Zaujímavá konštrukcia

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 16 Aug 2006, 17:25

mna denné počítadlo tiež štve (teraz mám plnú kasu vo dverách paragónov s popísanými kilometrami, brrr), ale na T 613 je toho strašne moc... zabudli ste na sterače, ktorých rýchlost je úžasná, a taktiež stieraná plocha...., osvetlenie interiéru a prístrojov... výkonný ventilátor.... spojkový pedál na pravej strane od volantu!!... odmlžovanie bočného okna... a ved v kombináte sa snažili, je to fajn , aspon máme očom kecat...

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 16 Aug 2006, 20:32

radek napísal: Mno, zajímavá debata, kdyby mi Vás růžovobrýlých nebylo líto, zavedu třeba rubriku "víte že....." a začnu třeba "..... v roce 1975 měla XJS v rychloměru zabudované denní počítadlo kilometrů, nedostižný to sen uživatelů T613 ještě dalších 20 let (vyjma limitované serie 11 ks z roku 1993)...."
Samozřejmě, náš současný kapitalismus taky funguje u každé firmy jaksi trochu (někdy diametrálně) jinak... tato debata vedená v lehčím tónu snad drobné rýpnutí snese, ale Šamorínu se v noci raději vyhnu.
Ono služebnímu řidiči třeba v roce 1985 střídající Pragu V3S s ředitelskou T613 bude nakonec v tom praktickém srovnání připadat ten Jaguár i Tatra vlastně stejně (zase si nabíhám :cry: ).
A ten denní počítač kilometrů byl v té době pro služební řidiče (=skoro pro každou T613) opravdu zbytečností, protože každá (no, tedy podle předpisů) jízda se vykazovala do "stasky" (pro nejmladší - taková složitější kniha jízd) a benzín se fasoval na bločky á 20l (něco jako dnešní stravenky - taky na ně u pumpy nevraceli peníze). To znamená, když jsem natankoval do plna 36l, platím bločkama 40l = 4l dýško pro obsluhu a mou automatickou nadspotřebu. (Dotankovat rozdíl do kanystru, který býval soukromý, budilo u poctivé obsluhy čerpadla podezření na krádež).
A tak počet denních kilometrů se nedal zaznamenat odečtem z denního počítadla km (kdyby byl, že), ale byl vždy výsledkem výpočtu stanovené spotřeby vozidla k počtu vydaných bločků. A ta zmiňovaná 11ks série T613 byla určitě jen pro nově vzniklé kapitalisty, které plánované hospodářství ničím netížilo :lol: Pro ostatní státní a ex.soc podniky stávající standard - inu ekonomická setrvačnost. :roll:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 16 Aug 2006, 21:54

Ano Ladisi, uvedl jsem zrovna denní počítadlo km, tu naprosto elementární součást výbavy, kterou člověk prostě automaticky očekává. Mohl jsem uvést cokoli jiného, mnohem závažnějšího, ale...... je to jedno. Jistě, pokud budu denodenně jezdit jen T613 a do jiného auta vlezu jednou za 3 měsíce na jednu cestu, asi jako Tobě by mi vůbec nepřišlo to počítadlo v T613 postrádat. Jenže drtivá většina lidí má zcela opačný problém - jezdí s nejrůznějšími auty (v zaměstnání, doma,...) A TAKY s T613 a v tu ránu je to přesně naopak :D.

A co se týká koroze řady XJ40, řeknu to takhle, mít možnost koupit tak zkorodovanou 14 let starou T613, jak zkorodovaná je má 14 let stará XJ40, platil bych ve zlatých cihlách a paletu bych dal jako dýško.... :D

Pro rejpaly, tímto samozřejmě v žádném případě netvrdím, že je dotyčná XJ40 bez koroze, to jen mým subjektivním posouzením zjišťuji, že těch 10 měsíců života, co jsem tehdy denně obětoval do repase pouhých 7 let staré T613 aby vypadala jako auto (aktuální stav po dalších 9ti letech provozu byl vidět třeba v Lednici) a ne jako rakovina na čtyřech kolech, ty budu do téhle XJ40 (stran karoserie a podvozku) muset investovat tak .... ehm buď až jí zruším o vzrostlý strom, či někdy odhadem v roce 2025......

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 16 Aug 2006, 22:37

Já prostě jen nechápu na co to počitadlo je. Do knihy jízd píšu jen celkový počet kilometrů. Když už jsme u maličkostí, mnohem více by se hodil voltmetr s potlačenou nulou, aby člověk v zimě věděl, jestli po vytopení interiéru na nějakou rozumnou teplotu ještě nastartuje ;-)

A ano, je pravda, že jinými vozy jezdím jen občas, zato si všech vymožeností, které eventulně nabízejí náležitě užívám :-D.

Za paletu zlatých cihel Ti samozřejmě nějakou T613 rád vyvařím a pokud by náhodou vadilo, že několik plechů a svarů nebude originál, jistě víš, že existují lidé, kteří se za příslušný obnos (pár cihel z té palety by jistě stačilo) nepoužité karoserie rádi zbaví.

Btw, denodenně jezdím pouze T3, i proto mi T613 vyhovuje, ale denní počitadlo kilometrů také nemá...

Proč se pořád srovnávají hrušky s jabkama? Vždyť je to krása z kolika možností si lze vybrat. Ale kdybych měl tu paletu zlatých cihel a chtěl si udělat opravdu radost nějakým materiálnem, tak něco tvarově podobného jako ten jinde zmiňovaný Peugot ovšem s elektromotorem v každém kole a palivovým článken methanol-vzdušný kyslík by se mi móóóc líbil. Spalovací motor je totiž nehezký už z principu...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Aug 2006, 01:43

MarekK napísal:.... spojkový pedál na pravej strane od volantu!!...
Fakt? Co to máš proboha za auto? :o

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 17 Aug 2006, 06:21

Luboš: ja som to trochu schválne prehnal..ale aj tak je spojkový pedál hoóoodne moc v pravo a volant tiež viac v pravo ako os sedačky... je to vidiet aj na tých náčrtoch z dielenskej ( najviac na tej z vrchu)...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 17 Aug 2006, 06:39

...
Prílohy
ttttt.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Aug 2006, 12:09

širší auto = více prostoru :D

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 17 Aug 2006, 12:50

Radku, koupil sis vážně skvělé autíčko. Takový Jaguár, to je něco!Absolutně nechápu, jak sis mohl dát tolik práce s renovací Tatry. Proboha to bylo promarněného života. Tohle se nám tady snažíš posledních x desítek příspěvků naznačit? Já to z toho tak chápu. Je mi jasné, že nemůžeme stále tvrdit jak je na Tatře všechno bohové, ale neznamená to, že bych měl schvalovat Tvé komentáře. Na Tvém místě bych šel raději pomlouvat Tatrovky na nějaký Jagportal.
Doufám jen, že tento můj příspěvek nerozpoutá vlnu nesouhlasných komentářů typu: "Každý si může tvrdit co chce, ..." - byla by to škoda. Napsal jsem to tak, jak to cítím, tolik k Jaguárům, howg.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 17 Aug 2006, 15:20

Á opět někdo těžce mimo mísu, chjo, už je to tu zase, vysvětlete mu to někdo........... Martine, kde jsem napsal že jsem promarnil tu dobu repase (ne, já opravdu nic nerenovoval, já jsem si auto postavil k obrazu svému, jeho dobová původnost je mi zcela uloupena) a že to byla škoda života? Nikde to nevidím napsané a jestli to v tom vidíš, tak opravdu nic nechápeš. To byly naopak krásné časy, během kterých jsem "povýšil" na amatérského stavitele osobních automobilů, komupak se to dnes s moderními auty povede.........

Takže specielně polopaticky pro Tebe: Ladis se ptal jak je na tom řada XJ40 s korozí a já, uvědomujíce si že jsem na Tatraportále, užil jsem pro odpověď za srovnávací etalon zdejším diskutujícím dobře známou T613, neb jsem předpokládal, že si tak ten rozdíl dokáží bezproblému vybavit. Kdyby se mě Ladis zeptal na totéž v diskuzi u VW, použil bych pro srovnání pravděpodobně Passata......

Na základě Tvého příspěvku tedy směle konstatuji, že Ty konkrétně opravdu mých X posledních příspěvků chápeš špatně (neboli je nechápeš).

A co se týká schvalování příspěvků, to už je snad trochu přitažené za vlasy, ne? Já se Tě snad budu ptát, co smím a nesmím napsat do doufám prozatím demokraticky a svobodně vedené diskuze? To potěš koště, takovýhle režim tu dlouhá léta byl a snad je proboha už dávno minulostí.................

No a nakonec, XJ40 není vůbec skvělé autíčko. Nikdy jsem to netvrdil, a tvrdit nebudu, neboť to není pravda. Je to auto jako každé jiná, má své klady i zápory, tak jako každá mechanická věc, vyrobená aby sloužila člověku. Ale narozdíl třeba od Tebe to auto vlastním, a vlastním i T613, obě ty auta provozuji a servisuji vlastní osobou a mám tedy tu možnost (a snad i právo) je porovnat. Když Tě to porovnání nezajímá, nečti ho, nikdo Tě k tomu nenutí, někoho to třeba zajímá.....nedá mi to nevzpomenout na ten super film a p. Smoljaka jak říká "je to marný, je to marný, je to marný"....

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 17 Aug 2006, 18:20

Radku mohl by jsi prosím tě uvést také nedostatky, které Ty shledáváš u vozidla Jaguar XJ40 ? Ptám se čistě ze zvědavosti, nejde mi o to nějak porovnávat s Tatrou, neb oba produkty automobilek jsou si diametrálně odlišné, jak jen tehdejší doba (vzniku a vývoje vozidel) mohla býti...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 17 Aug 2006, 18:31

...odlišné? má to 4 kolesá, pohonnú jednotku a je to určené na prepravu osob po spevnených cestách z miesta A do miesta B...

Pre tých z nás, čo neboli na zraze v kopru 99(radek spomínal)...nieje to odtial ale prednáška na podobnú tému od téhoš autora čo tu kdesi spomínal radek...
Prílohy
Snímek7 001.jpg
Snímek7.jpg
Snímek6.jpg
Snímek5.jpg
Snímek4.jpg
Snímek3.jpg
Snímek2.jpg
Snímek.jpg

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 17 Aug 2006, 19:31

MarekK - díky za velmi zajímavé počtení. Přesto bych byl rád, kdyby Radek mohl napsat něco k mému dotazu výše.
A ta odlišnost je imho právě v tom, za jakých podmínek se tento vůz vyvíjel a vyráběl, což je z přednášky Ing. Galiu patrné.....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Aug 2006, 21:26

Čtení je to zajímavé, ale bohužel se tam autor dopustil mnoha desítek faktických chyb. Zejména tam nesedí mnohé časové údaje, charakteristiky vozů atd. , takže to chce brát s rezervou.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 17 Aug 2006, 22:36

Zdenku, nedostatky XJ40? Co tu mám psát, já v tom třeba nedostatek vidím, jiný ho v tom neuvidí.....takže za mně:

a/ třeba velmi nízká zástavba chladiče v přední části, která dělá problémy při snaze využít délkově co nejlépe v ČR oblíbená parkovací místa ohraničená 15 cm vysokými obrubníky. Alespoň že je pod chladičem taková solidní "traverza" a dá včas vědět "dojezd" k betonu

b/ poměrně malá výška kabiny - do auta se mi celkem blbě leze i z něho vylejzá, ale zase kdybych měřil 1,5 m, dám si sedačku (elektricky, s pamětí :wink: ) do patřičné výše a bude to skoro jak v T613, celkově člověk vzrostlý kolem německé normy DIN, tedy zhruba 1,75 m/50 kg nebude mít problémy, my delší už trošku ano. Na té výšce se částečně podepisuje i sendvičový skelet vnitřního čalounění stropu, protože je v něm vytvořen prostor pro střešní okno - kdyby tam nebylo, byla by ta výplň stropu byla o cca 3-4 cm výš, je to stejný neduh, jakým trpí T613 když mají to elektrické střešní okno - taky je u nich celý strop o tu trochu snížen a na zadních sedadlech to pak už je znát. Tady v Coventry mysleli a ten sendvič vzadu vyhloubili zpět ke střeše a vytvořili tak zadním cestujícím zpětně prostor, to v T613 nikdy neudělali. Ale z místa řidiče žádný efekt

c/ zpětná zrcátka jsou sklopná, ale nemají aretaci sklopení. Zdánlivý detail, ale při strefování se do klasicky poddimenzovaných garáží a průjezdů socialistické výstavby by se to někdy hodilo

d/ rozsah poloh výškového nastavení volantu - ale opět píšu jen za sebe, mě by se relativně hodila ještě jedna poloha výš, než je ta poslední.

e/ německá automatická převodovka - jsa zmlsán americkými převodovkami montovanými do dvanáctiválcových jaguarů, přijde mi tahle německá poněkud "hrubší" ve svém chování, neb má mozek od BOSCHE a patrně zbytečně často přemýšlí :D. Nicméně od doby co jsem v servisních podkladech našel mimo jiných užitečných dat i tabulku závislosti řazení jednotlivých stupňů vůči rychlosti vozu a stylu obsluhy plynového pedálu, má i tahle ZF můj neskonalý obdiv co umí a s jakou grácií to podává...

f/ vestavěný CD-changer ALPINE, je dost pomalý při výměnách disků či hledání skladeb, v T613 mám SONY a je o poznání rychlejší

g/ logika ovládání antény autorádia - podle mě by prospělo tuto část softwaru trochu upravit (a možná se to i časem stalo), protože ve verzi kterou mám já je anténa zasouvána poměrně brzy po vypnutí klíčku - cca do minuty, a při následném zapnutí klíčku zase ihned vyjíždí. Je to dost zbytečných pohybů, kdyby se třeba logika vázala ještě na čidlo obsazení sedadel či otevření dveří,bylo by to pružnější......ale zase na druhou stranu, ta anténa po těch 14 letech pořád funguje
:D

h/ autoalarm sám nezatahuje stažená okna a střešní okno, je-li aktivován dálkovým ovladačem. Dotazem u výrobce mi bylo sděleno že tato funkce možná je, po přeprogramování příslušné jednotky. Toto jsem zatím neabsolvoval, takže stav "neumí" zatím trvá....

i/ uchází mi bederní opěrka v sedačce. Rozebírat se mi to nechce, takže prostě častěji dofukuju...

j/ opotřebením pomalejší lambda-sonda. Nemá už tu pravou "svižnost" jako nová, ale pro korekci ECU vstřiku LPG její rychlost dostačuje. Takže ji neřeším...

k/ někdy docela hlasité hlášky podvozku, že jsem měl tu díru raději objet. Vzhledem k tomu, že celý podvozek této XJ40 je původní, a to včetně tlumičů a gumových uložení ramen, nemám mu to za zlé, koneckonců slouží téměř 270 000 km a nějakých 14 let.....:wink:

l/ hrdlo tankování paliva do nádrže - teda teď už je mi to úplně jedno, ale je tam jeden problém - je umístěno ne z boku jak bývá běžné, ale zvrchu na karoserii (na plošině za zadním oknem). Víčko je jištěno centrálním zamykáním, vlastní zátku není třeba šroubovat či do ní cpát FAB klíč, stačí ji pootočit a proti ztrátě přicvaknout na magnet zabudovaný ve víčku, tedy obsluha jednou rukou na 1*, to je všechno fajn, nicméně tím že je hrdlo takto "vodorovně", je mezi ním a karoserií takový těsnící komplet s odtokem napršené vody či přeteklého benzínu hadičkou pod auto. Otvor pro odtok je dost malý a když se časem nashromáždí nějaké to listí či jehličí, odtok vody je ucpán a prostor se dešťovou vodou vyplní, dobrým cca 0,2 litrem. Vypadá to po odklopení víčka velmi efektně, jak je zátka nádrže ponořena cca 2 cm pod hladinou, ale když na to člověk přijde zrovna u pumpy, držeje v ruce hadici, dokáže to celkem zaskočit....

m/ a já nevím......těžko něco psát, když v tom autě prostě věci fungují tak jak uživatel očekává a auto není konstrukčně nedořešeno, abych musel cestou s ním třeba přemýšlet, o kolik si pomůžu převařením části rozvodu vzduchu od topení.......

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných