Boha jeho D.P., kde Ty vlastně žiješ?
Na Marsu? Takovou p**ovinu, jako že je toroidní nádrž na LPG dvouplášťová si vymyslel sám, nebo Ti to poradili někde na tuzingovém foru? To už opravdu není možný, jak tady ty nebohé lidi blbneš a navádíš k hovadinám.
Specielně pro Tebe:
1/technický předpis G 40301, v platnosti od 04/1993 :
čl.3.5 : U vozidel lze provést změnu paliva na LPG jen se souhlasem výrobce vozidla, jeho akreditovaného zástupce, nebo orgánu státní správy, určeného k řízení o schválení technické způsobilosti vozidla při změně jeho podstatné části. Při montáži musí být dodržen postup, stanovený v technické dokumentaci plynového zařízení.
čl.4.2.1.1 : všechny části plynového zařízení musí být chráněny proti poškození. Nádrže a jejich příslušenství, prpojovací plynová potrubí a spoje musí být umístěny tak, aby nevyčnívaly přes obrys vozidla a byly chráněny před nárazem, sálavým teplem, slunečním zářením a před poškozením od přepravovaného nákladu.
čl.4.2.1.3 : veškeré armatury plynového zařízení musí být umístěny tak, aby byly snadno přístupné.
čl. 4.2.2.2 : nádrž musí být pevně spojena s konstrukcí vozidla tak, aby při nárazu se zpomalením 20 g v podélném a 8 g v příčném směru nedošlo k narušení pevnosti jejího uchycení
čl. 4.2.2.2.1 : upevnění nádrže nesmí být nepříznivě ovlivněno krutovými deformacemi vozidla nebo jeho nástavby
čl. 4.2.4.11 : vyústění výfuku pojistného a odpouštěcího ventilu a otvorů plynotěsné skříně musí být v místě, kde nejsou zdroje iniciace a ve směru k zadní části vozidla.
čl.6.4 : před uvedením zařízení do provozu musí být provedeno odborné posouzení (revize) plynového zařízení. O jeho výsledku se vystaví protokol, který obsahuje:
-název držitele vozidla a SPZ či RZ
- technické údaje plynového zařízení
- závěr revizního protokolu VYHOVUJE/NEVYHOVUJE
- jméno a příjmení pracovníka, který revizi provedl, jeho podpis a otisk
razítka
- datum provedení
2/Dále trocha fyziky, to Ti taky moc neříká:
propan (C3H8)
- hustota v kapalném stavu : 502 kg/m3
- bod varu kapalné fáze při atm.tlaku (101,1 kPa) : - 42,6 st.C !
- kritická teplota kapalné fáze : 95,6 st.C
- dolní mez výbušnosti plynné fáze ve směsi se vzduchem : 2,1% obj.
- horní mez výbušnosti plynné fáze ve směsi se vzduchem : 10,1 % obj.
butan (C4H10)
- hustota v kapalném stavu : 579 kg/m3
- bod varu kapalné fáze při atm.tlaku (101,1 kPa) : - 0,6 st.C !
- kritická teplota kapalné fáze : 153 st.C
- dolní mez výbušnosti plynné fáze ve směsi se vzduchem : 1,5% obj.
- horní mez výbušnosti plynné fáze ve směsi se vzduchem : 8,4 % obj.
jestli ani z výše uvedeného nepochopíš, co dokáže směs propanu a butanu za atmosferického tlaku a průměrné denní teploty při havárii vozidla, tak už nevím, to jedině potom Ti to namalovat....
3/"Niekto kecá a nerobí a potom ho to serie(to je napr. radek a spol )"
budu (naposled) dělat, že jsem to přehlédl a nečetl. Až dokážeš s Tvým myšlením, Tvou logikou, Tvýma argumentama a Tvýma rukama udělat úspěšně alespoň třicetinu toho, co umím já, budeš v tu ránu úplně jiný člověk.
Pro všechny: na modelovém příkladě - budoucím osazení toroidní nádrže na kapalné LPG přímo do centra deformační zóny osobního automobilu T613 a po přečtení výše uvedeného zjistíme, že je tato "akce" v rozporu minimálně se sedmi články odborného technického předpisu, který zákonnou legislativu ohledně schvalování přestaveb vozidel technicky jednoznačně upravuje. Kdo se pod revizní protokol této vestavby podepíše, pravděpodobně stráví min sazbu - 8 let za obecné ohrožení - v nepříliš komfortním prostředí.
Jako revizní technik zařízení na LPG pro provoz motorových vozidel k tomuto již nemám více co dodat.