Kačena
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tak jsem ráno brouzdal po inzerátech a našel jsem toto, http://www.armyburza.cz/index.php?page= ... tekLimitu=
Tak nevím jestli už začal silvestr anebo je to pravda. To jsem nezjišťoval.
Tak nevím jestli už začal silvestr anebo je to pravda. To jsem nezjišťoval.
- Kiko97
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 78
- Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
- Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tak to by som kúpil ale nie su investicie
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Nový přírustek .... užitečná a v každé domácnosti nezbytná věc http://www.youtube.com/watch?v=bYK8G2rknbk
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Sháním k tomuto zařízení hlavně návod k obsluze , schéma elektroinstalace a dílenskou příručku, pokud existuje. Mám tam totiž nějaký problémy ... Tak pokud by někdo věděl ..... budu moc rád
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Hledal sem v PC od 9 večer a nenašel... Vim, že sem to zapojení měl vyfocený z plechovýho štítku, ale netušim kde to mam.
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 02 Jan 2010, 16:37
- Tatry, ktoré vlastním: 805 valník 2X
- Bydlisko: PLZEŇ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Zdravím, jsem čerstvý majitel dvou Kačenek valníků, rok 53 a 54. Našel jsem ve vašich diskuzich dost zajimavých rad... Tak doufám že to bude i na dále. Přeji všem hezký nový rok. Tom.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
tak jsem se dnes svezl........... http://www.youtube.com/watch?v=CrUpOV_FX40
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Ticho závidím pri pozeraní na to video Paráda.
Tatra 805 je tak zbytočné, ale pritom tak túžbu vyvolávajúce auto
Tatra 805 je tak zbytočné, ale pritom tak túžbu vyvolávajúce auto
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Vítám Tě Tomáši. Snad se taky brzo přidáš do diskuse ať se zážitkama, obrázkama a nebo i radama.aguma napísal:Zdravím,jsem čerstvý majitel dvou Kačenek,valníků,rok 53 a 54,našel jsem ve vašich diskuzich dost zajimavých rad..tak doufam že to bude i na dale,přeji všem hezký nový rok. Tom.
Povedlo se mi vylovit pár neocenitelných rad k nastavení tak důležitého orgánu motoru jako je rozdělovač. Sice ne každý tomu přikládá takový význam, ale ti, co již nastavovali dvoukladívkový rozdělovač na motor T603A se asi nejednou zapotili, než se jim povedlo motor probudit ke klidnému brumlání na volnoběhu i správnému chodu v otáčkách.
Obrázky jsou z knihy od inž. Milana Pavláka a Milana Vrchovského jenž nese název Opravy elektrické výzbroje motorových vozidel, vydána byla v nakladatelství SNTL v roce 1963.
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 03 Jan 2010, 21:09
- Tatry, ktoré vlastním: T805 vysoká skříň
- Bydlisko: Trutnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Zdravím podobně „postižené“. Jsem rád, že jsem narazil na tyhle stránky. Mám vysokou skříň víc jak 10 let. Bohužel v posledních letech jsem na ni neměl vůbec čas. Začíná se, ale blýskat na lepší časy. Jsem z Trutnova a na fotce je „poslední jízda“. Chtěl bych se zeptat na pár věcí:
1. Kde se dá zrenovovat hlavní jednookruhový brzdový válec?
2. Jak je to s gumami? Dá se sehnat něco nového kromě mitasu ?
3. Kde je umístěn odlučovač oleje kompresoru? Nebylo by nějaké foto?
4. Pak jsem měl problém s fajfkami, že po pár kilometrech se v nich přepáli odpor . Mám jen blbou várku? Daj se ještě někde sehnat?
1. Kde se dá zrenovovat hlavní jednookruhový brzdový válec?
2. Jak je to s gumami? Dá se sehnat něco nového kromě mitasu ?
3. Kde je umístěn odlučovač oleje kompresoru? Nebylo by nějaké foto?
4. Pak jsem měl problém s fajfkami, že po pár kilometrech se v nich přepáli odpor . Mám jen blbou várku? Daj se ještě někde sehnat?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Ahoj Tomáši, teda, koukám , svatební vozidlo ... Tatra 805 ? Jsi tady správně !!!
Má Tvá tatra přezdívku "žíznivka " ???
2. gumy mimo Mitas asi nebudou, někde staré zásoby Barum. Mitas se dá pořídit za rozumnou cenu....
3.Má Tvá Tatra kompresor ? Měl by být na stěně kastlíku vercajkové bedny, ze strany podvozkua hadice vedle kanystru .
4.fajfky sežen ten starší typ, jsou rozebíratelné. Rozeber je ze strany od svíčky, provrtej skrz , a VN kabel připájej přímo na tu matici s pružinkou , které se nasazuje na závit. Mám to tak, od t doby neřeším fajfky , dokonce po této aplikaci to jede líp, a volnoběžné otáčky se malinko zvýšily , prostě ta jiskra je lepší......
Má Tvá tatra přezdívku "žíznivka " ???
2. gumy mimo Mitas asi nebudou, někde staré zásoby Barum. Mitas se dá pořídit za rozumnou cenu....
3.Má Tvá Tatra kompresor ? Měl by být na stěně kastlíku vercajkové bedny, ze strany podvozkua hadice vedle kanystru .
4.fajfky sežen ten starší typ, jsou rozebíratelné. Rozeber je ze strany od svíčky, provrtej skrz , a VN kabel připájej přímo na tu matici s pružinkou , které se nasazuje na závit. Mám to tak, od t doby neřeším fajfky , dokonce po této aplikaci to jede líp, a volnoběžné otáčky se malinko zvýšily , prostě ta jiskra je lepší......
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Musel sem pryč od rozepsanýho příspěvku. Na většinu už odpověděl Honza.
Vítej mezi námi, kolego
1. Hlavní válec, pokud jsi zručný, uděláš i doma. Největší problém je s první manžetou (ta s dírou uprostřed), osobně se mi je nikde nepovedlo sehnat. Ty zbylý jsou běžně v prodeji, dodnes se vyrábí.
Jinak bych opravu svěřil (nebo bych se zeptal, zda to dělají) dílně co repasuje i brzdový prasátka na 805, jméno si teď nevybavim, ale kontakt nebude problém najít.
3. Odlučovač by měl být uvnitř skříně na nářadí, u valníku pak ve schránce za nádrží. Vede mě k tomu fakt, že má vstup vzduchu mezi šrouby, kterýma je přišroubován na stěnu. Ikdyž zase logicky vylpývá, že pokud je vně, je lepší přístup pro odkalení a nedělá to bordel ve skříňce... Ještě se na to podívám, kus co mám doma mohl být klidně zapojen nelogicky "proti srsti" a proto mam od oleje zablitý špatný šroubení. Chjo ta lidská hloupost... ještě se k tomu později vyjádřím, možná to je přímo uvedeno v dílenské příručce.
Foto zde a následující.
4. Jakou máš cívku, původní plechovou na 8V nebo už "škodováckou" 12V ze 120? U tý 8V by měla být předřazena krabička s drátovým odporem. U fajfek OK 13-5 je problém s rozsypáním vnitřního odporu a probíjením jiskry přes bakelit, taky s tím zápasím. To co píše Honza schvaluju, v dnešní době se prodávají svíčky s polovodičovým zátavem, popřípadě s odrušovacím odporem. Tím bych považoval odrušení za dostačující. Ještě juknu na značení svíček, ale mam zato, že s odporem by měla být R14YC (R-odpor, 14-tepel. hodnota, Y-vysunutý jiskřiště, C-měděná elektroda). Já mam na motoru 15 a taky to jezdí
Mnoho šťastných kilometrů přeje Jiří.
Vítej mezi námi, kolego
1. Hlavní válec, pokud jsi zručný, uděláš i doma. Největší problém je s první manžetou (ta s dírou uprostřed), osobně se mi je nikde nepovedlo sehnat. Ty zbylý jsou běžně v prodeji, dodnes se vyrábí.
Jinak bych opravu svěřil (nebo bych se zeptal, zda to dělají) dílně co repasuje i brzdový prasátka na 805, jméno si teď nevybavim, ale kontakt nebude problém najít.
3. Odlučovač by měl být uvnitř skříně na nářadí, u valníku pak ve schránce za nádrží. Vede mě k tomu fakt, že má vstup vzduchu mezi šrouby, kterýma je přišroubován na stěnu. Ikdyž zase logicky vylpývá, že pokud je vně, je lepší přístup pro odkalení a nedělá to bordel ve skříňce... Ještě se na to podívám, kus co mám doma mohl být klidně zapojen nelogicky "proti srsti" a proto mam od oleje zablitý špatný šroubení. Chjo ta lidská hloupost... ještě se k tomu později vyjádřím, možná to je přímo uvedeno v dílenské příručce.
Foto zde a následující.
4. Jakou máš cívku, původní plechovou na 8V nebo už "škodováckou" 12V ze 120? U tý 8V by měla být předřazena krabička s drátovým odporem. U fajfek OK 13-5 je problém s rozsypáním vnitřního odporu a probíjením jiskry přes bakelit, taky s tím zápasím. To co píše Honza schvaluju, v dnešní době se prodávají svíčky s polovodičovým zátavem, popřípadě s odrušovacím odporem. Tím bych považoval odrušení za dostačující. Ještě juknu na značení svíček, ale mam zato, že s odporem by měla být R14YC (R-odpor, 14-tepel. hodnota, Y-vysunutý jiskřiště, C-měděná elektroda). Já mam na motoru 15 a taky to jezdí
Mnoho šťastných kilometrů přeje Jiří.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Zde je foto odlučovače v řezu, umístění je tedy jak popisoval Honza. Ještě sem si dovolil pohrát se špatnym obrázkem řazení a níž je výsledek.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Povedlo se mi narazit na obrázky odkalovače v předchozí diskusi na 31. straně, kde se diskutovalo o lanku ruční brzdy.
tomukur napísal:ja tam ten plech mám len sa mi to zdá príliš nízko a lanko moc ohnuté
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 03 Jan 2010, 21:09
- Tatry, ktoré vlastním: T805 vysoká skříň
- Bydlisko: Trutnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Jojo je to "Žiznivka".
No kompresor jsem konečně sehnal, tak se ho tam hodlám nainstalovat. Kola jsem už jednou dofukoval ruční pumpou a stojí to za to!
Dík za fota!
Ty fajfky jsem chtěl taky tak řešit tak aspoň vím, že to jde.
Co se týče předstihu, tak já jsem to šteloval pomocí hodinek na předních válcích. Nejdřív jedno kladívko a k němu doštelovat to druhé (to už je trochu pakárna). Jak odtrh tak výšku zdvihu. A nakonec stroboskopem na 1 válci komplet.
No kompresor jsem konečně sehnal, tak se ho tam hodlám nainstalovat. Kola jsem už jednou dofukoval ruční pumpou a stojí to za to!
Dík za fota!
Ty fajfky jsem chtěl taky tak řešit tak aspoň vím, že to jde.
Co se týče předstihu, tak já jsem to šteloval pomocí hodinek na předních válcích. Nejdřív jedno kladívko a k němu doštelovat to druhé (to už je trochu pakárna). Jak odtrh tak výšku zdvihu. A nakonec stroboskopem na 1 válci komplet.
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 02 Jan 2010, 16:37
- Tatry, ktoré vlastním: 805 valník 2X
- Bydlisko: PLZEŇ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
No já mam na jednom motoru rozdělovač stíněný s dvěma kladivama a na druhem je klasický s jedním kladivkem,kterej je lepší?
No a svíčky řeším taky, máte někdo tip? díky
to:Jerry jinak jsem od plzně,takže skoro soused..
No a svíčky řeším taky, máte někdo tip? díky
to:Jerry jinak jsem od plzně,takže skoro soused..
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Já mam na motoru rozdělovač z 603, protože původní má v uložení velkou vůli a při seřizování si dělal co chtěl, až budu mít náladu, opravím v něm futra a nebo tam nacpu ložiska, jako mají novější. Ale řekl bych, že neni nijak podstatný rozdíl ve výkonu, nebo spotřebě. Akorát 603 má větší odstředivou regulaci a má i podtlakovou (tu ale nemam zapojenou).
Ke svíčkám sem se vyjadřoval o pár přízpěvků výš. Do motoru by měli bejt 14 u nás sem je natruc nesehnal, tak sem koupil 15 a taky to jezdí bez viditelnejch problémů.
Tome až pojedu do Chodový Planý, tak se můžu zastavit.
Ke svíčkám sem se vyjadřoval o pár přízpěvků výš. Do motoru by měli bejt 14 u nás sem je natruc nesehnal, tak sem koupil 15 a taky to jezdí bez viditelnejch problémů.
Tome až pojedu do Chodový Planý, tak se můžu zastavit.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tak jistě na rozdělovači záleží, a záleží i na cívce. Každému rozdělovači odpovídá jiná cívka. Doba sepnutí kontaktů je totiž u 4 a 8 mi hranné vačky rozdílná, tomu odpovídá sycení cívky. Mimo tohle, rozdělovače z Tatry 603 mají jinou charakteristiku - křivku průběhu předstihu než rozdělovač z 805. Totiž každý z těchto motorů má mít jinde kroutící moment a výkon. Např. rozdělovač T805 má 15° 2000 otáčkách. A např. poslední typ rozdělovače z T603 má 12° při 1750 ot + podtlakovou regulaci......
Takže jen tak něco zaměnit není vhodné.
Takže jen tak něco zaměnit není vhodné.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tepelná hodnota svíček odpovídá dnes svíčce N17Y .
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 03 Jan 2010, 21:09
- Tatry, ktoré vlastním: T805 vysoká skříň
- Bydlisko: Trutnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Nevím jestli znáte, ale hlavní brzdovej válec maj tady:
http://obchod.mrp.cz/bekas/
http://obchod.mrp.cz/bekas/
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných