Kačena

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Robert » 10 Jan 2008, 16:30

Tak zde uveřejním špionážní video jak Jeryy prohání kačenu.

http://youtube.com/watch?v=U6q3TKyzUUY

barvou se nedejte zmást to je maskování hh.

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa peter » 10 Jan 2008, 20:22

A potom že rallye Dakar zrušili :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 10 Jan 2008, 21:58

Ale já přeci nemam valníka... :lol: Ale těšim se, až zase vyjedu. Dneska sem vyoperoval zadní ložisko z převodovky a zápasim jak tam dostat nový, abych nemusel převodovku vyndavat z auta...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 11 Jan 2008, 00:16

Jerry napísal:Ale já přeci nemam valníka... :lol: Ale těšim se, až zase vyjedu. Dneska sem vyoperoval zadní ložisko z převodovky a zápasim jak tam dostat nový, abych nemusel převodovku vyndavat z auta...
Které ložisko jsi vyoperoval - a co tomu bylo?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 11 Jan 2008, 15:14

Auto stálo pomalu 10 let a spadnul olej v čerpadle v převodovce. Klucí mi tvrdili, že to občas vytáhli ven... Když sem to koupil a přivezl domů tak v tom jemně skřípalo, tak sem namazal vystavovací ložisko u spojky. Všechno utichlo, tak sem tomu nadále nevěnoval pozornost, náplně sem zkontroloval, takže vše ok (ikdyž sem v příručce vyčetl, že je možná stráta hladiny oleje v čerpadle...). A při výletu na kopec (viz foto výše) vše v pořádku, až na cestě domů (1km od domova) se ozvalo skřípání znova. To už sem bezpečně věděl, co mě čeká, a hned po příjezdu se začalo rozebírat... Odneslo to přední ložisko stálého převodu (naštěstí..) a mam ohoblovanou spojovací hřídel od spojky (ta už musela bejt dýl, protože sem našel špony za zadním ložiskem), klucí mi říkali, že měli motor venku...
Nevim jak je velkej problém tu hřídel vyndat z motoru, ale mě se to nepovedlo...
Přední ložisko bylo modrý a zadní se zdálo být v pohodě, ale měnim obě. Čerpadlo už běhá. Zbytek převodovky je Ok.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 11 Jan 2008, 19:58

hřídelka drží v ložisku 6203 . Nejlepší máš odšroubovat přítlačák , vytahnout lamelu a odšroubovat (po odjištění plechů ) 6 šroubu které drží setrvák. Ten nemusíš sundavat - jen vyloupneš tu tyčku i s ložiskem i krycím plechem ložiska - to ( vyměnit taky..)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 11 Jan 2008, 20:08

Jo je tam ložisko, to sem zapoměl napsat. V příručce je to dobře vidět.. Díky za postup, ale radši bych všechno dělal přes léto, sem u toho vymrzlej jak sobolí trus a výsledky bídný... Místa moc neni protože mam motor v autě, za maskou...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 11 Jan 2008, 20:23

No to je nezáviděníhodná situace. motor to chce ven .... stačí 2-3 chlapi a třeba palety nebo něco vyššího aby se nemusel moc vysoko zvedat . No a na sací trubku se dodělává zpětný ventil (kulička s pružinkou) aby olej nespadl a maže to hned...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 11 Jan 2008, 20:38

Ono ta hladina za rok nespadne. Z toho strach nemam, ale když to 10 let stálo bez hnutí...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 27 Jan 2008, 21:25

Jerry , tak ako to vyzerá , 805ka už jazdí?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 28 Jan 2008, 15:55

Jak se to vezme. Jezdí, popojel sem s ní asi 10 metrů z kopce. :lol: Mam opět shozenej karburátor (když sem sundaval oplechování). 3/4 štoubků na sání a na rozvodech bylo volnejch, nevim kdo to dotahoval, ale přišlo mi to jako by to bylo pouze rukou. Po dotažení sem se jal vapky a chtěl umet ten megazablitej blok a hlavy. Na doporučení Koušáka sem si sehnal Carlan... Potom sem vyhodil exhaustory a "padnul do komatu" tak naklepaný rozvodový i oběžný lopatky sem ještě neviděl, říkal sem si, co to jen mohlo sežrat :?: Odpověď sem viděl až při čištění.... na pravej straně motoru (za dynamem) chyběla matka od svodu a na levej dokonce 4 :!: Tak se mi vysvětlil i ten občasnej smrad v kabině. U větráků sem trávil celou sobotu než sem je umyl a porovnal, na dynamu sem proved kontrolu všeho elektrickýho i mechanickech částí.... Dynamo dynamuje 8) Ještě sem dovnitř přidával další 2 uhlíky, majíc na svědomí odrušení a spojení kotvy a statoru, po kterých nebyl sebemenší náznak... (škoda, že sem to nevyfotil). Nakonec sem vyhodil z kabiny fofrklacek a mam ho připravený pro dovaření plošky a zahlazení kulisy. Je to totiž jakési domrvené (bylo mi potvrzeno, že s tim jezdil každej kdo měl ruce nohy)... Ještě mě čekají páky od přídavný převodovky, protože jdou děsně festovně, tak to vyhodim, umeju a namažu... Výměnu olejů necham až na větší teplo. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 28 Jan 2008, 23:42

No to volné sání a výfuky - naprosto normální věc , to je pořád, no a ty lopatky na ventilátorech to si někdy tuningáři přihýbali tak , aby to kvičelo jak siréna... :D . Řadící páka - to je taky častý problém, přední náhon jde často vyřadit lépe při rozjezdu na zpátečku- vyskočí skoro sám. Tak je to dobrý , že jsi to zprovoznil... Hlavně to musíš dát do kupy do srazu ve Vyškově - tam by jsi neměl chybět ...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Jan 2008, 16:27

Vyškov je pro mě trochu zruky... Pomaličku se mi ztenčujeou příjmy, tak se musim omezit a přizpůsobit finance potřebnějším věcem. Holt mam Kačenu pouze pro radost. 8) Přiject můžu očumovat jinou Tatrou. A při klábosení to vadit nebude.

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa ivkej » 29 Jan 2008, 18:58

hoši a má kačena synchronizovanú prevodovku?ale asi nie pravda...na tie roky by som asi veľa chcel...spýtal som sa preto lebo som sa to nikde nedočítal a nikdy som v tom aute bohužiaľ nešiel ale môj starký ju mal v PZ a do dneska si nevie to auto vynachváliť

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Jan 2008, 19:39

Nemá synchrony, pouze všechny kola ve stálym záběru a řadí se zasouváním zubovejch spojek. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Jan 2008, 00:04

Jerry napísal:Nemá synchrony, pouze všechny kola ve stálym záběru a řadí se zasouváním zubovejch spojek. :wink:
No on stálý záběr na všechny kola vypadá trochu jinak ... Kačena má stálý pohon zadních kol , pohon předních kol je připínatelný . Chápu , že Vyškov je pro tebe daleko , ale lepší akci s TATROU 805 nikde jinde nezažiješ. Možná , že, kdyby vás bylo víc, dalo by se za cestu i ušetřit...
Prílohy
1193562247_p1020227.jpg

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa ladis » 30 Jan 2008, 18:29

Potupné... To se může, nepřijet po ose?

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa miloš » 30 Jan 2008, 18:30

Spotřeba bude taky asi podobná........ :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 30 Jan 2008, 23:18

Bazilišáku byla tu otázka na převodovku.... A tu sem popisoval. Všechny ozubený kola v převodovce jsou napevno a kvalty se řadí pomocí zubových spojek, posouvanýma řadicíma vidličkama... Takhle jela výprava z Rokycan, ba jsou to přímo oni. Ale pokud vezmu cestu po ose tak mi vyjde na cca 7 tisíc. Plus náklady na akci a je 10 vháji... :? Když nechodim do práce, ale studuju, tak jsou pro mě finance důležitější na trochu jinejch místech, než se jít bavit a za víkend buchnout prachy za třeba nový obutí na auto... Pokud bych byl v pracovnim procesu, tak nic neřešim a jedu! Protože budu mít jistotu, že si pokreju náklady na všechno a zbude mi i na zábavu. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 31 Jan 2008, 00:04

O.K. promiň , příště budu lépe číst . Jen na akci "tam" pro 2 osoby + auto jsem platil 1300 kč , vzhledem k té stravě, která v té ceně byla a za tu akci to stálo ! Horší je opravdu příjezd... a odjezd....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní