Tlak oleje u 57A
Tlak oleje u 57A
Jaký by měl být tlak oleje v motoru u TATRY 57A? Kontrolka mazání se rozsvítí až při poměrně vysokých otáčkách.Možná je porucha v tlakovém spínači,ale raději bych měl jistotu,že je mazání v pořádku.Dík
Re: Tlak oleje u 57A
Patrně zde dostanete fundovanější odpověď a vysvětlení ,ale dle mého názoru problém ve spínači asi není .Pro začátek byl použil jiný,tím se tohle vyloučí.Další možnost je v pružině redukčního ventilu ,který je pod ventilátorem.Buď se dá pružina s větším přepětím nebo se vypodloží.V jedné přiručce je stanoveno kolik cm má mít bez stlačení a kolik po zatížení.Další a patrně hlavní problém by mohl být ve větších vůlích na šálách a dalším uložení ,které jsou mazána tlakem oleje.
Tlak oleje
Podle jedné staré příručky by při zahřátém motoru a asi 1/2 plynu měl být tlak oleje 3,5 atp. Pružina redukčního ventilu se má z původní délky 74 mm při zatížení 1,6 kg stlačit na 63 mm.
V první řadě doporučuji vyměnit tlakový spínač, případně prohlédnout jestli tlak někde neuniká. K zadnímu ložisku je mazací kanálek dost složitě vrtán blokem motoru a na některých místech jsou otvory po vrtání uzavřené šroubky (červíky) a ty mohou někde prosakovat. Další netěsnost muže být v připojení mazacích trubiček k vahadlovým komorám. Pokud není únik oleje viditelný z venku může unikat uvnitř (napojení hlavních ložisek na blok,vůle v ložiskách, vůle v zubovém čerpadle), což už je horší. Než se ale pustíte do rozebírání motoru zkuste prohlédnout ( a vyčistit) filtr oleje, případně dát nový olej. V letním období se má používat (dle staré příručky) hustší olej M9A. Osobně používám olej M8AD (15W-50). V druhém voze mám olej M6AD (15W-40) a v dnešních parnech po pár kilometrech jízdy se olej natolik ohřeje (a zřídne) že kontrolka zhasíná (mám obrácený spínač a červenou kontrolku) až ve vyšších otáčkách.
V první řadě doporučuji vyměnit tlakový spínač, případně prohlédnout jestli tlak někde neuniká. K zadnímu ložisku je mazací kanálek dost složitě vrtán blokem motoru a na některých místech jsou otvory po vrtání uzavřené šroubky (červíky) a ty mohou někde prosakovat. Další netěsnost muže být v připojení mazacích trubiček k vahadlovým komorám. Pokud není únik oleje viditelný z venku může unikat uvnitř (napojení hlavních ložisek na blok,vůle v ložiskách, vůle v zubovém čerpadle), což už je horší. Než se ale pustíte do rozebírání motoru zkuste prohlédnout ( a vyčistit) filtr oleje, případně dát nový olej. V letním období se má používat (dle staré příručky) hustší olej M9A. Osobně používám olej M8AD (15W-50). V druhém voze mám olej M6AD (15W-40) a v dnešních parnech po pár kilometrech jízdy se olej natolik ohřeje (a zřídne) že kontrolka zhasíná (mám obrácený spínač a červenou kontrolku) až ve vyšších otáčkách.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných