních zakázek měly Ringhofferovy závody, a.s,, obrovské zisky, navíc bylo dosaženo rekordních výkonů i v tradiční výrobě železničních vozů. V letech 1914 -1918 bylo vyrobeno 1454 osobních vozů, 18 325 nákladních vozů, 437 služebních vozů a 411 tendrů. V letech 1914 až 1916 byly provedeny poslední podstatné úpravy a přístavby výrobních hal a jejich modernizace. V meziválečném období začalo docházet k postupné koncentraci kapitálu. Nejprve v roce 1923 došlo ke kartelové dohodě československých vagónek o rozdělování objednávek a to hlavně proto, že rozpadem monarchie se jim podstatně zmenšily možnosti odbytu a od konce dvacátých let se začaly sbližovat a propojovat úžeji. Nejdříve byla k Ringhofferovým závodům formálně připojena kopřivnická továrna, zatím pod názvem Závody Tatra, a.s. Se smíchovskou vagónkou měla společné vedeni, které sídlilo na Smíchově v Kartouzské ulici č.p, 200/4. Po fůzi s kopřivnickou továrnou v roce 1936 byl název změněn na Závody Ringhoffer - Tatra a.s. Mezitím se postupně připojily Moravskoslezská vagónka a.s. Studénka, vagónka Bohemia spol. s r.o. v České Lípě a také Továrna na vozy v Kolíně. V čele tohoto koncernu, do kterého se soustředila podstatná část československého vagonářského průmyslu, stanul generální ředitel JUDr. Hanuš Ringhoffer, který již od roku 1919 řídil Ringhofferovy závody. V roce 1937 byla ke koncernu připojena ještě elektrotechnická továrna Sousedík Vsetín. Meziválečné období bylo nemálo poznamenáno pokrokem v technologii výroby kolejových vozidel. Postupně se přešlo od tzvané smíšené stavby (na kovovém rámu dřevěná skříň) k používáni ocelové kostry vozu (nejprve u nákladních vozů kolem roku 1910) k vozům celokovovým, zpočátku nýtovaným (poprvé u vlečných vozů pražské tramvaje v roce 1924), koncem 30. let pak svařovaným. Špičkovým výrobkem té doby se stal salonní vůz, vyrobený v roce 1930 pro prezidenta T G Masaryka k jeho osmdesátým narozeninám. V důsledku mnichovské dohody a z ni vyplývajícího odtržení pohraničních území se Kopřivnice, Studénka a Česká Lípa dostaly dočasně mimo tehdejší statní hranice, ale i potom se koncern rozšiřoval. Takzvanou, „arizací" byla zapojena továrna na zemědělské stroje v Roudnici nad Labem (firma Bacher) a kovohuť ve Velvarech. V roce 1922 zakoupily Ringhofferovy závody pozemky v Radotíně s tím, že by se na ně mohla přestěhovat továrna ze Smíchova. Teprve v roce 1942 tam však byla zřízena vlečka a v letech 1943 až 1945 bylo vybudováno oplocení a dřevěné kůlny. Za druhé světové války ovšem vagonářská produkce stagnovala a export, nepočítaje Německo, byl nepatrný.
ZBYTEK:
http://fira.hyperlink.cz/ringhoffer.htm
ZBYTEK:
http://fira.hyperlink.cz/ringhoffer.htm
Ano, takže je to ČKD. Podnik s názvem Tatra s tím nemá dávno nic společného. Mléko Tatra také nepovažujeme za výrobek stejné fabriky jako vyráběla sedmistofky jen proto, že se to podobně jmenuje.FkY napísal:Jen pro zajímavost
Opsáno ze štítku T3M2-DVC dneska
ČKD Tatra Smíchov
Rok výroby 1996
vč. 179933
číslo tramvaje 8015
Zase takový velký fanda moderních tramvají nejsem, abych věděl, co je na tom špatně. To jako že v roce 1996 už to nebylo ani ČKD nebo že v roce 1996 se nedělaly T3M2-DVC?
Abych se přiznal, nevím, co přesně je T3M2-DVC, předpokládám, že s T3 to má podobné hlavně boční panely skříně, zbytek je "všechno jinak".
Abych se přiznal, nevím, co přesně je T3M2-DVC, předpokládám, že s T3 to má podobné hlavně boční panely skříně, zbytek je "všechno jinak".
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Uniká mi, proč sem vůbec T3M-DVC taháte. Je jich v Praze jen pár kusů a je to v bastl, kdy se do nových klasických t3jkových skříní vyrobených už ve Zličíně namontovala použitá elektrická výzbroj TV1 z příliš prorezlých tramvají.
Ale určitá analogie s Tatrou Kopřivnice tu je. Vyrábět v roce 1996 T3kovou kastli s laminátovými sedačkami atd. je podobná uchylárna jako vyrábět ,,sedmikilo" se skeletem, nápravami, brzdami atd. vyvinutými skoro o třicet let nazpět:-)
Ale určitá analogie s Tatrou Kopřivnice tu je. Vyrábět v roce 1996 T3kovou kastli s laminátovými sedačkami atd. je podobná uchylárna jako vyrábět ,,sedmikilo" se skeletem, nápravami, brzdami atd. vyvinutými skoro o třicet let nazpět:-)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných