Strana 1 z 1

T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 10 Jún 2011, 23:52
od užívateľa maxell
môže sa používať bezolovnatý benzín v týchto motoroch?

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 21 Jún 2011, 22:03
od užívateľa maxell
nikto nevie????

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 21 Jún 2011, 22:08
od užívateľa Jerry
Určitě bych v tom neviděl žádnou vědu, do 805 tankuju N95 a nic proti nemá, občas přiliju i náhradu olova co se na benzínách prodává.

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 21 Jún 2011, 22:42
od užívateľa oldjan
No ono hlavně není na výběr, jiný než li bezolovnatý už není. Přidávám náhradu olova a zatím jenom jeden zničený motor. Ale to asi nebylo benzínem.

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 22 Jún 2011, 21:52
od užívateľa maxell
možno som sa zle opýtal , otázka asi mala znieť :či treba pridávať do benzínu náhradu olova , napr.: anabex.

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 23 Jún 2011, 00:08
od užívateľa oldjan
přidávat by se měla a přidávám ji. Ale možná někdo má zkušenost jak to dopadne, když se jezdí bez přísad. Samotného by mě to zajímalo.

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 21 Okt 2014, 12:33
od užívateľa Ruda
Ahoj, po čase otevírám zase toto téma. Moje Tatřinka jezdila na čistý bezpřídavkový neaditivovaný benzín a bylo to v pohodě,ale zkusmo jsem nalil Anabex (dává se toho fakt maličkato. Auto předtím nesmrdělo, vonělo. Krásně. Teď to moc nevoní, ta přísada mi připadá, že: a teď se ptám, zda je to možné:
a) způsobuje vyšší kouřivost motoru
b) aditivum zafungovalo a motor se začal čistit (tedy spíše sedla než motor) ale kolik bordelu by tam muselo být? :?
c) má aditivum vliv na proces spalování benzinu? Nebo jde o to, že při vysoké teplotě látky v aditivu na sebe vážou zplodiny a odcházejí pryč a zamezují usedání a zanášení (motoru, sedel, výfuku...)

Co se běžného proovzu týče, tak jsem myslím nepozoroval žádnou změnu (dávkuje se to opravdu na kapky na celou nádrž).
Potřeboval bych to trochu objasnit. Je tu někdo z vás nějaký laborant, nebo nemáte někdo k dispozici nějaký starší test? Třebas z doby, kdy se u nás přestával prodávat olovnatý benzin?
Aktuální testy na benzínová a dieselová aditiva mám, ale to jsou jiná, to nejsou náhrady olova. Nemáte náhodou někdo nějaký takový test? Tak bych to viděl na nějaké staré vydání Světa motorů. Prolezl jsem historii Auto Tip a tam jsem nikde (v těch co mám) nic podobného nenašel.

Díky moc
Ruda

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 22 Okt 2014, 15:11
od užívateľa sqad
Dávnejšie som čítal taký leták s testami, vydaný pravdepodobne Slovnaftom, kde bolo objasnené, aké výhody má použitie Anabexu v bezolovnatom benzíne a porovnanie s olovnatým.

Presne si už nepamätám detaily, ale bolo tam uvedené, že Anabex (a celkovo náhrady olova) pôsobia ako mazivo pre sedlá ventilov. Výsledkom testu boli časy, pri ktorých sa na Škode 120 vyskytlo závažné opotrebenie sediel ventilov bez použitia náhrady olova (rádovo jednotky až desiatky hodín prevádzky).

Edit: Tu je niečo podobné, ako brožúra, ktorú som mal namysli:
http://www.vurup.sk/sites/vurup.sk/arch ... glish.html

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 26 Aug 2016, 15:32
od užívateľa Ruda
Ahojte, opět otevírám toto téma.
Jak se díváte na nápad, že se bude do benzinu Natural 95 dávat dvojnásobné množství alkoholu? Aktuálně je v benzinu do 5 %, ale plánuje se fixně 10 %.
Podle všeho moderním motorům je to šumák, jen se sníží emise (a kvůli nastavení výkonu se zvýší spotřeba). Ale starším motorům ve stáří cca 15 a více let toto může fakticky dost ublížit, neboť alkohol leptá (mám staršího Opla). A nakonec co ještě starší motory (Tatra 613, Tatra 603) a co úplně staré motory (skutečně staré veterány jako předválečné Aerovky, Pragy atd.).
Slyšel jsem, že toto opatření se nebude týkat benzinu s vyšším oktanovým číslem (98 a výše), ale lze takovýto benzin do našich aut vůbec použít?

Díky za reakce
Ruda

Re: T 603-bezolovnatý benzín

Napísané: 28 Aug 2016, 15:20
od užívateľa sqad
Ak sa toto opatrenie naozaj nebude týkať 98 oktánových benzínov, pokojne tam budem liať ten (namiesto 95) a pridávať náhradu olova. Vzhľadom na vyššie oktánové číslo by sa dal možno použiť aj mierne vyšší predzápal(?).

Najviac budú trpieť asi gumené časti od nádrže po karburátory, hlavne AC pumpa, čerpadlo a redukčný ventil kúrenia...

Je zaujímavé, že s týmto má skúsenosti aj Jay Leno v Californií:
https://youtu.be/eTGayn3Y800?t=390
Ak je pravda, čo spomína, určite nebude odveci pridať pár hasiacich prístrojov do našich Tatier...