Strana 2 z 3

Napísané: 12 Sep 2006, 16:37
od užívateľa Luboš
Ostřikovače nemělo v té době asi žádné auto, to je horká novinka až druhé poloviny 50. let.

POMOC

Napísané: 14 Sep 2006, 09:01
od užívateľa TatraplanuZdar
Prosím, naozaj by zúfalo potreboval odmerať umiestnenie nápisov na predných blatníkoch

Ja viem že sa nikomu nechce druhému pomôcť a že všetci na druhého serú ako na placatý kameň ale mne auto už dva dni stojí niekde kde veľmi prekáža. Len tak na blind podľa obrázkov to tam nemôžeme dávať a ja naozaj sa neviem dostať i inému tatraplánu aby som sa sám pozrel.
Ak tu nikto kto by to mohol odmerať nie je tak sa fóru ospravedlňujem ale neverím že toto je problém

Napísané: 14 Sep 2006, 13:03
od užívateľa Kontráš
Tatraplanuzdar: já už se třetí den ZÚFALO snažím dostat do garáže abych to nějak změřil. Zatím se mi to vzhledem k pracovnímu vytížení nedaří (taky musím spát). Snad dneska - ale stejně nevím jak to budu měřit- mám pocit, že vzhledem ke tvaru blatníku bude dost problém exaktně definovat polohu.
Taky si prosím uvědom, že tady není žádná hotline. Nikdo majitele jakýchkoli tater neplatí za to, aby tady vysedávali a čekali aby mohli někomu obratem poradit.....
A nebo si kup T613, majitelé těchto aut se tu vyskytují výrazně častěji, takže bys mohl být spokojen.
taky mi vrtá hlavou, proč tam nemáš díry na nápis "tatraplan". Je tady možnost, že je to jedno z vozidel první série které tyto nápis neměly... a tím pádem by tam taky neměl být ani teď (pokud chceš dát auto do opravdu původního stavu - jak jsem pochopil).
- symetrické umístění jako typový štítek v motoru má relé (nic jiného mě nenapadá nebo jsem tě špatně pochopil.
- ostřikovače jsou dodělávka
- s vypouklými skly "budíků" jsem se nikdy nesetkal....
.... většině tvých dotazů by asi neuškodilo, kdybys věci - u kterých máš pochybnosti - nafotil a dal sem. Máš mnohem větší šanci, že ti někdo odpoví. Těžko můžeš čekat, že sem dáš neurčitý dotaz a někdo se hned přetrhne aby prohrabával fotky aby ti ukázal jak to má vypadat....
Tož tak asi...

Napísané: 14 Sep 2006, 13:04
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
To mi připadá jako v té povídce ze Slovácka, jak šel ten strýc ke druhému půjčit si sáně. A jak tak šel, tak si říkal: "Ten súsed je takový lakomec, kdoví, jestli mi je vůbec půjčí!" Šel dál, přemýšlel, a říká si: "On mi je určitě nepůjčí, ludra jedna lakomá, šak ho znám!" A na konec, když už tam došel, súsed otevřel a strýc mu rovou vpálil do ksichtu: ,,Víš co, ty lakoto, strč si ty sáně do prdele!!"

Rád bych Ti pomohl, ale Tatraplána prostě nemám. Tak na tom asi bude hodně lidí zde na fóru.

Napísané: 14 Sep 2006, 13:21
od užívateľa ondrej
TatraplanuZdar - myslím, že je dosť naivné sa domnievať, že blatníkové nápisy na T600 boli na všetkých autách pri ručnej kusovej výrobe presne rovnako osadené. Ak by si mal možnosť zmerať si to na viacerých autách sám (pri troche predvídania by si napr. navštívil Rally Beskydy a údaj by si už dávno mal), asi by si sa divil.
A riadiť sa podľa jedného konkrétneho auta, kde tie nápisy montoval ktovie kto a ktovie ako...hm, možno len pre kľud tvojho svedomia, že to budeš mať "na milimeter originál presne".
Podľa mňa najpresnejšou metódou dosiahnuť "správne" umiestnenie je riadiť sa dobovými fotografiami. Určite by som im veril viacej, ako ktorémukoľvek zrenovovanému autu (T600 v pôvodnom stave už asi na meranie nezoženieš).
To len na inšpiráciu....

Napísané: 14 Sep 2006, 13:24
od užívateľa ondrej
pri rýchlom porovnaní viacerých obrázkov T600 som našiel určité odlišnosti - skús sa riadiť napr. podľa tejto najznámejšej fotografie T600

Napísané: 14 Sep 2006, 13:50
od užívateľa michalolejko
však dondi Ťa nechám omeřat... není problém..

Napísané: 14 Sep 2006, 14:28
od užívateľa D.A.
Mňam, já bych si teď dal tu čokoládu, ze které Ondrej vytáhl dotyčný obrázek :wink: . Aspoň že zrovna svačím kakaové věnečky!

Napísané: 14 Sep 2006, 14:41
od užívateľa ondrej
tak ešte jedna socialistická bonboniéra pre mlsného Agenta.. :wink:

Napísané: 14 Sep 2006, 15:28
od užívateľa TatraplanuZdar
michalolejko napísal:však dondi Ťa nechám omeřat... není problém..
Hm, jediny problem by mohol byť tých aspoň 500 km medzi nami.
Do brna to mám 550. Nešlo by to zmerať aj bezo mňa?
Prosím, prosím...
Ale inak zajtra asi budem musieť zájsť do Prahy. Pôjdem v noci ale vracať sa budem v sobotu poobede. Tam by som sa mohol zastaviť pri trase..

Na fotkách sa musí počítať zo skreslením. O tomto niečo viem, uverte mi.
Ručné meranie určite

Okrem toho tam musia byť diery do ktorých zapadajú kolíčky od nápisov. Takže ak sa blatník nemenil, budú stále na tom istom mieste.

Napísané: 14 Sep 2006, 15:49
od užívateľa TatraplanuZdar
Kontráš napísal:Tatraplanuzdar: já už se třetí den ZÚFALO snažím dostat do garáže abych to nějak změřil. Zatím se mi to vzhledem k pracovnímu vytížení nedaří (taky musím spát). Snad dneska - ale stejně nevím jak to budu měřit- mám pocit, že vzhledem ke tvaru blatníku bude dost problém exaktně definovat polohu.
Taky si prosím uvědom, že tady není žádná hotline. Nikdo majitele jakýchkoli tater neplatí za to, aby tady vysedávali a čekali aby mohli někomu obratem poradit.....
Oboje si uvedomujem. Keby bola suťaž o najzamestnanejšieho človeka planéty tak sa rozhodne prihlásim preto viem ako to je niekedy ťažko. Ale očakával by som že na tomto fóre je aspoň tucet majiteľov Tatraplánov a niekdo snad nemá tak daleko do garáže. Inak naozaj dakujem za akukolvek pomoc. Naozaj potrebujem auto vziat odtial kde je teraz a potom zase budem musiet čakať kým dôjdem na rad.
Stačí vzialenosť od dverí a od rohu kapoty meraná krajčírskym metrom,
to by mohlo byť presné.

Kontráš napísal: taky mi vrtá hlavou, proč tam nemáš díry na nápis "tatraplan". Je tady možnost, že je to jedno z vozidel první série které tyto nápis neměly... a tím pádem by tam taky neměl být ani teď (pokud chceš dát auto do opravdu původního stavu - jak jsem pochopil).
Mám ročník 49. Je možné že môj voz originálne nemal tieto štítky?
Bol renovovaný už ked som ho kúpil, neviem ako vyzeral predým.
Existuje možnosť ako sa dozvedieť kedy štítky nemali? Blatník bol určite vyvarovaný a teda ak nemali nápisy tak ich mohli zavariť.
Kontráš napísal:- symetrické umístění jako typový štítek v motoru má relé (nic jiného mě nenapadá nebo jsem tě špatně pochopil.
Nafotím to. Na plechu sú stopy a dierka že tam niečo bolo. Je to skoro presne symetricky na os vozidla ako je štítok. Na druhej strane. Podľa umiestnenia by bolo logické lampička alebo odrazka. Ovšem samozrejme to môže byť niečo dané dodatočne... Ak tam máte rovný plech je jasné že je to len dorábka.
Kontráš napísal:- - s vypouklými skly "budíků" jsem se nikdy nesetkal....
Niekde som počul alebo čítal že vypuklé sklá mali 87ky a aj rovnako Tatraplány vyrábané v Mladej Boleslavi. Ak niekto má takéhoto MB -áka možno by to mohol potvrdiť.

Napísané: 14 Sep 2006, 20:47
od užívateľa Luboš
Tucet lidí tu má tak možná šestsettrojku, s tatraplány to tak horké nebude...

Má ten tvůj tatraplán nějaké výrobní číslo? U prvních vozů (pravděpodobně i v roce 1949) se ty lišty opravdu nemontovaly...

Napísané: 15 Sep 2006, 08:23
od užívateľa Kontráš
měřeno od nejvyššího místa výřezu blatníku a začátku prohlubně kliky předních dveří (v ose). Spodní hrana lišty leží na této pomyslné přímce. Naměřené hodnoty se na levé a pravé straně liší cca o 3mm (větší přesnost lze očekávat jen těko).

Napísané: 17 Sep 2006, 09:39
od užívateľa TatraplanuZdar
Luboš napísal:Tucet lidí tu má tak možná šestsettrojku, s tatraplány to tak horké nebude...

Má ten tvůj tatraplán nějaké výrobní číslo? U prvních vozů (pravděpodobně i v roce 1949) se ty lišty opravdu nemontovaly...
Hm, má-musím ale čítať z bývalého technického pekukazu pretože voz je u opravára. Číslo "podvozku" je 70259 a motora 600.2078.85.50. Je zaujímavé, že kópia dielenskej príručky z r 1950 platí pre čísla vozov 70.027-70.876, 70.877-75.126 a čísla motorov 600.1.85.48-60.853.85.49,60.854.85.49-600.5103.85.51.

Seznam náhradních částí druhé vydání r 1950 začína až od čísla 70877
Ako rok výroby mám 1949

To znamená nasledovné.

1. Pokiaľ by mal prvný vyrobený Tatraplán číslo 70027 tak mám voz č 232
2. Motor mám neskorší, do čísla 70876 bol ventilátor vertikálny. "také v ostatník skupinách byly nekteré součásti odchylného provedení". Je potrebné riadiť sa prvým vydaním z roku 1949

Nemáte náhodou niekto tento seznam prvé vydání? V obrazovej časti v tap 56 u môjho druhého vydania sú nápisy tatraplan na predné blatníky vyobrazené, ako je to v prvom vydaní?

Neviete náhodou čí prvý Tatraplán mal naozaj číslo 70027?
Ak by som mal taký skorý voz tak je naozaj možné že nápisy som tam nemal.

Mimochodom, motor s vertikálnym ventilátorom niekto nemáte?

Kontráš, ohromne dakujem za fotografiu a meranie, som veľmi zaviazany.

Momentálne som hodne zneistel lebo je naozaj možné že som nápisy nemal. Ovšem pretože aj tak tam už nám nepôvodný motor ťak moja snaha to dať do pôvodného stavu je vopred odsúdená na neúspech.
Čo už

Napísané: 17 Sep 2006, 21:04
od užívateľa Luboš
První vydání katalogu dílů z roku 1949 bych měl někde mít, akorát jsem ho teď někam moc dobře založil... Pokud si dobře vzpomínám, tak platí pro všehna auta s motory s vertikálním ventilátorem a ty lišty tam vůbec uvedeny nejsou. Těžko říci, zda je opravdu v reálu všechna tato auta neměla, ale vč. 70259 je opravdu nízké. Je to na zvážení, zda detaily neřešit nebo se z toho snažit udělat auto, které odpovídá určité originální podobě. Sehnat motor původního typu žádná sranda určitě nebude...

První tatraplán zajisté neměl až číslo 27, to je zřejmě první vůz v sériové podobě. Vše co bylo před ním, jsou buď prototypy nebo vozy nulté či ověřovací série, kde kterým se uživatelská a opravárenská dokumentace nevydávala.

Napísané: 19 Sep 2006, 18:23
od užívateľa TatraplanuZdar
Tak posielam obrazky mojich pristrojov.
Skla mam bez potlače - 3 sú hodinové, len na teplomeri rovné.
Myslíte si že sú to prístroje používané na Tatraplán vyrábaný v Mladej Boleslavi? Alebo sú z niečoho iného?

Na obrázkoch sú vidieť aj dva čudlíčky, jeden obslujuje ostrekovače, o druhom vľavo zatiaľ nemám ani paru na čo služil. Nebude originálny ale napadá vás na čo mohol slúžiť?

Ďalej ukazujem miesto, na ktoré sme práve namontovali odrazku.
Totiž za ňou je diera o priemere 3 cm a dve menšie na šrauby.
Bola tam podľa mňa tam bola lampička na osvetlenie motorového prestoru alebo odrazka. Videl niekto na tomto mieste niečo alebo by tam mal byť rovný plech?

Ešte jedna vec - zdá sa mi že dynamo dosť hučí. Býva hlasné alebo potrebujem nechať vymeniť ložiská?

Napísané: 19 Sep 2006, 18:56
od užívateľa DRracer
TatraplanuZdar: pristroje vypadaji jako z Tatraplanu z AZNP ... dle technickeho popisku ;) :
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t600_sk&lang=sk

"... mírně odlišný design (vzhled i materiálové řešení) jednotlivých přístrojů-"budíků" v palubní desce. Tatraplan z Kopřivnice má rychloměr a hodiny navazující na přístroje z T87 - s rovinným sklem a malovanou svítící (fosforeskující) stupnicí na něm ... Tatraplány z AZNP mají sklo přístrojů vypouklé s plastovou stupnicí na podkladu."

Napísané: 19 Sep 2006, 20:25
od užívateľa Luboš
To se mi jenom zdá nebo vnitřek teploměru vypadá jako ze ŠKODY 105? :o

Vede z něho kapilára nebo drát?

Napísané: 19 Sep 2006, 21:54
od užívateľa Kontráš
ten teploměr je opravdu nějaký hybrid..... modernizovaná střeva

Napísané: 20 Sep 2006, 08:04
od užívateľa ondrej
Teplomer - páči sa mi tá úprava s využitím teplomera z T613 - akurát by som použil pôvodnú ručičiku a podklad začiernil, aby tam nebolo vidieť ten symbol teplomeru. Sám som kedysi uvažoval dať do teplomeru na T600 vnútro z el. prístroja, aj som zo začal upravovať, ale sa mi to nepodarilo, nezmesil som to tam. Som rád, ak bol niekto úspešnejší, ešte dotiahnuť tie detaily. Je dobre mať spoľahlivý teplomer a radšej takýto, ako jazdiť bez neho.
Sklá na prístrojoch - je to myslím úplne jasné, netreba ďalej rozvádzať.
Diera v motorovom priestore na medzistene - vo viacerých T87 aj T600 som sa stretol s dodatočne namontovaným tlaomerom oleja umiestneným v motorovom priestore. Že by pozostatky po nejakom prístrojio? Ale 30mm otvor je na to málo.. neviem.. Osvetlenie som videl montované buď symetricky v strede, alebo na kapote.
Jedným takým malým bielym vypínačom sa zapínali stierače. Duhým - osvetlenie prístrojov? Už si presne nepamätám..