Háádanka xy
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Tak tyhle kola byly oouvaný na Jaguáry... Přesnější typ necham na povolanějších.
- hrubystyl
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 23 Sep 2007, 10:01
- Tatry, ktoré vlastním: T613: chromka '77/84, T613-3 '86 2x, '91 2x, T613-4 '93, Special '87
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Tatra 613... 100% !!!
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Výborně. Tušil jsem, že klasická drátěná kola budou nápovědou. Ale, že to bude taková rychlost jsem nečekal. Znalci Jaguárů určitě i blíže určí typ a rok.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Michale, vím že se shodují pakny ruční brzdy 603, 613 a Jaguára. Rok to bude před 1970. Víc už nevim. Ta kola mě zas tak nepomohla...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Na ja, vypadá to jako ruční brzda použitá na T613-4MiLM97 ještě v roce 1998, ačkoli ji její konstruktér a výrobce přestal vyrábět v roce 1984 a distrubuovat v roce 1986....
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Háádanka xy
Na XKčku jsem to neviděl, takže si střelím D-typ.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Jo, tušil jsem Radku, že to bude především pro tebe dobrá nahrávka na výsměch, jak dlouho byly schopni v Tatře montovat historické pakny ( ... já vím, nejen pakny). Určitě proto, aby i ta poslední Tatra vypadala co nejdříve jako veterán.
Připojuji fotku Jaguára, kterému pakny patří. A pak ještě další foto jiného Jaguára, kde mě překvapilo, že v zadních kolech vůbec neměl brzdy. Nejsem znalec těchto vozů, přiznám se, že mě prázdno v disku překvapilo.
Připojuji fotku Jaguára, kterému pakny patří. A pak ještě další foto jiného Jaguára, kde mě překvapilo, že v zadních kolech vůbec neměl brzdy. Nejsem znalec těchto vozů, přiznám se, že mě prázdno v disku překvapilo.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
No ano Michale, jak jinak nazvat takřka 30ti leté používání konstrukce, o které už byly v polovině toho času zmapovány všechny nedostatky, jako třeba nedostatečná účinnost, vysoká poruchovost, krátká životnost a nákladnost ND, přičemž se nejedná o světýlko osvětlení přihrádky na rukavice, ale o docela zásadní součást podvozku, potažmo deklarovanou jako "brzdu nouzovou"? Pokus o zpomalení pohybující se 613 títo zařízením vyvolává spíše trpký úsměv střídaný se zděšením, místo vyvolání potřebného mechanického efektu....... To nijak nesouvisí s vizionářstvím veteránismu, ale s prostou ignorací toho, existuje něco jako "vývoj". Je to stejný případ "dutých hlav", jako osazování německých alternátorů v jednotkových cenách blížících se 27 tisícům jen proto, že byl někdo líný zvednout telefon a zeptat se v Magnetonu, co nabízí za 1/4 až 1/5 ceny, podobný případ jako dokonaný "sebevražedný" plán nepoužít typizované servořízení produkované ve statisícových počtech a podporované ze strany dostupnosti dílů, ale objednat si specifický hybrid za naprosto neuvěřitelné peníze (holt jich asi měli nadbytek, že je znudeně přehazovali vidlema), tak by se dalo pokračovat.......
Co se týká té brzdy na obrázku, má jednu featuru oproti tatřím brzdám navíc, a to samostav, udržující provozní vůli obložení vůči kotouči bez nutnosti ji X krát ručně seřizovat. Touto funkcí "light" verze seriové RB na 613 nedisponuje.
No a co se týká "prázdných" kol, tato zadní náprava má brzdy u diferenciálu, nikoli v kolech. Brzdy jsou umístěny přímo na výstupních hřídelích na skříni diferenciálu, pak teprve pokračuje poloosa ke kolu, kde končí v hliníkové skříni nábojem kola. Koncepce této nápravy má původ v závodních verzích pro Le-Mans, kde se toto přerozdělení odpružených versus neodpružených hmot osvědčilo natolik, že bylo následně přepracováno do "civilní" verze zadní nápravy pro seriové produkované sedany a kupé. Další zajímavostí této nápravy je, že nemá horní rameno závěsu kola, jeho funkci přebírá přímo poloosa. Závěrem dodám, že celá náprava je umístěna v separátním nosném rámu a jako komplet přes patřičné silentbloky připevněna ke karoserii, což je jednak z důvodu minimalizace přenosu hluku a vibrací na karoserii, druhak z důvodu zachování jízdní stopy a neměnnosti geometrie v při velkém krutovém namáhání karoserie.....
Co se týká té brzdy na obrázku, má jednu featuru oproti tatřím brzdám navíc, a to samostav, udržující provozní vůli obložení vůči kotouči bez nutnosti ji X krát ručně seřizovat. Touto funkcí "light" verze seriové RB na 613 nedisponuje.
No a co se týká "prázdných" kol, tato zadní náprava má brzdy u diferenciálu, nikoli v kolech. Brzdy jsou umístěny přímo na výstupních hřídelích na skříni diferenciálu, pak teprve pokračuje poloosa ke kolu, kde končí v hliníkové skříni nábojem kola. Koncepce této nápravy má původ v závodních verzích pro Le-Mans, kde se toto přerozdělení odpružených versus neodpružených hmot osvědčilo natolik, že bylo následně přepracováno do "civilní" verze zadní nápravy pro seriové produkované sedany a kupé. Další zajímavostí této nápravy je, že nemá horní rameno závěsu kola, jeho funkci přebírá přímo poloosa. Závěrem dodám, že celá náprava je umístěna v separátním nosném rámu a jako komplet přes patřičné silentbloky připevněna ke karoserii, což je jednak z důvodu minimalizace přenosu hluku a vibrací na karoserii, druhak z důvodu zachování jízdní stopy a neměnnosti geometrie v při velkém krutovém namáhání karoserie.....
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Radku, mně ani ostatním stálým účastníkům fora to s tou zastaralostí vysvětlovat nemusíš. Známá věc přeci. A s vizionářstvím veteránismu to pochopitelně z mé strany byl jen pokus o humor. To, na co upozorňuješ, moc dobře vím a souhlasím s tebou. A přece, světe div se, mám ten kus železa rád.
Jinak k Jaguáru bez brzd v kolech: Je jasné, že by si jen s předními nevystačil. Donutilo mě to se i ponížit a udělat foto. Bohužel není z něho až tak vidět, ale více jsem se mezi lidmi netroufal plazit pod auto. Takže díky za technický popis řešení.
Jinak k Jaguáru bez brzd v kolech: Je jasné, že by si jen s předními nevystačil. Donutilo mě to se i ponížit a udělat foto. Bohužel není z něho až tak vidět, ale více jsem se mezi lidmi netroufal plazit pod auto. Takže díky za technický popis řešení.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Ano u 613 byl mechanismus o samostav zjednodušen. Na 603 ale byl montován běžně.
Z tý fotky se to až moc podobá s 603 brzdičem jako takovym. Jak to tedy bylo? Kupovala Tatra celý brzdiče, nebo koupili Výkresy...
Z tý fotky se to až moc podobá s 603 brzdičem jako takovym. Jak to tedy bylo? Kupovala Tatra celý brzdiče, nebo koupili Výkresy...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Já nevím, to bude otázka pro znalejší, ale mohu připojit další fotky pro lepší prohlédnutí. Hoďte sem někdo fotky brzd T603.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Jelikož je na 603jáckých třmenech odlitý nápis "LICENCE DUNLUP", tak bych si tipnul (a ono, když si člověk tipne, tak to i někdy výjde), že se celé brzdiče vyráběly v AB Jablonec.Jerry napísal:Ano u 613 byl mechanismus o samostav zjednodušen. Na 603 ale byl montován běžně.
Z tý fotky se to až moc podobá s 603 brzdičem jako takovym. Jak to tedy bylo? Kupovala Tatra celý brzdiče, nebo koupili Výkresy...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Tak moc 603 brzdiče v ruce ani oku nemam. Ta podobnost mi vyvstala z pohledu na spojení brzdiče a odlitku pro druh pístek (4 šrouby), ale nedovedu si vybavit, jestli jsou na 603 také venku, nebo zevnitř (z podauta).
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Nějaké fotky na objasněníJerry napísal:Tak moc 603 brzdiče v ruce ani oku nemam. Ta podobnost mi vyvstala z pohledu na spojení brzdiče a odlitku pro druh pístek (4 šrouby), ale nedovedu si vybavit, jestli jsou na 603 také venku, nebo zevnitř (z podauta).
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Díky Jacku.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
červené pružiny a ešte aj montážna lampa vo farbe vozu - nie je to náhodou Brtníkova robota?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Radku, díky za názorné foto. Přesně něco takového jsem tam hledal. Nakonec na kotouče ve středu vozidla jsem ze svého oboru zvyklý.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Kdepák, to není Brtníkova robota....... červené pružiny jsou zakázkové od firmy Spax a za barvu rámu nemůžeme, takhle barevný přijel lodí.....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných