Amerika, alebo konzerva?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Ešte som zabudol.
Vyzerá to tak že Radek mi už asi neodpovie tak ja teda zhrniem to čo sa tu zistilo.
Vieme že radek protestoval proti ulôoženiu nádrže na iné miesto ako je predpísané. Dôvody na to boli predpisy, ale ak od nich odhliadneme tak aj nebezpečenstvo bližšie nedefinované ale predpokladané a to by malo byť výbuch, a zlá deformácia predku auta pri náraze.
Počas debaty sa zistilo aj to, že nádrž na lpg vplyvom svojeho tvaru má takú extrémnu(v danom prípadeň tuhosť že by mohla nevhodne vplývať na deformačné zóny pri náraze, no ale tento fakt vylučuje obavu z jej pretrhnutia a následného výbuchu LPG, nie?
Po ďalšie, zistilo sa aj to, aj keď na začiatku to tak nevizeralo, že rezerva sa na deformácii podieľa a teda jej odstránenie by mohlo neblaho pôsobiť na celkovú defoprmáciu(podľa môjho názoŕu by deformácia bez rezervy pola dlhšia a teda spomalenie menšie, ale možno sa mýlim, avšak to teraz nieje dôležité). Keďža sa tá rezerva na deformácii podieľa, ako bolo správne poznamenané a deformuje aj časti karosérie ktoré by inak deformované pravdepodobne neboli, tak je dosť nebezpečné bez tej rezervy jazdiť., to je logické. A keďže máme rezervu v zadu tak musíme tento priestor vyplniť adekvátnou náhradou čo by mohlo byť opäť teleso tieto sily prenášajúce ako to robila pôvodne rezerva.
Keďže sme už z debaty zistili že pretrhnutiu nádrže nehrozí tak by touto adekvátnou náhradou mohla byť práve ona, avšak dopustíme sa tým priestupku voči predpisom. čo sa dá ľahko vyriešiť namontovaním nádrže na predpisové miesto a potom tú nádrž preložiť do priestoru rezervy a pri opätovnej kontrole nádrž zase položiť na miesto predpisové. Alebo je tu ešte jedna cesta a to obetovať jednu T-613 a urobiť skúšku nárazom bez rezervy, zhodnotiť škody, potom skúšku s nádržou na LPG a zhodnotiť škody a porovnať oba testy s pôvodným testom s rezervou.
Môj skromný predpoklad je taký že test s nádržou na LPG v mieste pre reztvu by bol moc podobný testu nárazu s rezervou.
Inak ak by sa našiel ešte niekto kto by oponoval(čo sa iste nájde ) tak ponúkam riešenie, ktoré som odkukal od Mercedes benz triedy A. Ide o podobný problém ako naznačil radek. A to taký že pri náraze tohoto vozidla hrozilo to, že motor by sa mohol ocitnúť v náručí osádky. Oni si s týmto problémom poradili tak že pri náraze sa motor postupne vtláča pod vozidlo a okrem toho že neohrozí osádku tak aj priaznivo toto postupné zasúvanie vplýva na tlmenie nárazu formou pohlcovania energie v posúvnom uložení.
No a takéto riešenie stojí tiež za uváženie a je tu splnená aj tá podmienka neviditeľnosti nádrže čo je dosť sympatický nápad vzhľadom na T-613.
Ďakujem za pozornosť
Vyzerá to tak že Radek mi už asi neodpovie tak ja teda zhrniem to čo sa tu zistilo.
Vieme že radek protestoval proti ulôoženiu nádrže na iné miesto ako je predpísané. Dôvody na to boli predpisy, ale ak od nich odhliadneme tak aj nebezpečenstvo bližšie nedefinované ale predpokladané a to by malo byť výbuch, a zlá deformácia predku auta pri náraze.
Počas debaty sa zistilo aj to, že nádrž na lpg vplyvom svojeho tvaru má takú extrémnu(v danom prípadeň tuhosť že by mohla nevhodne vplývať na deformačné zóny pri náraze, no ale tento fakt vylučuje obavu z jej pretrhnutia a následného výbuchu LPG, nie?
Po ďalšie, zistilo sa aj to, aj keď na začiatku to tak nevizeralo, že rezerva sa na deformácii podieľa a teda jej odstránenie by mohlo neblaho pôsobiť na celkovú defoprmáciu(podľa môjho názoŕu by deformácia bez rezervy pola dlhšia a teda spomalenie menšie, ale možno sa mýlim, avšak to teraz nieje dôležité). Keďža sa tá rezerva na deformácii podieľa, ako bolo správne poznamenané a deformuje aj časti karosérie ktoré by inak deformované pravdepodobne neboli, tak je dosť nebezpečné bez tej rezervy jazdiť., to je logické. A keďže máme rezervu v zadu tak musíme tento priestor vyplniť adekvátnou náhradou čo by mohlo byť opäť teleso tieto sily prenášajúce ako to robila pôvodne rezerva.
Keďže sme už z debaty zistili že pretrhnutiu nádrže nehrozí tak by touto adekvátnou náhradou mohla byť práve ona, avšak dopustíme sa tým priestupku voči predpisom. čo sa dá ľahko vyriešiť namontovaním nádrže na predpisové miesto a potom tú nádrž preložiť do priestoru rezervy a pri opätovnej kontrole nádrž zase položiť na miesto predpisové. Alebo je tu ešte jedna cesta a to obetovať jednu T-613 a urobiť skúšku nárazom bez rezervy, zhodnotiť škody, potom skúšku s nádržou na LPG a zhodnotiť škody a porovnať oba testy s pôvodným testom s rezervou.
Môj skromný predpoklad je taký že test s nádržou na LPG v mieste pre reztvu by bol moc podobný testu nárazu s rezervou.
Inak ak by sa našiel ešte niekto kto by oponoval(čo sa iste nájde ) tak ponúkam riešenie, ktoré som odkukal od Mercedes benz triedy A. Ide o podobný problém ako naznačil radek. A to taký že pri náraze tohoto vozidla hrozilo to, že motor by sa mohol ocitnúť v náručí osádky. Oni si s týmto problémom poradili tak že pri náraze sa motor postupne vtláča pod vozidlo a okrem toho že neohrozí osádku tak aj priaznivo toto postupné zasúvanie vplýva na tlmenie nárazu formou pohlcovania energie v posúvnom uložení.
No a takéto riešenie stojí tiež za uváženie a je tu splnená aj tá podmienka neviditeľnosti nádrže čo je dosť sympatický nápad vzhľadom na T-613.
Ďakujem za pozornosť
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
DP: polož si otázku, kto máva kufor na T-613 prázdny, ja osobne to robím len vo veľmi veľmi výnimočných situáciách a to len preto aby som nevyzeral ako nejaký posera...
A po druhé, všetko sa dá zoslabit.
PS: teraz som nerýpal!
Majitel "ameriky" pre niečo potrebuje ten velký kufor, ináč by netrápil Romana Madara, takou banilitou ako je LPG + Velký kufor.
A po druhé, všetko sa dá zoslabit.
PS: teraz som nerýpal!
Majitel "ameriky" pre niečo potrebuje ten velký kufor, ináč by netrápil Romana Madara, takou banilitou ako je LPG + Velký kufor.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Já jsem se zařekl, že už k tomuto tématu nenapíšu nic, protože to evidentně a absolutně nemá vůbec žádný smysl. Jsou zde vytrhávány části ze souvislých textů, překrucovány a používány v jiném smyslu, se životy se tu hazarduje nadále a totální ignorace zákonů a předpisů je zde u jistých individuí běžným folklórem. A v tomto jsem nadále utvrzován. Takže naposled níže pro Marka a pak už k tomuto tématu nic ode mně nedorazí, kdo chce vědět něco konstruktivního, jsou tu "SS", nebudu plýtvat svou energií na "boření" nesmyslných ideí a pakonstrukcí, nebo někoho podporovat v porušování zákonů a technických předpisů. Snad jen dodám: dnes ráno stojanová cena NAT95 tady u Benziny : 32,- Kč, no a stojanová cena LPG Primaplyn po zdražení na stejné čerpací stanici : 12,40 Kč .
Takže Marku, jestli podle Tebou zveřejněného obrázku soudíš, že v těch hadicích proudí kapalné LPG a proto je tato zástavba (mimochodem zcela schválená, maximálně bezpečně vzdálená od jakýchkoli zdrojů iniciace) umístění nádrže STEJNĚ nebezpečná, jako umístění nádrže v přední části T613 (tedy nádrž na držáku domácí výroby, amatérsky upevněné ke karoserii mezi dvěma bateriemi schopnými při zkratu propálit obloukem 8 mm plechu a nezávislým topením s přímou cestou k plameni), jsi na velkém omylu. Ty hadice jsou jen plynotěsné chráničky, mající za úkol (dle zákonných předpisů) odvést případné drobné úniky vzniklé na netěsnostech připojení nádrže bezpečně pod vozidlo místo do dutin v prostoru interiéru vozidla. Až uvnitř v těchto chráničkách (průměr cca 28 mm) teprve vede v jedné plnící (pr.8mm) a ve druhé odběrové (pr.6mm) měděné tlakové potrubí s LPG. Za jízdy automobilu jsou tyto chráničky společně s plynotěsnou schránkou na ventilu nádrže neustále promývány čerstvým vzduchem a bezpečnosti je tak učiněno zadost.
Takže Marku, jestli podle Tebou zveřejněného obrázku soudíš, že v těch hadicích proudí kapalné LPG a proto je tato zástavba (mimochodem zcela schválená, maximálně bezpečně vzdálená od jakýchkoli zdrojů iniciace) umístění nádrže STEJNĚ nebezpečná, jako umístění nádrže v přední části T613 (tedy nádrž na držáku domácí výroby, amatérsky upevněné ke karoserii mezi dvěma bateriemi schopnými při zkratu propálit obloukem 8 mm plechu a nezávislým topením s přímou cestou k plameni), jsi na velkém omylu. Ty hadice jsou jen plynotěsné chráničky, mající za úkol (dle zákonných předpisů) odvést případné drobné úniky vzniklé na netěsnostech připojení nádrže bezpečně pod vozidlo místo do dutin v prostoru interiéru vozidla. Až uvnitř v těchto chráničkách (průměr cca 28 mm) teprve vede v jedné plnící (pr.8mm) a ve druhé odběrové (pr.6mm) měděné tlakové potrubí s LPG. Za jízdy automobilu jsou tyto chráničky společně s plynotěsnou schránkou na ventilu nádrže neustále promývány čerstvým vzduchem a bezpečnosti je tak učiněno zadost.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
On marek asi myslel nebezpečnosť vplyvom prerazenia tých hadíc vplyvom nárazu do zadku, tak neviem kto tu nechápe napísanému, že radek
Ja som použil len fakty ktoré boli napísané od teba a iných, ja som nič sám nenapísal, môžeš si to všimnúť ja som sa stále len pýtal a ty si odpovedal, potom som to spojil do kopy tak aby to dalo zmysel a súvislosť, takže ma z toho vynechaj som v tom nevinne
A to že som si vybral práve tie fakty ktoré som si vybral? No veď to je logické! Vybral som si to čo mi pasovalo aby mi to dávalo zmysel. Ale ak to niekto spojí do kopy inak tak môžme ďalej debatovať.
Ty radek si zase nepochopil, že nejde skoro o nič len o debatu a nieje dôvod na paniku alebo rozhorčenie, je to len debata a mne je vlastne úplne jedno kde kto si tú nádrž dá! Ja si LPG pravdepodobne nedám a je mi jedno čo sa s tým robí. Takže zase si mimo
Ja som použil len fakty ktoré boli napísané od teba a iných, ja som nič sám nenapísal, môžeš si to všimnúť ja som sa stále len pýtal a ty si odpovedal, potom som to spojil do kopy tak aby to dalo zmysel a súvislosť, takže ma z toho vynechaj som v tom nevinne
A to že som si vybral práve tie fakty ktoré som si vybral? No veď to je logické! Vybral som si to čo mi pasovalo aby mi to dávalo zmysel. Ale ak to niekto spojí do kopy inak tak môžme ďalej debatovať.
Ty radek si zase nepochopil, že nejde skoro o nič len o debatu a nieje dôvod na paniku alebo rozhorčenie, je to len debata a mne je vlastne úplne jedno kde kto si tú nádrž dá! Ja si LPG pravdepodobne nedám a je mi jedno čo sa s tým robí. Takže zase si mimo
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 151
- Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
- Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
- Bydlisko: Veľké Dvorníky
- Kontaktovať užívateľa:
Mám známeho ktorý babral okolo štartéru alebo alternátora niakého auta a mal prsteň, za pár sekúnd sa zohrial kvôli skratu a spálil jeho prst.
pred cca. 10 rokmi od policajtov som dostal pokutu lebo som mal namontované tretie Brzd. svetlo uprostred na spodnej strane zadného skla. Za pár mesiacov už nedávali pokutu za to.
No comment.
pred cca. 10 rokmi od policajtov som dostal pokutu lebo som mal namontované tretie Brzd. svetlo uprostred na spodnej strane zadného skla. Za pár mesiacov už nedávali pokutu za to.
No comment.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných