Strana 1 z 1

Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 27 Okt 2008, 12:41
od užívateľa michal heky
Tak. Abych neměl v zimě v autě průvan, koupil jsem si od pana Dvořáčka bájo nové těsnění dveří - tu část, co je uchycena na karoserii. I jal jsem se jej večer po práci montovat. Výsledek se dal, cha cha, očekávat. Nejdou zavřít dveře (hlavně s těmi u spolujezdce je potřeba superprásknout) a nad 140 km/hod je v autě stajně aerodynamický randál jak blázen.

Při zkušební cestě se mi nějak přicpal karburátor. Volnoběh jde krásně, ale při zatížení si nepřidá, až nad 3500ot/min a na plný plyn. Jezdit se dá buď na sytič nebo jako někdo, kdo šíleně spěchá.

Provedl jsem podtlakové čištění s tím výsledkem, že se nic nespravilo a že jsem zapomněl rozsvícené světlo motorového prostoru, takže jsem dnes ráno nenastartoval.

No. S 613kou se jedná o motorismus v krystalicky čisté, dnes již zcela zastaralé, formě. Čeká mě seřízení dveří a čištění karburátorů. Kdo z těch, kteří teprv o tatře uvažují a střádá korunku ke korunce, se hlásí jako brigádník? Jednou to zkusit je lepší než si o tom jen stále číst...

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 27 Okt 2008, 12:47
od užívateľa Mojžo
Odkedy som vymenil komplet tesnenia kolo dverí, do auta mi prestalo tak šialene prefukovať a kúrenie pocitovo vykazuje vyšší výkon.
Aby nie, samozrejme ;)
Je v ňom v nižších rýchlostiach tichšie ako bolo, pri vysokých rýchlostiach (140+) je to už ale určite hlučnejšie ako všetko v čom som sedel a inak užíval (Omega A, Omega B, Vectra, Mondeo). Na Žigul to ale nemá. Ten tvar karosérie... bohužial

Každopádne aj ja odvtedy musím silnejšie zatvárať dvere. Že by som tým ale musel mlátiť by som nepovedal :)
Trocha spasovať by to ale možno chcelo.

Karburátor sa mi nepricpal už dávno. Naposledy keď som ju na jar vytiahol, inak krásavica jazdí prakticky pravidelne. Možno to bude tým, však

Teraz už ale žiadne opravy ani iné tuningy nerobím, pretože budúce leto po dokončení T603 ide 613-ka do dielne a idem ju rozobrať a opraviť ju poriadne a precízne.
Rozumej:

Už nie za peniaze študenta a brigádnika, ale tak, ako sa na dôstojné auto skutočne sluší a patrí. Nech robí radosť aspoň ďalších... jemine, 8 rokov :shock:

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 27 Okt 2008, 19:41
od užívateľa D.A.
Michale, pokud jde o dveře, tak si to časem sedne. Teda jestli jsi nekoupil jinou konfekční velikost pirelky ;-).
Mě spíš vždycky naštve, jak začne po výměně odstávat zavřená a seřízená přední kapota :evil: .

Na hluk ve velké rychlosti nemělo vliv těsnění, ale ustavení okenních rámů vůči kastli a stav "tlumení dveří" - neprožraná dna a všechny vrstvy "tapecírunku" bez poškození. Kupodivu aerodynamicky nejtišší subjektivně byla má první zbastlená "jedničkodvojkotrojka" s trojúhelníkovými větračkami (dvojkové dveře).

Jestli jste někdy (i ty, Matěji) měli v autě _průvan_ vinou stavu pirelek, tak to si ani neumím představit... Tedy vlastně vzdáleně umím, z prohnutého Warťase po opusinkování stromu :mrgreen: .

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 27 Okt 2008, 19:54
od užívateľa MarekK
tá odstávajúca prednná kapota ma tiež se_e, gumy do dverí mám, ale nevymením ich ešte, nechám si ich na horšie časy....
ale ináč je to fajnové svezeníčko WRRUUUMMM... "S 613kou se jedná o motorismus v krystalicky čisté, dnes již zcela zastaralé, formě." krásne napísané. Už netreba nič písat, len naštartovat a WRUUMMM si to užívat, lebo nám to čoskoro zakážu...

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 27 Okt 2008, 22:55
od užívateľa radek
Výměna těsnící profilů rámů dveří (tzv. profilu "pirelli") za profil nový, doposud nepoužívaný, znamená zcela automaticky rozborku všech dveří a nové ustavení rámů oken vůči těsnění a vůči otvoru v karoserii, s čímž nadále souvisí i nutnost dooptimalizace dráhy skel a jejich ustavení vůči rámům. Rámy musí nový profil tisknout po celém obvodu zcela stejnoměrně a na stejnou "výšku" stlačení, přičemž nesmí dojít k jeho násilnému vytěsňování do mezery mezi rám a okapnici, případně mezi rám a obložení B sloupku, kteroužto vadu, zásadně se podepisující na aerodynamickém hluku a obtížném zavírání dveří, lze najít na 90% vozidel T613, nejmarkatněji na svislé stojině rámu zadních dveří u obložení B sloupku. Kdo si myslí že stačí pouze lehkým trhem (po odmontování krycích lišt prahů) stávající, moho pětiletek vymačkané profily sundat a za pomoci dřevěné paličky nainstalovat kol dokol nové, bude následným diskomfortem (až nemožností) kulturního uzavírání vozidla nelibě překvapen, o hluku a zatékání ani nemluvě. Pojem "časem sedne" je to nejděsivější a nejhorší, co vůbec může soudný člověk na toto téma pronést a doufám Mirku, že je to jen vtip, protože být Ty zaměstnancem výrobce/servisu a tohle mi při přejímce nového výrobku či výrobku po opravě říct, asi by to dopadlo hodně špatně. Leda, a to se nechci nikoho národnostně ani oblastně dotknout, jestli se tohle rčení tam "na moravě" používalo od toho roku 1973 do konce roku 1998 a bylo i součástí školení pracovníků autorizovaných servisů, to pak lecos vysvětluje, že.......

Co se týká profilů kapot - přední a zadní, ani s čerstvě vyměněným profilem kapoty neodstávají pokud se montuje profil správný a ne "náhradně výrobní" z konce produkce vozů T700 a následných zásob firmy S.O.S.. Tento profil je totiž z tvrdého materiálu, který se v plánovaném prostoru pod hranou kapotou nezmáčkne a má vrchol spodní části (pomyslný vrchol toho "U" co se naráží na plechovou hranu) příliš velkého rádiusu, čímž zbývá méně prostoru na navazující deformovatelnou část profilu. Pozná se celkem snadno - ta "guma" ze které je, je vizuelně taková divně pololesklá a už při mačkání v ruce je to znát. Správný profil je z gumy měkčené, mohem ochotnější zaujmout správně "deformovaný" tvar, s velmi "tupým" radiusem spodní části.

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 28 Okt 2008, 02:56
od užívateľa michal heky
Ale to je jasné jako facka, že se musí znovu ustavit rámy. Jenomže na to jaksi nezbyl čas. Brigádník se nepřihlásil, takže místo pojídání bifteků ve vybrané restauraci budu šolichat rámy ve studené garáži.

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 28 Okt 2008, 09:38
od užívateľa jack
Hoši hoši, usazení rámu dveří, nebo kapot bylo i ve Zwikau hračkou, však koukněte.. :mrgreen:

http://cz.youtube.com/watch?v=tRX7E0yZx ... re=related

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 28 Okt 2008, 09:58
od užívateľa Mojžo
Mange jak to tam trepe zos mlátkom, potom tomu založí šlapáka a dig na konci jak zobere toten drevený bazmek, pomláti dvermi coškaj a dig na konci jak mávne rukou že "A! To dobre je"

dosram sa :mrgreen:

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 28 Okt 2008, 10:06
od užívateľa jack
To co jsi zde Mojžo popsal (jo a z Tvýho popisu se mi docela motá hlava), se nazývalo Die Endekontrolle.. :twisted:

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 28 Okt 2008, 10:13
od užívateľa Mojžo
Móžeme to tak nazvať.

Jazyk použitý v mojom poslednom príspevku je lokálpatriotický, takzvaná "košičančina"

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 28 Okt 2008, 21:21
od užívateľa D.A.
Radku, zchládni. Rámy jsem ustavil při pořízení auta (tehdy 8letého) a potom už jen každé 2 roky dával nové pirelky. Částečně preventivně, občas to někdo "seknul" oblečením nebo nákladem přibližně v oblasti dojezdu zámků. Problémy se zavíráním se nedostavily.
Co by se na tom mělo za 2 roky rozštelovat a proč by se profily měly významně lišit :?: :shock:

U té kapoty - nevím, kupuji v Odrách metráž. To, co píšeš, nelze vyloučit.

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 31 Okt 2008, 11:22
od užívateľa Havrla
Ehm, neni uchylnost menit s olejem, svickama, i pirelky ? :D
No i kdyz proc ne.

Nejanke nadady co by se pri vymene oleje mnelo menit take?, zaktializujeme dilenskou prirucku :-)

Olej
Svicky
Palivovy filtr
Pirelky
Brzdova kalapina
??

havrla

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 31 Okt 2008, 20:23
od užívateľa D.A.
Hele, ještě si tam doplň poznámku: "Nezapomeň vyklopit popelníky!"

Re: Nové pirellky a tak vůbec...

Napísané: 31 Okt 2008, 21:10
od užívateľa bazilisak
Havrlo , v dobách kdy se používaly zadní tlumuče pérování made in DDR :lol: se právě tyto zásadně měnily vždy při výměně oleje v motoru... :lol: