T805-cvrček v motoru

Technické problémy s našimi tatrovkami

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa oldjan » 21 Nov 2010, 22:46

Ta záměna gumiček mě taky napadla, ale podle fotek se to blbě odhaduje, nevěřil bych , že se to tam dá nacpat.
Na olejovou vanu jsem taky použil gumokorek. A použil tmel. Ale když jsem ji pořeboval sundat, tak jsem ji skoro odsekával sekáčem, jak to drželo.
Kvalitní silikon na vany by šel použít, ale na rovné dosedací plochy, ne na křivou plechovou. Samozřejmě se musí nanést v rozumné míře, aby nedošlo k tomu co popisuje PAVEL64. Dnešní moderní motory se mnohdy už ani jinak netěsní.
Prílohy
P1070680.JPG
Vlevo gumičky které přišly od pana Buchty.
P1070676.JPG
Gumičky na odpadní trubky. Vlevo originál používaný při výrobě motoru, uprostřed náhrada ze vstřikovače T 148, vpravo gumička z motoru T 603H. Ten originál dokáže ztvrdnout na kámen a pak netěsní.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa bazilisak » 22 Nov 2010, 20:07

Takže . Jak to napadlo Oldjana , tak já už tohle dělám přes 15 let . Gumička trubky vstřikovače je stejná od 138 po 815 Euro 5 . Tyto gumičky já používám od r. 1995 i na vedení nadzvedátek bez problémů a s výhodou .
A vanu pouze na silikon . Žádné zbytečné gumokorky a jiné věci . Já jsem vany vždy dával pouze na silikon, bez potíží, naposledy na obytné a ta už má 10 000 km ........... http://nase-tatry.websnadno.cz/Tatra-80 ... ka=57#foto

Samozřejmě , se nanese vrstva , uhladí a nechá ztvrdnout. Poté se vana nasadí na motor a poté dotáhnou šrouby . Bez problémů . Originalistům můžu prodat original korkové těsnění ...... Já bych ho už nikdy nepoužil ...

Užívateľov profilový obrázok
68110
Diskutujúci
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 15 Okt 2010, 18:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa 68110 » 04 Dec 2010, 09:11

Tak jsem navštívil Dipru a oznámili mi, že tam výroba všeho právě skončila. Takže gumokorek je zřejmě pasé a protože to už chci dát dohromady, zkusím bazilisakuv trik se silikonem. Podle mě to je úplně v pohodě a na silikon se dnes běžně vany na některých autech dávají. Jsou na to i speciální silikony od Loctite - modré barvy. Ale lze použít prakticky jakýkoliv motorářský silikon. Ten je odolný olejům. Rozhodně nepoužívat obyčejný bílý nebo průhledný silikon. Dílo nafotím a dám to sem.

Užívateľov profilový obrázok
68110
Diskutujúci
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 15 Okt 2010, 18:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa 68110 » 13 Dec 2010, 14:14

Tak vana je na motoru dle baziliskova návodu a vypadá to dobře, po utažení to nikam moc nevyleze a těsnit to bude podle mě dobře. uvidíme až naliju olej. Na obrázku je silikon po napatlání - bohužel je fotka jen z mobilu.
Těsnění svodových trubek mám hotové a již to skládám dohromady. S tím se objevil jeden problém, který bych chtěl tady konzultovat. Pod kozlíky vyhadel (mezi spodní hranou kozlíku a šroubem hlavy), které jsou nasazeny na čtyřech dlouhých šroubech hlavy, mám ocelové podložky. Ale jen na jedné straně motoru - tedy na 4 válcích. Na druhé straně mám podložky jen na jednom válci a na zbylých třech žádné podložky nejsou. Podle seznamu náhradních dílů tam taky žádné podložky nejsou. Má je tam taky někdo? Nebo k čemu je to dobré? Proč jsou jen na 5ti válcích a na třech ne? Díky za odpovědi.
Prílohy
vana.jpg

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa oldjan » 13 Dec 2010, 19:54

Podložky tam být mají, aby se poměrně malá dosedací plocha šroubu nezamačkávala do hliníku. Podložky při demontáži většinou zůstanou přilepené na hlavě a při manipulaci některé vypadnou. Zřejmě někdy při předchozí demontáži se poztrácely a už se nedoplnily.

Užívateľov profilový obrázok
68110
Diskutujúci
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 15 Okt 2010, 18:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa 68110 » 13 Dec 2010, 20:32

To si asi nerozumíme, nejde o podložky mezi šroubem a hlavou válce, ale o podložky mezi hlavou šroubu a kozlíkem vahadel. Tam žádný hliník není. Je to železo na železo. Kdyžtak vyfotím, jestli to není jasné. Ale až ve středu, jsem mimo garáž.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Dec 2010, 20:47

Pokud sem si to vybavil správně, tak se jedná o aretační plíšky, aby se vibracema nepovolovaly šrouby. Jeden rožek se ohne pod kraj kozlíku a druhej o matici/hlavu šroubu.

Užívateľov profilový obrázok
chupacabra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 24 Dec 2005, 20:56
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 603; 603-2
Tatra 613-2
Bydlisko: mam
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa chupacabra » 13 Dec 2010, 21:08

Tiež som mal som podobný problém a myslím si, že je to kvôli nastavovaniu vôle ventilov, keď sa to nedá dobre nastaviť skrutkou na vahadielku, tak tam pridali podložky aby sa zväčšil rozsah nastavenia - môj názor.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Dec 2010, 21:13

Oldjan má pravdu . Tak to má být . Ale někdy , když z mnoha důvodů jsou kotevní šrouby hlav válců "utopené" vypodkládavají se kozlíky stejnými podložkami , aby třeba zvedací tyč nechodila po otvoru v hlavě (nedřela) .
Důvody proč jsou utopené je víc , bud ohnuté hlavy , nebo nižší šrouby (často mezi nimi jsou velké rozdíly) , nebo po opravách a opracování úbytek materiálu .

Samozřejmě , že se jedná v originále o kvalitní, přesně broušené podložky , nikoliv o nějaké pojištovací plechy .

6810 to chtělo malinko lépe rozetřít , je to takové .. no .. no ... Ale dobré . Samozřejmě záleží na tmelu, vlastnosti , jaký výrobce ...

Užívateľov profilový obrázok
chupacabra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 24 Dec 2005, 20:56
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 603; 603-2
Tatra 613-2
Bydlisko: mam
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa chupacabra » 13 Dec 2010, 21:34

bazilisak ma nakonec pravdu, uz som si spomenul, je to tak ako pise.

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa oldjan » 13 Dec 2010, 23:58

bazilišák na to kápnul, /no je to zkrátka lišák :D / pokud ten motor má za sebou několik go a jsou utopené ventily, vymačkané hlavy atd, tak se to vypodkládalo všelijak a hlavně tím co bylo po ruce, třeba pérovkama. Pokud nesedí hlavy, je i problém utěsnit sací a výfukové potrubí. Navíc sací potrubí může při dotahování i prasknout. Dělal jsem to na kapičky barvy, podkládal jsem dokud se mi neobtiskly všechny dosadací plochy sání. Navíc při netěsnosti sání, motor nejde při volnoběhu na všechny válce.

Užívateľov profilový obrázok
68110
Diskutujúci
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 15 Okt 2010, 18:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa 68110 » 14 Dec 2010, 20:36

Je to všetko volaké čudné...Můj motor má najeto 14 tisíc a je v super kondici. Hlavy jsou rozhodně rovné a nemá za sebou jedinou GO, alespoň to tak vypadá. Písty i válce jsou původních rozměrů. Takže mi příjde zvláštní, že by těmi podložkami někdo doháněl nějaké vůle a nepřesnosti. Navíc ty podložky (jsou všechny 0,8mm vysoké) jsou všude. Kdyby jimi někdo něco doháněl, asi by byly různě vysoké podložky na různých místech. Mě trochu příjde, že tam jsou spíš omylem... A rozsah seřízení ventilů je docela velký, takže kvůli tomu by to asi taky nedělali. Tak poraďte, mám je tam nechat nebo vyndat a dát to všude bez podložek? Byl by někdo tak hodný a podíval se na svůj motor, jestli je tam třeba někde také nemá? Dík.

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa oldjan » 14 Dec 2010, 20:51

Zkusil bych to poskládat bez těch podložek.
Ale někdo musel už ten motor mít částečně rozebraný, když měnil ty gumičky, takže měl co dočinění i s těmi podložkami.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa Jerry » 14 Dec 2010, 21:06

Pokud motor jede, a nevnímáš žádný nenormální chování, tak bych to nechal tak. Ono moc péče někdy škodí... K autu se dostanu možná v sobotu, ale neslibuju, že se na to podívam, nebo něco vyfotim.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa bazilisak » 14 Dec 2010, 21:53

68110 : Zkus , dej vedle sebe více šroubů , a dej je stejně místem, kde dosedají na hlavu. A mrkni, jak vychází jejich délky po konec, (dosedací plocha pro vahadla ) . Ty kotevní šrouby jsou totiž ze dvou kusů a jejich délka často není stejná , proto možná ty podložky . Také zkus je našroubovat , jestli ty šrouby vyčnívají na všech hlavách stejně vysoko. Jinak pokud si vzpomínáš na mou narážku, že v každém autě se někdo hrabal , asi by to na to Tvé sedělo taky . Nebo ze by v továrně došly podložky ? . Jinak já se přiznám, mám tam ty podložky taky , ale jen na některých hlavích . A jak jsem psal, jsou to kvalitní, broušené, přesné podložky . Pokud máš pochybnost o tom, co je správné , a víš , že motor před demnontáží jel dobře , bez pazvuků, roved pouze přetěsnění a nechej vše v původním stavu . Myslím, že zbytečně to tam nikdo nedával .

Užívateľov profilový obrázok
68110
Diskutujúci
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 15 Okt 2010, 18:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa 68110 » 14 Dec 2010, 22:24

Já vám teda klucí něco řeknu. Já jsem to sám před cca 5ti lety měl rozebrané, protože ty nesprávné silikonové kroužky jsem tam dával už já. Takže jsem musel mít vyndané i ty podložky. Akorát už si na to vůbec nevzpomínám. Jak jsem tam ty podložky tenkrát dával nevím. Asi tam byly už předtím, tak jsem je jen vrátil zpátky...člověk si taky nemůže všechno pamatovat. Poměřit šrouby zkusím, ale podle mého názoru to na funkci nebude mít vliv. Nejvíc mi na tom vadí, že mám něco na autě a nevím proč :D

Užívateľov profilový obrázok
68110
Diskutujúci
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 15 Okt 2010, 18:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa 68110 » 15 Dec 2010, 20:30

Tak už se to začíná rýsovat. Podložky jsem vyndal a pokud půjdou nastavit ventily bez problémů, nechám to tak.
Prílohy
silikon.JPG
Kroužky vyměněny
moment.JPG
Momentový klíč je důležitý
motor.JPG
Už to začíná vypadat k světu

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa bazilisak » 15 Dec 2010, 23:08

z prvního fota je patrné , že hlava druhá z prava (prostě na fotu uprostřed ) byla odlita jinou formou, než hlavy zbývající .
Chybí na ni totiž půlka nálitku, do jehož otvoru zapadá těsnění ventilového víka .
Osobně si neodpustím rýpnutí že stříbrný sprej všechno spraví .....

Užívateľov profilový obrázok
68110
Diskutujúci
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 15 Okt 2010, 18:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa 68110 » 16 Dec 2010, 10:36

Já s ním taky všechno nespravuju :D Mě stačí sání, výfuky a přední víko. Veškeré plechy vč. vany jsem nechal opískovat a dát do komaxitu. Podle mě to vypadá dobře a je to čisté, viděl jsem, že i ostatní to většinou dělají tím stříbrným sprejem. Asi by se dala použít lepší barva, ale mě to bohatě stačí a pořád to je lepší, než se to dělalo na vojně - tzn. nedělalo vůbec, maximálně se to omylo.

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T805-cvrček v motoru

Príspevok od užívateľa oldjan » 19 Dec 2010, 19:35

Vidím špatně, nebo máš na motoru velké chladiče oleje, jako měl centrálový motor 603C.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní