Benzínový ventil
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Benzínový ventil
Zdravím prítomných,
rád by som si do T603 namontoval benzínový ventil - buď elektromechanický, alebo čisto mechanický, ktorý by bol tesne pod benzínovou nádržou, ešte pred rozvetvením hadíc na kúrenie. Ovládal by sa v prípade mechanického páčkou, ktorú by som chcel prestrčiť cez čalúnenie pod prístrojovou doskou.
Nejaké typy som našiel, avšak problém u elektromechanických bol veľmi vysoký pracovný prúd - až 0,8A.
Ak nezoženiem elektromech. s prúdom do 0,3A, vedeli by Ste mi poradiť nejaký miniatúrny guľový ventil, ktorý znesie benzín, vhodný na použitie s originál benzínovými hadicami?
Mimochodom staršie série T603 vraj mali uzáver benzínu priamo na nádrži - viete niekto prečo sa od tohto systému neskôr upustilo?
rád by som si do T603 namontoval benzínový ventil - buď elektromechanický, alebo čisto mechanický, ktorý by bol tesne pod benzínovou nádržou, ešte pred rozvetvením hadíc na kúrenie. Ovládal by sa v prípade mechanického páčkou, ktorú by som chcel prestrčiť cez čalúnenie pod prístrojovou doskou.
Nejaké typy som našiel, avšak problém u elektromechanických bol veľmi vysoký pracovný prúd - až 0,8A.
Ak nezoženiem elektromech. s prúdom do 0,3A, vedeli by Ste mi poradiť nejaký miniatúrny guľový ventil, ktorý znesie benzín, vhodný na použitie s originál benzínovými hadicami?
Mimochodom staršie série T603 vraj mali uzáver benzínu priamo na nádrži - viete niekto prečo sa od tohto systému neskôr upustilo?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benzínový ventil
taký, ako je použitý na kúrení, by sa ti nehodil? po úprave by sa na ňom mal dať zvýšiť prietok, aby stíhal pre potreby motora - kedysi som o takom riešení uvažoval..
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benzínový ventil
To by iste bola ďalšia možnosť. Je veľmi náročné zvýšiť jeho prietok?
Mám práve kúrenie vonku z auta, tak skúsim zmerať koľko prúdu odoberá.
Objednal som zatiaľ vzorku tohto http://www.stvorkolky-diely.sk/benzinve ... ord=ventil
tak uvidím ako to bude s kvalitou, a či sa vôbec dostane do Tatry.
Mám práve kúrenie vonku z auta, tak skúsim zmerať koľko prúdu odoberá.
Objednal som zatiaľ vzorku tohto http://www.stvorkolky-diely.sk/benzinve ... ord=ventil
tak uvidím ako to bude s kvalitou, a či sa vôbec dostane do Tatry.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benzínový ventil
nevím jestli to pomůže, jelikož jsem nepochopil smysl, ale tohle celkem funguje :
http://www.skutry-malsice.cz/adly/podtl ... -2483.html
http://www.skutry-malsice.cz/adly/podtl ... -2483.html
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benzínový ventil
Zmysel to pre mňa má vo zvýšení bezpečnosti - pred opustením auta, alebo v prípade nejakej nebezpečnej situácie uzatvorím benzín, a odpojím batérie (odpojovač batérií mám namontovaný tiež pod volantom), a mám akúsi istotu, že napr. nenájdem nádrž vytečenú pod autom a pod.
JáPavel: Aj túto možnosť (podtlakového ventilu) som zvažoval, akurát neviem ako by som spravil podtlak (na otvorenie paliva) pred spustením motora (na ručné načerpanie AC pumpou do karburátorov po dlhšom státí). Ako máš tento stav vyriešený?
JáPavel: Aj túto možnosť (podtlakového ventilu) som zvažoval, akurát neviem ako by som spravil podtlak (na otvorenie paliva) pred spustením motora (na ručné načerpanie AC pumpou do karburátorov po dlhšom státí). Ako máš tento stav vyriešený?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benzínový ventil
Já tam žádný ventil nemám.
- Jozef
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 11 Nov 2005, 15:20
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 model 68
Tatra 603 72
Tatra 603-1 1960 - Bydlisko: Jablonica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benzínový ventil
To dočerpávanie sa dá vyriešiť elektrickým benzínovím čerpadlom napríklad z TAZ 1500 a pripojiť ho na spiatočkové svetlá. Zaradíš spiatočku, zapneš zapalovanie a dočerpeš. Čerpadlo by malo byť inak volne priechodné.
- sqad
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
- Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benzínový ventil
Neviem, či som to správne pochopil, ale už tak je to veľmi prekomplikované.
Asi najlepšie riešenie by bolo použitie klasického mechanického ventilu, avšak ten, čo som písal v odkaze na to veľmi vhodný nie je. Je na menšie vnútorné priemery benzínových hadíc ako sú tie v Tatre (musela by sa hadica viac stiahnuť, alebo medzera niečím vyplniť), a má úchyt len z jednej strany (lepšie by bolo z dvoch, pretože aj pohyb páčkou vyvoláva veľký ktútiaci moment na ventil, a jeden úchyt by ventil na mieste neudržal).
No nič, idem hľadať ďalej, alebo to nechám tak.
Asi najlepšie riešenie by bolo použitie klasického mechanického ventilu, avšak ten, čo som písal v odkaze na to veľmi vhodný nie je. Je na menšie vnútorné priemery benzínových hadíc ako sú tie v Tatre (musela by sa hadica viac stiahnuť, alebo medzera niečím vyplniť), a má úchyt len z jednej strany (lepšie by bolo z dvoch, pretože aj pohyb páčkou vyvoláva veľký ktútiaci moment na ventil, a jeden úchyt by ventil na mieste neudržal).
No nič, idem hľadať ďalej, alebo to nechám tak.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
- Bydlisko: Stredocesko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benzínový ventil
Ahoj,
jen trochu mimo, ale stále k tématu.
O tomto jsem také uvažoval, jako o dalším bezpečnostním zařízení.
Kdysi jsme ještě za minulé doby měli Trabantíka (prosím žádné narážky, bylo to super autíčko, které nasloužilo jak málo které jiné) a ten měl normální zavírací ventil pod přístrojovkou a tenkrát se nám to autíčko někdo pokoušel ukrást, ale nevěděl že to tam je (tuším ale že to bylo u všech standardně) a tak nastartoval a hned to chcíplo - chytil jen benzín v karbecu a už to nenatočil a než jsme přišli, stihl utéct.
Ale u Traboška byly hadičky asi tak poloviční proti Tatře (nebo tenčí) bych řekl. Nicméně si pamatuji, že jsem ten ventil měnil, když se zasekl a byl přichycen dvěma šroubky - proti sobě po stranách ventilu a neměl šanci se hnout (bohužel málem ani povolit).
Tak pak dej vědět jak jsi to vyšpekuloval, který ventil (byl bych spíš pro mechanický kuláček) a kudy jsi to jak vymyslel.
R
jen trochu mimo, ale stále k tématu.
O tomto jsem také uvažoval, jako o dalším bezpečnostním zařízení.
Kdysi jsme ještě za minulé doby měli Trabantíka (prosím žádné narážky, bylo to super autíčko, které nasloužilo jak málo které jiné) a ten měl normální zavírací ventil pod přístrojovkou a tenkrát se nám to autíčko někdo pokoušel ukrást, ale nevěděl že to tam je (tuším ale že to bylo u všech standardně) a tak nastartoval a hned to chcíplo - chytil jen benzín v karbecu a už to nenatočil a než jsme přišli, stihl utéct.
Ale u Traboška byly hadičky asi tak poloviční proti Tatře (nebo tenčí) bych řekl. Nicméně si pamatuji, že jsem ten ventil měnil, když se zasekl a byl přichycen dvěma šroubky - proti sobě po stranách ventilu a neměl šanci se hnout (bohužel málem ani povolit).
Tak pak dej vědět jak jsi to vyšpekuloval, který ventil (byl bych spíš pro mechanický kuláček) a kudy jsi to jak vymyslel.
R
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný