Strana 2 z 4

Napísané: 11 Júl 2005, 11:00
od užívateľa Luboš
Ta modrá by tak asi odpovídala, akorát se mi zdá trochu moc "šílená". Buďto to má skovi perfektně vyšampónované nebo mu foťák trochu přetahuje barvy.

Pro porovnání bych udělal fotku svého čalounění, ale šestsettojka odpočívá v tmavé garáži a ve výjezdu jí pořád brání jakási novější nepojízdná tatra, kterou není čas (vůle?) definitivně zlikvidovat... Ale řekl bych, že je to taky prošité v těch silnějších proužcích.

Napísané: 11 Júl 2005, 11:09
od užívateľa skovi
Akurát to je povysávané, :D ale aj v skutočnosti je tá farba pomerne sýta

Napísané: 11 Júl 2005, 11:11
od užívateľa Luboš
Co já znám (nejen tu svoji), tak to byly barvy také "matnější", asi jako ty červené.

Napísané: 11 Júl 2005, 11:13
od užívateľa skovi
Najlepšie je vidieť na živo, technika skresluje

Napísané: 11 Júl 2005, 11:39
od užívateľa Vašek
Tak já mám čalounění opěradel jako máš skovi na té 69, to modré provedení. Ale jestli to bylo původně to nebo to druhé (nemyslím barvu), těžko říct, protože pokud u mého auta čalouník interiér předělával, mohl mít úplně klidně kvůli rychlosti opravy hotové sedačky bokem a do auta je dát (opravovat "výměnným" způsobem).

Jako docela jste mi zkazili náladu, auto shnilý, a můj pesimismus odrážející pěkný interiér jste mi právě vzali :roll:

Myslíte si, že byla u vyrobených T 603 evidence barev a případně i těch barev potahových látek...? A kdybych se zeptal v Muzeu, není na ně tohle auto příliš "nové"?

Ach jo... :( No každopádně by asi byla škoda rvát pěknou látku z pěkných sedaček, pokud bych potom chtěl potahovou látku původní, asi bych nechal přečalounit nějaké jiné, rozervané sedačky a výplně dveří. V první fázi se ale do auta tak "vysypu", že čalounění mysím si nechám...

Napísané: 11 Júl 2005, 12:08
od užívateľa Luboš
Tak přece, ale je to focené v úplné tmě a tedy s bleskem, tak to neberte úplně na 100%...

Napísané: 11 Júl 2005, 12:11
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Vašek "Luboši, myslíš, že by mi podle čísla karoserie, motoru a data expedice v muzeu v Kopřivnici Martin zjistil, jestli moje Tatra byla z výroby opravdu černá (v TP není ještě barva) a i barvu a materiál těch potahů?"

Vašku, sice nejsem Luboš, ale pokusím se odpovědět. Co jsem naposled mluvil s Martinem v muzeu (minulý měsíc, když jsem zjištoval Peterovi tu jeho T57), tak mi Martin řekl, že k T600 a k T603 taková evidence není.

Můj soukromý názor je, že pokud nejsou sedačky a dveřní výplně čalouněné stylem "nové přes staré", jaké bylo původní čalounění Tvého vozu nikdy nezjistíš. Přičemž si netroufám vůbec tvrdit, zda Tvé čalounění může či nemůže odpovídat tehdejším T603.

Jaké měl vůz čalounění nelze zjistit ze záznamů ani u většiny starších vozů, ani u některých T613.

Napísané: 11 Júl 2005, 12:26
od užívateľa Kontráš
Troufám si tvrdit, že původní čalounickou látku pro T603 už dneska nikdo nikde nevyhrabe. Takže i Luboš!!! bude muset sáhnout při čalounění sedadel po něčem jiném(až se k němu jednou dostane). Nemusíš si teda Vašku dělat vrásky s tím že ten tvůj interiér není přesně materiálově takový jako z výroby. Podstatné je, že byl dodržen styl a kombinace jednotlivých materiálů. Taky bych rád poznamenal že tvůj interiér se k černé T603 myslím docela hodí, což se o některých renovačních kreacích říct nedá.

Napísané: 11 Júl 2005, 13:51
od užívateľa Vašek
Děkuji, děkuji... :D

I když interiér asi zůstane ve stavu v jakém je, tak mě začalo hrozně zajímat v jaké barvě byl původně. A proto udělám jednoduchou věc - s dotazem se pokusím spojit s prvním soukromým majitelem této Tatry, který auto zakoupil v roce 1983, tedy dvanáct let po jeho užívání nejprve Krajským soudem Košice a později Okresním soudem Svidník. Při troše dobré vůle mohlo být po dvanácti letech čalounění ještě původní, i když v roce 77 byla provedena první GO vozidla vč. výměny motoru, který je mimochodem v autě dodnes...
Tehdejšímu majiteli by letos bylo 67 let a je z nějaké vesnice v okr. Svidník, takže je myslím si i šance, že by v místě bydliště mohl stále být. Podle toho co napsal Luboš o "výdrži" čalounění bys si ale tipnul, že možná tenhle člověk, který měl už auto s vyměněným motorem a po GO karoserie neměl čalounění původní. Tohle červené je ale natolik pěkné, že bylo děláno rozhodně ještě později.

Mimochodem: když jsem prověřoval původní odstín laku mojí tisícovky, bylo mi také řečeno, že žádná evidence není a byly mi sděleny jen možnosti, že pokud bylo auto modré (což asi bylo, protože modré je pořád a má i modrý vnitřek - kdyby ho někdo přelakovával asi by neměnil vnitřek - sedačky z téměř nezničitelné koženky...), byla to modrá taková nebo modrá taková, takže jen údaje odpovídající modelovému roku, nikoli konkrétnímu vozidlu. Už tehdy jsem se divil jak je tohle možné, že se vyráběly tisíce a tisíce aut a nikdo ani nevedl v jaké barvě... Síla :roll: Při určení jaká zelená ze dvou zelených byla na mém embéčku můžu tedy také vycházet JEN z té zelené, která je na autě teď - ke které z barev má blíž.... :?

Jestli dotyčného majitele Tatry seženu napíšu sem co jsem zjistil :wink: Pokud mi řekne že čalounění bylo modré, bylo ale také víc druhů, co... Je to věda :wink:

Napísané: 11 Júl 2005, 16:04
od užívateľa ondrej
k uvedeným čalúneniem T603, ktroré tu boli na rôznych obrázkoch zverejnené, si dovolím tvrdiť, že pôvodné (originálne) čalúnenie je iba na obrázku od Luboša. Tie ostatné vyzerajú ako v celku slušne prečalúnené sedadlá.
Tá modrá látka sa úpoužívala do ukončenia výroby T603 a asi je už naozaj nezohnateľná. Ja ju mám v T603 z IV.1975, čiže v jednej z posledných. V T603 z 1969 mám takú istú látku, ale šedivú, ktorá sa používala predtým. Na ešte starších vozoch sa spravidla objavovala takáto látka v červenej. Podľa mojich skúseností to platí pre vozy posledného prevedenia, čiže asi od 1967/68 do ukončenia výroby. Koženka sa používala buď čierna (na väčšine vozov), prípadne šedivá (hlavne s modrou létkou), alebo červená (červená látka). Nedajú sa vylúčiť ale aj iné kombinácie. Hnedú koženku som originál nikdy nevidel a dosť pochybujem, že by sa používala, moc mi tam farebne ani nesedí. Svetlú koženku (bielu?) malo niekoľko výstavných vozov (spravidla aj bielo lakovaných), taktiež svetlú béžovú - napr. http://tatraklub.tatraportal.sk/t603d.htm
Na viacerých vozoch som videl aj hrubú vlnenú látku (tweed? drapp? v látkach sa moc nevyznám), spravidla v kombinácii s červenou koženkou. Či to však bolo pôvodné čalúnenie, si nie som istý - a nebolo to ani moc pekné...

Šedivý interiér 1969 na obr.:

Napísané: 11 Júl 2005, 18:30
od užívateľa Vašek
Díky.

Tak dopátrání se po předchozích majitelích nebylo složité. Majitel, který měl auto od roku 1983 do r. 1991 měl v oné vesnici celkem osm jmenovců, z toho dokonce tři se stejným i křestním jménem. :D Podle č.p. jsem se ale dovolal tomu pravému, který ale nebyl zrovna ochotný, ptal se sice odkud jsem a tak, ale na závěr mi řekl že si nic nepamatuje. Učinil jsem tedy pokus č. 2 a zkusil jsem ještě majitelku z Prahy, která vlastnila auto od r. 91 do r. 2000. Ta byla velmi ochotná a nabídla mi dokonce několik drobností, které jí od auta zůstaly s tím, že jí potom musím auto dovézt ukázat až bude hotové. Velmi sympatická starší dáma. Říkala, že auto mělo čalounění béžové až hnědobéžovéa že na něj ráda vzpomíná.

Doufám, že taková kombinace existovala (s koženkou, kterou předpokládám nikdo neměnil - odstín viz. foto interiéru).

Otázkou zůstává, zda v průběhu prvních nějakých dvanácti let provozu již nebyla látka vyměněna, ale je to jediná informace, z které se dá v mém případě vycházet.

Napísané: 11 Júl 2005, 20:24
od užívateľa Luboš
Ondreji, já mám auto z V.1975, takže ta látka možná mohla být ze stejný role... :wink:

Bohužel, vy, co tvrdíte že už ji neseženu ani metr, máte asi všichni pravdu... :cry: Mám tu sice pár tajných tipů, kam se obrátit, ale moc si od toho neslibuju. Ale teď mě napadlo, na kolik by asi vyšla výroba takovéhle jednoduché pytloviny bez vzorku? Vždyť je k tomu potřeba jen pár trochu různě obarvenejch nití... Ale asi na dost... :roll:

Napísané: 12 Júl 2005, 07:51
od užívateľa ondrej
raz som našiel inzerát, že niekto predáva "nové" sedadlá na T603, do telefónu mi povedal modré s čiernou koženkou! na druhá deň som vyrazil (Bratislava - Banská Štiavnica) - sedadlá (nakoniec iba predné a nejaké bočnice) síce neboli nové a asi dlho ležali niekde na povale, lebo bolo na nich dosť prachu, ale ako zdroj látky, ktorá je v celom slušnom stave, poslúžia dobre..

Napísané: 14 Sep 2005, 04:09
od užívateľa Zdicho
Videl jsem hnedou 603 s hnedou kozenkou, ale tezko rict, zda to bylo puvodni.

Napísané: 27 Apr 2006, 11:20
od užívateľa Vašek...
Nemohl by mi někdo zde poradit a dát nějaký kontakt na osobu nebo firmu, která by mohla zajistit nové karosářské díly na mojí 603?

Díky. Už jsem se snažil v jiném vláknu, ale bez úspěchu. Pokud by dotyčný dobrodinec nechtěl dělat reklamu zde, uvítám kontakt na mejlu vaclav.tejkl@centrum.cz

Velmi mě zaujalo, že je možné nové díly karoserie jako dveře a kapoty vůbec sehnat. Děkuju předem.

Rád bych s Tatrou letos začal a výměnu celých dílů považuji za ideální, i když si to vyžádá asi dost peněz navíc jak za díly, tak za spasování atd.

Flotila T603

Napísané: 02 Dec 2007, 12:00
od užívateľa Vašek...
Šestsettrojky opět ve zprávách...

(nova.cz)

/tvarchiv/?238d=01.12.2007&238m=d&238p=TNOVINY&238v=122739



:wink:

Napísané: 02 Dec 2007, 12:12
od užívateľa Vašek

Napísané: 02 Dec 2007, 16:36
od užívateľa Luboš
Nepodařilo se to někomu stáhnout? Na tom jejich webu to totiž dlouho nevydrží.

Napísané: 02 Dec 2007, 18:31
od užívateľa Mirek
Luboši, ty máš v 603 originál opěrky hlavy?

Napísané: 02 Dec 2007, 20:35
od užívateľa ladis
Luboš napísal:Nepodařilo se to někomu stáhnout? Na tom jejich webu to totiž dlouho nevydrží.
Kdyby měl někdo pocit, že jde o porušení autorských práv, nechť si to v sobě před stažením vyřeší.