Něco o T2-603 B5 1966

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 263
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 13 Sep 2006, 15:01

Ondrej Tak jsem prošel staré maily od bráchy psal: Našel jsem nejlevnější Matadorky 185-65-15 za 1136Kč kus na výšku 70 se dávají na nákladní dodávky a jsou drahé. To budou ony co říkal Landa a Hajdušci.

Ty 185-65 jsme si říkali, že jsou nízké a byla by velká spotřeba, tak pak sehnal ty Hankook 185-80-15 na normální jízdu jsou super proti těm co jsme tam měli (takové s hodně úzkým běhounem a vzorkem ve tvaru zmije) ještě to mělo to jiné označení ve tvaru (teď střelím čísla) 6,25-15

Na tu nápravu budu muset mrknout, je toho ještě hooodně co se musím učit o T603 :) Jako samouk na to přicházím až se k tomu dostanu při nějakých údržbách nebo opravách :-) Š 1xx mám už zvládnuté do šroubku a u Tatry se teprve učím :-) Ale poznatek, vše je min 2x větší než u škodárny :-)

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 263
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Dobrá zpráva

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 27 Sep 2006, 09:13

Pro všechny, kterým nejel Web zdarma, díky Etiennemu ochotě jsem svoje stránky přesunul na http://t603-marathon.tatraportal.sk/
tak můžete vyzkoušet, jestli se vám už teď načtou.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 27 Sep 2006, 10:26

fajn - konečne som si to mohol pozrieť a potešiť sa z obrázkov!

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 263
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Helfštýn

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 16 Okt 2006, 12:06

Pro ty co nebyli na závěru sezóny OldTimer Clubu Helfštýn 2006, jedna foto. Další budou časem na mém webu a bylo na co koukat :)
Prílohy
Snímek 106.JPG

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 17 Okt 2006, 08:12

A kolik lidí v tom Oldtimer Clubu má nějakého Oldtimera? Na fotce jsou skoro samá nová auta.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 17 Okt 2006, 11:45

To bude asi taková ta akce, kde se sjede spousta "milovníků plechovým mazlíčků" (nebo jak to říkávají na Nově) a nadšeně vykřikují jaký jsme to byli šikovný národ, když jedu na čezetě do Oseka na zmrzlinu :roll:. To by mě fakt čerti vzali :-(

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 263
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 17 Okt 2006, 14:24

řidiči se staršími vozy zřejmě po 70km vyjížďce pěkně vymrzli, tak se jim na hradě už zmrzat nechtělo :P a že byla kosa může potvrdit i kolega Pavel s nově renovovanou T603, ale ještě s nenamontovaným topením :D
Největší můj obdiv měl starší pán na kole Ukrajina s pomocným motorkem, který to taky ujel a až nahoru na hrad.
Prílohy
Snímek 018.jpg
Snímek 041.jpg
Snímek 042.jpg

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 17 Okt 2006, 17:25

..njn stále si někteří lidé myslí, že když jejich auto je vyrobeno před druhou světovou válkou, tak jsou něco lepšího.. :shock: Ale tak nechme je přitom..ať mají radost..klucí jední zakomplexovaní :D Pro mě stejně zůstanou nej auta z 50tých a 60tých let.. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

zakomplexovaný veteránista

Príspevok od užívateľa Karel » 17 Okt 2006, 18:15

A jaká auta vyráběla Tatra v 50tých letech ? Výroba Tatraplánu končila (v Mladé Boleslavi :cry: ) a výroba T-603 ještě pořádně nenaběhla.
Já jsem se stal tím ,,zakomplexovaným ,, veteránistou právě proto že jsem chtěl TATRU, ale protože se žádná ,,normální,, Tatra pro ,,normální,, lidi nevyráběla, musel jsem se ohlédnout do historie. Když jsem si koupil svoji první T-57A, ťukali si známí na čelo, proč jsem si raději nekoupil nějakou Š-100 nebo Š-1000MB než takový starý předválečný krám. Já jsem ale chtěl spolehlivou malou TATRU ale protože se už dlouho nevyráběli musel jsem se stát tím ,, zakomplexovaným,, veteránistou.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 17 Okt 2006, 18:24

