Zaujímavá konštrukcia

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Zaujímavá konštrukcia

Príspevok od užívateľa ondrej » 14 Aug 2006, 10:07

na adrese
http://news.autovia.sk/studie/parizska- ... 2-hdi.html
je informácia o veľmi zaujímavom vozidle Peugeot 908 RC. Aj vám niečo pripomína?

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 14 Aug 2006, 13:55

Připomíná! Jaguar XJS:

http://www.dyna.co.za/cars/1988_Jaguar_ ... _bbs11.JPG

To asi nemělo být ono, že? :oops:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 14 Aug 2006, 14:52

ale áno, aj to, aj keď Jaguár XJS má tuším motor na inom mieste :wink:
(ale zato zase V12!)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 14 Aug 2006, 16:13

zadek toho pazouta se mi docela libi, predek skoro vubec... Nabizi do toho taky vzduchem chlazenou variantu motoru :) ?

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 14 Aug 2006, 18:49

Připomíná mi to 206ku se zadkem t613 :wink:

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 15 Aug 2006, 09:22

Ambiciózní tajemníček napísal:Připomíná! Jaguar XJS
Včera jsem vedle něj parkoval. Je o něco menší než T613, jenže ta vedle něj vypadala jako neohrabaný traktor ;-)

Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Muf » 15 Aug 2006, 12:35

Tak jestli tohle nebo aspoň něco tuto konstrukci připomínajícího (hlavně motor vzadu a ještě lépe suicide doors) začnou vyrábět, bude to ta nejbombovější limuzína současnosti.

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 15 Aug 2006, 14:25

Ambiciózní tajemníček napísal:Připomíná!
Tak se tatra 625 konečně dočkala prvního faceliftu! Ale že by už pod novým majitelem kombinátu? Jsem rád, že jí vrátily ploutvičky, bez nich to není moderní Tatra.
Ale možná, že jen valašský konstruktér vyučený kdysi u Vignaleho přešel nedávno od Jagů k pažoutům...

Užívateľov profilový obrázok
Willem
Diskusný nováčik
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 29 Dec 2005, 18:59
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Willem » 15 Aug 2006, 19:21


Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 15 Aug 2006, 20:56

Kdepak, něco co potřebuje na výfuku namontované pytle na chytání sazí, aby to nezasvinilo podlahu při přidání plynu a netrávilo spoluobčany, to není ono.........ale kastle je to celkem pěkná a nějaký rozumný agregát by do ní jistě šel umístit.....

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 16 Aug 2006, 09:10

No klidně si věřte, že Jaguár ploutve zkopíroval od Tatry. Je to příjemné, člověk si pak může namlouvat, jaká mu to doma zavazí ikona designu. Když už jsme u toho, komu co připomíná, tak jak už Ladis nakousl, tvar prosklení a střechy T613 skutečně připomíná Zetor Crystal (že by Diblík tajně dělal pro Vignaleho? Konspirační teorie jsou na tomto webu oblíbené, tak uvidíme, jak se to chytne). Pokud ovšem kterýkoli designér, který protáhne boční prosklení interiéru až k zadnímu sklu, nechce, aby celá silueta vypadala jako kabina Crystalu, má jedinou možnost - ploutve.

Podle mého soudu ploutve neplní žádnou jinou funkci než doplnění siluety, aby auto vypadalo jako auto a ne jako skleník na kolečkách. Pokud C-sloupek nechám proniknout do interiéru, musím počítat buď se zmenšením boční prosklené plochy a na cestující vzadu bude interiér každopádně působit tmavší. To je běžné řešení. Posunutí zadního skla znamená ukousnutí velké části zadní kapoty. A tím pádem špatný přístup do zavazadlového prostoru (a riziko, že zbylým otvorem neprojde přepravka se svačinou) nebo k motoru. Touto cestou šel Španihel. Ten taky dost pošramotil další mýtus, totiž že ploutve na T613 mají aerodynamický stabilizující účinek. Myslím, že žádný model 97 ještě kvůli absenci ploutví ze silnice nevyletěl.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 16 Aug 2006, 09:36

"Myslím, že žádný model 97 ještě kvůli absenci ploutví ze silnice nevyletěl."

To je fakt, na to stačí vyjeté koleje + vyčochtaný monoblok ZF :D :D :D.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 16 Aug 2006, 09:48

No a k tomu XJS - XJ13(projekční označení) bylo dokonstruováno v roce 1970 a na trh přišly seriové vozy v roce 1975. Takže se mi taktéž jeví jako velmi nepravděpodobné, že by byl tehdy vypraven z Coventry do Itálie autobus plný agentů aby fotoaparáty skrytými v zapalovačích odfotil u Vignaleho tu úžasnou konstrukci T613.... :D

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 16 Aug 2006, 10:51

radek napísal:No a k tomu XJS - XJ13(projekční označení) bylo dokonstruováno v roce 1970 a na trh přišly seriové vozy v roce 1975. Takže se mi taktéž jeví jako velmi nepravděpodobné, že by byl tehdy vypraven z Coventry do Itálie autobus plný agentů aby fotoaparáty skrytými v zapalovačích odfotil u Vignaleho tu úžasnou konstrukci T613.... :D
A stejně tam nějaký agent musel být, když náběh sériové výroby u kapitalistických tržně myslících Jagů probíhal stejně dlouho jako v našem milovaném nepružně-plánovaném soc. kombinátu...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 16 Aug 2006, 11:21

A co tak ekologicky pohon ...
http://www.laazatec.info/clanek-slapohyb.html

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 16 Aug 2006, 13:01

Krive slovo na Jaguar? Pozor chalan aby ti ta nahodou niekto nedokusal do hlavy ked pojdes v noci domov... :!:
:twisted:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Aug 2006, 14:30

čadík nechodí v noci domov cez Šamorín :D

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 16 Aug 2006, 14:38

Jo jo, už jsme u toho, dalo se to očekávat, jenže čadíku, během těch 5ti let ta fabrika vyrobila a úspěšně prodala X tisíc aut ostatních modelových řad (takže měla dostatek finančních prostředků na vývoj a dost času na zkoušky nového modelu, nebylo tedy v plánu nutit tyto zkoušky dělat své zákazníky), proti čemuž nemůže tehdejší předání (pardon, říkalo se tomu povinný odběr) pár desítek T603 různým úřadům jaksi konkurovat. A to je prááááááávě ten diametrální rozdíl, myslel jsem že obyvatelé Práglu kapitalismus celkem chápou...... :D.

Jinak doba vývoje od prvního náčrtu až po uvolnění výrobku na trh svědčí také o tom, jaká péče byla konstrukci a zákazníkovi věnována. A míra této péče se pozná jednoduše tím, za jak dlouho od uvedení na trh provede výrobce první zásadní modernizaci. Tedy v kapitalistickém světě je to běžné a ne jen u JDHT, ale u všech automobilek, v tom "místním světě" se zákazník ignoroval jak to jen šlo .......

Mno, zajímavá debata, kdyby mi Vás růžovobrýlých nebylo líto, zavedu třeba rubriku "víte že....." a začnu třeba "..... v roce 1975 měla XJS v rychloměru zabudované denní počítadlo kilometrů, nedostižný to sen uživatelů T613 ještě dalších 20 let (vyjma limitované serie 11 ks z roku 1993)...."

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 16 Aug 2006, 15:56

radek napísal:Mno, zajímavá debata, kdyby mi Vás růžovobrýlých nebylo líto, zavedu třeba rubriku "víte že....." a začnu třeba "..... v roce 1975 měla XJS v rychloměru zabudované denní počítadlo kilometrů, nedostižný to sen uživatelů T613 ještě dalších 20 let (vyjma limitované serie 11 ks z roku 1993)...."
Brýle mám sice jen dioptrické, ale stejně mi nějak uniká smysl denního počitadla kilometrů. To je taková ta věc, na kterou se člověk večer podívá, aby zjistil kolik zase najel kilometrů aniž by něco podstatného zařídil? Tohle je zrovna to poslední, co mi v T613 chybí. Jó, takhle antikorozní ochrana, nižší hlučnost, lepší brzdy, přesnější řazení, posilovač řízení v základním provedení...

Proč tě napadlo zrovna tohle? A jak jsou na tom Jaguáry z pohledu koroze? ;-)

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

denní počítadlo

Príspevok od užívateľa Karel » 16 Aug 2006, 16:03

Nechci se plést do této diskuse neboť T-613 neznám, ale denní počítadlo měla už T-57A :lol:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní