Kačena
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
to jsem blázen...
V Kopřivnici na sériové podvozky T805 byly opatřeny 4.4 m dlouhé karoserie úhledných tvarů, interiér byl rozdělen do třích částí. Motor T603F byl vyladěn na vyšší výkon. Ten se patrně pohyboval okolo 80-85 koní (59-63kW) a točivý moment dosahoval nejvyšší hodnoty přes 160 N.m při 3000 ot/min . Aby expedice pobrala všechnu bohatou výstroj a výbavu (vysílačky, navijáky, množství vědeckého a filmařského materiálu), tak každý z vozů byl vybaven přívěsem s užitečnou hmotností 750 kg . Přesto došlo k přetížení vozů a tak byly postupně odlehčovány. V Indii se jejich celkovou hmotnost podařilo razantně snížit asi na 5200 kg u modrého a na necelých 4900 kg u červeného vozu. Doporučená celková hmotnost pro jízdu v terénu je však 4700 kg. Přes všechny problémy které tuto druhou část cesty dvojice H+Z kolem světa doprovázely tak vozy a posádka cestu dokončili po pěti a půl letech, osmsetpětky při ni najely asi 76 000 km.
V Kopřivnici na sériové podvozky T805 byly opatřeny 4.4 m dlouhé karoserie úhledných tvarů, interiér byl rozdělen do třích částí. Motor T603F byl vyladěn na vyšší výkon. Ten se patrně pohyboval okolo 80-85 koní (59-63kW) a točivý moment dosahoval nejvyšší hodnoty přes 160 N.m při 3000 ot/min . Aby expedice pobrala všechnu bohatou výstroj a výbavu (vysílačky, navijáky, množství vědeckého a filmařského materiálu), tak každý z vozů byl vybaven přívěsem s užitečnou hmotností 750 kg . Přesto došlo k přetížení vozů a tak byly postupně odlehčovány. V Indii se jejich celkovou hmotnost podařilo razantně snížit asi na 5200 kg u modrého a na necelých 4900 kg u červeného vozu. Doporučená celková hmotnost pro jízdu v terénu je však 4700 kg. Přes všechny problémy které tuto druhou část cesty dvojice H+Z kolem světa doprovázely tak vozy a posádka cestu dokončili po pěti a půl letech, osmsetpětky při ni najely asi 76 000 km.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tatra 805 valník - majetek region. muzeum Tatra Kopřivnice - vozidlo hasičů Lubina (část Kopřivnice)
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Nejsi blázen. Jen jsis nevšiml že ta Tatra 805 valník nemá na kabině POKLOP !!!PAVEL64 napísal:to jsem blázen...
V Kopřivnici na sériové podvozky T805 byly opatřeny 4.4 m dlouhé karoserie úhledných tvarů, interiér byl rozdělen do třích částí. Motor T603F byl vyladěn na vyšší výkon. Ten se patrně pohyboval okolo 80-85 koní (59-63kW) a točivý moment dosahoval nejvyšší hodnoty přes 160 N.m při 3000 ot/min . Aby expedice pobrala všechnu bohatou výstroj a výbavu (vysílačky, navijáky, množství vědeckého a filmařského materiálu), tak každý z vozů byl vybaven přívěsem s užitečnou hmotností 750 kg . Přesto došlo k přetížení vozů a tak byly postupně odlehčovány. V Indii se jejich celkovou hmotnost podařilo razantně snížit asi na 5200 kg u modrého a na necelých 4900 kg u červeného vozu. Doporučená celková hmotnost pro jízdu v terénu je však 4700 kg. Přes všechny problémy které tuto druhou část cesty dvojice H+Z kolem světa doprovázely tak vozy a posádka cestu dokončili po pěti a půl letech, osmsetpětky při ni najely asi 76 000 km.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Jasně, nemá poklop a zadní část kabiny je dodělávaná, všimnul sem si toho až potom, když sem neviděl madlo (ochranu proti poškození mávačky) za pantem dveří.
Jinak Pavle valníky mají hrdlo zepředu u kabiny.
Jinak Pavle valníky mají hrdlo zepředu u kabiny.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Nevíš o tom víc, jestli se jedná o přestavbu, nebo ho někdo pouze vyhodil...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Co bys na to řekl Ty ?Jerry napísal:Nevíš o tom víc, jestli se jedná o přestavbu, nebo ho někdo pouze vyhodil...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
To snad ani nemá původní motor... Zařazenej předek a redukovaná rychlost. Stěrače nezvykle zespod. Skla jsi už vyměnil za nevyklápěcí. Světlo v interiéru a sedačky asi ze 1203. Palubovka má individuální uspořádání kontrolek a možná i přístrojů a to zpětný zrcátko mi přijde zbytečný. Strop je nějakej uhlazenej a chybí mi tam ta díra.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
No, když jsem to auto uviděl, nestačil jsem se divit .Tam bylo takových překvapení...Například spodní víko motoru... osoustružené ventilátory... ten poklop... sedadla... výfuk...
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
No a proč to všechno???
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Dyť ten motor je F, nebo snad H? Hlavní brzdovej válec je taky jinej. Neni to původem filmařskej, či zvukařskej vůz? Nemáš k tomu doklady?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Motor , je A , auto je prostě po zásahu tuningáře.. - některé ůpravy zatím mě nedávají smysl .Jerry napísal:Dyť ten motor je F, nebo snad H? Hlavní brzdovej válec je taky jinej. Neni to původem filmařskej, či zvukařskej vůz? Nemáš k tomu doklady?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Dobře, asi mě zmátlo Háčkový víko motoru...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
H čko má stupnici předstihu, tam nic nebylo, čistič oleje, všecko A . Ale ta vana - k čemu tolik oleje- to nechápu...Přednich vík u motoru A je více druhu podle i roku výroby, litinové a hliníkové... a každé má nějakou odlišnostJerry napísal:Dobře, asi mě zmátlo Háčkový víko motoru...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tolik oleje by se jistě hodilo k ohřevu plíínu
Kdopak to bastlil?
Kdopak to bastlil?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Součesný majitel (SK) to tak již koupil.. Já myslím, že víc oleje, se ohřívá později (za delší dobu) což by tam nebylo u LPG zrovna nejvhodnější. U LPG to chce zvlášt čerpadlo na olej - aby ve směšovači byl dostatečný průtok - a motoru se neubíralo množství tlakového mazacího oleje . Prostě 2 vývody z vany a koloběh pomocí čerpadla. (můj názor) tak bych to řešil já.ladis napísal:Tolik oleje by se jistě hodilo k ohřevu plíínu
Kdopak to bastlil?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Každé malé dítě ví, že funkční, rychlý a dostatečný ohřev reduktoru LPG se provádí zásadně směsí glykolu s vodou, nikoli olejem. Dřevní doby plynofikací motorů tatra spojené se zneužíváním mazacího okruhu motoru jsou chválabohu již mnoho let minulostí......
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Díky za objasnění, já mam hliníkový víko bez stupnice, tak sem měl zato, že byl pouze jeden typ. Ktej vaně mě napadá, jestli neni z elektrocentrály, fotku jako důkaz sem nenašel, ale to místo v tom vleku na ní je...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Právě že centrála má ještě nižší vanu než A motor. Je sice taky plechová... Tohle je domácí ůprava - dílenské zpracování na vyšší ůrovni...Jerry napísal:Díky za objasnění, já mam hliníkový víko bez stupnice, tak sem měl zato, že byl pouze jeden typ. Ktej vaně mě napadá, jestli neni z elektrocentrály, fotku jako důkaz sem nenašel, ale to místo v tom vleku na ní je...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
To zpracování se mi opravdu líbí... A pokud je sání v původní, tak to sloužilo jako dodatečnej filtr oleje (jestli to běhalo na olej A) sedliny a kaly čerpadlo nenasálo a šetřil se lamelovej filtr O chlazení oleje to asi nebude... Jiný vysvětlení nemam.
Re: Kačena
Zdravim tatrováky.Stal jsem se majitelem T-805 s požární nástavbou,rok výroby kabiny dle štítku je 1956 a nástavba taky.Mám dotaz,má někdo fotky vnitřku vybavení nástavby či možnost nafocení hasičského vybavení nástavby?Dík Petr
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných