Strana 48 z 48

Re: Kačena

Napísané: 08 Jan 2014, 12:01
od užívateľa Jando
Tak motor úspešne poskladaný a založený. Ide pekne, akurát sa ešte musím pohrať s nastavením rozdeľovača, aby mi išiel pekne aj na voľnobeh. Karburátor mám ten istý, na ktorom starý motor išiel dobre aj na voľnobeh aj v otáčkach.

Re: Kačena

Napísané: 08 Jan 2014, 21:11
od užívateľa Jerry
Pěkně si to poskládal, tak ať jezdí a dělá jen radost! Všimnul sem si, že máš jiný světla, asymetry, nebo H4?

Re: Kačena

Napísané: 09 Jan 2014, 01:59
od užívateľa vlčák
Vypadá to jako dobrá práce.
Omlouvám se ale nevím jak to máme po rozdělení republiky s autorskými právy. Pokusím se spojit s Jerrym (po té co jsem dostal nechucus
k práci a změnil si telefonní číslo se mi to nedaří) a dohodnout použití patentu.
Pokud se mi to spojení s Jerrym nepodaří pošlu ti číslo účtu na SZ.
Přeji mnoho úspěchů při opravách a pokud budeš potřebovat používat další moje patenty tak dej vědět(můžeš i přes Jerryho ,ale vzhledem k jeho vytížení se vidíme tak dvakrát do roka)
Ještě jednou mnoho úspěchů Vlčák

Re: Kačena

Napísané: 09 Jan 2014, 15:38
od užívateľa Jando
Jerry, všimol si si dobre, vidím že máš prehľad. Tie svetlá sú nové asi H4, ale presný typ musím pozrieť na škatuli. Mám tam 35W H4 žiarovky. Originál svetlá boli už riadne vypadané a vôbec to nesvietilo.
Čo sa týka toho patentu, čakal som takúto reakciu, no musí stačiť Vatikánska mena :) . Inak ďakujem za pochvalu.

Re: Kačena

Napísané: 17 Jan 2014, 10:25
od užívateľa Jando
Mám takú otázku, ktorá mierka oleja by mala ísť do motora T603A?

Re: Kačena

Napísané: 17 Jan 2014, 17:59
od užívateľa Jerry
Krátká je do centrál a ta delší do kačeny. :wink:

Re: Kačena

Napísané: 23 Apr 2015, 09:29
od užívateľa Jando
Ahojte, akurát som dočítal knihu Tatra 805 od Jiřího Frýba, je to novinka, vydaná v 2014. Odporučám ju všetkým fanúšikom "Kačeny", je tam naozaj všetko do detailov vysvetlené, veľa fotografií, čo zatiaľ nikde neboli. Tu je link: http://www.grada.cz/tatra-805_8237/kniha/katalog/

Re: Kačena

Napísané: 15 Apr 2018, 19:47
od užívateľa Luboš.T
Jakým způsobem zavíráte olej do chladičů, aby si u toho člověk nezlomil ruku, nespálil o výfuk a nemusel rozebrat půlku plechů kolem motoru?

Re: Kačena

Napísané: 12 Jún 2018, 20:51
od užívateľa Jerry
Krkolomně nahmatávám páčku mezi kolem a blatníkem. Tohle přepínání je spíš ve smyslu "léto/zima." Ale radiovozy RDS66 "Duha" měly na páčce navařený ramýnko a drát do kabiny do prostoru u šaltpák, takže šlo ovládat chladiče oleje i za jízdy, tedy spíš aniž by se člověk lovil pod autem. Díky vůlím a tuhosti samotnýho šoupěte se s tím dlouho kvedlalo, než se povedlo chladiče otevřít, bo zavřít.

Re: Kačena

Napísané: 07 Júl 2018, 17:38
od užívateľa Luboš.T
Já to pochopil, že když je zima, tak se před startem chladiče zavřou, nastartuje se motor a nechá se ohřát. Pak se chladiče zase otevřou.
Ale s tím přístupem k ovládací páčce to není moc reálné.
Ještě jeden dotaz.
Teče (ukapává) mi olej z předních reduktorů. (vpravo více, vlevo méně) Těsnění kolem koule mám nové a tak to tipuji na únik kolem těch dvou šroubů co drží spodní čep ložiska.
Podle katalogu tam žádné těsnění není, jen vymezovací podložka. Znamená to, že to těsní jen na nějakou přesně opracovanou plochu a když to začne téct, tak se musí vyměnit čep ložiska? Jak to řešíte? Nebo je to vlastnost?

Re: Kačena

Napísané: 05 Aug 2018, 21:22
od užívateľa Jerry
Ano olej protejká buď kolem čepu, což neni tak marný při nasazení podložky lehce máznout tmelem, ale častěji přímo kolem šteftu, ale abys vyřešil tenhle únik, bylo by potřeba redutor z rozvidlenýho čepu shodit a to neni zrovna práce na půlhoďku. Spíš bych ten průsak považoval za vlastnnost, než chybu. 8)

Re: Kačena

Napísané: 06 Sep 2018, 09:49
od užívateľa Jando
Súhlasím s Jerrym, netreba z toho robiť vedu. Ja som menil tesnenia na obidvoch polguliach. Celé reduktory som mal dole, všetko vyčistené, no po čase mi ten olej začal aj tak tiecť. Pod čapy som dal trochu tmelu lebo aj mne to začalo presakovať cez čapy. Podstatný je aj typ oleja, odporúčal by som Paramo PP44, ktorý je veľmi hustý a určený na tento typ použitia.

Re: Kačena

Napísané: 06 Sep 2018, 09:53
od užívateľa Jando
Ešte k tým chladičom oleja, ja to robím tak, že na jeseň, keď začne byť chladno, chladiče zatvorím a jazdím tak celú zimu. Málokedy sa mi stane, že by sa mi v zime motor zohrial tak, že bolo nutné otvoriť chladiče. Na jar ich zase otvorím a jazdím tak, sem-tam podľa počasia ich pred štartom zatvorím, a potom ich otvorím keď sa motor zohreje.

Re: Kačena

Napísané: 16 Sep 2018, 19:52
od užívateľa Luboš.T
Díky za postřehy, zkusím sehnat ten olej a uvidíme.

Re: Kačena

Napísané: 12 Nov 2018, 16:05
od užívateľa Petr 805
Zdravim,co se týká ovládání zavírání a otvírání chladičů z kabiny,přepákoval jsem táhlo u chladiče z pohybu vodorovného na pohyb nahoru a dolů a natáhl jsem táhlo mezi řadicí páky a je to super,jako sytič.Petr

Re: Kačena

Napísané: 12 Nov 2018, 17:34
od užívateľa Luboš.T
Nebyl by prosím nějaký obrázek jak to potom vypadá?
Díky

Re: Kačena

Napísané: 12 Dec 2018, 22:18
od užívateľa Jerry
Až budu kolem auta, vyfotim to.

Jen doplnim, ikdyž je olejovej chladič zavřenej, pořád v něm tlak oleje je, hradí se jen průtok a olej teče zadním kanálkem rovnou k čidlu mazání.