dynamo scintilla

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

dynamo scintilla

Príspevok od užívateľa Laco » 06 Okt 2009, 17:50

Ahojte!!
Potrebujem poradiť so zapojením dynama scintilla 2R82 100W na T57B r. 1946 . Konečne som ho zrenovoval a chcel som ho zapojiť. Lenže neviem ako bol otočený regulátor a zapojený . Podla mna vývody z dynama na svorky reglera 18 a 17 a svorky 3 a 4 ako výstup. zo svorky bol kabel asi na kontrolku dobijania, tá bola asi prepojená potom na kostru.
Totižto ja mám spínaciu skrinku BOSCH bez kontrokly dobíjania a tak tam nepasuje označenie svoriek. Kontrolka bola samostatne. Ostanú celú elektriku mám scintilla. Neako zjednodušene - musím toto zapojiť. Štartér mám mechanický s tiahlom , takže jeden vývod 3 alebo 4 je na svorku 30 BOSCH-ky a jeden asi priamo na akumulátor.
Totižto žiadna schéma Bosch / Scintilla nezodpovedá mojemu zapojeniu.
To zapojenie je ako som povedal správne??? Ak nie , prosím o jednoduchú schemu zapojenia ako to máte na autách.
Ďakujem za rady

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: dynamo scintilla

Príspevok od užívateľa Karel » 07 Okt 2009, 19:02

Z Áčkového dynama Scintilla vedou na regler 3 dráty. Dva dráty jdou na kontakt 17 (teoreticky by mohly být v dynamu spojené do jednoho a ven by vedl jen ten jeden společný). Třetí drát z dynama jde na kontakt 18. Z kontaktu 17 vede také drátek na kontrolku dobíjení (v originále do spínačky). Kontakt 3 jde na (z) baterii (v originále přes ,,žívý,, kontakt nožního spínače) z kontaktu 4 (propojený natvrdo s kontaktem 3) jde napájení do spínačky.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: dynamo scintilla

Príspevok od užívateľa Laco » 08 Okt 2009, 09:52

Ďakujem , je to postačujúce vysvetlenie.
Teraz už viem ako na to. Mne idú z dynama len dva dráty. Tenký teda na 17 a hrubý na 18. Podľa toho čo píšeš sa môžu 3 a 4 viesť spoločne/oddelene na batériu a spínačku ako prívod prúdu. Zo 17 na kontrolku. Ešte by som chcel vedieť, či tá kontrolka je na druhej strane na kostru (-) alebo na živý prívod. Niektoré zapojenia tak bývali. U Scintilli to neviem určiť a nechcem , aby mi to po naštartovaní zhorelo.
S pozdravom Laco

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: dynamo scintilla

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Okt 2009, 11:03

Kvůli žárovce Ti to neshoří, jen Ti bude v jednom případě svítit kontrolka pořád a ve druhym (správnym) bude s počátkem dobíjení zhasínat.

Jinak vždycky se připojuje žárovka mezi výstup dynama a neukostřenej pól baterie, svým svitem pak signalizuje rozdíl napětí mezi dynamem a baterií.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: dynamo scintilla

Príspevok od užívateľa Karel » 08 Okt 2009, 14:17

Laco napísal: Mne idú z dynama len dva dráty. Tenký teda na 17 a hrubý na 18.
No já bych to udělal zrovna obráceně. Mě vedou z dynama na kontakt 17 dva dráty. Předpokládám že u tvého dynama jsou propojené již vevnitř a ven vede jen jeden. Domnívám se tedy že by to měl být ten silnější. Jsou to ale jen mé dohady, chtělo by to vidět dynamo zevnitř. Každopádně bych po zapojení vyzkoušel dynamo nejdříve jako samostatný motor (pokud bylo rozebrané tak ho stejně musíš ,,nabudit,,). Po propojení hlavního kontaktu (stisknutím kotvy prstem) se musí dynamo samo rozeběhnout správným směrem. Při postupném odpojování kontaktů buzení (postupným tisknutím druhé kotvy se 4mi kontakty) by dynamo mělo zpomalovat a nakonec se zastavit (po odpojení posledního ze 4 kontaktů).
POZOR neodbornými zásahy mohou být 4 kontakty regulace buzení zohýbané a nemusí správně odpojovat postupně ale mohou se odpojit všechny najednou, což je špatně. Také může být poškozen některý odpor buzení (drátky namotané na destičkách před kontakty buzení).

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných