Garaz alebo garazove statie v BA
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Garaz alebo garazove statie v BA
Helou,
nevedel by niekto o garazi alebo garazovom statii v BA na tuto zimu ? Potrebujem dat niekam chromku a sucasna garaz bude cez zimu bohuzial "obsadena" majitelom
nevedel by niekto o garazi alebo garazovom statii v BA na tuto zimu ? Potrebujem dat niekam chromku a sucasna garaz bude cez zimu bohuzial "obsadena" majitelom
Thomasi, pokud netoužíš po další žravé krávě se spoustou součástek, které se třesou na to, aby se pokazily, tak já bych si dovolil Ti doporučit třeba Hadimršku. To je velmi vděčné, geniálně jednoduché a nenáročné autíčko, každý se za tím otočí (na rozdíl od T613 opravdu každý), všechno si na tom můžeš udělat sám, je to spolehlivé, má to velmi málo věcí, které se na tom můžou pokazit, to málo součástek, které na tom je, je děláno poctivě, jednoduše a promyšleně, žádné dutiny a kapsy se schovanou korozí atd. Díly jsou na to povětšinou k sehnání nebo jdou vyrobit repliky aniž by na to člověk potřeboval fabriku.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Ja o jednej hadimrške B-čko na predaj viem, za kolko sa predávajú také autá ak sú kompletné? , plech mierna korozia, čast výdrevy zožratej.... majitel to ponúkol zatial len mne, a bude čakat cca max 2 roky...je to v suchej garáži, ja teraz garáž nemám (v ČR), tak ju nemám kam dat.
Ak by som ju kúpil, možem ju previest na slovensko na renováciu?
Ak by som ju kúpil, možem ju previest na slovensko na renováciu?
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Thomas: Chtěl bych mít Tvůj problém s nadbytkem garáží Mám jich 6 a tři mi zoufale chybí, nehledě na to, že běžná garáž třeba 805ku nestačí. Potřeboval bych nějakou stodolu, ale už leta v okolí nemůžu nic v rozumném stavu, za přijatelné peníze a hlavně přiměřeně zabezpečitelného sehnat.
Řekl bych, že 57 je z Tater naprosto nejhojněji inzerovaná předválečná a nebýt šestsettrojek možná i vůbec. Navíc se dá sehnat téměř jakýkoli typ a stav od 1A přes extrémně zachovalé předrenovační exempláře až po totální netransportabilní mechovky.
AT: Neřekl bych, že je T57 až tak spolehlivá Máš pravdu, že je jednoduchá a nemá se na ní vpodstatě co rozbít, ovšem to málo, co na ní je, bych za až tak spolehlivé nepovažoval. Navíc obecně odcházející nebo často neoriginální díly krvavě zaplatíš! Komu jdou hodiny? Kolik stojí často chybějící tachometr nebo i jen samotné hodiny? Kolik dáš za originál karburátor, který je buďto už vyměněný za neoriginál nebo je často ve stavu, že bys ho normálně vzal a zahodil? No a ani motory nejsou dvakrát zázrak(proražené bloky, olejová čerpadla), kór pokud to auto dlouho stálo(hlavně ventily ).
Řekl bych, že 57 je z Tater naprosto nejhojněji inzerovaná předválečná a nebýt šestsettrojek možná i vůbec. Navíc se dá sehnat téměř jakýkoli typ a stav od 1A přes extrémně zachovalé předrenovační exempláře až po totální netransportabilní mechovky.
AT: Neřekl bych, že je T57 až tak spolehlivá Máš pravdu, že je jednoduchá a nemá se na ní vpodstatě co rozbít, ovšem to málo, co na ní je, bych za až tak spolehlivé nepovažoval. Navíc obecně odcházející nebo často neoriginální díly krvavě zaplatíš! Komu jdou hodiny? Kolik stojí často chybějící tachometr nebo i jen samotné hodiny? Kolik dáš za originál karburátor, který je buďto už vyměněný za neoriginál nebo je často ve stavu, že bys ho normálně vzal a zahodil? No a ani motory nejsou dvakrát zázrak(proražené bloky, olejová čerpadla), kór pokud to auto dlouho stálo(hlavně ventily ).
Teorie spolehlivosti nás učí, že pravděpodobnost bezporuchového stavu (sériového - bez redundance) systému je dána součinem pravděpodobností bezporuchového stavu jednotlivých součástí. Protože těžko bude u nějaké součástky pravděpodobnost bezporuchového provozu rovna jedné, lze se domnívat, že systém s méně komponentami bude mít pravděpodobnost bezporuchového provozu vyšší. To jsem měl na mysli, když jsem mluvil o tom, že je to spolehlivé auto. Nikoli to, že Hadimrška je snad vůz navržený s prvky odolnosti proti poruchám, jak sis to vyložil.
Jistě Hadimrška nemá zdvojené zapalování jako třeba vedle diskutovaný Špeciááál, takže porucha zapalování auto z provozu vyřadí, ale zase kdybychom vyjmenovali počet součástí zapalování u špeciáála a u Hadimršky...
Stejně tak vyřadí z provozu auto rozbitá zadní lampa. Na Špeciáála ani na Hadimršku ji v obchodě nekoupíš a jsi odkázaný na překupníky a nekřesťanské ceny. Pro zajímavost - na Hadimršku se dá koupit na burze asi za 150,-. Kolik že stojí replika zadní lampy na Špeciáála?
Špeciáála vyřadí z provozu třeba prasklá membrána v AC pumpě (benzín v oleji atd., zrovna se mi to stalo, i když ne u Speciála), Hadimršce se nic takového stát nemůže. Benzín se do oleje nedostane, zato do karburátoru poteče vždy, samozřejmě pokud někdo nepokazí gravitační pole Země.
"Komu jdou hodiny" ... no jasně. A komu chodí u Špeciáála přepínač zapalování?
"Kolik stojí často chybějící tachometr" - no a proč někdo kupuje Hadimršku bez tachometru? O tom snad nebyla řeč. Porouchaný tachometr je však natolik jednoduché konstrukce, že se dá v téměř domácích podmínkách opravit.
"Kolik dáš za originál karburátor" ... ano, to je taky nejsložitější součástka na autě. Ovšem, samozřejmě, pokud nesnesu na autě "aftermarket" Jikov a chci mít kvůli snobským srazům Zenith, musím si nachystat minimálně tolik, jako na zadní tlumiče na Špeciáála. Ale zase na Hadimršce za ty zadní tlumiče určitě ušetřím.
"No a ani motory nejsou dvakrát zázrak(proražené bloky, olejová čerpadla), kór pokud to auto dlouho stálo(hlavně ventily )." ... to už snad každý, kdo kupuje 70 let staré auto vyhrabané z pod slepičáků tak trochu očekává, ne? Ostatně dobrých motorů je na Hadimršky podstatně více než karoserií.
Bavíme se snad ještě o zajímavém a nenáročném autě do sbírky? Můžeme se dohadovat takto asi velmi dlouho, když už jsi vzal za slovo zrovna mne, tak s tím doufám počítáš?
Jistě Hadimrška nemá zdvojené zapalování jako třeba vedle diskutovaný Špeciááál, takže porucha zapalování auto z provozu vyřadí, ale zase kdybychom vyjmenovali počet součástí zapalování u špeciáála a u Hadimršky...
Stejně tak vyřadí z provozu auto rozbitá zadní lampa. Na Špeciáála ani na Hadimršku ji v obchodě nekoupíš a jsi odkázaný na překupníky a nekřesťanské ceny. Pro zajímavost - na Hadimršku se dá koupit na burze asi za 150,-. Kolik že stojí replika zadní lampy na Špeciáála?
Špeciáála vyřadí z provozu třeba prasklá membrána v AC pumpě (benzín v oleji atd., zrovna se mi to stalo, i když ne u Speciála), Hadimršce se nic takového stát nemůže. Benzín se do oleje nedostane, zato do karburátoru poteče vždy, samozřejmě pokud někdo nepokazí gravitační pole Země.
"Komu jdou hodiny" ... no jasně. A komu chodí u Špeciáála přepínač zapalování?
"Kolik stojí často chybějící tachometr" - no a proč někdo kupuje Hadimršku bez tachometru? O tom snad nebyla řeč. Porouchaný tachometr je však natolik jednoduché konstrukce, že se dá v téměř domácích podmínkách opravit.
"Kolik dáš za originál karburátor" ... ano, to je taky nejsložitější součástka na autě. Ovšem, samozřejmě, pokud nesnesu na autě "aftermarket" Jikov a chci mít kvůli snobským srazům Zenith, musím si nachystat minimálně tolik, jako na zadní tlumiče na Špeciáála. Ale zase na Hadimršce za ty zadní tlumiče určitě ušetřím.
"No a ani motory nejsou dvakrát zázrak(proražené bloky, olejová čerpadla), kór pokud to auto dlouho stálo(hlavně ventily )." ... to už snad každý, kdo kupuje 70 let staré auto vyhrabané z pod slepičáků tak trochu očekává, ne? Ostatně dobrých motorů je na Hadimršky podstatně více než karoserií.
Bavíme se snad ještě o zajímavém a nenáročném autě do sbírky? Můžeme se dohadovat takto asi velmi dlouho, když už jsi vzal za slovo zrovna mne, tak s tím doufám počítáš?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
T57 je naozaj sympatické auto - moje nadšenie preň však ochladlo v momente, keď som si sadol za volant, resp. keď sa mi tam po dlhšom úsilí podarilo sa vtesnať. Predstava nutnosti rýchleho preloženia nohy z plynu na brzdu pri núdzovom brzdení a nemožnosť simulácie tohoto úkonu v kľude pri stojacom vozidle však moje ďalšie úvahy o vlastnení T57 (v tomto prípade sa jednalo o najpriestrannejšiu variantu T57 - B) ukončilo. Ale aj tak sa mi páčia! Radšej však ostanem u T603 a T613, tie mi akosi lepšie sedia...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných