Štartér part II
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Štartér part II
Chlapi!
Práve som došiel od Tatrovky. Sadol som, otočil klúčom a nič.
Ale nie a minule.
Otočím klúčom do polohy 2 - v štartéri urobí "cvak" a netočí sa. Odber je, to je jasne vidieť lebo ztiahne napätie z kontroliek => svietia slabšie.
Čo preboha? Čo sa tam zaseklo? Vymením cievku a ono sa tam pokazí dačo iné ááá kua.
Má niekto rychlú radu?
Práve som došiel od Tatrovky. Sadol som, otočil klúčom a nič.
Ale nie a minule.
Otočím klúčom do polohy 2 - v štartéri urobí "cvak" a netočí sa. Odber je, to je jasne vidieť lebo ztiahne napätie z kontroliek => svietia slabšie.
Čo preboha? Čo sa tam zaseklo? Vymením cievku a ono sa tam pokazí dačo iné ááá kua.
Má niekto rychlú radu?
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
No mne sa to stávalo pri starých akumách. Meral som elelktrolyt, ukazoval 100%, len jeden alebo 2 na 90%. A ono to štartovalo raz normálne a raz to iba cvaklo a nič. Kontrolky nesvietili ...
Potom som si myslel, že mám zlý kontakt na svorkách akumulátorov. Kontakt bol dobrý. Potom som myslel, že mám zlý kontakt na poistkovej skrinke. Kontakt bol dobrý. Už som vážne nevedel čo by to mohlo byť, tak som vyskúšal jeden akumulátor (12V/45Ah), čo som si kúpil do ďalšej Tatry, aby som ju mohol preparkovať a ono to odvtedy nerobilo. Z toho som usúdil, že to bolo baterkami.
Keď sú baterky dobré na 1000%, potom by to mohol byť aj ten štartér. Ono vadný štartér, môže spôsobiť aj zničenie akumulátorov. Už sa nám to stalo na Š120. Mal vnútri skrat. Ževraj tam chýbala nejaká podložka (už od výroby) a prejavilo sa to až po 3 rokoch.
Vtedy, keď som mal tieto problémy, ma napadla jedna vec. Či sa ten štartér nenatočí do takej polohy, že ten uhlík potom nemá kontakt s komutátorom. A keď nieje kontakt s komutátorom, potom nejde točiť. Prečo by to ale potom malo taký odber? Možno preto, lebo tým že sa štartér netočí, pastorok nezaskočí a cievka má stále obrovský odber a preto zhasínajú budíky.
Fakt neviem, sú to len teoretické úvahy. Takto som rozmýšlal vtedy, keď mi toto robilo.
Potom som si myslel, že mám zlý kontakt na svorkách akumulátorov. Kontakt bol dobrý. Potom som myslel, že mám zlý kontakt na poistkovej skrinke. Kontakt bol dobrý. Už som vážne nevedel čo by to mohlo byť, tak som vyskúšal jeden akumulátor (12V/45Ah), čo som si kúpil do ďalšej Tatry, aby som ju mohol preparkovať a ono to odvtedy nerobilo. Z toho som usúdil, že to bolo baterkami.
Keď sú baterky dobré na 1000%, potom by to mohol byť aj ten štartér. Ono vadný štartér, môže spôsobiť aj zničenie akumulátorov. Už sa nám to stalo na Š120. Mal vnútri skrat. Ževraj tam chýbala nejaká podložka (už od výroby) a prejavilo sa to až po 3 rokoch.
Vtedy, keď som mal tieto problémy, ma napadla jedna vec. Či sa ten štartér nenatočí do takej polohy, že ten uhlík potom nemá kontakt s komutátorom. A keď nieje kontakt s komutátorom, potom nejde točiť. Prečo by to ale potom malo taký odber? Možno preto, lebo tým že sa štartér netočí, pastorok nezaskočí a cievka má stále obrovský odber a preto zhasínajú budíky.
Fakt neviem, sú to len teoretické úvahy. Takto som rozmýšlal vtedy, keď mi toto robilo.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Vtedy keď pošli batérie?
btw som ich premeral. Majú 12,4 V. To by myslím ešte mohlo byť OK
keď otočím klúčom, tak odber je, ale nezhasnú kontrolky úplne, len tak normálne mierne ztmavnú, dokonca aj stále počujem tyristor.
pootáčal som motorom a nič stále len CVAK. Takže som a idem sa pozrieť čo s tým. kua
btw som ich premeral. Majú 12,4 V. To by myslím ešte mohlo byť OK
keď otočím klúčom, tak odber je, ale nezhasnú kontrolky úplne, len tak normálne mierne ztmavnú, dokonca aj stále počujem tyristor.
pootáčal som motorom a nič stále len CVAK. Takže som a idem sa pozrieť čo s tým. kua
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Tak... skúsil som inú batériu - dieselovú 92Ah a to isté, takže batériou to nie je.
Opotrebovaný pastorok alebo uby na zotrvačníku? No neviem, tie zuby na zotrvačníku to by asi sa nestalo tak naraz, asi by to najprv blbo a potom sa pokazilo. Motorom som otáčal jak sviňa, dokonca som teraz prešiel 40 km že či reku sa niečo nevytrasie a nerozbehne sa to, ale nič.
Takže som to dal do garáže a cez týždeň tam dám druhý štartér a basta
Opotrebovaný pastorok alebo uby na zotrvačníku? No neviem, tie zuby na zotrvačníku to by asi sa nestalo tak naraz, asi by to najprv blbo a potom sa pokazilo. Motorom som otáčal jak sviňa, dokonca som teraz prešiel 40 km že či reku sa niečo nevytrasie a nerozbehne sa to, ale nič.
Takže som to dal do garáže a cez týždeň tam dám druhý štartér a basta
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných