Háádanka xy
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Prevedenia laku je iste perfektné, ale TÁTO farba mi na TOTO auto vôbec nepasuje a je to pre mňa sklamaním...
možno som ovplyvnený obrázkami z minulosti, ale očakával by som nejaké výraznejšie farebné prevedenie, asi aj dvojfarebné lakovanie, a nie takúto fádnu modrú, ktorú si viem skôr predstaviť na nejakej nenápadnej Škode Tudor, alebo Š 1201 STW, tá smotanová strecha a čalúnenie to už nezachránia. Z môjho pohľadu premárnená šanca....
možno som ovplyvnený obrázkami z minulosti, ale očakával by som nejaké výraznejšie farebné prevedenie, asi aj dvojfarebné lakovanie, a nie takúto fádnu modrú, ktorú si viem skôr predstaviť na nejakej nenápadnej Škode Tudor, alebo Š 1201 STW, tá smotanová strecha a čalúnenie to už nezachránia. Z môjho pohľadu premárnená šanca....
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Háádanka xy
Radek buď nepochopil, nebo provokuje. Nevadí.
Já ten dresink považuju v kontextu doby za přenádherný (ač zcela odlišný od kopřivnických "olejovek"). Kontrast šíře s rozchodem je daný 1) použitím podvozku z "padesátky" a 2) konstruktérským cvičením na téma "zcela zakrytá kola", ale to snad docvakne i desetiletému pozorovateli...
Poslední ucelenější kolekci Sodomkových děl jsem viděl na náměstí ve V.M. při oslavě 100 let od založení firmy, tedy v minulém tisíciletí, proto děkuji Čadíkovi za tip na prohlídku! Tuhle 50 si nepamatuji, zato stále zachovalou 30 p. Lämleina, kterou jsem naposled potkal minulý měsíc na Hanáckém okruhu, ano.
Já ten dresink považuju v kontextu doby za přenádherný (ač zcela odlišný od kopřivnických "olejovek"). Kontrast šíře s rozchodem je daný 1) použitím podvozku z "padesátky" a 2) konstruktérským cvičením na téma "zcela zakrytá kola", ale to snad docvakne i desetiletému pozorovateli...
Poslední ucelenější kolekci Sodomkových děl jsem viděl na náměstí ve V.M. při oslavě 100 let od založení firmy, tedy v minulém tisíciletí, proto děkuji Čadíkovi za tip na prohlídku! Tuhle 50 si nepamatuji, zato stále zachovalou 30 p. Lämleina, kterou jsem naposled potkal minulý měsíc na Hanáckém okruhu, ano.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
D.A:
A jsme zase u dilema, zda dobově odpovídající vůz (to zde představované, barevně odpovídající svému zrodu) nebo "idealisticky/nostalgicky" líbivé z dnešního běžného/komzumního pohledu: tato druhá "verze" je v muzeu Blackhawk Collection - černočervená Arizona, původně prý byla pouze tmavě modrá...
Kromě knihy, kterou právě muzeum vydalo (Sodomka a vozidla Aero, jako již třetí v řadě monografií edice Sodomka - jen na okraj: první a druhá jsou Tatry...), kde je mnohé popsáno a především vyobrazeno, jsou zajímavé informace též na http://www.aero-ig.de/cont_aero50_sodom_dynamik.htm
...bylo kritizováno již v době představení prvního kusu - původně sice byl zamýšlen upravený/nový podvozek a podstatně silnější motor, jenže na vývoj nebyl čas neb "bylo v předvečer" druhé světové války, tak byl vůz rychle postaven alespoň na zcela sériový podvozek Aero 50...radek napísal:...Karoserie jak HumVee a rozchod kol jak vysokozdvižný vozík...
Tím, že většina Dynamiků vznikla až na počátkem války, nikdo tehdy pochopitelně nechtěl nápadné dvoubarevné verze, takže Tě asi matou jiná vozidla...ondrej napísal:TÁTO farba mi na TOTO auto vôbec nepasuje a je to pre mňa sklamaním... ..možno som ovplyvnený obrázkami z minulosti...
A jsme zase u dilema, zda dobově odpovídající vůz (to zde představované, barevně odpovídající svému zrodu) nebo "idealisticky/nostalgicky" líbivé z dnešního běžného/komzumního pohledu: tato druhá "verze" je v muzeu Blackhawk Collection - černočervená Arizona, původně prý byla pouze tmavě modrá...
Kromě knihy, kterou právě muzeum vydalo (Sodomka a vozidla Aero, jako již třetí v řadě monografií edice Sodomka - jen na okraj: první a druhá jsou Tatry...), kde je mnohé popsáno a především vyobrazeno, jsou zajímavé informace též na http://www.aero-ig.de/cont_aero50_sodom_dynamik.htm
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
iné vozidlá ma "nematou", s týmto Aerom si ťažko niečo pomýliť, je však pravdou, že som myslel hlavne na ten červeno-čierny americký voz (táto farebná kombinácia je dobre zvolená ku tvarom karosérie), ako aj nejasnú spomienku na béžovo-čierny voz na kresbe tuším od V.Zapadlíka..?? (to by mohol byť snáď takýto automobil č.1?)čadík napísal: ...Tím, že většina Dynamiků vznikla až na počátkem války, nikdo tehdy pochopitelně nechtěl nápadné dvoubarevné verze, takže Tě asi matou jiná vozidla...
A jsme zase u dilema, zda dobově odpovídající vůz (to zde představované, barevně odpovídající svému zrodu) nebo "idealisticky/nostalgicky" líbivé z dnešního běžného/komzumního pohledu: tato druhá "verze" je v muzeu Blackhawk Collection - černočervená Arizona, původně prý byla pouze tmavě modrá...
je možné, že v predvečer vojny sa im podarilo namiešať takúto nevýraznú "škodovácku modrú" a je aj pravda, že ak to bol pôvodný odtieň tohoto auta (v tom čierno-bielom prehľade na internete som veľmi nedokázal toto auto identifikovať..), je to silný argument na zachovanie originality - luxusne vyzerajúca smotanová strecha a čalúnenie sú však s farbou karosérie myslím v silnom kontraste..
S podobným problémom sa potýkam u coupé 613, kde si viem predstaviť aj inú farbu, ako pôvodnú Vignale-zelenú, ale auto dostane znova túto farbu..
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
V souvislosti s obrázkem dynamika s přívěsem -
nevíte kdy se začaly za osobní auta připojovat vozíky nějákým "standardním" způsobem? Tj od kdy existuje klasické tz s koulí a co bylo předtím?
nevíte kdy se začaly za osobní auta připojovat vozíky nějákým "standardním" způsobem? Tj od kdy existuje klasické tz s koulí a co bylo předtím?
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Háádanka xy
A kuwa!!! Mýtem sice často projíždím, ale na náměstí jsem přes deset roků nepáchnul - docela se jim za tu dobu zaneslo bahnem, takže chápu, že tam na nákup jezděj místní raději Merkavou...
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Háádanka xy
Kam tak rychle zmizela Čadíkova fotka "z letošního srazu sodomistů"????
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Háádanka xy
Štěpáne, pokud myslíš konkrétně ISO 50, tak bych to viděl někam do konce 70. let (povinně a v CS), nejlepší asi bude prolistovat (wiki)encyklopedii, soudě podle toho, co mi vyprávěl jeden starý simkař z Brna, který měl ještě na své Elysée (tedy r.v. 1960-1963) schválené spojovací zařízení vlastní domácí konstrukce.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Háádanka xy
Ufff, ať žijí cookies, chvíli už jsem měl strach, že mi vážně hráblo z vedra a že budu vypadat jako někdo, kdo si povídá sám se sebou a reaguje na duchy . Přitom jsëm odpovídal na:
Chtělo by to předeslat, není doloženo, kolik "Dynamiků a jeho příbuzných" bylo vlastně vyrobeno, některé obdobné karosérie jsou i na A30, některé Dynamiky byly i čtyřsedadlové, jeden byl pravděpodobně jen "falešným" kabrioletem, další bylo kupé s prosklenou střechou...
ondrej Napísal:
... ak to bol pôvodný odtieň tohoto auta (v tom čierno-bielom prehľade na internete som veľmi nedokázal toto auto identifikovať..), je to silný argument na zachovanie originality...
Barva mě také překvapila, představoval jsem si "dvoubarevnou" kombinaci světlá/tmavá káva, snad díky jedinému "světlému" provedení na továrních fotografiích...
Dvojbarevná verze (asi jediný skutečně originální kus) byla určena na nějaký autosalon, ovšem připouštím, že poválečné (!) fotografie mohou zobrazovat různá provedení Dynamiku také v dvoubarevné kombinaci, která jeho charakter podtrhuje mnohem lépe.
Celkem si proto dovedu představit situaci, kdy někdy "v poválečné bídě" tato vozidla s nějakým tím utrženým šrámem (některá možná skoro "v rozkladu") podstoupila opravu obdobným "totálním" způsobem jako tomu bývá dnes: skoro 100% nová výdřeva, plechařina, čalounění..., vše k obrazu ( a finančním možnostem) majitele. Pak se díky dobovým souvislostem samo vnucuje i možné vysvětlení oné "škodovácké" barvy...
Ostatně, dříve také platilo, že účel světí prostředky... (např. dnešní metalizované laky na veteránech..., že?)
Prílohy:
Poznámka: pro D.A.: z letošního setkání "Sodomkových" vozidel ve V.M.
pict07.jpg [ 269.43 KB | Zatiaľ nikým nezobrazené ]
Chtělo by to předeslat, není doloženo, kolik "Dynamiků a jeho příbuzných" bylo vlastně vyrobeno, některé obdobné karosérie jsou i na A30, některé Dynamiky byly i čtyřsedadlové, jeden byl pravděpodobně jen "falešným" kabrioletem, další bylo kupé s prosklenou střechou...
ondrej Napísal:
... ak to bol pôvodný odtieň tohoto auta (v tom čierno-bielom prehľade na internete som veľmi nedokázal toto auto identifikovať..), je to silný argument na zachovanie originality...
Barva mě také překvapila, představoval jsem si "dvoubarevnou" kombinaci světlá/tmavá káva, snad díky jedinému "světlému" provedení na továrních fotografiích...
Dvojbarevná verze (asi jediný skutečně originální kus) byla určena na nějaký autosalon, ovšem připouštím, že poválečné (!) fotografie mohou zobrazovat různá provedení Dynamiku také v dvoubarevné kombinaci, která jeho charakter podtrhuje mnohem lépe.
Celkem si proto dovedu představit situaci, kdy někdy "v poválečné bídě" tato vozidla s nějakým tím utrženým šrámem (některá možná skoro "v rozkladu") podstoupila opravu obdobným "totálním" způsobem jako tomu bývá dnes: skoro 100% nová výdřeva, plechařina, čalounění..., vše k obrazu ( a finančním možnostem) majitele. Pak se díky dobovým souvislostem samo vnucuje i možné vysvětlení oné "škodovácké" barvy...
Ostatně, dříve také platilo, že účel světí prostředky... (např. dnešní metalizované laky na veteránech..., že?)
Prílohy:
Poznámka: pro D.A.: z letošního setkání "Sodomkových" vozidel ve V.M.
pict07.jpg [ 269.43 KB | Zatiaľ nikým nezobrazené ]
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Já jsem to pochopil D.A., neboj, jen opakuji to, co lidi napadalo již před desetiletími, jako připomenutí téhle maximálně dispproporční věci, která evokuje karoserii bez podvozku, převáženou na manipulačním vozíku z lakovny . Jsem si vědom skutečností kdy i z čeho to vzniklo, nicméně nejsem přesvědčen o tom, že by za to mohlo "konstruktérské cvičení" (pokud doložíš že ano, pámbu s takovými konstruktéry), neboť mezi celkovým zakrytím a vlastním rozchodem kol není v této konfiguraci žádná příčinná souvislost, která by ten pohledově značně tristní rozdíl rozměrů obhájila. Prostě výběr nevhodného podvozku vůči karoserii (či obráceně, jak je libo).
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
..ale aký priestor pre dnešných tunerov čo sa týka výberu pneumatík!!
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Háádanka xy
Vidíš .
Opravdová fotka z náměstí bude, nebo někdo Čadíka naprášil a má ban a fotky mu mažou?
Fakt nechápu, proč jsem ji i s příspěvkem na chviličku viděl a pak šlus...
Opravdová fotka z náměstí bude, nebo někdo Čadíka naprášil a má ban a fotky mu mažou?
Fakt nechápu, proč jsem ji i s příspěvkem na chviličku viděl a pak šlus...
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
DA: Nebud uz paranoidny ! Ziadny cadikov prispevok som nemazal a pokial viem nema ani ban.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Jestli to nebude jen tím, že já počítačovej analfabet neumím jednoduše vymazat popletenou fotku a ve snaze rychlé nápravy si vymažu i mnohé ze svého počítače...D.A. napísal:Kam tak rychle zmizela Čadíkova fotka "z letošního srazu sodomistů"????...Fakt nechápu, proč jsem ji i s příspěvkem na chviličku viděl a pak šlus...
Takže opravdová fotka z náměstí přece jen dnes bude! (včetně drobné hádanky pro bystré pozorovatele)
(pro D.A. k tomu tipu na výlet: letos se konal již druhý ročník festivalu Sodomkovo Vysoké Mýto, vždy ve stylu meziválečných let, na náměstí kromě historických vozidel - letos ve znamení značky Aero - několik výstav - např. designer Hušek, historie RTObusů - také celý den program hudebních a divadelních skupin vrcholící večerním koncertem O. Havelky&Melody Makers s hlavní událostí - křestem Dynamika...)
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
sice nejsem znalec, ale tarty sou tam 3
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Háádanka xy
>etienne: Tvoje odpověď mě potěšila. Byla to ta lepší varianta. Horší by zněla jako v ošuntělém vtipu z komunistické éry: "A kdo je to - ten Čadík?"
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Bystrý Štěpán má "malé bezvýznamné plus" neb zachyceny jsou T52 Sodomka, šestisedadlová T12(?) a T613...
"Sériového" výrobce přívěsů za osobní auta jsem našel již z roku 1927. Dále jsem narazil na informaci, že v roce 1932 přišla firma Westfalia s koulí o průměru 50mm místo dosavadního háku. Protože jen tato firma do roku 1941 dodala na trh celkem 25.000 přívěsů, asi se tento systém obecně ujal a byl následně normalizačním institutem (ISO) až do roku 1972 doporučován - pak se asi stal závaznou(?) normou. Jako zajímavost jsem našel, že používání některých typů spojovacích zařízení (asi jednoduché armádní typy) je v některých zemí (západní) Evropy od roku 1970 zakázáno.
Nemáte někdo něco více k tomuto tématu?
Taky mě to zaujalo, ale pátrání bylo vcelku neúspěšné: již roku 1909 byl vytvořen na žádost armády první silniční vlak (v našich končinách dále označované jako "subvencované autovlaky"), kde spojení několika přívěsů s tažným "traktorem" jistě muselo být z důvodů jejich libovolné zaměnitelnosti nějak normováno (patrně tažný hák či čep a závěsné očko předepsaných rozměrů - ostatně u nákladních vozidel tento typ přetrvává dosud).Štěpán napísal:...kdy se začaly za osobní auta připojovat vozíky nějákým "standardním" způsobem? Tj od kdy existuje klasické tz s koulí a co bylo předtím?
"Sériového" výrobce přívěsů za osobní auta jsem našel již z roku 1927. Dále jsem narazil na informaci, že v roce 1932 přišla firma Westfalia s koulí o průměru 50mm místo dosavadního háku. Protože jen tato firma do roku 1941 dodala na trh celkem 25.000 přívěsů, asi se tento systém obecně ujal a byl následně normalizačním institutem (ISO) až do roku 1972 doporučován - pak se asi stal závaznou(?) normou. Jako zajímavost jsem našel, že používání některých typů spojovacích zařízení (asi jednoduché armádní typy) je v některých zemí (západní) Evropy od roku 1970 zakázáno.
Nemáte někdo něco více k tomuto tématu?
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
dík za info o přivěsech
ps. to bílé na obrázku za tou červenou tatrovkou je netypicky karosovaná aerovka?
ps. to bílé na obrázku za tou červenou tatrovkou je netypicky karosovaná aerovka?
- chupacabra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 24 Dec 2005, 20:56
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 603; 603-2
Tatra 613-2 - Bydlisko: mam
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Háádanka xy
Nie je to sice bohvieaka kvalita (tocene fotakom), ale mozno to niekoho potesi.
Je to zvuk motora 603 bez tlmicov, skoda, ze nie je vidiet modre plamene slahajuce z vyfukov
http://www.youtube.com/watch?v=L7wG_s_3-60
Je to zvuk motora 603 bez tlmicov, skoda, ze nie je vidiet modre plamene slahajuce z vyfukov
http://www.youtube.com/watch?v=L7wG_s_3-60
Re: Háádanka xy
Chupacabra= kozoliz.... ale pozor...nejsou kozy jako kozy. Chupacabra znamena lizani ctyrnohe kozy.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných