Strana 1 z 1

Garaz alebo garazove statie v BA

Napísané: 08 Nov 2005, 10:03
od užívateľa etienne
Helou,

nevedel by niekto o garazi alebo garazovom statii v BA na tuto zimu ? Potrebujem dat niekam chromku a sucasna garaz bude cez zimu bohuzial "obsadena" majitelom :-(

Napísané: 08 Nov 2005, 20:30
od užívateľa Thomas
Je to potíž, když má člověk víc aut, než garáží. U mě je situace opačná a proto přemýšlím o nějakém přírustku, ale největší překážka je rozhodnout se, co by to mělo být..

Napísané: 08 Nov 2005, 22:46
od užívateľa Luboš
To je příjemné rozhodování... :wink:

Napísané: 09 Nov 2005, 10:23
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Thomasi, pokud netoužíš po další žravé krávě se spoustou součástek, které se třesou na to, aby se pokazily, tak já bych si dovolil Ti doporučit třeba Hadimršku. To je velmi vděčné, geniálně jednoduché a nenáročné autíčko, každý se za tím otočí (na rozdíl od T613 opravdu každý), všechno si na tom můžeš udělat sám, je to spolehlivé, má to velmi málo věcí, které se na tom můžou pokazit, to málo součástek, které na tom je, je děláno poctivě, jednoduše a promyšleně, žádné dutiny a kapsy se schovanou korozí atd. Díly jsou na to povětšinou k sehnání nebo jdou vyrobit repliky aniž by na to člověk potřeboval fabriku.

Napísané: 12 Nov 2005, 11:57
od užívateľa Thomas
Ano, T57 je jedna z těch, které v inzerci sleduju. Zejména áčko se mi moc líbí, ale mám dojem, že tahle auta si už majitelé drží.. Nabídka je skoro nulová.

Napísané: 12 Nov 2005, 17:40
od užívateľa MarekK
Ja o jednej hadimrške B-čko na predaj viem, za kolko sa predávajú také autá ak sú kompletné? , plech mierna korozia, čast výdrevy zožratej.... majitel to ponúkol zatial len mne, a bude čakat cca max 2 roky...je to v suchej garáži, ja teraz garáž nemám (v ČR), tak ju nemám kam dat.
Ak by som ju kúpil, možem ju previest na slovensko na renováciu?

Napísané: 12 Nov 2005, 18:22
od užívateľa Luboš
Co to je za otázku, žijeme v EU! :)

Mně se naopak zdá, že hadimršek je dost, v každé inzerci bezkonkurenčně válcují všechny ostatní předválečné tatry.

Napísané: 12 Nov 2005, 18:44
od užívateľa miloš
Žijeme sice v EU,ale bez povolení od Ministerstva kultury dopadneš stejně jako ten Ital co vyvážel tu T12.Členství v EU pro nás řadové občany nemá zatím skoro žádné výhody.

Napísané: 12 Nov 2005, 18:56
od užívateľa MarekK
Vtip je v tom, že ja som čechoslovák. Može ši dat čech(oslovák) renovovat tatru na slovensko?

Napísané: 12 Nov 2005, 18:57
od užívateľa Luboš
Výhod jsou mraky! Třeba se z toho zuštechtění nebude platit clo! Ministerstvo kultury se k tomu už asi taky nebude vyjadřovat, dříve myslím platilo, že vývoz aut se stářím nad 50 let povolovalo snad NTM, ale stejně to všichni ignorovali...

Napísané: 13 Nov 2005, 12:32
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Povolení k vývozu vystaví třeba Techické muzeum v Brně a u T57 je to formalita.

Thomasi, až se pro nějakou T57 rozhodneš, tak dej vědět. A 57b bys nechtěl? To je také krásné auto a dnes neméně vzácné než 57a.

Napísané: 13 Nov 2005, 13:05
od užívateľa peter
Prečo je toľko taier 57 stálena predaj:je to počtom vyrobených kusov,
alebo sú také trvácne,odolávajúce často krát poveternostným vlivom?

Napísané: 13 Nov 2005, 13:07
od užívateľa Pedro
Thomas: Chtěl bych mít Tvůj problém s nadbytkem garáží :lol: Mám jich 6 a tři mi zoufale chybí, nehledě na to, že běžná garáž třeba 805ku nestačí. Potřeboval bych nějakou stodolu, ale už leta v okolí nemůžu nic v rozumném stavu, za přijatelné peníze a hlavně přiměřeně zabezpečitelného sehnat.
Řekl bych, že 57 je z Tater naprosto nejhojněji inzerovaná předválečná a nebýt šestsettrojek možná i vůbec. Navíc se dá sehnat téměř jakýkoli typ a stav od 1A přes extrémně zachovalé předrenovační exempláře až po totální netransportabilní mechovky.

AT: Neřekl bych, že je T57 až tak spolehlivá :roll: Máš pravdu, že je jednoduchá a nemá se na ní vpodstatě co rozbít, ovšem to málo, co na ní je, bych za až tak spolehlivé nepovažoval. Navíc obecně odcházející nebo často neoriginální díly krvavě zaplatíš! Komu jdou hodiny? Kolik stojí často chybějící tachometr nebo i jen samotné hodiny? Kolik dáš za originál karburátor, který je buďto už vyměněný za neoriginál nebo je často ve stavu, že bys ho normálně vzal a zahodil? No a ani motory nejsou dvakrát zázrak(proražené bloky, olejová čerpadla), kór pokud to auto dlouho stálo(hlavně ventily :( ).

Napísané: 13 Nov 2005, 20:02
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Teorie spolehlivosti nás učí, že pravděpodobnost bezporuchového stavu (sériového - bez redundance) systému je dána součinem pravděpodobností bezporuchového stavu jednotlivých součástí. Protože těžko bude u nějaké součástky pravděpodobnost bezporuchového provozu rovna jedné, lze se domnívat, že systém s méně komponentami bude mít pravděpodobnost bezporuchového provozu vyšší. To jsem měl na mysli, když jsem mluvil o tom, že je to spolehlivé auto. Nikoli to, že Hadimrška je snad vůz navržený s prvky odolnosti proti poruchám, jak sis to vyložil.

Jistě Hadimrška nemá zdvojené zapalování jako třeba vedle diskutovaný Špeciááál, takže porucha zapalování auto z provozu vyřadí, ale zase kdybychom vyjmenovali počet součástí zapalování u špeciáála a u Hadimršky...

Stejně tak vyřadí z provozu auto rozbitá zadní lampa. Na Špeciáála ani na Hadimršku ji v obchodě nekoupíš a jsi odkázaný na překupníky a nekřesťanské ceny. Pro zajímavost - na Hadimršku se dá koupit na burze asi za 150,-. Kolik že stojí replika zadní lampy na Špeciáála?

Špeciáála vyřadí z provozu třeba prasklá membrána v AC pumpě (benzín v oleji atd., zrovna se mi to stalo, i když ne u Speciála), Hadimršce se nic takového stát nemůže. Benzín se do oleje nedostane, zato do karburátoru poteče vždy, samozřejmě pokud někdo nepokazí gravitační pole Země.

"Komu jdou hodiny" ... no jasně. A komu chodí u Špeciáála přepínač zapalování?

"Kolik stojí často chybějící tachometr" - no a proč někdo kupuje Hadimršku bez tachometru? O tom snad nebyla řeč. Porouchaný tachometr je však natolik jednoduché konstrukce, že se dá v téměř domácích podmínkách opravit.

"Kolik dáš za originál karburátor" ... ano, to je taky nejsložitější součástka na autě. Ovšem, samozřejmě, pokud nesnesu na autě "aftermarket" Jikov a chci mít kvůli snobským srazům Zenith, musím si nachystat minimálně tolik, jako na zadní tlumiče na Špeciáála. Ale zase na Hadimršce za ty zadní tlumiče určitě ušetřím.

"No a ani motory nejsou dvakrát zázrak(proražené bloky, olejová čerpadla), kór pokud to auto dlouho stálo(hlavně ventily )." ... to už snad každý, kdo kupuje 70 let staré auto vyhrabané z pod slepičáků tak trochu očekává, ne? Ostatně dobrých motorů je na Hadimršky podstatně více než karoserií.

Bavíme se snad ještě o zajímavém a nenáročném autě do sbírky? Můžeme se dohadovat takto asi velmi dlouho, když už jsi vzal za slovo zrovna mne, tak s tím doufám počítáš?

Napísané: 13 Nov 2005, 20:34
od užívateľa miloš
Já si klidně koupím díly od překupníka,protože když je potřebuju tak mi je jedno co stojí.

Napísané: 13 Nov 2005, 21:42
od užívateľa Mojžo
Báječne sa bavím na tajomníčkovým opisom "Speciáááální speciáááááálománie"

:) Ale je to pravda no

Napísané: 13 Nov 2005, 21:59
od užívateľa miloš
Že má ambiciozní rád něco jiného než já,to mu nemůžu zazlívat ani nesmím,ale speciáááááááááááááááááááááááááááááááááááááááál je ruleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeez!!!!!!!!!!!!!!!

Napísané: 13 Nov 2005, 22:20
od užívateľa Pedro
Mama mia, že já se zase nechal unést a napsal nějakou oponenturu na AT :lol: Už mlčím a jdu levou zadní shánět dobrý motor na čistou 57ku

Napísané: 13 Nov 2005, 22:38
od užívateľa miloš
Pedro: Tvůj příspěvek je pragmaticky naprosto dokonalý.Žvásty Eurotatriků(Vzor Eureoskeptiků) neber.Příspěvky od těch starých zaprděných dědků nevnímej.

Napísané: 14 Nov 2005, 10:58
od užívateľa ondrej
T57 je naozaj sympatické auto - moje nadšenie preň však ochladlo v momente, keď som si sadol za volant, resp. keď sa mi tam po dlhšom úsilí podarilo sa vtesnať. Predstava nutnosti rýchleho preloženia nohy z plynu na brzdu pri núdzovom brzdení a nemožnosť simulácie tohoto úkonu v kľude pri stojacom vozidle však moje ďalšie úvahy o vlastnení T57 (v tomto prípade sa jednalo o najpriestrannejšiu variantu T57 - B) ukončilo. Ale aj tak sa mi páčia! Radšej však ostanem u T603 a T613, tie mi akosi lepšie sedia...