Kačena

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 07 Apr 2008, 22:12

No a totok tam mám ja....je to s nerez vložkou...a je klid... :wink:
Prílohy
P1100877.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Apr 2008, 18:34

Tak koukam po netu a Avia má na zadku taky 44,5 mm průměr, je ten vnější rozměr identickej?? Jinak ceny komplet válečků se pohybujou kolem 275 Kč s daní. :lol: A opravu dělají za 180 Kč. Jakou v tom používáte kapalinu? Uvažuju o Dot 3, ale pan Buchta mě přemlouval na červenou :? Bod varu je ale 100°C a pokud jde o novej výrobek, tak mam pocit že ani tu antikorozní vlastnost mít nebude...

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 18:43

bod varu cervene kapaliny je 160 stupnu, mily Jerry. Jinak by jsi tam mohl dat vodu....

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Apr 2008, 19:23

U výrobce jsem našel cituji: Brzdová kapalina pro hydraulické brzdové systémy starších automobilů a zemědělských strojů, určená pro lehký až středně těžký provoz v teplotním rozmezí - 40°C až 110°C. zdroj
Červenou brzdovku sem nezažil, tak nemůžu sloužit. Spíš mi jde o provozní vlastnosti. Žlutá je řidší, nenabyde s teplotou na objemu a váže vodu, červená zase chrání kovový části, ale je hustá a usazuje se v ní kal.... Výměnu kapalin doporučuje výrobce tak jako tak po 2 letech.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 19:37

Uz ji zase vyrabeji Jerry,tak si ji prohlidni a precti navod,to ti zatim celkem jde.. Ale zamysli se.... 100 stupnu bod varu ma voda.... nemusel bys pouzivat brzdovou kapalinu,ale obycejnou vodu,ze.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Apr 2008, 19:39

Miloši, bod varu není u takových brzd problém, ale voda by ti každou chvíli zmrzla!

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 19:48

podle Lubose tedy do brzd muzeme nalit vodu s fridexem... :lol: :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Apr 2008, 19:54

Myslim že i k těm 160°C bych se dopracoval, bubny mají nemší vyzáření (odvod) tepla než kotouče. A jak sem se dopátral na webu Spartaků, tak se i stalo, že po přehřátí brzd došlo k zablokování kol (nabyl objem a kapalina se nevrátila do nádobky, ale to asi nebylo v pořádku víc věcí...). V bezpečnostnim listu jdem našel bod vzplanutí a bod hoření, o bodu varu sem se nedočetl.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 08 Apr 2008, 20:07

Jerry napísal:U výrobce jsem našel cituji: Brzdová kapalina pro hydraulické brzdové systémy starších automobilů a zemědělských strojů, určená pro lehký až středně těžký provoz v teplotním rozmezí - 40°C až 110°C. zdroj
Červenou brzdovku sem nezažil, tak nemůžu sloužit. Spíš mi jde o provozní vlastnosti. Žlutá je řidší, nenabyde s teplotou na objemu a váže vodu, červená zase chrání kovový části, ale je hustá a usazuje se v ní kal.... Výměnu kapalin doporučuje výrobce tak jako tak po 2 letech.
No, a co tak zelenou ? :mrgreen: Ta se taky vyráběla, a v genaralkách ji tam často dávali - několikrát jsem ji vypouštěl nebyla to 170ka ?. Jinak s bodem varu si opravdu hlavu nelámej, než bys ty brzdy dokázal tak zahřát - mezitím by ti upadla noha . Jinak vzhledem k ceně kapaliny není problém ji po 2 letech vyměnit , já to dělám u všech vozidel i s dostatečným proplachem a mám tam tedy 265ku .

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 20:07

To vis, ze dopracoval, proto se vyvijely dalsi kapaliny, pres modrou, k zlute s bodem varu 240 st. Ja mam v chromce s girlingy jeste cervenou vzal jsem ji trosku na krev a mel jsem deravy vyfuk, takze jsem vubec nebrzdil motorem, ale jen brzdami a hadej co se stalo Jerry? Uvaril jsem ji a vis jaky je dusledek uvareni brzdove kapaliny?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Apr 2008, 20:12

Miloši, tos udělal blbost, do žádných kotoučových brzd se červená kapalina nikdy nedávala. U bubnových brzd je třecí plocha vždy mnohokrát větší, tam se takových teplot jako u kotoučů nedosahuje.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa miloš » 08 Apr 2008, 20:19

Ja ne, Ta cervena uz tam byla. Kdyby me to pri brzdeni motorem nestrilelo do za mnou jedoucich aut, asi by jsem ji nikdy neuvaril.
Jakou kapalinu davali v roce 75 do Tatry 613,potazmo do kotoucovych 603, Lubosi?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Apr 2008, 20:33

Zřejmě Syntol HD190, dnes se jmenuje HD205.

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 08 Apr 2008, 23:02

Jerry napísal:U výrobce jsem našel cituji: Brzdová kapalina pro hydraulické brzdové systémy starších automobilů a zemědělských strojů, určená pro lehký až středně těžký provoz v teplotním rozmezí - 40°C až 110°C. zdroj
Červenou brzdovku sem nezažil, tak nemůžu sloužit. Spíš mi jde o provozní vlastnosti. Žlutá je řidší, nenabyde s teplotou na objemu a váže vodu, červená zase chrání kovový části, ale je hustá a usazuje se v ní kal.... Výměnu kapalin doporučuje výrobce tak jako tak po 2 letech.
Tak to je docela nepřesné a nekompletní. Taky záleží jestli použiješ DOT3 nebo DOT4. Potom to nemusíš měnit co 2 roky. A co se týká te červené pokud můžu,tak ten bod varu se mi nezdá. Víš kolik je teplota kotouče při brždění s kopce v plnem naložení vozidla ???

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 09 Apr 2008, 01:52

IRONCLADe pokud vím tak T 805 má bubny na všech kolech. Červená brzdovka má do specifikace DOT 3 hodně daleko a tyto kapaliny (DOT 3 i DOT 4) by se měli měnit co 2 roky, kvůli absorpci vzdušný vlhkosti a možnýmu znehodnocení (poklesu bodu varu)! Vlhkost natahuje protože je vyrobená na základě polyethylenglykolu-monobutyletheru.

Kdo z vás tu brzdovku měmí každý dva roky? V osobáku sem dělal brzdy před 6 rokama a není s tím do dneška problém, na technickej si pochvalovali rychlej náběh a dobrou účinnost. Pouze jednou za rok vyčistim uložení třmenů pro volnej chod brzdičů a bubny vzadu sem měl rozebraný před 3 rokama, když sem dával nový lanko na ručku, hydraulická část brzd bez problémů. Je možný, že když takhle odbrzdim kopec v Alpách, tak nezastavim, ale používam pro brždění motor a na brzdu šlapu pouze když chci zastavit, nebo v krizovejch situacích. Tak ale umí v dnešní době málokdo jezdit, to je TDI ala brza plyn v každej zatáčce... Ale to by bylo do jinýho tématu.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Mojžo » 09 Apr 2008, 09:14

Ja mením brzdovú kvapalinu každé dva roky. Maximálne 2,5 roka keď neni čas / nechce sa mi :)
Na všetkých mojich autách.
Tiež využívam brzdenie motorom, teda u T613 to brzdí, u Omegy iba spomaľuje, ale dajme tomu.
Mením to od momentu keď som šiel na klesaní 140 km/h na mojom starom šípe, šlapol som do bŕzd a nič. Pričom maximálna prejazdná rýchlosť zákruty predo mnou cca 80 km/h. Dajak som to vyšlapal, podradil, preletel driftom. Ešteže driftujem a viem čo a jak :)
Taže odvtedy.
T603 mám DOT3, T613 mám DOT4, Omega mám DOT4. Všetko Lockheed (Delphi)

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa D.A. » 09 Apr 2008, 10:00

2 roky, to je přeháňka, řekl bych 5. Nechcete po každé jízdě pro jistotu vypustit a znovu nafučet duše ;-)?
Mojžo, k čemu je ti drift při příliš vysoké rychlosti???
Minulý týden jsem se mohl uchlámat nad votuněnou polskou Lagunou I s velkými nápisy King Drifter na dveřích, pohybující se nejistě po dálnici na Hannover.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Mojžo » 09 Apr 2008, 10:23

Laguna ako voz vybavený predným náhonom je na drift ten voz najpovolanejší :)
D.A: Bol mi dobrý na to, že v pretáčavom šmyku dvermi napred som v zákrute naďalej spomaľoval a keďže to je zákruta ktorá sa uťahuje, bolo to len dobre. Podkopol som zadnú nápravu cez spojku. Bola to kríza jak oči

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Mojžo » 09 Apr 2008, 10:24

Ešte toto. 3 roky stará DOT4 má bod varu už iba menej ako 150 stupňov. Tak mi to bolo zmerané na technickej kontrole

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa D.A. » 09 Apr 2008, 10:58

OK, tak nějak jsem si to představoval. Drift je módní výraz, ozýval se i loni v Lešanech, když to historické vojáky s nákladní Škodou 6x4 táhlo v bahně proti bariérám s diváky.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných