T613-E po přetržení rozvodu

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

T613-E po přetržení rozvodu

Príspevok od užívateľa Kontráš » 20 Apr 2005, 09:00

Takže jak jsem slíbil Ondrejovi a Lubošovi jinde..... Tady je pár fotek motoru naší zánovní chromky po "drobné nehodě" včetně nakousnutého rozvodového řemenu na druhé straně. (fotka s ohnutými ventily se mi někam zatoulala :( )
Prílohy
DSCF1765.jpg
DSCF1765.jpg (127.41 KiB) 7787 zobrazení
DSCF1776.JPG
DSCF1776.JPG (195.75 KiB) 7787 zobrazení
DSCF1787.JPG
DSCF1787.JPG (204.18 KiB) 7788 zobrazení
DSCF1803.JPG
(107.19 KiB) 787 stiahnutí

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 20 Apr 2005, 14:54

Pricina boli stare remene????

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 20 Apr 2005, 14:58

... Sedo prave zistil ze uz dlho nemenil remene :-)))))))))) Ak chces nie su az tak drahe, oba su tusim za do 500 Sk ? Alebo 400 Sk/kus ? Uz si to nepamatam presne...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 20 Apr 2005, 15:17

Zajímavé, za 400 korun se u nás dá pořídit tak maximálně polovina jednoho řemene...

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 20 Apr 2005, 15:41

Jednou z příčin bude asi stáří řemene. Nedokážu si ale zdůvodnit to ty chybějící kousky v jinak celistvém řemenu. Zmetek? Vada která se projevila v kombinaci se stářím? No teď už je to stejně jedno.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 20 Apr 2005, 15:48

Lubos: Mozem sa mylit naozaj si uz nepamatam kolko som za neho daval.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 20 Apr 2005, 15:48

Kontráš:
ten remeň bol roztrhnutý, alebo iba "uvoľnený" od toho nahryznutia psom?
zaujíma ma to kvôli objasneniu mechanizmu poruchy remeňov...

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 20 Apr 2005, 16:42

Aký to bol typ?Bol to ten "NELÁMAT"?

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 21 Apr 2005, 08:21

Ondrej: Tenhle řemen (nakousnutý) je ten který jsem sundal z druhé strany motoru kde to vydrželo. Nepřipadal mi povolený. Ten který se přetrhnul měl ale okolo místa roztržení taky nějaké takové "dolíky". Kromě toho byl sedřený na jedné boční hraně, ale to mohlo vzniknout až po roztržení když se vychýlil z trasy.
Palo: nevím jaký typ to byl(já ho tam nedal), to auto nám v okamžiku přetržení patřilo asi půl hodiny.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 21 Apr 2005, 15:04

Inak tohoto som sa vzdy bal... ze sa nieco taketo stane aj mne... preto som sa snazil vzdy hned po kupe remene vymenit. Kontras, to je fakt smola, urcite si mal chut zabit byvaleho majitela :-)

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 25 Apr 2005, 08:28

Předpokládám, že to co jsem našel v motoru jsou původní písty Schmidt, o kterých je v dílenské příručce z r.75 napsáno že byly vyráběny na stejnou váhu. Neví někdo jaká je(byla) jejich váha? (literatura uvádí pouze hmotnost pístu včetně čepu a kroužků)
Mohl by mi někdo interpretovat značení těchto pístů (viz foto)?
p.s. symbol kliky je mi jasný jde mi o ten zbytek :wink:
Prílohy
DSCF1927.JPG
(83.12 KiB) 615 stiahnutí
DSCF1926.JPG
(87.46 KiB) 613 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 26 Apr 2005, 07:42

iba budem hádať:
asi sa jedná o označenie z jedného piestu, kde je najprv nesprávne označený symbol kľuky preškrtaný a marazený naopak, šípka označuje smer k zotrvačníku,
číslo 84,96 môže byť skutočný priemer piestu (menovitý 85mm) a Sp 0,04 môže znamenať údaj o montážnej vôli: Spalt=0,04, čo je vlastne doplnok k menovitému rozmeru valcovej jednotky (určite sa dá táto hypotéza napadnúť, že načo to tam píšu, ak si to môže každý vyrátať sám.. k tomu by bolo treba poznať, čo je napísané aj na ostatných piestoch..)
o znakoch "3" a R2 sa možno iba dohadovať, že by číslo valcovej jednotky (3) ?
na R2 ma nenapadá nič...
ak by sa nejednalo o hmotnostne triedené piesty, hľadal by som niekde údaj o hmotnosti, z uvedených znakov mi tam však nesedí nič...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 26 Apr 2005, 08:03

Schmidty maju hmotnost vyrazenu vovnutri. Ci tak bolo ale aj v 75-om to neviem. Ta kluka znaci to, ze je to "heckmotor", R znaci ze je piest robeny do rebrovanych valcov, a 3 znaci proste mnozstvo kruzkov. Mal by tam byt este aj datum vyroby niekde.
Este ma napadlo, ze dnes maju sice motory s dvojitym karbom oznacenie C2, pred 30 rokmi to mohlo byt ale prave to R2...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Apr 2005, 22:15

Števo , klobúk dole, až bodem robiť motor, zavolám ťa na pomoc.Bol by si ochotný? :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 27 Apr 2005, 08:41

Pre Romana vsetko ;-) vsetko zavisi len od casu...

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 27 Apr 2005, 09:07

Ondrej: Ano obě fotky jsou z jednho pístu. Označení ostatních je úplně stejné, takže to asi opravdu bude vůle (i když je to lehce nelogické když už je tam přesný rozměr pístu).
Stevo: motor je r.78 (75 mám jen díl. příručku) takže hmotnost by tam zevnitř nekde mohla být - podívám se. Ostatní značky jsou podle tvého popisu v zásadě nepodstatné (i když jsem zaváhal, protože mi tvůj popis připomněl písničku o "T. Texis Taylorovi" - jak voják rozkládá karty a vykládá cokteré číslo znamená... :-) )
Dík

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 27 Apr 2005, 12:08

:P
Aké boli asi otáčky motora pri tej havárii?

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 27 Apr 2005, 12:46

Jaké byly otáčky nevím (řídil brácha a já byl v druhém autě před ním). Jeli jsme dost pomalu, bylo to v obci po průjezdu pravoúhlou zatáčkou, rachlost byla maximálně 40km/h.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 27 Apr 2005, 13:05

Števo , ďakujem, dohodneme sa v Bojniciach :lol:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných