Stav km ...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
ja som to pochopil tak (troška som si však musel domyslieť), že Jerry nám chcel povedať, že po nastavení ventilovej vôle sa mu zmenili voľnobežné otáčky, dementoval však, že nastavenie ventilov má vplyv na presnosť rýchlomeru.
Asi by bolo lepšie trocha presnejšie formulovať svoje myšlienky, nie vždy sa dá všetko domyslieť a potom to môže viesť k nesprávnym a nejednoznačným interpretáciám. To nám zase asi chcel povedať AT...
Asi by bolo lepšie trocha presnejšie formulovať svoje myšlienky, nie vždy sa dá všetko domyslieť a potom to môže viesť k nesprávnym a nejednoznačným interpretáciám. To nám zase asi chcel povedať AT...
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
To znamená že potřebuju dělič napětí 400V na 10V (na přesném poměru nezáleží - záleží na součástkách aby vydržely 400V) a změřím otáčky. Ten měřák má i měření úhlu sepnutí kontaktů to mi asi žádnou použitelnou informaci u 613 nedá.Radek napsal:Štěpáne, nic tam nepřipojuj, nakope Ti to . Ale vážně, to co popisuješ je univerzální otáčkoměr, jehož vstup je uzpůsoben pro snímání impulzů na cívce, vzniklých rozpínáním kontaktů přerušovače klasického bateriového zapalování. Kapacitní soustava v t613 však nemá cívku v pravém slova smyslu (i když tvar sedí), ale převodní transformátor se strmým poměrem, do jehož vinutí se vybíjí kondenzátor s aktuálním napětím kdekoli mezi 300 až 400V. Chceš-li mít přesný otáčkoměr, holt do něj vlez - je v něm trimr jímž jde nastavit, zaskoč k někomu kdo má přesný generátor obdélníkového či pilového průběhu a zkalibruj si ten maďarský budík třeba na přesnost 1%.....
Co dává zapalování pokyn k připnutí nabitého kondu na cívku?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Štěpáne, pokyn ti dává ten rotorek v rozdělovači (je to ta malá cívka pod raménkem, co zozděluje VN).
Ryšane, mezi otáčkama motoru a rychlostí vozidla má jednoznačně vliv převodovka, tj. rychlostní stupeň, převod diferenciálu, obvod kola... Stačí takhle vysvětlit?
A to nastavení ventilový vůle, měl sem cca 3 ventily volnější (0,15 - 0,2 mm) a otáčky byly nestálý (jednou byl volnoběh vyšší jindy nízkej) a po seřízení, má motor pokaždý na volnoběh 800 ot/min.
K těm radarům: Na Lednici sem se ptal Leoše, jakou přesností ty radary ve městech měří. On mi odpověděl, že jsou hodně přesný (+-2%), U 603 to sedělo přesně, nový auta se taky moc neliší a ty starší ukazujou při 50km/h až o 10km/h víc.
Ještě jednou opakuji. Nevim jak mi ty věci splynuly do hromady.
Pokud je na tom něco špatně, tak mi to Ryšane prosím vysvětli přesně. Určitě máš nesrovnatelně víc zkušeností, než já. Děkuji
Ryšane, mezi otáčkama motoru a rychlostí vozidla má jednoznačně vliv převodovka, tj. rychlostní stupeň, převod diferenciálu, obvod kola... Stačí takhle vysvětlit?
A to nastavení ventilový vůle, měl sem cca 3 ventily volnější (0,15 - 0,2 mm) a otáčky byly nestálý (jednou byl volnoběh vyšší jindy nízkej) a po seřízení, má motor pokaždý na volnoběh 800 ot/min.
K těm radarům: Na Lednici sem se ptal Leoše, jakou přesností ty radary ve městech měří. On mi odpověděl, že jsou hodně přesný (+-2%), U 603 to sedělo přesně, nový auta se taky moc neliší a ty starší ukazujou při 50km/h až o 10km/h víc.
Ještě jednou opakuji. Nevim jak mi ty věci splynuly do hromady.
Pokud je na tom něco špatně, tak mi to Ryšane prosím vysvětli přesně. Určitě máš nesrovnatelně víc zkušeností, než já. Děkuji
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Nejsem sice Ryšan, ale když míjím dvě ty "cedule" v sev. Čechách pár kilometrů od sebe jistým italským křápem na tachometrových 60 km/h, tak na jedné vidím 49 km/h, na další 58 km/h. To určitě nejsou 2%. Rozdělení aut na "starší" a "nová" mi taky jaksi nefachčí. Všechny W353 (mechanické tachometry z DDR, zkoušeny celkem 4 kusy) ukazují u mé "referenční" cedule nejblíž od baráku s odchylkou do 2 km/h, kdežto moderní konfekce (Boleslav) podměřuje o 5 až 10km/h při stejné rychlosti (50).
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
zmienka o možnom prisávaní sa T613 k povrchu cesty pri vyšších rýchlostiach je v tomto článku:
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=4794
zatiaľ čo u závodných vozov je to naozaj vítané, u cestovných je to troška diskutabilné - na prisávanie sa spotrebuje nejaký výkon, a teda nielen, že to spomaľuje vozidlo, ale samozrejme aj zvyšuje spotrebu paliva. Podobné negatívne efekty však vznikajú pri aerodynamickom nadľahčovaní karosérie, chýba tu však prínos zlepšenia jazdných vlastností, skôr naopak. Takže - ak už niečo, tak potom radšej prisávanie k vozovke...
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=4794
zatiaľ čo u závodných vozov je to naozaj vítané, u cestovných je to troška diskutabilné - na prisávanie sa spotrebuje nejaký výkon, a teda nielen, že to spomaľuje vozidlo, ale samozrejme aj zvyšuje spotrebu paliva. Podobné negatívne efekty však vznikajú pri aerodynamickom nadľahčovaní karosérie, chýba tu však prínos zlepšenia jazdných vlastností, skôr naopak. Takže - ak už niečo, tak potom radšej prisávanie k vozovke...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných