Kačena
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Jasně Pavle .... 42-45 - to je rozmezí hodné stacionárnímu agregátu , ne vozidla s benzinovým motorem .
Takže oni majitelé ruských vozů jsou všichni stejní . U nás má jeden žigulika , který mu žere 6 .....
Takže oni majitelé ruských vozů jsou všichni stejní . U nás má jeden žigulika , který mu žere 6 .....
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Jasně -něco na tom bude ...zkusili jsme to taky v terénu po haldě...a za deset minut bylo 15l v prdeli....ale jinak po krásné rovné cestě s větrem v zádech ,rychlosti 30-40km/h,teplotě okolního vzduchu 25 stupňů, prázdné cisterně, lehké noze na plynu-je ta spotřeba jak píšu-fakt-"čestné pionýrské."..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Po nastartování motoru bylo slyšet pravidelné klepání.
První co jsem udělal bylo seřízení ventilové vůle a ono to pomohlo. Bohužel jen u 7 válců. Ten poslední je potichu jen krátce po nastartování studeného motoru. Pak začne postupně klepat. Stavící šrouby se nepovolují. Po přeměření vůle se vše tváří, že je víceméně v pořádku. Po novém nastavení a nastartování je chvíli (asi 1min) ticho a pak začne zase klepat.
Nesatkal jste se s tím někdo? Bude chyba ve ventilové tyčce, nebo ve zdvihátku? Chytrá knížka tohle nějak neřeší.
První co jsem udělal bylo seřízení ventilové vůle a ono to pomohlo. Bohužel jen u 7 válců. Ten poslední je potichu jen krátce po nastartování studeného motoru. Pak začne postupně klepat. Stavící šrouby se nepovolují. Po přeměření vůle se vše tváří, že je víceméně v pořádku. Po novém nastavení a nastartování je chvíli (asi 1min) ticho a pak začne zase klepat.
Nesatkal jste se s tím někdo? Bude chyba ve ventilové tyčce, nebo ve zdvihátku? Chytrá knížka tohle nějak neřeší.
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Netuším, ale selským rozumem je to"něco" --až se naplní mazací soustava a začne vše dokonale mazat -když píšeš ,že až po asi minutě...špatně se opravuje po internetu a po mobilu tak samo... vezmi dlouhou kovovou tyčku a přikládej dobře na motor a druhý konec (zase dobře)vraž do ucha -dělám to tak a to by ses divil ,co je slyšet za zvuky možná aspoň přijdeš na to odkud to vychází...no a potom rozebrat a tak...to už znáš..
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
S tímto jsem se setkal na t 603G motoru. Po nastartováni bylo slyšet sem tam u 4 a 6 válce a pak trvale klepání které bylo evidentní že pochází z hlavy.Tak jsem seřídil vůli ventilů tak jak má být.Ale pak to se sem tam objevilo u 4 a 6 válce to samé po určité chvíli.Sundal jsem dekl ventilů na 4, 6 a 8válci.Dělat jen na místech k tomu určených hrozí ekologická však vy víte.A zjistil jsem že dochází k nemazání ventilu.Olej jen protékal přes zdvihátko na hlavu a cesta přes tyčku nikoliv.V tu chvili to bylo jasné na 8 pěkně olej tekl na ventil přes tyčku a 4 6 nikoliv.Dvě tyčky zacpané a další v kulové misce roztemovaná že netěsnila vada materiálu.Stačila výměna tyček a vše bylo v pořádku. (také zkontroluj mechanizmus palce zda tam to je v pořádku)
To se neboj nejsi jedinej komu to dělá.Na srazech tater je to běžná věc ikdyž majitelé tomu prostě nevěří. Myslí si že když je to napsáno v knížce že je větší hlučnost rozvodu motoru T603 H poslední verze že je to v pořádku ale nikdo nevědel že k tomuto jevu dochází běžně.Ano když motor trochu potrápíš v otáčkách tak to zmizí ale pak za chvili to začne.
Tatra je prostě specifická kdo ji neporozumí je v háji.Spíš bych řekl že kdo nemá cit s mechanikou je také ztracen.I v jedné knížce bylo napsáno že laik těžko pozná u motoru s více jak 4válci vadný válec.
To se neboj nejsi jedinej komu to dělá.Na srazech tater je to běžná věc ikdyž majitelé tomu prostě nevěří. Myslí si že když je to napsáno v knížce že je větší hlučnost rozvodu motoru T603 H poslední verze že je to v pořádku ale nikdo nevědel že k tomuto jevu dochází běžně.Ano když motor trochu potrápíš v otáčkách tak to zmizí ale pak za chvili to začne.
Tatra je prostě specifická kdo ji neporozumí je v háji.Spíš bych řekl že kdo nemá cit s mechanikou je také ztracen.I v jedné knížce bylo napsáno že laik těžko pozná u motoru s více jak 4válci vadný válec.
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
novida- taky dobrý typ...taky se mi to stalo, že některý vrch nebyl mazán...ale neklepalo to..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tyčinku jsem už přikládal a našel ten válec co "jako" nejde seřídit.
Ta jedna minuta je jen orientačně, že to nezačne klepat okamžitě po nastartování, ale po relativně krátké době. Ale tlak oleje už by tam měl být, protože budík ho ukazuje.Taky to klepání nezačne naráz, ale postupně se zesiluje až se ustálí, jako by se teprve někde vytvářela ta vůle.
Jak hodně by měl ten olej vytékat skrz ty vahadlové tyčinky? Měl jsem to už předtím otevřené při spuštěném motoru a žádný přebor tryskání to nebyl.
Uvidíme v pátek.
Ta jedna minuta je jen orientačně, že to nezačne klepat okamžitě po nastartování, ale po relativně krátké době. Ale tlak oleje už by tam měl být, protože budík ho ukazuje.Taky to klepání nezačne naráz, ale postupně se zesiluje až se ustálí, jako by se teprve někde vytvářela ta vůle.
Jak hodně by měl ten olej vytékat skrz ty vahadlové tyčinky? Měl jsem to už předtím otevřené při spuštěném motoru a žádný přebor tryskání to nebyl.
Uvidíme v pátek.
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
To Pavel64:Také to tak dělám je to super co se tímto dá najít.
To Luboš.T:Na volnoběh to má jen mírně protékat porovnej to od dalších válců a samo po přidání to prostě musí stříkat adekvátně danému otvoru tady se teprve projeví praxe.A pak mě napadlo že necháš na tom válci při seřízení ventilu skoro nulovou vůli a necháš to na volnoběh běžet pokud to bude stále klepat na tom válci nejsilněji tak bych to viděl na opotřebenou vačku nebo zdvihátko(myslím vydřené)Ale to právě se dá zjistit motodou co popsal Pavel64.
To Luboš.T:Na volnoběh to má jen mírně protékat porovnej to od dalších válců a samo po přidání to prostě musí stříkat adekvátně danému otvoru tady se teprve projeví praxe.A pak mě napadlo že necháš na tom válci při seřízení ventilu skoro nulovou vůli a necháš to na volnoběh běžet pokud to bude stále klepat na tom válci nejsilněji tak bych to viděl na opotřebenou vačku nebo zdvihátko(myslím vydřené)Ale to právě se dá zjistit motodou co popsal Pavel64.
Re: Kačena
Ahoj kluci. Obracím se na Vás s prosbou. Praskla nám přední poloosa na Kačeně. Neměl by někdo z Vás typ, kde ji sehnat?
Předem děkuji! Karel
Předem děkuji! Karel
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
stačí jen "zagooglit"
http://www.tatra-805.cz/index.php?page=sklad
http://www.tatra-805.cz/index.php?page=sklad
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Rád bych zeptal, jestli jste někdo opravoval zvedák PAL 7t. Nahoru jede krásně a drží, dolů se mu nechce. nevím jestli je to normál nebo řešitelná věc. Ventilek s kuličkou je ok a i když ho dám úplně pryč, tak stejně nejde dolů a jedině silou. Oleje tam mám litr.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Co pracuju s panenkama, tak se jim vlastní vahou dolů taky nechce, dotlačuju je dolů, že si na ně stoupnu. U těchhle heverů je poměrně velký tření. Maximálně zkusit řidší olej, ale aby pak při plnym zatížení nepropouštěl a neklesal.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Díky, nechám to jak to je.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Úplně jsem v tom spěchu zapoměl pochválit, jak si ho vyšperkoval, vypadá jak vyndanej z výbavy nový 805.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Děkuju.
Zvedák byl u nás doma co pamatuju. Jak se tam dostal to nevím. Jen se někde zatoulala ta páka a před týdnem jsem ji při debordelizaci našel. Zbytky podobné barvy tam byly. Pokoušel jsem se ho rozebrat ,ale bez šance. Gumičky v pístách jsou OK, jen si to kápne přes šroub odpouštění tlaku, tak tam dám nějaký kroužek. Překvapil mě ten zdvih, kam se hrabu dnešní zvedáky.
Zvedák byl u nás doma co pamatuju. Jak se tam dostal to nevím. Jen se někde zatoulala ta páka a před týdnem jsem ji při debordelizaci našel. Zbytky podobné barvy tam byly. Pokoušel jsem se ho rozebrat ,ale bez šance. Gumičky v pístách jsou OK, jen si to kápne přes šroub odpouštění tlaku, tak tam dám nějaký kroužek. Překvapil mě ten zdvih, kam se hrabu dnešní zvedáky.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Dlouho tu už nepřibylo, tak dam pár fotek, jak se nenáročně vytahuje motor z 805.
Motor je venku do hodinky po přistavení auta, tenhle jsem tahal ještě horkej. Obsluha je jeden člověk, ostatní můžou koukat. Seřídit se dá pohodlně výška i náklon, takže manipulace je naprosto pohodlná. Patent si na to podal Vlčák.
Motor je venku do hodinky po přistavení auta, tenhle jsem tahal ještě horkej. Obsluha je jeden člověk, ostatní můžou koukat. Seřídit se dá pohodlně výška i náklon, takže manipulace je naprosto pohodlná. Patent si na to podal Vlčák.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Dobrý nápad - páči sa mi to!
- Jando
- Diskutujúci
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
- Bydlisko: Rimavská Píla
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
No, tak po dlhšom čase som sa rozhodol do GO rezervného motora. Ten ktorý mám založený v "Kačene" ide dobre, no olej tlačí z každej strany a potom keď sa motor zohreje, olej vyhára. Taktiež to ani nechladí tak ako má, no a bojím sa aby sa aj niečo nechytilo horieť.
- Jando
- Diskutujúci
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
- Bydlisko: Rimavská Píla
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
No takže ďalej pokračujem s rozoberaním. Motor dostatočne umytý, piesty vyčistené od karbonu. Podľa stavu valcov sa utvrdzujem, že motor nebežel veľa. Podľa rady odborníkov, valce som nechal na motore, aby sa zachovala pôvodná poloha krúžkov. Teraz chcem zhodiť remenicu, aby som mohol zhodiť predné veko rozvodu, tak dúfam, že ju pôjde povoliť. Ešte zhodiť vaňu, čisťič oleja a som v bode "0".
- Jando
- Diskutujúci
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
- Bydlisko: Rimavská Píla
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
No takže motor je už pomaly hotový. Ten predný kryt s remenicou som nakoniec nechal tak, pretože by to bolo zbytočné iba kôli výmene tesnenia.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných