ladis napísal:To si skoro říká o vestavbu LPG.
Již jsem o tom taky uvažoval, ale ...
Na srazu T805 ve Vyškově byly 2 T805 na LPG mluvil jsem o tom s jejich majiteli , ale ...
Vzduchem chlazený motor - znamená vyrobit vodní ohřev ... (výměník, čerpadlo,chladič,termostat, nádržka) a to bude něco stát..
Souprava na LPG pro tento motor s nádrží 110litrů bude stát zhruba 13 000kč
Bude vhodné namontovat i sadu na přimazávání sedel ventilů 1 800kč
Legalizace tohoto systému ME + K technik na STK + žádost o přestavbu na Di bude taky něco stát ...
Oslovil jsem zhruba 20 firem , které se tím živí a nabídky byly zhruba od 5ti z nich , a cena se vším všudy byla okolo 25 000kč za takovou přestavbu.....
Když uvážím , že lpg stojí nepatrně víc ,než polovinu benzínu ( lpg u nás 16,50kč a benzín 30,40kč ) a připočtu nepatrně vyšší spotřebu LPG než benzínu , připočtu něco málo za přípravek k přimazávání sedel ventilů , připočtu občasnou jízdu na benzín (které se sem tam neubráníme) , a vezmu v úvahu pořizovací náklady přestavby , tak to vidím tak , že se to začne vyplácet (začne to být levnější) po projetí 25 000kč v lpg , což je orientačně něco přes 5 300 km ....
Vezmu v úvahu životnost soupravy na 10 let ...
Tak to vidím já - jezdím 1000 km /rok ...čekat 5 let až se to (možná) vyrentuje........