No přesně o tom mluvím..jen se někdo slovem dotkne předválečného auta, tak je oheň na střeše..to je ta zakomplexovanost..jsme něco víc..než nějací šestsettrojkáři, spartakovci atd. Samozdřejmě, že proti Tobě Karle nic nemám, ani proti jiným vlastníkům předválečných strojů. Ale s názorem, že na srazu byla ´´jen´´ spousta poválečných krámů a tudíž akce nestojí ani za zmínku, se neztotožňuji 8)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Okt 2006, 21:11

To spíš Ríšan o třicet let zaspal dobu nebo že by očekával jen účast vozidel věkově odpovídající tomu hradu? :D

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 17 Okt 2006, 21:52

V tom případě by nemohl být zklamaný, Luboši. Ten hrad je starý jen pár desítek let... To je právě ten rozdíl mezi zachovalou věcí v nálezovém stavu a kompletní {pře,do}stavbou.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Okt 2006, 00:16

Ale základy to má tuším pořád původní, ze 14. století, že? :)

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 18 Okt 2006, 06:21

Co je na Helfštýně staré "pár desítek let" ?????
Asi tak jedna dřevěná rozhledna a zvednutá střecha věže nad pokladnou.
Vše ostatní bych hodnotil jako přiměřené aby to lidem nespadlo na halvu.

Správní veterání asi na helf nedojeli, v Lipníku na náměstí se dali vidět pěkné kousky. Jo a ten borec na ukrajině s motorkem pěkně šlapal do kopce na hrad. :)

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Okt 2006, 11:30

Co? Jen se ta tu fotku pořádně podívej... Těměř všechno co tam vidíš bylo rekonstruováno. Ono se nakonec stačí podívat na hradní stránky ;-). A kdybys chtěl, najdu doma pár starších fotek.
Štěpán napísal:Správní veterání asi na helf nedojeli, v Lipníku na náměstí se dali vidět pěkné kousky.
Vidíš, to je právě úhel pohledu. Muzejní kousek na hrad nemusí, je tobrý k tomu aby se něj lidé dívali a hlavně na něj moc nesahali. Na muzejní kousky můžu jít do muzea, tam je nakonec větší pravděpodobnost, že je uvidím v pokud možno původním stavu. Žádné přeleštěné a přechromované bastlíky, co jen navozují dojem, že dříve bylo všechno hezčí a tráva zelenější.
Lojzkův vnuk napísal:řidiči se staršími vozy zřejmě po 70km vyjížďce pěkně vymrzli, tak se jim na hradě už zmrzat nechtělo
Ano, to je přesně ta informace, která by měla být podtržena. Správní veteráni na hrad nedojeli, pravděpodobně pro to, že jejich řidiči toho měli po krátkém výletu plné brejle. Co myslíte, jsme pohodlnější nebo by takový výlet byl považován za náročný i před šedesáti lety?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Okt 2006, 12:24

Neměli byste házet všechny veteránistry do jednoho pytle. Jak jsem již vysvětloval Jackovi znám spoustu majitelů veteránů, kteří je nekupovali jen proto aby byli ,,in,, ale kupovali je v době kdy vlastnit takový šrot bylo terčem posměchu. To že se svými vozy vytrvali dodnes o něčem svědčí a rádi se svezou třeba i v lednu, i přes určité nepohodlí (v porovnání s novějšími vozy). Jinak na mých stránkách je například výjezd veteránů na Jěštěd, na který vyjeli i vozy z 20tých let, je tam kolegův výjezd na Gross Glockner a spousta dalších akcí na které skalní veteránisté (mezi které se také počítáme) jezdí zásadně po ose, neboť vozit Tatru na podvalníku nám připadá potupné.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Okt 2006, 13:23

