Príspevok
od užívateľa ondrej » 28 Máj 2013, 21:39
Ja celkom nesúhlasím s teóriou "Ak mu budeš šliapať na krk od začiatku, tak bude svižné, ale aj vela žrat benzínu a oleja, ale bude živá a smädná, alebo ak ho budem šetriť bude lenivé a úsporné".
Áno, ak sa bude surový motor od začiatku narmerne zaťažovať, tak určite "bude žrať veľa benzínu a oleja", tá svižnosť je ale diskutabilná. Zábeh je vlastne najjemnejšie povrchové opracovanie, kedy sa jednotlivé navzájom sa pohybujúce súčiastky prispôsobujú jedna druhej. Pri zábehu vzniká preto viac kovového oteru, ktorý musí byť odplavený olejom a zachytený filtrom. Ak sa vtedy motor preťažuje, tieto drobné kovové čiastočky sú väčšie a môžu sa aj viac zatláčať do povrchu dielov, čím vznikajú hlbšie ryhy. Motoru to v žiadnom prípade neprospieva.
Uprednostňujem spôsob postupného zaťažovania s pribúdajúcimi km a hlavne včasnej výmeny oleja, najmä ak jeho filtrácia je taká, ako u T-603.
Takto bude po zábehu motor primerane aj svižný, aj úsporný.