Strana 4 z 48

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 00:12
od užívateľa bazilisak
miloš bukáček napísal:Spotřeba bude taky asi podobná........ :lol:
Dle mých vlastních zkušeností by ten rencek měl s nákladem 3 Tater 805 (10 000 kg) zajet do 25litrů nafty na 100 km.
Dle mých vlastních zkušeností by ty tatry měly zajet (každá) za 25 litrů benzinu na 100 km.

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 11:28
od užívateľa ladis
To si skoro říká o vestavbu LPG.

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 15:00
od užívateľa Jerry
Bingo... :lol: Už jsem to s Radkem probíral na Orlíku. A možnosti i prostory v autě nato jsou...

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 15:17
od užívateľa radek
A hlavně to vrčí asi o 30% spokojeněji než na benzín, už se dá i považovat za kulturní chod osmiválce, zejména ve fázi postartovní.... :mrgreen:

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 19:57
od užívateľa Mirek
A jak to bude s papírama?

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 20:11
od užívateľa ladis
Jsem jediný, kdo nerozumí otázce?

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 20:12
od užívateľa Mirek
LPG bude schválená přestavba zapsaná v techničáku?

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 20:13
od užívateľa ladis
Samozřejmě (pokud se majitel nerozhodne ušetřit pár korun a vrazit to tam na černo)

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 20:16
od užívateľa Mirek
Kolik těch korun by to tak mohlo stát?

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 21:24
od užívateľa Mirek
Jde mi o to, že by to měla být individuální přestavba. Nebo snad existuje nějaké hromadné schválení? Radku, osvětlil bys mi to trochu? Zajímala by mě i ta cena.

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2008, 21:41
od užívateľa radek
Samozřejmě že to bude schválená přestavba. A bude to individuální přestavba, podléhající vydání povolení "DI" v trvalém bydlišti provozovatele. Zcela běžný postup.

Re: Kačena

Napísané: 01 Feb 2008, 12:34
od užívateľa bazilisak
ladis napísal:To si skoro říká o vestavbu LPG.
Již jsem o tom taky uvažoval, ale ...
Na srazu T805 ve Vyškově byly 2 T805 na LPG mluvil jsem o tom s jejich majiteli , ale ...
Vzduchem chlazený motor - znamená vyrobit vodní ohřev ... (výměník, čerpadlo,chladič,termostat, nádržka) a to bude něco stát..
Souprava na LPG pro tento motor s nádrží 110litrů bude stát zhruba 13 000kč
Bude vhodné namontovat i sadu na přimazávání sedel ventilů 1 800kč
Legalizace tohoto systému ME + K technik na STK + žádost o přestavbu na Di bude taky něco stát ...
Oslovil jsem zhruba 20 firem , které se tím živí a nabídky byly zhruba od 5ti z nich , a cena se vším všudy byla okolo 25 000kč za takovou přestavbu.....
Když uvážím , že lpg stojí nepatrně víc ,než polovinu benzínu ( lpg u nás 16,50kč a benzín 30,40kč ) a připočtu nepatrně vyšší spotřebu LPG než benzínu , připočtu něco málo za přípravek k přimazávání sedel ventilů , připočtu občasnou jízdu na benzín (které se sem tam neubráníme) , a vezmu v úvahu pořizovací náklady přestavby , tak to vidím tak , že se to začne vyplácet (začne to být levnější) po projetí 25 000kč v lpg , což je orientačně něco přes 5 300 km ....
Vezmu v úvahu životnost soupravy na 10 let ...
Tak to vidím já - jezdím 1000 km /rok ...čekat 5 let až se to (možná) vyrentuje........

Re: Kačena

Napísané: 01 Feb 2008, 12:53
od užívateľa radek
Pěkná rozvaha, tak jen doplnění k ní:

- FlashLube není nutné montovat, ventily nijak netrpí
- Životnost soupravy není 10 let, z celé soupravy má legislativně omezenou životnost na 10 let pouze nádrž
- To že nyní najezdíš 1000 km v roce je mimo jiné dáno právě náklady na PHM, drtivá většina uživatelů podobných vozidel s alternativním pohonem po přestavbě s těmi vozidly díky rozumným nákladům konečně začíná jezdit, místo aby je šlechtila ve stodole (a šetřila na benzín, který se jim za ten půlrok stání stejně rozloží a lehké frakce vozidlo navždy opustí :mrgreen: ) a hnedle jsou z 1000 km i 2000 až 5000 km ročně, toliko mé letité zkušenosti s pozorovám jevů a lidí....

Re: Kačena

Napísané: 01 Feb 2008, 14:23
od užívateľa Luboš
Radku, nic proti LPG v padesátiletých autech, ale když už to má někdo na Véčkách a najezdí s tím desetitisíce km (jsou takové případy a ještě se s tím chlubí), tak bych ho nakopal někam.

Mimochodem, CNG vám nevoní? To by provoz ještě zlevnilo a u náklaďáku by snad problém s váhou a místem nebyl.

Re: Kačena

Napísané: 01 Feb 2008, 15:07
od užívateľa radek
Luboši, v autě na "véčkách" nemá LPG co dělat, lhostejno, zda to auto najede 500 nebo 50 000 km ročně. Co se týká CNG, není problém na straně spotřebiče (= vozidla), ale na straně zdroje - kompresorových stanic je málo, domácí plničky jsou finančně značně nerentabilní a hlavně pomalé (nafoukat cca c60ti litrovou nádrž trvá skoro 8 hodin), přičemž vlastní provoz vozidla není o nic levnější než v případě LPG. CNG je v nevýhodě již při zástavbě, neb nádrž CNG je nejdražší položkou, v ceně zhruba trojnásobné oproti nádrži na LPG. Nadále tedy platí, že CNG se vyplácí dopravcům, dopravním podnikům a jiným "uzavřeným" útvarům, které provozují natolik široký park vozidel na CNG, že se jim v rámci úspor na provozu vyplatí investovat cca 900tis korun do kompresorové plnící stanice a adekvátním výkonem. Ovšem domácí nízkotlaká plnící stanice pro jedno auto stále stojí mezi 90 a 115 tis. korun, což se provozem vozidla opravdu rozumně navrátit nedá. A dojíždět s přestavěným autem 70-200 km k nejbližší plničce CNG je taky hloupost, kor v případě T805....

Re: Kačena

Napísané: 01 Feb 2008, 19:31
od užívateľa Jerry
Po dnešku už bych se nemusel bát zastavit u servisu... Motor ječistý a zářivý jako sluníčko po dvouhodinovým zásahu Vap a takovou žíravou vodičkou. :twisted: Jen kdyby se tak rychle nešeřilo aby se to dalo rozumně vyfotit... Zejtra se pokusim něco pořídit.

Re: Kačena

Napísané: 01 Feb 2008, 23:48
od užívateľa bazilisak
Životnost (legislativni) ano, nádrž 10 let , k tomu membrána , a další problémy s tímto mechanizmem...kolik let to bude bez problému fungovat ? Ten hliníkový směšovač zaroste zevnitř bordelem ...
A hlavně Čím to vyhřívat?
Se zvýšenou teplotou spalování ten problém s ventily .. u té potvory se to pořád podpaluje, sedla jsou mizerná , na nový motor se jen tak nenarazí..( to můžu rovnou teď jezdit na natural...).
No a pro mě není rozhodující kolik to žere , kdyby to žralo míň tak bych víc nenajezdil. Kam taky ?
Zkusí někdo zjistit , kolik by stála přestavba na CNG ? čerpací stanici mám do 25km...

Re: Kačena

Napísané: 02 Feb 2008, 00:22
od užívateľa radek
Bazilišáku, sada membrán vydrží 50 až 80 tis.km, náklad je to cca 850 korun, tedy asi 0,017 halíře/km při té nejhorší variantě :mrgreen: . Hliníkový směšovač zaroste bordelem? Jakým? Kde se ten bordel vezme? To věštíš z křišťálové koule, nebo to jsou podložené informace? Sadla mi přijdou standardní, kvůli LPg jsem je zatím u agregátů řady 603 neměnil, zato u pár motorů seřízených podle ucha ala "aby to moc nežralo", tak byly na výhoz pomalu celé hlavy.... Mno, přestavba na CNG? Takhle od boku počítej cca 45-55 tis Kč + řešení elektroniky, neb CNG systémy jsou řízené a potřebují informace z agregátu....

Re: sám nejsi

Napísané: 02 Feb 2008, 00:28
od užívateľa Neregistrovaný
Jerry napísal:Tak byl bych rád, aby to napravili, protože kvůli veteránu, se kterym pojedu 10x doroka, nebudu dělat D.... :lol:

Neříkejte, že sem na celym portálu sám, kdo má 805?
// Mrkni na http://www.volny.cz/t805 a stránky ze srazu 805tek jsou na http://www.volny.cz/bicybo

Re: Kačena

Napísané: 02 Feb 2008, 15:23
od užívateľa Jerry
Díky za odkazy, už je navštěvuju téměř rok :wink:
Radku, to si montoval plyn přímo do 603? Ještě sem žádnou zplynovanou nepotkal...