Strana 1 z 11

Tempomat na T613-S a T613-M95

Napísané: 22 Mar 2005, 15:03
od užívateľa etienne
Hello.

nema niekto viac info k tymto 2 tempomatom ? Hlavne k tomu z t613-s... nevedel by mi ho niekto zohnat ?

Napísané: 22 Mar 2005, 15:20
od užívateľa ondrej
nepoznám to, ale predpokladám, že sa jednalo vlastne o tzv. "ručný plyn", ktorý kvôli plochému priebehu krútiaceho momentu motora T613 mohol do značnej miery suplovať skutočný tempomat...
u Mi o tempomate neviem...

Napísané: 22 Mar 2005, 15:23
od užívateľa etienne
Ja som videl prezentacne video na tu anglicku M95 a tam ukazovali ten tempomat v palubnej doske, snad fungoval...

Ano, rucny plyn to musel byt len by ma zaujimalo AKO to bolo robene a CI TO NEMA niekto na predaj... fantomas mi hovoril ze tempomaty boli len v prvych t613-s a ze ich potom odtial vymontovavali lebo nefungovali spravne.. ?!

-

Napísané: 22 Mar 2005, 15:34
od užívateľa carlos
ja som sa čudoval ako sa dá dat na karburátorové auto tempomat,pri 95-ke sa možno dá

Napísané: 22 Mar 2005, 15:35
od užívateľa etienne
Tak snad su niekde aj fotky alebo popisky !

Napísané: 22 Mar 2005, 16:17
od užívateľa radek
Proč by na karburátorový motor nešel dát tempomat? Auto s karburátorovým motorem nemá pedál plynu? Auto s karburátorovým motorem nemá čidlo rychlosti? A konečně auto s karburátorovým motorem nemá elektrickou síť 12V nebo zdroj podtlaku? Má vše, co je potřeba k montáži tempomatu a není sebemenší problém jej osadit. V prvních speciálech pokud si dobře pamatuji, byla osazována první generace (ještě podtlaková) "tempostatu VDO" a pokud se nemýlím, více Vám o něm napíše a foto dodá Marek (Smarkus) - pokud si dobře pamatuji, má ho ve svém Speciálu. No a v té M95 je podobný univerzální tempomat normálně zakoupený v obchodní síti, protože narozdíl od obchodního oddělení Tatry a.s. "angličani" správně pochopili, že pokoušet se na jejich trhu nabízet takovouto "limuzínu" bez takovýchto základních uživateli cestu zpříjemňujících doplňků by byl nesmysl. Jsou totiž věci, co prostě a jednoduše k vozům dané kategorie patří a zákazník očekává, že je tam najde. Což se jaksi ani u nadpozemsky dokonalých modelů T700 nekonalo. S verzí vozu "junior" se díra do světa dělat nedá a to pochopili i ve Škodě/VW.

Napísané: 22 Mar 2005, 17:49
od užívateľa Zdicho
Tempomat od VDO? má na Mi motoru Jirka Jirout, něco o tom snad najdeš na fóru TKB.

Napísané: 22 Mar 2005, 21:10
od užívateľa smarkus
tady mate tipovy stitek z "ridici jednotky" toho specialoveho tempomatu

Napísané: 22 Mar 2005, 21:11
od užívateľa smarkus
sorac za tu velikost

Napísané: 22 Mar 2005, 21:32
od užívateľa radek
No vida, zdá se, že jsem to trefil přesně :D :D :D .

Napísané: 22 Mar 2005, 21:44
od užívateľa smarkus
a takhle vypada ta podtlakova doza v motoru

Napísané: 23 Mar 2005, 08:33
od užívateľa etienne
Smarkus: Mozes prosim aj popisat AKO PRESNE to je zapojene, CI Ti to funguje a AKO to je OVLADANE ?

Napísané: 23 Mar 2005, 22:07
od užívateľa smarkus
Tak to te sklamu, zatim je to nefunkcni. El.zapojeni jsem mel jen tak nacmarnute z hlavy na kousek papiru od nejakeho postarsiho pana co kdysi davno pracoval v Tatre jako elektrikar. Ale asi se netrefil. A od te doby jsem se ktomu uz nedostal. Melo by seto ovladat dvema prepinacema. Na pedalu brzdy a spojky je spinac ktery to pri seslapnuti pedalu odpoji. A jeste jeto napojene na rychlomer.

Napísané: 23 Mar 2005, 23:06
od užívateľa etienne
Mas fotky tych prepinacov ?! Kde maju byt umiestnene ?

Napísané: 24 Mar 2005, 08:44
od užívateľa Standa
podívej se do Conradu, je to obj. č. 851329 - 13, je tam i návod na montáž (27 str.)

Kdysi dávno jsem viděl tempomat, u kterého se otevření škrtící klapky nastavovalo modelářským servomotorkem.

Napísané: 24 Mar 2005, 09:27
od užívateľa etienne
Standa: Diky, super, uz som pochopil ako to funguje lenze by som este potreboval ten original VDO tempomat...

Napísané: 24 Mar 2005, 22:18
od užívateľa Standa
S tím už Ti bohužel nepomohu. Třeba ten tempomat dávali germáni do svých aut pod jiným číslem...

Napísané: 25 Mar 2005, 08:20
od užívateľa radek
Opět to opakuji - je to univerzální tempostat od VDO, jehož současnou podobu lze běžně koupit. Přímo tenhle typ z 80tých let můžeš hledat po vrakovištích s lepšími MB a podobně, pokud nebudeš trvat na přímo tomhle typu, VDO jej vyrábí stále, jen vypadá trošku jinak - není podlakový, ale elektrický.

Napísané: 25 Mar 2005, 13:34
od užívateľa etienne
Radek: Mne ide o to aby bol prave povodny :-) Prave o to... Lebo by som ho rad do T613-S...

Napísané: 05 Apr 2005, 20:33
od užívateľa Eda
A kde se to do speciálu dávalo - jaké bylo ovládání?