V týchto príspevkoch je stále cítiť snahu o akési "zaškatuľkovávanie", mnohí majú k tomu sklony. Majitelia "predvojnových" a "povojnových" áut, "skalní veteránisti", "tatrováci" atď.
Prečo by napr. niekto, kto vlastní T57, nemohol s ňou ísť trebárs v januári po osi do Álp, a ten itý človek s tým istým autom inokedy na podvalníku? To by akože stratil kredit? Nechápem takú logiku. Auto má (mal by aspoň mať) predsa hlavne pre radosť, tak prečo sa obmedzovať nejakými nepísanými kastovnými pravidlami?
Ja aspoň veľmi nemám rád, ak ma niekto označuje napr. za "veteránistu" len preto, že vlastním, alebo som vlastnil, niekoľko starších áut. Svoje autá mám v prvom rade preto, že mám z toho radosť.
A zase keď niekam prídem s T613, tak to je "nové a nezaujímavé" - kto je a kým oprávnený vynášať také súdy? Niekoho môže napr. práve T613 zaujímať omnoho viac, ako trebárs tá T57, alebo hoci aj T80. Je preto azda horší!?...

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 18 Okt 2006, 13:46

Karel napísal:Neměli byste házet všechny veteránistry do jednoho pytle.
Hmmm, myslel jsem si, že mám-li vůz ze sedmdesátých let v zachovalém původním stavu, tak mám prakticky veterána kategorie G. Hodlám-li ho takto zachovat a udržovat, zároveň ho nepoužívám k běžnému dennímu ježdění tak jsem asi veteránista (ve vztahu ke zmíněnému vozu).
Naproti tomu, mám-li vůz ze šedesátých let, který je (a vždy byl) vylepšován, průběžne drobně modernizován a hlavně je stále používán k dennodennímu ježdění (byť na krátké vzdálenosti), pak mám jen hodně ojeté, lehce přestárlé auto byť plně provozuschopné a já jsem jen konzumní uživatel, který v zájmu bezpečnosti silničního provozu, ekologických otázek apod. by měl uvažovat o jeho obměně vozem současným.
Je snad zachovalý původní vůz 30let starý méně hodnotný než např. zcela zrenovovaný (ze zbytku šasi bez karosérie, podle částečně dochované dokumentace s využitím dnešních technologických možností) vůz původně pocházející třaba z období c.k. monarchie? Spíš bych se přikláněl k opaku (abych si tím třeba zvýšil své ego : ), ale beru plichtu...
Jak se asi hodnotí originál NW President (zcela jasné) a jeho replika z roku 1976 (je to oldtimer či newtimer? - podle čeho se posuzuje). Vím je to extrém, ale co vy na to?

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 18 Okt 2006, 13:49

jack napísal:Ale s názorem, že na srazu byla ´´jen´´ spousta poválečných krámů a tudíž akce nestojí ani za zmínku, se neztotožňuji 8)
Trvám na tom, aby nám Jack ukázal, kde viděl zde na fóru tento názor. Aby se nakonec neukázalo, že celý spor a "škatuľkovanie" je kvůli jeho smyšlené konstrukci.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Okt 2006, 14:11

ad.Ondrej..
Třeba právě proto že má to auto pro radost a právě ta cesta po ose je pro něj větší radost, než ten samotný sraz veteránů. Nejde tedy o žádná kastovní pravidla (alespoň u nás).

ad.Čadík..
Pro mě osobně má samozřejmě vyšší vypovídací hodnotu zachovalý původní vůz (třeba ze 70tých let), než novodobá replika předválečného vozu.
Jen tak mimochodem několikrát jsme na náš sraz zvali majitele T-603 i T-613, ale pokaždé odmítli že k nám ještě nepatří (škodovkáři přijeli bez problémů).

Pokud chcete rozebírat ,, škatulkování,, nejsem veteránista (i když jsem se tak v jednom příspěvku nazval) neboť auto jsem kupoval v době kdy to ještě nebyl veterán (jak jsem již vysvětloval) a ještě dnes se s ním rád svezu třeba na nákup, do práce, nebo jen tak, právě pro tu radost z jízdy (s vozem, který ovládám já a ne nějaký počítač).

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní