bazilisak napísal:Tak jistě na rozdělovači záleží, a záleží i na cívce. Každému rozdělovači odpovídá jiná cívka. Doba sepnutí kontaktů je totiž u 4 a 8 mi hranné vačky rozdílná, tomu odpovídá sycení cívky. Mimo tohle, rozdělovače z Tatry 603 mají jinou charakteristiku - křivku průběhu předstihu než rozdělovač z 805. Totiž každý z těchto motorů má mít jinde kroutící moment a výkon. Např. rozdělovač T805 má 15° 2000 otáčkách. A např. poslední typ rozdělovače z T603 má 12° při 1750 ot + podtlakovou regulaci......
Takže jen tak něco zaměnit není vhodné.
Možná se mylím, ale nikdy jsem se nesetkal s cívkou pro 4,6,8, válcový motor. Tohle slyším poprvé. Jedině snad co by mohlo být jiné, je kapacita kondenzátoru, protože úhel sepnutí kontaktů je logicky menší. Ale na tatrách mám obyč. kondenzátory stejné jak pro motorku nebo škodovku. S těmi rozdělovači máš pravdu, ale pro auto které bude jezdit častěji, bych se přiklonil rozdělovači T603. Jednak seřídit dvě kladívka, aby měly stejný úhel sepnutí, je trochu nadlidský výkon, navíc se nesjiždějí stejně, / znám to z wartburga, kde byly tři kladívka/ a pružinky regulátoru staré 50 let určitě nezaručí požadovanou charakteristiku. Když se zkoušeli rozdělovače ze škodovky na stolici, dalo to hodně práce ho nastavit na požadované hodnoty. A to byly k dispozici nové díly.
Další věc je , že všechny hodnoty předstihu motoru 603A jsou pro benzín normal. Pro special nebo dokonce natural 91-95 by se předstih měl nastavir větší, než li je udáváno.
Na valníku mám rozdělovač ze šestsettrojky a motor běží rozhodně lépe než li s originálním rozdělovačem.