Strana 1 z 1

Rozdiel v karburátoroch T603

Napísané: 25 Jan 2014, 15:50
od užívateľa sqad
Ahojte, rád by som sa s vami poradil o rozdiele karburátorov do T603.

Na mojej T603 r.v.1975 na karburátoroch, ktoré sú tam nasadené, dochádza k tomu, že keď viackrát za sebou stlačím prudko plynový pedál, na vysokonapäťové káble v blízkosti zadného karburátora začne vystrekovať benzín - pravdepodobne bude problém s deravou membránkou akceleračnej komory. Čaká ma teda určite zloženie karburátorov a oprava, avšak pri tejto príležitosti premýšľam aj nad čistením ultrazvukom a celkovým repasom.

V starých zásobách som však našiel nejaké karburátory, ktoré sú na obrázkoch.
Sú to dva typy - prvý (31-34.jpg) s šróbami bohatosti zmesi smerujúcimi (pri zamontovanom karburátore v aute) k šoférovi - asi starší, šróby druhého (41-44.jpg) sú viditeľné zo zadnej časti vozidla (asi novší, myslím že rovnaký typ mám aj ja v Tatre). Trysky prvého majú tieto čísla: beh naprázdno 60, sytič 110, akcel. pumpa 50.

Vedeli by Ste mi povedať niečo viac o týchto karburátoroch - v ktorých rokoch sa montovali do áut, do ktorých motorov, prípadne ako by sa ich zámena prejavila v činnosti motora T603 z roku 75?

Ďakujem za odpovede.

Re: Rozdiel v karburátoroch T603

Napísané: 25 Jan 2014, 21:01
od užívateľa Honzík
V dílenských příručkách je to vše popsáno i v knize o T603 na netu dostupné.Karburátory se šrouby bohatosti vzadu mají velikost 19mm difuzor.A v předu je s 20mm difuzorem.Pokud to někdo neměnil.Lze je tedy použít ale je potřeba dodržet otryskování. Pozor na značení trysek dle Jikov nebo Solex při kompletaci.Ve výsledku se nic nestane pokud byly používany na motoru T603. :wink:

Re: Rozdiel v karburátoroch T603

Napísané: 27 Jan 2014, 20:39
od užívateľa sqad
Ja som tie staršie karburátory našiel v dielenskej príručke, ktorú mám, je však z roku 1967, tak som si nebol istý, čo všetko sa pomenilo v tých novších karburátoroch...

Vedeli by Ste mi poradiť či/kde sa ešte dajú zohnať nové trysky do týchto karburátorov?