Čtvrtá (?) vyrobená T613
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
no dobre, keďže ja tú "obrázkovú oslavnú knižku" vlastním, tak ten obrázok príležitostne naskenujem a pre D.A. zverejním,
podobne aj inde spomínaný obr. dlhej chrómky - len neviem, kedy sa k tomu dostanem, tak skoro to určite nebude, preto by som sa nehneval, ak by ma s tým niekto predbehol...(Luboš?)
podobne aj inde spomínaný obr. dlhej chrómky - len neviem, kedy sa k tomu dostanem, tak skoro to určite nebude, preto by som sa nehneval, ak by ma s tým niekto predbehol...(Luboš?)
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Troška som zapátral o spôsobe dopravy prototypov T-613 do Československa, nakoľko sa to tu pred niekoľkými dňami stalo predmetom polemiky.
Podľa najnovších poznatkov zo zdrojov, ktorým dôverujem, boli vozy dopravené v kontajneroch na nákladných automobiloch. Je to aj vcelku logické riešenie, takže tomuto už som ochotný uveriť...
Podľa najnovších poznatkov zo zdrojov, ktorým dôverujem, boli vozy dopravené v kontajneroch na nákladných automobiloch. Je to aj vcelku logické riešenie, takže tomuto už som ochotný uveriť...
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Také jsem o tom přemýšlel, ale vzhledem k dobovým poměrům, kdy byl vývoj prakticky čehokoliv vlastně státním tajemstvím a předávání důležitých informací se dělo ve speciálních obalech opatřených pečetí apod. doprava kamionem pod stálou celní uzávěrou a trvalým doprovodem posádky přímo z továrny dodavatele rovnou do továrny odběratele bylo a dosud asi je jediné schůdné a ekonomicky únosné řešení v rámci našeho kontinentu. Železnice i přes kontejner nezabezpečí vždy ochranu jako trvalý fyzický doprovod takto "choulostivého materiálu" a asi vyžaduje další mezimanipulace s nákladem, pokud oba nemají vlastní vlečku (a Vignale ji k zabezpečení své produkce určitě nepotřeboval). Obě řešení jsou časově téměř stejně náročné. Loď ani ekonomicky nákladnější letadlo myslím nepřichází v úvahu.ondrej napísal:...Podľa najnovších poznatkov zo zdrojov, ktorým dôverujem, boli vozy dopravené v kontajneroch na nákladných automobiloch. Je to aj vcelku logické riešenie, takže tomuto už som ochotný uveriť...
A doprava prototypů či speciálních závodních vozidel po vlastní ose byla už v meziválečné době pro mnohé automobilové výrobce nepřijatelná (kromě nadšených amatérů a malé, či spíše finančně málo zabezpečené výrobce...).
Počátkem devadesátých let jsem kdesi na dálniční odpočívce v Německu stál vedle delšího a vyššího skříňového kamionu ADAC, jehož také skříňový přívěs měl však obě čela opatřena dveřmi. Protože mě zaujalo množství různě rozmistěných dvířek na levé i pravé bočnici, ptal jsem se řidiče kamionu o co jde. Protože kamion byl prázdný, řidič mi ochotně ukázal dvoupodlažní vnitřek určený pro přepravu až osmi(?) vozidel, které přepravuje pro různé firmy na zkoušky, testování, předvádění či výstavy. Od prototypů až po veterány a tenkrát jsem ten skromný výklad moc nechápal...
S úsměvem dnes vzpomínám na speciální vozidla AVIA pro přepravu prototypů v AZNP (a si i v Kopřivnici): klasická odtahová A30, kdy na rám nástavby byla naroubována klasická uzavřená skříň (opatřená kromě zadních dveří i jedněmi na levé bočnici - AVIA Brno?) tak, že z bočního pohledu dolní ukončení bočních stěn kopírovalo rám odtahové nástavby včetně jejího sešikmení za zadní nápravou. Lituji, že jsem žádný z vozů nikdy nevyfotil...
Dnes se zpravidla vozí v běžných kontejnerech či nenápadných skříňových vozech, jen ty podivné dveře uprostřed levé stěny nástavby většinou prozrazují zvláštní určení... Skládací rampu mají složenu uvnitř a její postavení včetně vykládky/nakládky jde kupodivu velmi rychle. Prostě profesionální práce.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Presne takúto Aviu použila Tatra v roku 1997 v rámci Rally Viedeň-Zlín-Kopřivnice na prepravu Präsidenta...čadík napísal: ...S úsměvem dnes vzpomínám na speciální vozidla AVIA pro přepravu prototypů v AZNP (a si i v Kopřivnici): klasická odtahová A30, kdy na rám nástavby byla naroubována klasická uzavřená skříň (opatřená kromě zadních dveří i jedněmi na levé bočnici - AVIA Brno?) tak, že z bočního pohledu dolní ukončení bočních stěn kopírovalo rám odtahové nástavby včetně jejího sešikmení za zadní nápravou. Lituji, že jsem žádný z vozů nikdy nevyfotil...
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Zajímavé, byť už je to 10 let, že by nějaká přežila do dnešních časů? Kamarád uvažuje o pořízení přepravníku na své "mladoveterány" a toto by myslím bylo stylové. Ondrej, prosím, nenašla by se z rally fotka s oním přepravníkem?ondrej napísal:Presne takúto Aviu použila Tatra v roku 1997 v rámci Rally Viedeň-Zlín-Kopřivnice na prepravu Präsidenta...
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Hm, škoda, obávám se, že tomu tak bude i u ostatních. Ale naděje umírá prý poslední...ondrej napísal:...dúfal som, že by sa tá avia mohla vyskytnúť niekde na pozadí nejakej fotografie...fotilo tam ale veľa ľudí a určite aj mnohí z tých, ktorí sem prispievajú - niekto z nich to možno bude mať ...
Praxe ukazuje, že většinou lidé fotí totéž a z tentýž míst (i zde se kdosi hádal o autorství snímku) a to "obyčejné" okolo se přehlíží. Jak je dnes těžké najít slušnou (o barevné nemluvě) fotku ze soc. provozu obyčejné černé T613 - a že jich (po Praze) jezdilo mraky... Sám jsem je začal fotit až když najednou zmizely a navíc tehdy šetřil snímky na drahém kinofilmu...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
a čo tak popýtať sa v kopřivnickom múzeu? mali by o tej Avii vedieť, ak ešte existuje...
vtedy tam boli páni Monsport (rally odjazdil na žltom T-čku) a Míček (občas z tej Avie vybral Präsidenta a previezol ho po parkovisku) - obaja ešte pracujú v Múzeu. Okrem nich tam boli ešte A.Havel - vtedajší riaditeľ, a p. Marek.
Myslím, že v tej Avii okrem, Präsidenta vozili aj V570, lebo som ho nikde nevidel. Všetky tieto 3 tieto autá boli predtým totiž vystavené v stánku Tatra na Oldtimermesse v Tullne, bol som tam vtedy aj ja s čiernou T613-2 a jeden známy zo Slovenska so športovou strieborno-červenou T-75.
Obr. Präsidenta v akcii by mal byť zo Zlína..
vtedy tam boli páni Monsport (rally odjazdil na žltom T-čku) a Míček (občas z tej Avie vybral Präsidenta a previezol ho po parkovisku) - obaja ešte pracujú v Múzeu. Okrem nich tam boli ešte A.Havel - vtedajší riaditeľ, a p. Marek.
Myslím, že v tej Avii okrem, Präsidenta vozili aj V570, lebo som ho nikde nevidel. Všetky tieto 3 tieto autá boli predtým totiž vystavené v stánku Tatra na Oldtimermesse v Tullne, bol som tam vtedy aj ja s čiernou T613-2 a jeden známy zo Slovenska so športovou strieborno-červenou T-75.
Obr. Präsidenta v akcii by mal byť zo Zlína..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných