Čtvrtá (?) vyrobená T613
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Sice to nejsou brzdy z kupe, ale z muzea a znovu bych se chtel Ondeje zeptat na to ulozeni zadnich tlumicu na kupe, kdyz zadek auta je puvodni.
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Asi to vzadu nebude uplne az tak puvodni, ze? Nahore kupe, dole Muzejni. 4-ty prototyp to ma stejne jako muzejni.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Miloš - ale veď ja som nepísal, že sú to brzdy z kupé, ale z Vignale..
sú to moje vlastné fotografie a na ich zverejňovanie nepotrebujem ničí súhlas - to som uviedol...
Uloženie tlmičov môžeš predsa vidieť na fotografii, čo som sem dnes zavesil - je to tam dobre vidieť! Pozri sa tam a nemusíš sa pýtať mňa..
Či to ale zodpovedá roku 1968/9, alebo bolo neskôr v rámci vývojových skúšok nejako upravované (ako dosť vecí na tom aute), to neviem - zatiaľ som to nepreveroval. Pod hornými držiakmi tlmičov je však viditeľná privarená výztuha - z akého obdobia však pochádza, neviem. Takéto zvary som nenechal zatmeliť, nech ostanú na voze priznané..
Je však ale známe, že to auto (ako všetky prototypy) slúžilo ako pojazdná skúšobňa a bolo by naivné sa domnievať, že všetko na ňom ostalo až do havárie v pôvodnom stave, aj keď by si to tak mnohí želali, o čom som sa mnohokrát presvedčil. To isté platí aj pre 4. prototyp, ktorý chodíte s Vaškom okukovať. Ten sa mohol meniť v niektorých detailoch ešte viac... Inak na overovanie sériového podvozku (tzv. "podvozok bez rizika") slúžil práve tento štvrtý prototyp, kde sa s podvozkom laborovalo najviac. Až na jeho základe bola potom spracovaná výkresová dokumentácia pre výrobu. Tiež sa však nemôžeme domnievať, že sa tu skúšal iba jeden variant podvozku..
sú to moje vlastné fotografie a na ich zverejňovanie nepotrebujem ničí súhlas - to som uviedol...
Uloženie tlmičov môžeš predsa vidieť na fotografii, čo som sem dnes zavesil - je to tam dobre vidieť! Pozri sa tam a nemusíš sa pýtať mňa..
Či to ale zodpovedá roku 1968/9, alebo bolo neskôr v rámci vývojových skúšok nejako upravované (ako dosť vecí na tom aute), to neviem - zatiaľ som to nepreveroval. Pod hornými držiakmi tlmičov je však viditeľná privarená výztuha - z akého obdobia však pochádza, neviem. Takéto zvary som nenechal zatmeliť, nech ostanú na voze priznané..
Je však ale známe, že to auto (ako všetky prototypy) slúžilo ako pojazdná skúšobňa a bolo by naivné sa domnievať, že všetko na ňom ostalo až do havárie v pôvodnom stave, aj keď by si to tak mnohí želali, o čom som sa mnohokrát presvedčil. To isté platí aj pre 4. prototyp, ktorý chodíte s Vaškom okukovať. Ten sa mohol meniť v niektorých detailoch ešte viac... Inak na overovanie sériového podvozku (tzv. "podvozok bez rizika") slúžil práve tento štvrtý prototyp, kde sa s podvozkom laborovalo najviac. Až na jeho základe bola potom spracovaná výkresová dokumentácia pre výrobu. Tiež sa však nemôžeme domnievať, že sa tu skúšal iba jeden variant podvozku..
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Oni me kluci porad blokujou IP, jakoby to melo mit nejakou cenu.... tim me zdrzuji, abych Ti odepisoval a nekoukul jsem poradne ani na tu fotku.. Ano, je to tam zretelne. Proc to prosimte rovnou nepredelas dle puvodniho, kdyz uz se pri stavbe te repliky tak moc snazis priblizit originalu?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
neviem Miloš - možno máš ban
Prečo?
čo myslíš pod tým originálom? stav, v akom to prišlo z talianska? stav, v akom to bolo počas skúšiek? potom ktorý? z akého obdobia? aký motor? stav, v akom to bolo po havárii opravené - červené, šedé sedadlá, prototypové nárazníky pre T613-2? ..!? to auto malo svoj zvláštny život, jedinečný, svojský, ktorý sa už nedá úplne vrátiť naspäť a každá jeho podoba môže byť považovaná za originál. Všetky zmeny totiž robil výrobca a boli určené pre toto jedno konkrétne auto. Je to jedinečný originál. Každá zmena teda nesie určitý dobový odkaz, historickú, aj technickú informáciu. Ktorú z nich vylúčiť, a ktorú uprednostniť? Mám napr. vyrábať repliku pôvodnej prístrojovky, keď ani neviem presne, ako do detailov vyzerala? Nebola by to väčšia odchálka od "originality", ako súčasná prístrojovka, určená práve pre toto auto!? Ako teda postupovať? - preto som si vytýčil cieľ, aby sa auto aspoň exteriérovo čo najviac blížilo svojej prvej podobe. Ani to však úplne nie je možné. Napr. disky, ktoré boli na prototypoch použité, sa vyrábali asi iba 1,5 - 2 roky (1968-70) pre jeden konkrétny model jedného nemeckého vozidla, prevažne určeného na export do USA a dnes ich zohnať je takmer už nemožné.. A majú aj iný kolesový úchyt - sotva ich už zoženiem..
Takže som si vybral jednu cestu - ktorá je pre mňa najschodnejšia a mne najbližšia (napr. motor T-603, ktorý tam bol a mal som ho možnosť kúpiť, tam nechcem). Je to moje auto a robím ho tak, ako ja považujem za najsprávnejšie a ako mne najviac vyhovuje a sa mi najviac páči...
Preto..
Prečo?
čo myslíš pod tým originálom? stav, v akom to prišlo z talianska? stav, v akom to bolo počas skúšiek? potom ktorý? z akého obdobia? aký motor? stav, v akom to bolo po havárii opravené - červené, šedé sedadlá, prototypové nárazníky pre T613-2? ..!? to auto malo svoj zvláštny život, jedinečný, svojský, ktorý sa už nedá úplne vrátiť naspäť a každá jeho podoba môže byť považovaná za originál. Všetky zmeny totiž robil výrobca a boli určené pre toto jedno konkrétne auto. Je to jedinečný originál. Každá zmena teda nesie určitý dobový odkaz, historickú, aj technickú informáciu. Ktorú z nich vylúčiť, a ktorú uprednostniť? Mám napr. vyrábať repliku pôvodnej prístrojovky, keď ani neviem presne, ako do detailov vyzerala? Nebola by to väčšia odchálka od "originality", ako súčasná prístrojovka, určená práve pre toto auto!? Ako teda postupovať? - preto som si vytýčil cieľ, aby sa auto aspoň exteriérovo čo najviac blížilo svojej prvej podobe. Ani to však úplne nie je možné. Napr. disky, ktoré boli na prototypoch použité, sa vyrábali asi iba 1,5 - 2 roky (1968-70) pre jeden konkrétny model jedného nemeckého vozidla, prevažne určeného na export do USA a dnes ich zohnať je takmer už nemožné.. A majú aj iný kolesový úchyt - sotva ich už zoženiem..
Takže som si vybral jednu cestu - ktorá je pre mňa najschodnejšia a mne najbližšia (napr. motor T-603, ktorý tam bol a mal som ho možnosť kúpiť, tam nechcem). Je to moje auto a robím ho tak, ako ja považujem za najsprávnejšie a ako mne najviac vyhovuje a sa mi najviac páči...
Preto..
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Inak - myslíte si, že auto v múzeu je vo svojom prvotnom (talianskom) stave? zďaleka nie.. ani štvrtý prototyp nebude taký, ako keď ho vyrobili - a aj tak sú všetky tieto autá originálne, jedinečné...
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
HEZKY JSI TO NAPSAL A PRAVDIVE.ondrej napísal:neviem Miloš - možno máš ban
Prečo?
čo myslíš pod tým originálom? stav, v akom to prišlo z talianska? stav, v akom to bolo počas skúšiek? potom ktorý? z akého obdobia? aký motor? stav, v akom to bolo po havárii opravené - červené, šedé sedadlá, prototypové nárazníky pre T613-2? ..!? to auto malo svoj zvláštny život, jedinečný, svojský, ktorý sa už nedá úplne vrátiť naspäť a každá jeho podoba môže byť považovaná za originál. Všetky zmeny totiž robil výrobca a boli určené pre toto jedno konkrétne auto. Je to jedinečný originál. Každá zmena teda nesie určitý dobový odkaz, historickú, aj technickú informáciu. Ktorú z nich vylúčiť, a ktorú uprednostniť? Mám napr. vyrábať repliku pôvodnej prístrojovky, keď ani neviem presne, ako do detailov vyzerala? Nebola by to väčšia odchálka od "originality", ako súčasná prístrojovka, určená práve pre toto auto!? Ako teda postupovať? - preto som si vytýčil cieľ, aby sa auto aspoň exteriérovo čo najviac blížilo svojej prvej podobe. Ani to však úplne nie je možné. Napr. disky, ktoré boli na prototypoch použité, sa vyrábali asi iba 1,5 - 2 roky (1968-70) pre jeden konkrétny model jedného nemeckého vozidla, prevažne určeného na export do USA a dnes ich zohnať je takmer už nemožné.. A majú aj iný kolesový úchyt - sotva ich už zoženiem..
Takže som si vybral jednu cestu - ktorá je pre mňa najschodnejšia a mne najbližšia (napr. motor T-603, ktorý tam bol a mal som ho možnosť kúpiť, tam nechcem). Je to moje auto a robím ho tak, ako ja považujem za najsprávnejšie a ako mne najviac vyhovuje a sa mi najviac páči...
Preto..
Jen tim detailem ze vzdy to byl original, ale od tebe to vyjede jen jako Bastl- kutilske auto. kdyby jsi to nechal ve stavu jak jsi to koupil a to zrenovoval- to by byl original.Jako cervene to byl posledni original.Nechci nikde na srazech poslouchat, ze to je VIGNALE. Totiz uz davno tohle auto NENI VIGNALE.
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
[quote="ondrej"]neviem Miloš - možno máš ban quote]
Ban dostalo uzivatelske jmeno Miloš. Kdo zaruci, ze za klavesnici sedi Milos? Diktatorske metody na stadu ovecek funguji!!! HURÁÁÁÁÁÁ...
Jinak, sehnat se da Ondreji uplne vsechno, tech par malickosti, co se sehnat nedaji, se nechavaji delat. Chce to jen trosku snahy. Ale sehnat se da vsechno-i palubka,i budiky, i sedacky, proste vsechno.
Ban dostalo uzivatelske jmeno Miloš. Kdo zaruci, ze za klavesnici sedi Milos? Diktatorske metody na stadu ovecek funguji!!! HURÁÁÁÁÁÁ...
Jinak, sehnat se da Ondreji uplne vsechno, tech par malickosti, co se sehnat nedaji, se nechavaji delat. Chce to jen trosku snahy. Ale sehnat se da vsechno-i palubka,i budiky, i sedacky, proste vsechno.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
čo chceš, alebo nechceš poslouchat, je už len tvoj problém...
a ešte jedna malá hádanka originality - ako mali prvé prototypy pôvodne riešený tankovací otvor? možno to bud vedieť Vašek, niekto iný sotva...
Miloš, pochlapíš sa? ak to uhádneš, vyhráš odo mňa naspäť toho Bechera, čo mi u seba opatruješ
a ešte jedna malá hádanka originality - ako mali prvé prototypy pôvodne riešený tankovací otvor? možno to bud vedieť Vašek, niekto iný sotva...
Miloš, pochlapíš sa? ak to uhádneš, vyhráš odo mňa naspäť toho Bechera, čo mi u seba opatruješ
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Lehke- z motoroveho prostoru. Na zadne fotce prototypu nejsou dvirka k nalevacimu hrdlu.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
ak časom zoženiem, namontujem to tam, teraz však kvôli tomu ale čakať nebudem.K V Miloš napísal: ...Jinak, sehnat se da Ondreji uplne vsechno, tech par malickosti, co se sehnat nedaji, se nechavaji delat. Chce to jen trosku snahy. Ale sehnat se da vsechno-i palubka,i budiky, i sedacky, proste vsechno.
Ak s tým pomôžeš, budem iba rád..
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Bechera vypijeme spolu- jak jsi sam navrhoval. Ted jedna otazka pro Tebe. Kde mel nalevaci hrdlo nadrze 4-ty prototyp, kdyz slouzil CVUT.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
.. a ten "bastl" v múzeu ich má... a existujú aj dobové fotografie prototypov s dvierkami...K V Miloš napísal:Lehke- z motoroveho prostoru. Na zadne fotce prototypu nejsou dvirka k nalevacimu hrdlu.
ale uhádol si, Bechera si môžeš nechať a vypiť na moje zdravie
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
na fotografii "na kubuse" už dvierka mal, predpokladám, že také aj ostali, aj keď som to nevidel - sotva bol dôvod na nejakú zmenu..K V Miloš napísal:Bechera vypijeme spolu- jak jsi sam navrhoval. Ted jedna otazka pro Tebe. Kde mel nalevaci hrdlo nadrze 4-ty prototyp, kdyz slouzil CVUT.
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Premyslej!!!!
Naznacil jsem CVUT. Dvirka sice ma - oteviraci jako 603, ale to by bylo moc lehke.
Sel na CVUT, neco se do nej namontovalo...a....
Naznacil jsem CVUT. Dvirka sice ma - oteviraci jako 603, ale to by bylo moc lehke.
Sel na CVUT, neco se do nej namontovalo...a....
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
dúfam, že nie do kufru - a s palivovým ventilom vľavo dolu pod palubovkou...?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
čo mám s tým robiť? trpím tým už od detstva.. no ale, to bol teda nápad, dávať to dopredu...K V Miloš napísal:Ondrej: Co by ne. Vidis, jak si bystry!!!! Bechera vypijeme spolu, jak tak koukam.
Miloš - ja si ale myslím, že si si občas tie bany aj zaslúžil, čo ty na to? nepáči sa mi niekoho zbytočne urážať, komoliť mu meno a tak...
takže toho Bechera vypijeme spolu aj s Etiennom, tam si to najprv vydiskutujete (ja budem zatiaľ degustovať) a ak sa poponáhľate a vám niečo ešte aj ostane, potom si dáte so mnou aj vy
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
To by byla obdoba toho plzeňského "originálu" na borbetech s dojezdem 1000km, ne?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Mirku - celkom ti nerozumiem, ale ak si to pochopil tak, že 4. voz má nádrže vzadu a ďalšiu vpredu v kufri, tak to je omyl,
tie zadné boli asi obidve zrušené kvôli inštalovanému zariadeniu, takže dojazd 1000 km sa nekoná..
tie zadné boli asi obidve zrušené kvôli inštalovanému zariadeniu, takže dojazd 1000 km sa nekoná..
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Čtvrtá (?) vyrobená T613
Nene, jenom ta kufrová že by mohla odpovídat tomu "originálnímu vozu" - pochází taky z T603?
A to zariadenie bylo "friction tester"? Takovou přestavbu jsem viděl, ovšem v chromkové 2/I. A nádrže měla zachované (možná jen 1...) na původním místě.
A to zariadenie bylo "friction tester"? Takovou přestavbu jsem viděl, ovšem v chromkové 2/I. A nádrže měla zachované (možná jen 1...) na původním místě.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných