Převodovka Tatry 57 A

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Ivo » 24 Máj 2008, 10:16

Dobrý den, pracuju teď na převodovce, která se dochovala myslím ve velmi slušném stavu (byla stále v oleji) a po několikanásobném propláchnutí běhá jako hodinky, takže jsem ji původně nechtěl ani rozdělávat. Hřídel (na straně spojky) má ale trošičku vůli (vakl do strany, ale opravdu jen velmi málo). Je to normální stav, nebo bude potřeba vyměnit přední ložisko? Jsou při demontáži převodovky nějaká úskalí, na kteé je potřeba dát pozor? Technická příručka je v kapitole převodovka myslím velmi skoupá. Děkuji a hezký den.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Máj 2008, 08:37

,,Mrkev,, vycházející z převodovky je podepřena v setrvačníku pružným válečkovým ložiskem, takže menší vůle v jejím hlavním ložisku ve víku převodovky není až takový problém. Problém bude asi ale hlučnost a netěsnost převodovky. Pokud chceš opravdu kompletní renovaci asi by to chtělo vyměnit i všechna ložiska (a to nejen v převodovce). Já sám jsem je ještě neměnil, neboť se mi do toho moc nechce. :oops:
Při sundávání převodovky z roury je potřeba nejdříve vyšroubovat náhon tachometru, vyndat středící kolík z boku a samozřejmě povolit sevření převodovky na rouře. Kolega ale měnil všechna ložiska v převodovce aniž by ji sundával z roury. Je to sice trochu složitější, ale jde to (největší problém je potom trefit výstupní hřídel převodovky na hnací hřídel).
Pokud se rozhodneš pro GO převodovky napiš a já se trochu více rozepíšu o rozebírání převodovky (vyndat u T-57A stromeček z převodovky je jako vyndat ježka z klece).

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Ivo » 25 Máj 2008, 11:52

Ahoj, převodovku jsem samozřejmě už z roury stáhnul a to, že je "mrkev" podepřená válečkovým ložiskem, a tím pádem by neměla kmitat, vím. Kupodivu okolo hřídele spojky zatím ani kapka, i když převodovku soustavně propírám naftou. Právě proto a protože tuším, že rozebírání a sestavování nebude žádná hračka se mi do toho moc nechce. Kdybys ale Karle byl té dobroty, zkus mi to popsat, třeba mě to naláká a je fakt, že teď je jedinečná příležitost ložiska vyměnit. Díky.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Máj 2008, 19:58

Hned na úvod zdůrazňuji že ,,Žehlička,, má jinou převodovku než T-57A/B/K (tedy pokud už ji někdo nevyměnil).

Předem musím zdůraznit že jsem převodovky pouze rozebíral (na ND), ale neskládal. Ve svém voze jsem pouze několikrát vyndával a nandával stromeček, když jsem se snažil přetěsnit jeho hřídel (celkem bezúspěšně).
Po vyndání vypínacího ložiska spojky i s vydlící (drží je jen přítlačná pružina na vrchu víka převodovky) je třeba vyndat tlačnou tyčku vypínací vydličky ložiska, která prochází dutým hřídelem stromečku. Při povolování matice dutého hřídele je většinou potřeba hřídel přidržet (např. zasunutím silného šroubováku), neboť se dost často protáčí. Po jeho povolení a povolení matic držících víko převodovky sundáme víko tahem za ,,mrkev,,. Víko bývá dost často ,,přilepené,, a tak jsem si pomáhal tak že jsem zaháknul hasák (sikovky, francouzák) za tyčku která drží přídržné péro vypínacího ložiska a hlavu hasáku (sikovek, francouzáku) opřel o šteft na kterém byla matice víka převodovky. Mírným zapáčením se většinou víko ,,odlepilo,, alespoň v horní části. Při sundávání víka je dobré zatlačovat dutý hřídel stromečku zpět do převodovky, má většinou tendenci vyběhnout s víkem a to by znamenalo vysypání jehliček na kterých běhá stromeček. Ono by se toho sice moc nestalo, jehličky se pak dají z převodovky vyndat, ale já mám raději pokud díly zůstanou do poslední chvíle pohromadě, abych viděl jak patří k sobě. Na víku většinou zůstane přilepná vymezovací podložka stromečku (případně obě), které je dobré vrátit ke stromečku. Potom postupně pomalu vytahuji dutý hřídel (ta vymezovací podložka pomáhá udržet jehličky ne hřídely) ze stromečku až tento ,,spadne,, ze svého zadního uložení. Pak postupným natáčením a nahýbáním stromečku tento vytáhnu spoza vrchních ozubených kol (jak ježka z klece). Někdy pomůže např. zařadit zpátečku (přitažením vidličky dvou malých koleček na samostatné hřídelce směrem k sobě). Pokud se bude rozebírat celá převodovka domnívám se že by stromeček mohl zůstat na svém místě a nejdříve sundat vrchní kola a stromeček se pak pod nima nemusí složitě podvlékat. Před vytažením vrchních ozubených kol, která se musí vytahovat i s řadícíma vydličkama, je potřeba vyndat pojistné kuličky (i s pružinkama) řadících vidliček, které jsou pod kulatýma krytkama a pojistnou kuličku která zabraňuje zařazení dvou rychlostí najednou a je schovaná pod krytkou pod držákem řadící páky.
První se z převodovky vytáhne vidlička s větším ozubeným hřídelem 3/4, který je navlíknut na užším hlavním ozubeném hřídely. Ozubený hřídel 3/4 má na svých koncích zubové spojky, kterými se spojuje buď přímo s vstupní ,,mrkví,, (4) nebo s šikmozubým kolem ve stálém záběru (které je na hlavní hřídeli uloženo volně otočně) na druhém konci převodovky (3). Na tomto větším ozubeném hřídeli jsou potom nasazena kola 1/2, které se řadí přímo (kolo na kolo - zub na zub). Mám dojem že kolečka zpátečky (jsou na malém pomocném hřídeli na straně) se pro výměnu ložisek ani nemusí vyndávat, tedy pokud sama nemají vůli v uložení, ale protože jsou v záběru jen velmi málo je to dost nepravděpodobné. Pokud ještě zůstal stromeček v převodovce je nejvyšší čas ho vyndat (stejně tak hřídel náhonu tachometru, pokud tam ještě je).Pak je potřeba vytáhnout, případně jemně zezadu vyrazit směrem dopředu, hlavní hřídel, společně s domečkem ložisek. Ložiska jsem z domečku ještě nevyndával, ale domnívám se že by mělo stačit vyndat velkou vnitřní ,,segrovku,, z předního čela domečku, a malou drátěnou ,,skorosegrovku,, na obvodu ozubeného hřídele na zadní straně domečku a hlavní hřídel by měl jít vytáhnout (vylisovat, případně jemně vyklepnout) z domečku směrem dopředu i z velkým předním a malým zadním ložiskem. Mezi velkým a malým ložiskem je relativně jemné šikmozubé kolo pohonu rychloměru a pokud by tedy nešel hřídel jemně vylisovat i s předním velkým ložiskem musíme postupovat velmi opatrně, abychom šikmozubé kolo nepoškodili. Znovu opakuji že domeček jsem ještě nerozebíral a tak postupujte velmi opatrně (zkusím ještě zkontaktovat kolegu který se už v domečku ,,šťoural,,). Po výměně ložisek nesmíme zapomenout zkontrolovat (případně opravit) i uložení šikmozubého kola 3 rychlosti (které je na hřídeli uloženo otočně a do záběru se zapíná zubovou spojkou).
Zpětné složení by snad už neměl být problém. Jenom připomínám že při zalisovávání ložiskového domečku (s novými ložisky na hřídeli) zpět do převodovky, ho musíme správně natočit, aby otvor pro náhon tachometru v domečku lícoval s otvorem pro náhon tachometru v obalu převodovky. Při montáži stromečku je potřeba dát správně vymezovací podložky. Ta na obvodu seříznutá s vnitřním rantlíkem přijde dozadu (rantlík do otvoru v těle převodovky, seříznutí nahoru - kvůli vyčnívajícímu domečku ložisek), je dobré si ji přilepit k převodovce, aby se nepootočila či nevypadla (buď nějakým lepidlem, nebo alespoň vezelínou). Stejně tak je dobré přilepit si vazelínou (či hustým olejem) i normální podložky na oba konce stromečku, které nám tak drží jehličky (které jsme zkontrolovali, příp.vyměnili) na svých místech. Pokud budeme dávat stromeček zpět až po namontování horních kol (které jsme samozřejmě nasazovali i s řadícíma vidličkama) a budeme ho tedy ,,podvlékat,, musí se dutý hřídel povytáhnout dopředu a po usazení stromečku teprve zasunout na doraz dozadu (jinak tam stromeček nedostanem). Pokud je ale převodovka celá rozebraná bylo by asi lepší nejdříve nasadit stromeček a ten dutý hřídel do těla převodvky něčím přilepit (utěsnit) protože tudy dost často uniká olej k hřídeli spojky. V případě další opravy ale nastane problém jak ho vyndat. V originále je ten hřídel do převodovky nalisován na těsno, ale to už se nám asi nepodaří. Pokud budeme dávat horní kola až po montáži stromečku, musíme tento trochu povytáhnout, aby jsme je tam dostali a mohlo by se stát že nám vypadnou zadní jehly (opět je dobré je před montáží do stromečku ,,vlepit,, vazelínou. Když už jsme u těch jehel, existuje několik průměrů jehel a k nim příslušných dutých hřídelů a zřejmě i stromečky s rozdílným vnitřním průměrem otvoru. V jedné převodovce jsem měl dokonce místo jehel bronzová pouzdra, ale domnívám se že to byla nějaká samodomo úprava. Výměna hlavního ložiska mrkve snad nebude problém, jen připomínám že v mrkvi je kluzné pouzdro, kterým je mrkev uložena na hlavním hřídeli a které může nenápadně vypadnout, aniž bychom si toho všimli (osobní zkušenost). Na víku převodovky je v místě stromečku další vymezovací kluzná podložka s dirkou, navlíknutá na kolíčku ve víku převodovky. Opět je dobré ji přilepit vazelínou, aby nespadla z kolíčku, neboť by nám tak ,,narostla,, délka stromečku a při utahování víka by nám toto mohlo prasknout (opět osobní zkušenost). Jinak ty vymezovací podložky mají také různou tloušťku, případně se ještě podkládají (hlavně ta podložka s dírkou) aby stromeček neměl v převodovce přílišnou axiální vůli. Pozor ale aby jsme to s nima nepřehnali. Kolega při skládání převodovky nedal pod víko papírové těsnění, ale jen slabou vrstvičku silikonu a po utažení nešlo z převodovkou otočit, stačilo vrátit papírové těsnění a bylo to v pořádku (vymezovací podložky byly moc velké).
Uff :shock:
No snad jsem na nic nezapoměl. Už je to dost dlouho co jsem kompletně rozebíral převodovku.
Docela bych uvítal zkušenosti i jiných ,,Hadimrškařů,,.
Přeci tady nejsem sám ?
Prílohy
kola 1.jpg
kola 2.jpg
kola 3.jpg
kola 4.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa JáPavel » 26 Máj 2008, 20:15

Naprosto dokonalý návod jak na převodovku :idea: S repasí převodovky nemám zatím žádné zkušenosti.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Ivo » 26 Máj 2008, 21:06

Děkuju Karle za detailní manuál, s takovýmhle popisem v ruce by se to snad mělo podařit. Žasnu nad takovou znalostí tohodle krásného stroje. Myslím, že nejen mně to moc pomůže. Kdybys měl někdy čas a chuť podobně krok za krokem popsat rozebírání zadních poloos a diferenciálu (tuším, že něco kratšího už jsi tady psal) , pomohlo by to nejen mně, ale i spoustě dalších. Ještě jednou díky.

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Richard » 27 Máj 2008, 08:34

Opravdu parádní návod, doufám sice, že ho nebudu potřebovat, ale vytisknu si ho a zařadím do příručky, kde nic takového není.
Já jsem pouze otvorem pro zátku strčil do převodovky žárovičku na drátkách a prohlížel všechny zuby, pouze některé byly trošku omleté, jinak bylo vše v pořádku. Až později došlo ke zjištění netěsnosti okolo hřídele stromečku, ale to celkem uspokojivě vyřešil olej PP 44 :)

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa JáPavel » 27 Máj 2008, 10:18

Jsou tam nějaké zásadní rozdíly mezi převodkou pro A,B,K a žehličkovou Karle? To,že žehličkový podvozek na mém krátkém áčku má jiný diferenciál a hnací hřídel než na A,B,K již vím..

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Máj 2008, 19:19

POZOR, POZOR, POZOR
Zásadní změna ve vyndavání ozubeného hřídele z ložiskového domečku.
Jak jsem již psal tak ložiskový domeček jsem ještě nerozebíral, až dnes a při té příležitosti jsem zjistil že ozubený hřídel je třeba vyndávat s ložiskového domečku směrem DOZADU a pokud možno až po vyndání vnitřností domečku (aby se nepoškodily).

Po vyndání velké vnitřní segrovky z přední strany ložiskového domečku a případně i malé vnější segrovky na drážkovaném hřídeli (já ji měl jen z drátu a tudíž jsem ji tam mohl nechat) vytáhneme šikmozubé kolo 3. rychlosti i s velkým ložiskem (ložisko je ke kolu přichyceno maticí zevnitř). Z drážkovaného hřídele sundáme vnější segrovku (příp. drát - pokud jsme ji už nesundali společně s velkou segrovkou), která zajišťuje bronzové kluzné pouzdro, na kterém běhalo kolečko 3. rychlosti. Bronzové pouzdro pak můžeme stáhnou z drážkovaného hřídel a potom i šikmozubé kolo pohonu tachometru.
Na zadní straně ložiskového domečku sundáme drátěný kroužek zajišŤující krycí matici ložiska (víko s kulatými otvory na klíč) a matici (víko) vyšroubujeme. Mám dojem že později byla tato matice nahrazena víkem na 3 šrouby, tudíž odpadl i ten zajišťovací drát. Pak už nic nebrání tomu vytáhnout drážkovaný hřídel dozadu (zřejmě půjde i s malým ložiskem). Drážkovaný hřídel má vzadu závit pro snažší vytažení, já ho ale vyklepnul zepředu , když jsem si na přední konec hřídele položil matku, abych nezničil kuličku v předním čele hřídele. Složit to snad nebude problém.

Až se mi vzpamatují baterky ve foťáku hodím sem i fotodokumentaci.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Máj 2008, 20:24

Tak tady je ta fotodokumentace.
Prílohy
domeček 1.jpg
domeček 2.jpg
domeček 3.jpg
v domečku.jpg
v domečku 2.jpg
domeček rozložen.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Máj 2008, 20:51

Žehlička má vnitřek převodovky úplně jiný. Nemá totiž ložiskový domeček, ale ložisko drážkovaného hřídele je přímo v těle převodovky. Na malém drážkovaném hřídeli není velký drážkovaný hřídel, ale rovnou kolečka 1/2 a kolečko 3, které není vzadu na ložisku, ale vpředu u mrkve , má rovné zuby a řadí se stejně jako 1/2 přímo kolo na kolo a zub na zub. Tím pádem je i stromeček jiný. Má kola od největšího po nejmenší a nemusí se tedy podvlékat pod vrchníma kolama a tak je dutý hřídel napevno v převodovce. Na první pohled se Žehličková převodovka pozná podle toho že má náhon na tachometr na pravé polovině více vpředu (na foto tam kde je ten nálitek s čísly), A/B/K má náhon na levé straně více vzadu (na foto jasně viditelná ,,díra,,) a náhon tak musí procházet nosnou rourou (Žehličková roura nemá díru pro náhon). Další rozdíl je v předním víku převodovky. Žehlička má víko rovné, A/B/K má ve víku prolis, aby se to do převodoky všechno vešlo (základní odlitek převodovkové skříně Žehličky a Áčka je stejný).
Domnívám se že i krátké Áčko už má tu novější převodovku.

Znovu opakuji že během těch let provozu docházelo při opravách dost často k rúznému ,,prolínání,, dílů z jednotlivých typů.
Prílohy
přev A 4.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 28 Máj 2008, 14:53

V řezu Žehličkové převodovky je vidět scházející domeček s hlavním ložiskem a ložiskem 3. kolečka (které je u Žehl. vpředu) a jiné uspořádání stromečku. Řez Áčkové převodovky bohužel nemám.
Prílohy
převod.žehlička.jpg
Řez Žehličkovou převodovkou
kola 1 otočená.jpg
Skoro řez Áčkovou převodovkou

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 11 Júl 2008, 22:16

:oops: !!!Zapoměl jsem na jednu velmi důležitou maličkost !!!! :oops:
Před vytažením řadících vidliček (s táhly) je otřeba vyndat pojistné kuličky řadících táhel.
Jedna (společná) pojistná kulička je pod malým kulatým víčkem s ,,čudlíkem,,
vyčnívajícím do dírky v přední částí kulisy (pod domečkem řadící páky), které je tam jen tak volně namáčknuto a přidržováno kulisou. Další dvě (pro každé táhlo zvlášť) jsou hned před kulisou pod takovými (šroubovacími) ,,válečky,, a ta třetí je z boku pod takovou šroubovou záslepkou.
Pokud tak neučiníme spadnou nám po vytažení táhel kuličky do jejich kanálků. Pokud je převodovka venku není problém je vyklopit ven, ale pokud ji někdo rozebírá ve voze byl by dost velký problém ty kuličky vydolovat.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 13 Júl 2008, 11:47

Pro úplnost (doufám že jsem to nepopletl)
Prílohy
převodovka s popisem.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Júl 2008, 18:17

Nedávno jsem znovu rozebíral jednu převodovku a tak bych ještě doplnil pár postřehů na které jsem zapoměl.
Pokud budete vyndávat ložiskový domeček z převodovky musí se vyndat i soukolí zpátečky. Vytáhnete závlačku z nálitku ve kterém je uchycen přední konec hřídele zpátečkových koleček. Do hřídele, který má z přední části díru se závitem našroubujete šroub za jehož hlavu tuto hřídel vytáhnete (dopředu). Ozubená kolečka spadnou z hřídel a mohou se vyndat, stejně tak zasouvací vidlička s táhlem (pojistné kuličky táhel už bychom měli mít vyndané).
Vyndávání ložiskového domečku je dost individuální. Z některé převodovky jde vyndat snadno, z jiné ho musíte doslova vymlátit palicí (ze zadní strany převodovky směrem dopředu).

Snad jsem to popsal dostatečně jasně. Vzhledem k tomu že se v Tatře vrtám už přes 20 let tak mi některé ,,drobnosti,, připadají nepodstatné, ale pro někoho kdo to nezná může být podstatná každá maličkost. :|

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa JáPavel » 25 Júl 2008, 20:05

Tak to máš pravdu,ty maličkosti jsou neocenitelné.. :?: :)
Prílohy
Př1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 04 Nov 2012, 15:10

Zdravím, tak sa mi to dnes podarilo vybrať ten domček, ale nebolo to vôbec jednoduché a ani nešlo to ľahko. Vďaka Ivo za typ, a Karolovi za tento návod. Žiadne poklepanie ani jemne manipulovanie tomu nepomohlo . Keď som rozštiepil 5 klátiky už som to chcel vzdať, ale nastriekal som okolo ešte odhrdzovač a trochu to povolilo. Po rozštiepení ďalších troch klátikov sa domček konečne dostal von. Ložisko tiež nešlo jednoducho , ale pomocou dvoch šrubovakov to išlo vypáčiť. Ešte musím vyrobiť nejaký kľuč na tu šrubu čo má štyri diery a bude to cele rozobraté.
Mám ale ešte dotaz ,na obrázku prevody1 je stromček z rezervnej prevodovky, tie zuby sa mi zdaju dosť očesané. Na prevodovke čo som mal v aute sú na tom o čosi lepšie. Obrazok prevody2-3. Môžu ostať tak ako su , alebo treba zháňať niečo lepšie, alebo sa to dá vyvariť a vybrúsiť? Ešte raz VĎAKA!
Prílohy
domček4.JPG
prevodovka3.JPG
domček3.JPG
prevody1.JPG
prevody2.JPG
prevody3.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 14 Nov 2012, 23:03

Zdravím všetkých, prevodovka je poskladaná, ale nemôžem pozháňať pružinu. Napísal som asi 10 firmám čo ich vyrábajú, ale odpovedali mi len dve že to nezrobia. Neviete kde by som ju mohol zohnať, kto ju vie vyrobiť, ale má ju niekto domá?
Vďaka!
Prílohy
pružina.JPG
pružina.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Převodovka Tatry 57 A

Príspevok od užívateľa Djss » 15 Nov 2012, 11:41

Ja mam na nahradnej prevodovky tu pruzinu.Mozem ty s tym pomoc.Daj vediet.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný