Tatra 805 valník

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Mar 2010, 20:02

Rychlejš to nešlo, musel sem ho vyštrachat v garáži... :lol:
Prílohy
T805_kolik_cuba.png
DSCF2133a.jpg
DSCF2132a.jpg

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 13 Mar 2010, 21:07

Velké díky. Takhle rychle jsem to ani nečekal :D, hned zítra se začnou točit kola soustruhu.

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 13 Mar 2010, 22:03

Uchycení ukazatelů směru. V katakogu ND pro valník mají ukazatele připevněny přes plech ve tvaru U.
Prílohy
mavatko04.jpg
mavatko03.JPG
mavatko02.jpg
mavatko01.jpg

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 15 Mar 2010, 20:47

Žádné kola soustruhu neroztáčej ale spíše zaplať" kapitalistovi" :lol:
http://www.tatra-805.cz/fotky/sklad/tatra%20149.jpg
http://www.tatra-805.cz/index.php?od=50

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 16 Mar 2010, 15:24

Já bych i zaplatil, ale je prodaný :( , navíc už mámhotovo, jen ohnout rukojeť.
Prílohy
ep.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Mar 2010, 18:22

Tak to je parádní práce. :D

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa bazilisak » 16 Mar 2010, 19:48

To je hezké ........ Ještě tak zbytek k tomu - auto ................

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 16 Mar 2010, 22:10

Nechci být nějaký prudič- výrobek hezký, ale nemusí to mít taky nějakou pevnost a ne to vyrobit ze sýra??Nevím nejsem odborník- jenom se ptám...

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 17 Mar 2010, 18:30

Taky nejsem odborník přes materiály. Vzal jsem kus kulatiny co jsem doma našel o už se točila. Stejně bych nezjistil co je to za materiál. Ono to bude mít při tom průměru pevnost dostatečnou. Navíc když je čep určený především u tahání auta. Myslím si, že kdyby jsi chtěl přední závěs použít na nějakou "bejkárnu" tak dřív narazíš na adhezní přilnavost pneumatik, prokluz spojky, výkon motoru, mez pevnosti předního nárazníku na ohyb a až potom se ti podaří čep střihnout. Ale možná se pletu.

slimak
Diskutujúci
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 28 Feb 2010, 12:14
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa slimak » 21 Mar 2010, 10:03

Notek s drziakom,nepotrebuje niekto?
Prílohy
Fotografia0068.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Mar 2010, 10:58

Luboš.T napísal:Taky nejsem odborník přes materiály. Vzal jsem kus kulatiny co jsem doma našel o už se točila. Stejně bych nezjistil co je to za materiál. Ono to bude mít při tom průměru pevnost dostatečnou. Navíc když je čep určený především u tahání auta. Myslím si, že kdyby jsi chtěl přední závěs použít na nějakou "bejkárnu" tak dřív narazíš na adhezní přilnavost pneumatik, prokluz spojky, výkon motoru, mez pevnosti předního nárazníku na ohyb a až potom se ti podaří čep střihnout. Ale možná se pletu.
Ešte zraziť hrany, aby sa to lepšie nasadzovalo. Nakoľko sa tu nejedná o rotačne namáhanú súčiastku, absencia zápichov sa dá prehliadnuť.
U pôvodného dielu ide myslím o zvarenec, tam by som predpokladal oceľ s pevnosťou 500 MPa, najskôr 11 523. Ak je to vyrábané takým nehospodárnym spôsobom, ako sústružením z jedného kusa, tam by som použil asi 11 600, alebo lepšiu. Podľa hladkosti obrobeného povrchu - pokiaľ sa to dá z obr. posúdiť - sa dá predpokladať použitie takéhoto, alebo podobného materiálu.
Inak používanie predného závesu u T-805 sa dá predpokladať iba veľmi sporadicky, takže nejakému namáhaniu vystavený nebude - a nie je to záves pre KOLOS... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Luboš » 21 Mar 2010, 12:47

Přední notek zatím nemám, ale spíš koukám po novém - nebyl by k tomu i přepínač?

Tatru jsem včera opět kousek projel, k řazení hlavní převodovky už výhrady nemám, to je skutečně jenom o zvyku, ale může mi někdo poradit, jak spolehlivě řadit předek? Je pravda, že to auto v posledních letech moc nejezdilo a že s jeho řazením byly problémy, to mi potvrdili i dva místní pamětníci, co s kačenou jezdili ještě na vojně, ale přece na to musí být nějaký fígl?
Prílohy
P3202211m.jpg

slimak
Diskutujúci
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 28 Feb 2010, 12:14
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa slimak » 21 Mar 2010, 16:36

prepinac nemam,iba komplet notek s drziakom.

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 21 Mar 2010, 18:33

"Slimaku"-člověče čteš emaily?? :!:

slimak
Diskutujúci
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 28 Feb 2010, 12:14
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa slimak » 21 Mar 2010, 18:57

Pavel 64,ty si nejaky naruseny,ta odpoved bola urcena Lubosovi!!!Email,ano teraz som ho precital,tak neviem co si taky podrazdeny.

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 22 Mar 2010, 16:13

Nenadávej mi ,mohl jsi mi slušně odpovědět na email...když jsem ti napsal na email...čekal jsem na odpověď a nic...to se tak většinou dělá, že se odpoví, když se někdo na něco ptá....nebo u Vás to není zvykem?? :roll:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Jerry » 22 Mar 2010, 17:11

Luboš napísal:...může mi někdo poradit, jak spolehlivě řadit předek? Je pravda, že to auto v posledních letech moc nejezdilo a že s jeho řazením byly problémy...
A jak se to projevuje, to nejde zařadit, nebo naopak přední náhon v záběru, nebo uvolnění ze záběru vyskočí?
Na mym autě šly páky ztuha, tak sem uložení na převovovce několikrát prolil konkorem a rozhejbal, pak sem do škvír napral silikonovou nazelínu a páky mi jdou lehce... Spojovací kloubky jsou bez vůlí? Rozepiš se o tom problému víc, takhle Ti může poradit akorát věštec a nebo člověk co s tim autem jezdil a ví co tomu je.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa bazilisak » 22 Mar 2010, 19:49

Předpokládám, že jde ztuha zařadit a nelze vyřadit. Po možném promazání , doporučuju řadit za jízdy směrem dopředu, bez prokluzu zadních kol, vyřadit pouze při rozjezdu na zpátečku, za stálého působení síly na páku ( během toho rozjezdu).

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Mar 2010, 22:31

Předek nejde zařadit - pákou nejde pohnout dopředu. Když jsem auto kupoval, tak se vyskytoval stejný problém, pomohlo poklepání táhel a rozhýbání, ale i potom šla páka předku znatelně nejtíž ze všech, vždy se ale už pak zařadilo. S vypadáváním ani při vyřazování už taky nebyl problém. Zkusím to ještě více promazat a uvidíme. Jak jsem pochopil, tak lepší je tedy řazení předku za jízdy?

Mimochodem, už jsem vyzkoušel i kompresor a funguje skvěle! :)

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 805 valník

Príspevok od užívateľa bazilisak » 23 Mar 2010, 23:06

Luboš napísal:Předek nejde zařadit - pákou nejde pohnout dopředu. Když jsem auto kupoval, tak se vyskytoval stejný problém, pomohlo poklepání táhel a rozhýbání, ale i potom šla páka předku znatelně nejtíž ze všech, vždy se ale už pak zařadilo. S vypadáváním ani při vyřazování už taky nebyl problém. Zkusím to ještě více promazat a uvidíme. Jak jsem pochopil, tak lepší je tedy řazení předku za jízdy?

Mimochodem, už jsem vyzkoušel i kompresor a funguje skvěle! :)
Tak znovu přečti, co jsem psal. Předek nejde vyřadit. Předek se ZAŘAZUJE DOZADU !!! Vyřazuje dopředu - ideálně na zpátečku, táhnout páku dopředu při rozjezdu na zpátečku. ZAŘADIT DOZADU , nejlépe při jízdě, bez prokluzu kol, tzn, nehrabat a zařadit.

Jinak při terénním převodu ( páka u tunelu dozadu ) se zařazuje automaticky přední pohon ( páky jdou zaráz)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných