Čtvrtá (?) vyrobená T613

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 23 Jan 2007, 15:58

Ne, nemám tu "obrázkovou oslavnou knížku", jak by řekl Ríšan. :(

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Jan 2007, 16:10

a prečo by Rišan povedal, že tú "obrázkovú oslavú knižku" nemáš? :wink:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 24 Jan 2007, 08:54

Zapeklitá otázka, neřekl jsem, že by to řekl, ale jak by to řekl, tak se raději zeptej jeho, ať nemluvím za něj.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 24 Jan 2007, 10:04

Co von, ale já ji nemám!

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 24 Jan 2007, 10:07

co vy, ale já ji měl pučenou a vrátil sem ji vůůůůl :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Jan 2007, 11:29

no dobre, keďže ja tú "obrázkovú oslavnú knižku" vlastním, tak ten obrázok príležitostne naskenujem a pre D.A. zverejním,
podobne aj inde spomínaný obr. dlhej chrómky - len neviem, kedy sa k tomu dostanem, tak skoro to určite nebude, preto by som sa nehneval, ak by ma s tým niekto predbehol...(Luboš?)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Jan 2007, 13:24

Jsem na tom lépe jak Ríšan, ale tuhle knihu fakt nemám...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Jan 2007, 09:29

tak tu je ten sľúbený obrázok z toľko diskutovanej knižky...
je to obr. prístrojovej dosky bieleho prototypu Vignale, prístrojovka pochádza s najväčšou pravdepodobnosťou z havarovaného kupé...
Prílohy
PristrojovkaVignaleB.JPG

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Jan 2007, 09:07

Troška som zapátral o spôsobe dopravy prototypov T-613 do Československa, nakoľko sa to tu pred niekoľkými dňami stalo predmetom polemiky.
Podľa najnovších poznatkov zo zdrojov, ktorým dôverujem, boli vozy dopravené v kontajneroch na nákladných automobiloch. Je to aj vcelku logické riešenie, takže tomuto už som ochotný uveriť...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Jan 2007, 09:14

Díky za obrázek, zdá se, že podlaha je zcela rovná.

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 30 Jan 2007, 20:14

ondrej napísal:...Podľa najnovších poznatkov zo zdrojov, ktorým dôverujem, boli vozy dopravené v kontajneroch na nákladných automobiloch. Je to aj vcelku logické riešenie, takže tomuto už som ochotný uveriť...
Také jsem o tom přemýšlel, ale vzhledem k dobovým poměrům, kdy byl vývoj prakticky čehokoliv vlastně státním tajemstvím a předávání důležitých informací se dělo ve speciálních obalech opatřených pečetí apod. doprava kamionem pod stálou celní uzávěrou a trvalým doprovodem posádky přímo z továrny dodavatele rovnou do továrny odběratele bylo a dosud asi je jediné schůdné a ekonomicky únosné řešení v rámci našeho kontinentu. Železnice i přes kontejner nezabezpečí vždy ochranu jako trvalý fyzický doprovod takto "choulostivého materiálu" a asi vyžaduje další mezimanipulace s nákladem, pokud oba nemají vlastní vlečku (a Vignale ji k zabezpečení své produkce určitě nepotřeboval). Obě řešení jsou časově téměř stejně náročné. Loď ani ekonomicky nákladnější letadlo myslím nepřichází v úvahu.
A doprava prototypů či speciálních závodních vozidel po vlastní ose byla už v meziválečné době pro mnohé automobilové výrobce nepřijatelná (kromě nadšených amatérů a malé, či spíše finančně málo zabezpečené výrobce...).

Počátkem devadesátých let jsem kdesi na dálniční odpočívce v Německu stál vedle delšího a vyššího skříňového kamionu ADAC, jehož také skříňový přívěs měl však obě čela opatřena dveřmi. Protože mě zaujalo množství různě rozmistěných dvířek na levé i pravé bočnici, ptal jsem se řidiče kamionu o co jde. Protože kamion byl prázdný, řidič mi ochotně ukázal dvoupodlažní vnitřek určený pro přepravu až osmi(?) vozidel, které přepravuje pro různé firmy na zkoušky, testování, předvádění či výstavy. Od prototypů až po veterány a tenkrát jsem ten skromný výklad moc nechápal...
S úsměvem dnes vzpomínám na speciální vozidla AVIA pro přepravu prototypů v AZNP (a si i v Kopřivnici): klasická odtahová A30, kdy na rám nástavby byla naroubována klasická uzavřená skříň (opatřená kromě zadních dveří i jedněmi na levé bočnici - AVIA Brno?) tak, že z bočního pohledu dolní ukončení bočních stěn kopírovalo rám odtahové nástavby včetně jejího sešikmení za zadní nápravou. Lituji, že jsem žádný z vozů nikdy nevyfotil...
Dnes se zpravidla vozí v běžných kontejnerech či nenápadných skříňových vozech, jen ty podivné dveře uprostřed levé stěny nástavby většinou prozrazují zvláštní určení... Skládací rampu mají složenu uvnitř a její postavení včetně vykládky/nakládky jde kupodivu velmi rychle. Prostě profesionální práce.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 31 Jan 2007, 08:40

čadík napísal: ...S úsměvem dnes vzpomínám na speciální vozidla AVIA pro přepravu prototypů v AZNP (a si i v Kopřivnici): klasická odtahová A30, kdy na rám nástavby byla naroubována klasická uzavřená skříň (opatřená kromě zadních dveří i jedněmi na levé bočnici - AVIA Brno?) tak, že z bočního pohledu dolní ukončení bočních stěn kopírovalo rám odtahové nástavby včetně jejího sešikmení za zadní nápravou. Lituji, že jsem žádný z vozů nikdy nevyfotil...
Presne takúto Aviu použila Tatra v roku 1997 v rámci Rally Viedeň-Zlín-Kopřivnice na prepravu Präsidenta...

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 31 Jan 2007, 18:42

ondrej napísal:Presne takúto Aviu použila Tatra v roku 1997 v rámci Rally Viedeň-Zlín-Kopřivnice na prepravu Präsidenta...
Zajímavé, byť už je to 10 let, že by nějaká přežila do dnešních časů? Kamarád uvažuje o pořízení přepravníku na své "mladoveterány" a toto by myslím bylo stylové. Ondrej, prosím, nenašla by se z rally fotka s oním přepravníkem?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 31 Jan 2007, 18:55

pozriem, ak nájdem, naskenujem (vtedy som ešte fotil na film)

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 01 Feb 2007, 16:30

ondrej napísal:pozriem, ak nájdem, naskenujem (vtedy som ešte fotil na film)
Díky za ochotu...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Feb 2007, 15:56

Včera som tie fotky prehrabal - dúfal som, že by sa tá avia mohla vyskytnúť niekde na pozadí nejakej fotografie - žiaľ ju tam nikde nemám,
fotilo tam ale veľa ľudí a určite aj mnohí z tých, ktorí sem prispievajú - niekto z nich to možno bude mať ...

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 02 Feb 2007, 16:37

ondrej napísal:...dúfal som, že by sa tá avia mohla vyskytnúť niekde na pozadí nejakej fotografie...fotilo tam ale veľa ľudí a určite aj mnohí z tých, ktorí sem prispievajú - niekto z nich to možno bude mať ...
Hm, škoda, obávám se, že tomu tak bude i u ostatních. Ale naděje umírá prý poslední...
Praxe ukazuje, že většinou lidé fotí totéž a z tentýž míst (i zde se kdosi hádal o autorství snímku) a to "obyčejné" okolo se přehlíží. Jak je dnes těžké najít slušnou (o barevné nemluvě) fotku ze soc. provozu obyčejné černé T613 - a že jich (po Praze) jezdilo mraky... Sám jsem je začal fotit až když najednou zmizely a navíc tehdy šetřil snímky na drahém kinofilmu...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 03 Feb 2007, 10:04

a čo tak popýtať sa v kopřivnickom múzeu? mali by o tej Avii vedieť, ak ešte existuje...
vtedy tam boli páni Monsport (rally odjazdil na žltom T-čku) a Míček (občas z tej Avie vybral Präsidenta a previezol ho po parkovisku) - obaja ešte pracujú v Múzeu. Okrem nich tam boli ešte A.Havel - vtedajší riaditeľ, a p. Marek.
Myslím, že v tej Avii okrem, Präsidenta vozili aj V570, lebo som ho nikde nevidel. Všetky tieto 3 tieto autá boli predtým totiž vystavené v stánku Tatra na Oldtimermesse v Tullne, bol som tam vtedy aj ja s čiernou T613-2 a jeden známy zo Slovenska so športovou strieborno-červenou T-75.

Obr. Präsidenta v akcii by mal byť zo Zlína..
Prílohy
Zlin1997a.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 03 Feb 2007, 10:34

Toho Presidenta ve Zlíně 1997 mám natočeného v chodu na VHS. Vzhled i chod motoru velmi připomíná rychloběžný parní stroj. Pokud by měl někdo zájem a chuť převést to do digitálu rád mu kazetu pošlu.
Prílohy
1997-1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 03 Feb 2007, 11:24

zato zvuk žltého závodného T-čka (stojí v popredí) bol impozantný, podarilo sa mi za ním ísť niekoľko kilometrov po rakúskych kopcovitých vidieckych cestičkách a vždy som sa tešil na stúpania, kedy tomu p.Monsport trocha viac "vyťal", tá forsáž vždy stála za to!

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných